Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Jeg er sånn i tvil ... Kan noen hjelpe meg?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-03-08, 21:34   #1
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Jeg er sånn i tvil ... Kan noen hjelpe meg?

jeg er sånn i tvil om hvilket programm jeg skal følge assa..

Atkins, eller ketolyse...synes de er litt like,så blir sånn itvil

har bestilt ketolyse boken allerede
hører oxo at atkins boken på norsk er dårlig oversatt og at det er mange feil informasjoner der... Jeg kan ikke engelsk noe særlig så lurer på om det vil være viktig om jeg skal følge atkins bok og slikt

Hvilken erfaringer har dere?

jeg er 22år,161cm og veier 105 kg, skal ned 35... og skal trene en god del

kom gjerne med tips og inspill til hvilken kur som dere tror kommer til å passe best

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:52   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er sånn i tvil ... Kan noen hjelpe meg?

I og med at du har kjøpt ketolyseboken allerede, så er det kanskje greit å begynne på ketolysekuren?

Så kan du se hvordan det går, og evt prøve Atkins dersom du ikke oppnår så veldig bra resultater og trenger å kutte ut noen matvarer slik man gjør på Atkins for å se om kanskje noe av maten du spiser er synderen. Her inne finner du korrigeringene på hva som er feil i boken, så det problemet blir jo litt mindre da.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:54   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er sånn i tvil ... Kan noen hjelpe meg?

Hei!
Det er egentlig lite forskjell, Ketolyseboka er jo tilpasset norske forhold.
Ser du har en bitteliten kanin i avataren din (søt!), men om du ammer er ikke noen av de nevnte for deg. Da er mer fedon-likt bedre! For man skal ikke gå ned mer enn et kilo i uken mens man ammer... Lykke til!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 03:46   #4
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er sånn i tvil ... Kan noen hjelpe meg?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Hei!
Det er egentlig lite forskjell, Ketolyseboka er jo tilpasset norske forhold.
Ser du har en bitteliten kanin i avataren din (søt!), men om du ammer er ikke noen av de nevnte for deg. Da er mer fedon-likt bedre! For man skal ikke gå ned mer enn et kilo i uken mens man ammer... Lykke til!



det vet jegnetopp sluttet å amme det er nåkk desverre tom med melk, etter en tung start... etter å ha måttet spe på med erstatning til vært eneste måltid ble jeg ganske klar og sliten av at måltid tok 1,5t vær gang .. så da bestemte jeg meg for å kutte ut og ta litt vare på meg selv.. har vært psykotisk amme amme amme for alle penga i 2 mnd, tilslutt fikk jeg anbefalt av ammepol og kutte ut før det tok knekken helt på meg.. ble deprimert av hele greia ogatpå til steg vekta opp opp opp etter junior kom, ennå jeg er ute å går vær dag, og spiser någenlunde OK.. så nå må noe drastisk jøres..

skal til lege og få målt div stoffskifte, +++ noe er ikke helt som det skal vertfall

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 08:19   #5
Sol
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 63
Innlegg: 373
Sol har en fantastisk aura rundt segSol har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er sånn i tvil ... Kan noen hjelpe meg?

Ønsker deg bare lykke til. Ketolyseboka er i alle fall grei å begynne med og å forstå. For meg har det heller ikke vært aktuelt å lese Atkins på engelsk. men det er mye nyttig info her inne dersom du ønsker å følge Atkins etter hvert.

__________________



Velkommen til min journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17383
Sol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ala Fedon Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 08:49   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er sånn i tvil ... Kan noen hjelpe meg?

Sitat:

det vet jegnetopp sluttet å amme det er nåkk desverre tom med melk, etter en tung start... etter å ha måttet spe på med erstatning til vært eneste måltid ble jeg ganske klar og sliten av at måltid tok 1,5t vær gang .. så da bestemte jeg meg for å kutte ut og ta litt vare på meg selv.. har vært psykotisk amme amme amme for alle penga i 2 mnd, tilslutt fikk jeg anbefalt av ammepol og kutte ut før det tok knekken helt på meg.. ble deprimert av hele greia ogatpå til steg vekta opp opp opp etter junior kom, ennå jeg er ute å går vær dag, og spiser någenlunde OK.. så nå må noe drastisk jøres..

Fint at du visste det da!
Er ammehjelper jeg serru, passer litt på her inne . Fint at du slang inn håndkleet i tide, ikke verdt å brekke ryggen på!

Det er veldig vanlig at stoffskiftet blir på tur etter svsk, jeg fikk også det. Men lavt stoffskifte er lett å behandle!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 15:50   #7
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er sånn i tvil ... Kan noen hjelpe meg?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Fint at du visste det da!
Er ammehjelper jeg serru, passer litt på her inne . Fint at du slang inn håndkleet i tide, ikke verdt å brekke ryggen på!

Det er veldig vanlig at stoffskiftet blir på tur etter svsk, jeg fikk også det. Men lavt stoffskifte er lett å behandle!

snakker vi medisiner da eller er det kun kosthold?

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 18:54   #8
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er sånn i tvil ... Kan noen hjelpe meg?

Jeg har gått på begge to, og synes vel personlig at ketolysekuren er å foretrekke. Uansett, så er boken til Torkil ikke bortkastet hvis du leser den. All lesing er interessant lesing mener nå jeg!

Støtter deg hundre prosent når det gjelder ammingen. Har selv vært en av de kvinnene som gjorde absolutt alt for å forsøke å få til ammingen og det tok både livsgnist og all energi fra meg. Var innom nasjonalt ammesenter for hjelp, samt ammehjelpen, helsesøstre, leger og Gud veit hva. Det er noe med å skjønne når man skal gi seg.. tenker jeg. Det har vokst opp millioner av barn på morsmelkerstatning også. Morsmelk er kjempebra, men noen ganger går det bare ikke. Sånn er det bare.

Ønsker deg lykke til med vektnedgang og ny giv!!

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 19:21   #9
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er sånn i tvil ... Kan noen hjelpe meg?

Sitat:

snakker vi medisiner da eller er det kun kosthold?

Har man lavt stoffskifte får man bare en daglig dose medisiner (tyroksin), ikke noen spennende bivirkninger eller noe. Bortsett fra at man blir bedre da!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no