Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor lenge varer bivirkningene?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-11-09, 13:14   #1
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Hvor lenge varer bivirkningene?

Hei, jeg har gått på ketolysekuren i 10 dager nå, og kjenner fremdeles noen skikkelig plagsomme bivirkninger av kostomlegginga!! Jeg er utrolig kvalm,svimmel, det verker i hele kroppen, spesielt i magen(akkurat som menssmerter), hjerteklapp, slapp, nummen i hendene, idet hele tatt føler jeg meg forferdelig. Kjennes ut som når blodtrykket blir for høyt (har høyt blodtrykk), skikkelig ubehagelig. Dette gjør meg litt urolig, er det noen som har opplevd dette, og isåfall hvor lenge varer det? Noen som kan forklare hva som skjer i kroppen(mer detaljert enn at kroppen må omstille seg), og om dette er farlig? Tenker spesielt på at jeg har høyt blodtrykk. Noen som har noen tips evnt.om noe som hjelper mot plagene? Vil gjerne holde ut til jeg kommer meg igjennom disse bivirkningene, og forhåpentligvis får masse energi

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 13:30   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge varer bivirkningene?

Får du i deg nok fett og nok vann? Kan høres ut som det jeg opplever når jeg er sløv med fettet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 13:39   #3
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hvor lenge varer bivirkningene?

Jeg tror iallefall det selv....Jeg er vant til å drikke mye vann fra før av, men nå skal jeg begynne å måle hvor mye jeg egentlig får i meg. Drasser rundt på ei vannflaske hele dagen! Når det gjelder fett har jeg aldri i mitt liv spist så mye fett som nå Masse fløte, rømme og smør. Tror ikke jeg greier å trykke i meg mer uten å få avsmak for dietten....

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 13:42   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge varer bivirkningene?

Du kan ikke ha fått besøk av noen smågriser, da?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 13:49   #5
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hvor lenge varer bivirkningene?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du kan ikke ha fått besøk av noen smågriser, da?

He,he... Tror ikke det, har ikke feber.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 14:15   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge varer bivirkningene?

Og du spiser ketolysevitaminene?
Og Mesteparten av dagens karbohydrater kommer fra grønnsaker?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 14:33   #7
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hvor lenge varer bivirkningene?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Og du spiser ketolysevitaminene?
Og Mesteparten av dagens karbohydrater kommer fra grønnsaker?

Jeg bor i Belgia og har ikke tilgang på denne vitaminblandingen. Jeg tar B-vitaminer, C-vitaminer og omegatabletter. Kanskje det er for snaut? Tror jeg skal dra på apoteket og få meg de andre viktigste vitaminene.

Når det gjelder grønnsaker spiser jeg MYE til middag, som regel til lunsj, men ikke til frokost og kvelds. Kanskje for lite?

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 14:35   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge varer bivirkningene?

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Jeg bor i Belgia og har ikke tilgang på denne vitaminblandingen.

Den kan bestilles fra ketolyse.no
Det viktigste for å unngå skjervinger og hjertebank for min del er magnesium, så det kan hende det hjelper.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 14:36   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge varer bivirkningene?

Magnesium må du ha.
Ketolysetablettene er 200mg.

(Utdrag fra Etter slankekuren, Torkil Andersen)

Sitat:
"Magnesium:
Her har vi enda et viktig mineral av stor betydning for energiomstningen i kroppen. Mer enn 300 kjente enzymer er avhengig av magnesium for å fungere optimalt. Flertallet av disse deltar i de kjemiske prosessene som er avgjørende for forbrenningen av karbohydrater og fettstoffer. Av alle mineralene er magnesium antagelig det viktigste for kroppens energiprodukjsjon. Magnesium har viktige effekter på hjerte-og karsystemet. Det virker avslappende på musklene i blodårene og medfører senkning av blodtrykket. Magnesium motvirker rytmeforstyrrelser, for eksempel hjerteflimmer. " Sitat slutt.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 14:57   #10
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hvor lenge varer bivirkningene?

Jeg har forstått det slik at ketolystablettene inneholder: krom,kalsium,selen,kalium,magnesium,sink og kobber. Inneholder de videre vitaminer? Jeg skal ta meg en tur på apoteket i ettermiddag og skaffe meg først og fremst magnesium, kan kanskje være årsaken til problemet,ja. Inntil jeg får bestilt ketolyse tabletter, hva annet vil være viktig sånn rent akutt?

Tusen takk for at dere svarer,forresten!!! Har allerede gått ned 3,8 kg,(vet det er vann, men dog) og merker tydelig at jeg er i ketose, så jeg er ivrig på å få dette til og få overskudd til å begynne min daglige trimming igjen.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 15:46   #11
lionesse
Medlem
 
lionesse sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Spania
Innlegg: 315
lionesse har en fantastisk aura rundt seglionesse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor lenge varer bivirkningene?

Jeg synes jeg var litt i ulage rent fysisk i ca 14 dager. Etter det er behovet for middagsluren f.eks. blitt mye mindre. Hadde problemer med å gjennomføre en golfrunde, for eksempel. Men magnesium er viktig, ja.

Jeg bor i Spania, så jeg har vært og handlet litt tilskudd i en helsekostforretning. Tar en mulitvitamintablett for folk over 50 år, 6 kapsler omega 3, selén, sink og to magnesium-tabletter. Sistnevnte tar jeg om kvelden rett før jeg legger meg. Får sjelden krampe i føtter og legger nå. Takket være den, tror jeg.

lionesse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egekomponert Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 17:13   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge varer bivirkningene?

Sukker (og alt som blir til sukker i kroppen) kan skape avhengighet, og det kan ta mer enn ti dager før det går over. Mange opplever det samme som deg, og det kan i stor grad være abstinenser, at kroppen craver rask energi i form av karbohydrater fra sukker, brød, pasta, ris etc.
Mange har ''gått i fella'', og tatt seg en brødskive og straks følt seg bedre, men det skyldes bare at man igjen forer kroppen med ting som får blodsukkeret til å øke raskt.
Magnesium er viktig på et hvert kosthold, men man merker det kanskje mest i starten særlig når overskuddvannet forlater kroppen. Jeg har trappa ned magnesiumdosene mine over tid, og trenger ikke så mye nå som jeg gjorde før.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 21:02   #13
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hvor lenge varer bivirkningene?

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Jeg har forstått det slik at ketolystablettene inneholder: krom,kalsium,selen,kalium,magnesium,sink og kobber. Inneholder de videre vitaminer?

Ketolysetablettene er satt sammen slik at de skal tas hver for seg (tre ulike kombinasjoner), fordi visse vitaminer og mineraler virker mot hverandre. Sammensetningen er derfor ikke tilfeldig. Jeg tror det er lurt at du tenker på å bestille dem fra ketolyse.
I tillegg anbefales det å ta Omega-3 i en eller annen form.

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Jeg skal ta meg en tur på apoteket i ettermiddag og skaffe meg først og fremst magnesium, kan kanskje være årsaken til problemet,ja. Inntil jeg får bestilt ketolyse tabletter, hva annet vil være viktig sånn rent akutt?

Jeg tror det er underskudd på magnesium som folk merker umiddelbart med kroppslig ubehag, ellers er det jo krommangel man kan merke med søtsug.


Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Tusen takk for at dere svarer,forresten!!! Har allerede gått ned 3,8 kg,(vet det er vann, men dog) og merker tydelig at jeg er i ketose, så jeg er ivrig på å få dette til og få overskudd til å begynne min daglige trimming igjen.

Lykke til, dette kommer du nok til å klare fint!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 18:31   #14
Berghite
Juniormedlem
 
Berghite sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 13
Berghite er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge varer bivirkningene?

Hei,
jeg fulgte ketolyse i 3 mnd og ble aldri ferdig med bivirkningene, og jeg er stadig plaget med de samme reaksjonene nå 2 mnd etter når jeg blir veldig stresset på jobben selvom jeg nå spiser karber.
Men det kan godt være du ikke er som meg, og at det blir riktig vellykket for deg som for de aller aller fleste.
Det kan tenkes at vi reagerer mer forskjellig enn vi det kan klare å forklare med dagens modeller og kunnskap, og at det handler veldig mye om genetikk.

Lykke til!

__________________
- We are what we pretend to be, so we must be careful what we pretend to be. Kurt Vonnegut, Mother Night
Berghite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Atkins Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 18:52   #15
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hvor lenge varer bivirkningene?

Hei!
Jeg dro på apoteket i går og fikk magnesiumtabletter med en terapeutisk dose på 450 mg. Tok en i går, og en i dag. Har følt meg bedre idag ift. kvalmen og svimmelheten, men verker i kroppen enda. Etter å ha spist middag nå, (flesk og salat!), kom kvalmen tilbake for fullt Satser på at det bedrer seg etter noen dager. Håper ikke jeg er av de hvor bivirkningene ikke går over.... Hvilke bivirkninger hadde du forressten?

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor lenge varer solkrem? Photobscura Generell diskusjon 4 25-06-09 03:57
Hyppig nevnte varer på forum - hvor får jeg tak i dem? Cookies Lavkarbo generelt 2 07-05-09 07:37
Hvor får man kjøpt Heistad sine varer? trudern Kake/dessert og snacks 11 18-03-09 21:56
Ut av ketose, men dårlig ånde som varer og varer og varer ... Clarissa Ketolysekuren 7 14-03-08 23:16
Hvor ofte kan man spise litt høy gi varer? Helene Dr Lindbergs 8 19-08-06 09:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no