Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

November-skravletråden til 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-11-09, 13:41   #126
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: November-skravletråden til 30+

Har kommet til 9,2 kilo på 8,2 uker. Men nå fikk jeg sånn månedlig greie igjen, selv om det bare er to uker siden sist. Jeg har ALDRI hatt uregelmessigheter, og etter ekstreme magesmerter som jeg hadde i helgen er jeg litt bekymret.
Men, poenget er - i dag kjente jeg at jeg var skikkelig oppblåst igjen, så nå tør jeg ikke veie meg før det går over. Tåpelig? Javisst.

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:02   #127
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: November-skravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av frkprym, her.

Men mammaklærne, de er ofte kjempefine. Har ofte hendt at jeg har rotet meg bort i de stativene. Og funnet noe kjempefint, og tenkt YES den prøver jeg. Men innen jeg kommer til prøverommet ser jeg jo at det er litt merkelig fasong akkurat i mageregionen. Blir skikkelig skuffa, for resten av plagget var både i fine farger og med fint snitt.

Jeg har faktisk kjøt topper i mammaavdelingen hos HM jeg. Endel av det er jo helt brukbare basisplagg. Passer på å ikke kjøpe de lettest gjenkjennelige i tilfelle noen gravide kommer i samme topp
Og siden jeg er str 42 på nederste del, og må i stor-avdelingen for å finne topper sier det seg selv at de kan være minst like greie siden de er laget for folk med stor overkropp og smale holfter

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:14   #128
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: November-skravletråden til 30+

Danser for 157cm også!! Så flinke dere er, jenter!!

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 18:26   #129
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: November-skravletråden til 30+



Så fikk jeg IKEA unnagjort også... varme pledd og stooor ildfast form og andre fine ting å ha mat i Tok ikke med vannflaske, så nå må jeg bare sitte her og re-hydrere intenst før jeg stikker og fyller på med mat på butikken og kaffe på caféen også.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 14:49   #130
MatGlad!
Juniormedlem
 
MatGlad! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 43
Innlegg: 13
MatGlad! er på en erverdig vei

Sv: November-skravletråden til 30+

Hei folkens! Henger meg på sånn helt på tampen av mnd. En kjap oppdattering fra meg; 2. okotber var startdatoen for meg. For 2 uker sea var en liten nedtur for meg mentalt sett. Hadde liksom ikke ork til å ordne mat eller planlegge måltider i det hele tatt. Men er litt stolt av meg selv at jeg faktiskt klarte å gjennomføre det likevel. En klapp på skulderen til meg selv

Ellers går nå dagene sin vante gang. Holder på å melde meg inn på nytt treningsenter og håper at jeg er tingen for at jeg skal komme i gang med mer regelmessig trening.
Ha en fin lørdagkveld alle sammen! Jeg gleder meg til i mårrå da jeg skal pynte til advent og spille litt julemusikk.

__________________


MatGlad! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 15:31   #131
Tonemi
Medlem
 
Tonemi sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Finnmark
Innlegg: 93
Tonemi er på en erverdig vei

Sv: November-skravletråden til 30+

Etter å ha bodd ei og ei halv uke på hotell var jeg veldig spent på hva vekten viste når jeg kom hjem....Jeg har prøvd å være forsiktig,men det er vanskelig å ha helt kontroll på hva man får i seg, da man ikke møter mye forståelse at det er enkelte matsorter man ikke spiser. Så det har blitt litt "ulovlig" mat denne uken på meg.
Men da jeg gikk på vekten kunne den faktisk vise at jeg var godt NED 200 gr ...og jeg som var redd for at jeg var gått opp..

__________________
The beat of your heart is the rhythm of your soul
Tonemi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 20:06   #132
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: November-skravletråden til 30+

Hurra må skyte over meg selv her inne også, selv om jeg åpnet ny tråd til nettopp akkurat det samme Jeg smug veide meg i dag (veie dag på mandag) og jeg er ned 15kg!!!!! Fra 24.august!!!

Har bakt pepperkaker med unga og mannen i dag, og med tallene fra vekta var det kjempe lett å ikke smake!!! Tenk dere pynte peppekakehus uten å smake så mye som en nonstopp Det hadde ALDRI skjed før!

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 01:52   #133
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: November-skravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Lurer*, her.

Hurra må skyte over meg selv her inne også, selv om jeg åpnet ny tråd til nettopp akkurat det samme Jeg smug veide meg i dag (veie dag på mandag) og jeg er ned 15kg!!!!! Fra 24.august!!!

Har bakt pepperkaker med unga og mannen i dag, og med tallene fra vekta var det kjempe lett å ikke smake!!! Tenk dere pynte peppekakehus uten å smake så mye som en nonstopp Det hadde ALDRI skjed før!

Vet du, jeg syns du er STEINFLINK!!! Nå kan jeg og la være å spise nonstop i morra når vi skal pynte vårt, når du og klarte det. Kan du, kan jeg! Åhhh, flink har du vært! *skryte masse*

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 07:36   #134
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: November-skravletråden til 30+

Man føler seg som en superhelt når man "overlever" sånne utfordringer.. Og den følelsen er god!

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 08:00   #135
Tonemi
Medlem
 
Tonemi sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Finnmark
Innlegg: 93
Tonemi er på en erverdig vei

Sv: November-skravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Lurer*, her.

Hurra må skyte over meg selv her inne også, selv om jeg åpnet ny tråd til nettopp akkurat det samme Jeg smug veide meg i dag (veie dag på mandag) og jeg er ned 15kg!!!!! Fra 24.august!!!

Har bakt pepperkaker med unga og mannen i dag, og med tallene fra vekta var det kjempe lett å ikke smake!!! Tenk dere pynte peppekakehus uten å smake så mye som en nonstopp Det hadde ALDRI skjed før!


Gratulerer med fantastisk vekttap... Tenkt det er hele 30 margarinklepper. Du har all grunn til å være stolt av deg seg

__________________
The beat of your heart is the rhythm of your soul
Tonemi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 15:42   #136
øysteiin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: sandnes
Innlegg: 9
øysteiin er på en erverdig vei

Sv: November-skravletråden til 30+

Hei

Ser nå at jeg begynner og flate ut på nedgangen etter veldig mange uker med fine tall.

Har frem til nå bare fokusert på kosthold, og ikke noe særlig med trening.

Vil nå sette i gang med trening. Hva slags trening er mest effektiv?

Tidligere har jeg drevet endel med spinning, er dette noe som vil kunne virke?

Noen som har noen ide om hva slags puls jeg bør ligger på for og få optimal forebrenning?

__________________


øysteiin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver på lavkarbo. Men kommer nok til og finne en riktig kostholdsfilosofi etterhvert. Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 19:11   #137
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: November-skravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av øysteiin, her.

Hei

Ser nå at jeg begynner og flate ut på nedgangen etter veldig mange uker med fine tall.

Har frem til nå bare fokusert på kosthold, og ikke noe særlig med trening.

Vil nå sette i gang med trening. Hva slags trening er mest effektiv?

Tidligere har jeg drevet endel med spinning, er dette noe som vil kunne virke?

Noen som har noen ide om hva slags puls jeg bør ligger på for og få optimal forebrenning?

kondisjonstrening bruker å være effektiv når det kommer til vekttap. hva du velger er helt opp til deg og hva du vil trives med. det meste vil nok gi utslag

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 21:57   #138
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: November-skravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Vet du, jeg syns du er STEINFLINK!!! Nå kan jeg og la være å spise nonstop i morra når vi skal pynte vårt, når du og klarte det. Kan du, kan jeg! Åhhh, flink har du vært! *skryte masse*

klarte du?

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 23:49   #139
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: November-skravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Lurer*, her.

klarte du?

vi pynta ikke i dag! men i morra skal vi sette sammen og pynte (vi har lagd hele huset vårt i målestokk til og med )

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 21:58   #140
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: November-skravletråden til 30+

Kult! Det er moro når pepperkakehusene er litt annet enn det som selges på Kiwi

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
November-startere Linda Kristin Ketolysekuren 365 02-04-10 00:04
RESULTATER: Ned 10 kg til jul-November/desember! Anom Ketolysekuren 141 05-01-10 15:04
Start November 08 Nynne♥ Eurodiett 55 28-01-09 23:15
Skaldeman til Oslo i november janmesi Spis deg ned i vekt med Skaldeman 8 19-10-06 18:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no