Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg glemmer jo å spise! Viktighet av antall måltider?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-09-08, 23:56   #1
Panterpia
Medlem
 
Panterpia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nordlenning
Innlegg: 71
Panterpia er på en erverdig vei

Jeg glemmer jo å spise! Viktighet av antall måltider?

Ja - jeg har altså mistet sultfølelsen helt, og i min travle hverdag glemmer jeg faktisk ganske så ofte å spise.
Vet jo at dr. Torkil har sagt at frokosten ikke er så heidundrande viktig, men hvor viktig er det egentlig å spise jevne måltider på ketolyse? Risker jeg å miste muskelmasse hvis ikke? (regner vel med det....hihi) Jeg har lånt bort ketolyseboka mi, så jeg får ikke slått opp nå.

Det har flere ganger skjedd at jeg ikke har spist mellom frokost og middag, og jeg må ta meg i nakken på kveldene for å spise.

Eksempel på typiske dager der jeg glemmer å spise:

07.00 - 2 skiver ketolysebrød med tinesmør, baconosteggerøre og gul paprika og vårløk

17.00 - Kyllingfilet fyllt med currysaus og ost, toppet med bacon og ost, spinatstuing av fløte og baconost - og 2 stekte asparges ved siden av.

22.00 - 2 tykke skiver ost, 4 skiver rødvinspølse

23.00 - 1/2 Antons Bergs sukkerfrie sjokolade

---------------

07.00 - Salat med ost, skinke og kylling

16.00 - Onvsbakt laks, badet i tinesmør, broccoli og blomkål

20.30 - En skive kald ovnstekt laks, en tykk skive gulost

Har dager der jeg spiser mer grønt enn dette, da som regel til frokost.

__________________


My Weight Chart:
>
Panterpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - fri meg fra kroppsfettet :) Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 00:18   #2
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Jeg glemmer jo å spise! Viktighet av antall måltider?

poenget er at du skal opprettholde en jevn høy fettforbrenning og ikke føle sult. Ved fettforbrenning spiser du ikke lenger for å få energi, men for å opprettholde vekten sånn ca. Du vil ikke sulte deg for da reduserer kroppen forbrenningen og du må spise litt mindre enn du trenger (det ser du på vekttap og ikke vha sulteforing). Når du er på fettforbrenning betyr ikke 10 timer uten mat noe, men 10 timer uten vann kan ha mer å si.
Har du en hverdag uten for mye fysisk utskeielse tror jeg ikke du vil trenge å bryte ned muskelprotein for vedlikehold andre steder.

Men ta med deg noe ketolyse-"snacks" da vel :-)

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 07:24   #3
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg glemmer jo å spise! Viktighet av antall måltider?

Jeg er ikke så ofte sulten lenger. Spiser som regel bare to store måltider til dagen.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 08:51   #4
Tiram
Medlem
 
Tiram sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rett vest
Innlegg: 99
Tiram er ny på veien

Sv: Jeg glemmer jo å spise! Viktighet av antall måltider?

Jeg glemmer også helt å spise..
Rett og slett fordi jeg ikke føler meg sulten.

Så det er godt å høre det ikke bare er meg.

__________________
Tiram er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 13:53   #5
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Jeg glemmer jo å spise! Viktighet av antall måltider?

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

poenget er at du skal opprettholde en jevn høy fettforbrenning og ikke føle sult. Ved fettforbrenning spiser du ikke lenger for å få energi, men for å opprettholde vekten sånn ca.

Hva menes med '... for å opprettholde vekta sånn ca? Skal vi ikke NED i vekt ?

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 14:26   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg glemmer jo å spise! Viktighet av antall måltider?

Spiser ikke noe mer enn deg i løpet av en dag, kanskje mindre også så du skal ikke være redd for det. Spis når du er sulten liksom, men som nevn over. Drikk mye vann.
Og det du spiser er jo viktig at det inneholder grønt siden det er der våre karbs skal komme igra

Kjempeflink er du, stå på

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 01:17   #7
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Jeg glemmer jo å spise! Viktighet av antall måltider?

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Hva menes med '... for å opprettholde vekta sånn ca? Skal vi ikke NED i vekt ?

He-he, det er endel her inne som vil ned i vekt og de spiser sånn ca litt mindre enn de trenger. Og så er det endel av oss som spiser lavkarbo for å få ha det bra ellers og vi spiser sånn ca det vi trenger.

Det var det jeg mente :-)

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
GI vs. antall KH mofe Lavkarbo generelt 3 05-05-10 18:53
Er det viktig å spise salat til alle måltider? Aadna Spørsmål og svar 7 06-09-06 17:56
Antall egg? Hege_ Lavkarbo generelt 8 04-08-06 23:20
Måltider burberry Dr Lindbergs 10 28-10-05 20:32
Antall måltider pr dag? chablis Lavkarbo generelt 7 15-07-05 17:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no