Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Pause?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-07-10, 02:27   #1
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Pause?

Jeg tenker på å ta en pause nå på ca 1 uke (skal på norway rocken) Jeg lurer på hvor dum ide det er ? Jeg har levd i ketose snart 4 mnd nå. Noen skriver jo at man gjerne går ned fortere igjen etterpå ?
Det er litt vanskelig å bare leve lavkarbo på festival og det varer i hele 5 dager. Kjenner at det er veldig vanskelig å bestemme meg for om jeg tør eller ikke.. Tror ikke det blir store problemet å hoppe tilbake på ketosen og lavkarboen etterpå men det er litt skummelt .. Noen som har noen gode ideer ?Jeg har kansje lyst til å drikke litt også og det tør jeg ikke på ketose..

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 06:17   #2
kjegro
Juniormedlem
 
kjegro sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 34
kjegro er på en erverdig vei

Sv: Pause?

Opprinnelig lagt inn av Mona_K, her.

Jeg tenker på å ta en pause nå på ca 1 uke (skal på norway rocken) Jeg lurer på hvor dum ide det er ? Jeg har levd i ketose snart 4 mnd nå. Noen skriver jo at man gjerne går ned fortere igjen etterpå ?
Det er litt vanskelig å bare leve lavkarbo på festival og det varer i hele 5 dager. Kjenner at det er veldig vanskelig å bestemme meg for om jeg tør eller ikke.. Tror ikke det blir store problemet å hoppe tilbake på ketosen og lavkarboen etterpå men det er litt skummelt .. Noen som har noen gode ideer ?Jeg har kansje lyst til å drikke litt også og det tør jeg ikke på ketose..

Sitter med de samme spørsmålene.. Skal også på festival neste helg, å funderer på å øke karbo inntaket såpass at man tør å drikke litt vin (uten å bli super-trøtt!!), spise frukt å litt "gusja-mat". Tenkte som så at dersom jeg øker litt på karboene, fra ca 15g til kanskje 50g i 4-5 dager, så blir det lettere å være på festival??
Rart det med hvordan synet på hva som er "gusja-mat" har endra seg; tidligere tenkte jeg på masse fett som det. Nå er det pasta, poteter, ris, hvitt mel-brød osv...

__________________


kjegro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 08:15   #3
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Pause?

Kva med å ikkje tenkja at du skal "hoppa av opplegget", men faktisk bruka litt energi på å tilrettelegga slik at du ikkje skeier så mykje ut?
Eg kan koma med døme:

Lag ein haug opsirools, eller noko anna brød/lapp liknande du kan ta med deg, som du enkelt kan bytta ut pølsebrødet med, eller brødet på hamburgeren eller anna med...skrap av pizzafyllet til dømes og legg på ein lapp... då kan du eta tilnærma normal frukost og "nattmat". Er jo lett å ha med seg i veska. Og om folk ser rart: alergisk mot kveitemjøl! Funkar for meg og dei sluttar å lure på kvifor eg gjer som eg gjer
Når det kjem til drikke, så er jo rein sprit med lettbrus eit alternativ. Eller den nye cideren i butikken (dei små med jordbærsmak) eit ypparleg alternativ! inneheld 0,5karb per 100...!!! Og gode er dei òg! Pluss at ein treng ikkje så mykje av slike godsaker før ein er litt på "bærtur"...

...og for å slenga på ein liten læressetning slik til slutt: det vert ikkje kjekkare enn ein gjer det til sjølv!

Nyt festivallivet! og hugs at ein ikkje nødvendigvis MÅ eta høgkarbo i slike settingar! Eg klarte meg finfint på ferie ei veke med familien som stappar innpå med høgkarbo! Nokre opsiar i veska, og det gjekk så lett som berre det!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 13:07   #4
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Pause?

Hehe ja jeg har laget en haug med oopsier og de tekakene allerede Men jeg vet jo ikke hvor lenge de holder ? jeg har jo ikke med meg kjøleskap skal jo bo i telt.. Tenkte også å rett å slett få lov å sjeie ut fordi jeg begynner å bli så sinnsykt matlei. begynte den 20februar og har aldri vært ute av ketosen til nå (så vidt jeg vet ihvertfall) Jeg pleier stadig vekk å si at jeg kommer til å leve på lavkarbo resten av livet mitt vis jeg nå og da kan kose meg med "vanlig mat" Så syns egentlig jeg fortjener å ta en pause nå som en belønning. Og i teorien slippe å tenke på mat.. selv om jeg vet at jeg ikke kommer til å klare å tenke på det.. tenker ikke å gå hele veien med sjokolade og chips men kansje en og annen hamburger? med brød hehe.. sylteagurk... slafs... uff og skal jeg drikke blir det jordbærdequori ,tequila og min gode gamle venn tyrker! hehe Jeg er ikke en som drikker noe særlig kansje et par ganger i året og da blir det bare en drink. Min mor døde for 2 år siden pga alkoholisme så er veldig forsiktig.. kan ikke fordra å bli full. Dete r derfor jeg tenkte det var bedre å drikke vis jeg ikke gikk på ketose vogna =)

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 16:41   #5
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Pause?

Skal på tur med kona og ungene i uke 28 og 29. Det skal bli hur digg som helst med en ferie nå. Jeg jobber med bacheloroppgaven min ellers, og nå begynner jeg å få hele oppgaven i halsen. Vel, nok om det. Jeg har tenkt å ta fri fra lavkarbo de to ukene. Første uka skal vi til Oslo og farte litt hit og dit. Andre uka skal vi bo i telt. Har altså bestemt meg for å ikke tenkte lavkarbo disse ukene, men jeg skal heller ikke trykke i meg mengder av is, pottis, godteri og brus. Jeg har gått såpass mye ned på ganske kort tid at det ikke er krise om jeg går opp et par kilo i ferien. Når jeg kommer tilbake blir det full skjerpings

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 16:57   #6
LiseKristin
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 11
LiseKristin er på en erverdig vei

Sv: Pause?

Når jeg er på festivaler og ferier og sånn, synes jeg Lindberg fungerer strålende.
han har mange råd til nettop slike "vanskelige" situasjoner
Spis vanlige pølser på bensinstasjon, men i papir. To pølser i papir istedet for en i lompe!
Velg å gå på Burger King som har Lindberg-burgere, Baguetten (spisested-kjede på mange sentere) hadde i hvert fall der jeg var (Drammen) fedonske baguetter.
Telt-mat er vakumpakket salat fra butikkhylla med dobbel dose proteintilbehør - kjøp en grillet kylling eller en hermetisk boks med bogskinke. Og all kjøtt på grillen unner jeg meg på ferie unte å studere merkelappen på tilsetninger.
På restaurant bestiller du det du vil ha, men lar potetene ligge igjen (hvis du er "tøff" ber du om dobbel grønn salat istedet for grønnsaker og poteter til.
Jeg bekyrmer meg lite om sukker-tilsetning i dressinger og saus på ferie så lenge jeg unngår de store syndene: sukker, poteter, ris, pasta og brød.

__________________


LiseKristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 20:01   #7
Hette
Medlem
 
Hette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Førde
Innlegg: 150
Hette er en juvelHette er en juvelHette er en juvel

Sv: Pause?

Eg skal på norsk countrytreff om to veker.. Eg har ikkje planlagt korleis eg skal ete, men kjem til å ete akkurat det er føler for... det er snakk om 4 dagar, og dei gangane eg har skeia ut har eg aldri gått opp noko serlig likevel... Eg har gått på lavkarbo/ketolyse i 1.5år, og føler sjølv eg har godt av ein liten pause innimellom... Dette er eit kosthold som eg skal gå på resten av livet, og eg vil ALDRI gå tilbake til å ete slik eg gjorde før...
Eg ser uansett alltid etter det beste alternativet når eg skeier ut...

Kos deg du, men tenk litt samtidig, ikkje ta det verste alternativet...
So hoppar du rett på lavkarbo igjen mandagen etter!

__________________


Hette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 20:51   #8
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pause?

Jeg bare kom på noe når jeg leste innlegget ditt.. Hvis du har vært i ketose i 4 mnd, og plutselig begynner med en go del fler gram KH enn det kroppen er vant med, hvordan vil magen din reagere..?
Ikke for å være ekkel mot deg nå altså, men toalettfasilitetene er vel ikke de beste på en slik festival.. Det var bare det som slo meg..

Go sommer forresten

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 23:43   #9
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Pause?

Opprinnelig lagt inn av LiseKristin, her.

Når jeg er på festivaler og ferier og sånn, synes jeg Lindberg fungerer strålende.
han har mange råd til nettop slike "vanskelige" situasjoner
Spis vanlige pølser på bensinstasjon, men i papir. To pølser i papir istedet for en i lompe!
Velg å gå på Burger King som har Lindberg-burgere, Baguetten (spisested-kjede på mange sentere) hadde i hvert fall der jeg var (Drammen) fedonske baguetter.
Telt-mat er vakumpakket salat fra butikkhylla med dobbel dose proteintilbehør - kjøp en grillet kylling eller en hermetisk boks med bogskinke. Og all kjøtt på grillen unner jeg meg på ferie unte å studere merkelappen på tilsetninger.
På restaurant bestiller du det du vil ha, men lar potetene ligge igjen (hvis du er "tøff" ber du om dobbel grønn salat istedet for grønnsaker og poteter til.
Jeg bekyrmer meg lite om sukker-tilsetning i dressinger og saus på ferie så lenge jeg unngår de store syndene: sukker, poteter, ris, pasta og brød.

Det du forklarer er veldig vanskelig .. =(
Fordi salaten holder seg ikke frisk så lenge når den ikke ligger i kjøleskapet.. ferdig grillet kylling blir jo også fort dårlig.. samma med ferskt kjøtt.. Jeg tenker jo å ha med meg kjølebagg men vet ikke hvor lett det er å få fryse elementer der jeg er.. I fjord bodde vi på en camping i hytter der det var kjøleskap men vi har ikke den lususen i år.. skal ligge i vanlig telt og det kan jo bli veldig varmt ettervært.. Ikke kommer jeg til å ha muligheten til å gå i butikken vær dag heller.. tror jeg. Ps er det ikke noe i følge ketolyse dietten at man ikke skal gå på den mer en 6 mnd sammenhengenende også ?i snart 5 mnd

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 23:45   #10
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Pause?

Opprinnelig lagt inn av Hette, her.

Eg skal på norsk countrytreff om to veker.. Eg har ikkje planlagt korleis eg skal ete, men kjem til å ete akkurat det er føler for... det er snakk om 4 dagar, og dei gangane eg har skeia ut har eg aldri gått opp noko serlig likevel... Eg har gått på lavkarbo/ketolyse i 1.5år, og føler sjølv eg har godt av ein liten pause innimellom... Dette er eit kosthold som eg skal gå på resten av livet, og eg vil ALDRI gå tilbake til å ete slik eg gjorde før...
Eg ser uansett alltid etter det beste alternativet når eg skeier ut...

Kos deg du, men tenk litt samtidig, ikkje ta det verste alternativet...
So hoppar du rett på lavkarbo igjen mandagen etter!

Gikk du fort nedover igjen da du begynte i ketose igjen ?
Har jo lest endel om de som mener at ketose dietter er den beste dietten å være litt "ulydig i " fordi man fort kommer inn på bannen igjen ..?

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 00:16   #11
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Pause?

Opprinnelig lagt inn av Jorkla, her.

Jeg bare kom på noe når jeg leste innlegget ditt.. Hvis du har vært i ketose i 4 mnd, og plutselig begynner med en go del fler gram KH enn det kroppen er vant med, hvordan vil magen din reagere..?
Ikke for å være ekkel mot deg nå altså, men toalettfasilitetene er vel ikke de beste på en slik festival.. Det var bare det som slo meg..

Go sommer forresten

Hehe godt poeng =) Det er derfor jeg spør også =) har snakket litt med andre som har tatt pauser og de flete har ikke reagert på den måten i det hele tatt men jeg vet jo ikke..

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 07:23   #12
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Pause?

Hei igjen!

Ser du har fått ein del gode tips her, det viktigaste er jo å gjera noko du føer deg bekvem med. Kan verta vanskeleg som du skriv med tanke på varmt telt osv... men samstundes så treng det ikkje vera vanskeleg i det heiletatt. Du får ha hovudet med deg og tenkja deg litt om!

Eg for min del kan IKKJE tillata meg å skeia ut, for då fyk eg opp i vekt som ein rakett, og det er eit slit å koma inn i tinga att. Men det er jo meg. Og så vert eg utruleg dårleg (type oppblåst og ubehagleg) i magen med ein gong eg får i meg til dømes brød. Men igjen - det er meg.

Eg ynskjer deg uansett korleis du måtte velja å gjera det på festival, ein strålande tur! Du får det nok knall skal du sjå!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 13:27   #13
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Pause?

Opprinnelig lagt inn av Konkelimonke, her.

Hei igjen!

Ser du har fått ein del gode tips her, det viktigaste er jo å gjera noko du føer deg bekvem med. Kan verta vanskeleg som du skriv med tanke på varmt telt osv... men samstundes så treng det ikkje vera vanskeleg i det heiletatt. Du får ha hovudet med deg og tenkja deg litt om!

Eg for min del kan IKKJE tillata meg å skeia ut, for då fyk eg opp i vekt som ein rakett, og det er eit slit å koma inn i tinga att. Men det er jo meg. Og så vert eg utruleg dårleg (type oppblåst og ubehagleg) i magen med ein gong eg får i meg til dømes brød. Men igjen - det er meg.

Eg ynskjer deg uansett korleis du måtte velja å gjera det på festival, ein strålande tur! Du får det nok knall skal du sjå!

Takk =)

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 12:25   #14
Karolinee
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 51
Karolinee er på en erverdig vei

Sv: Pause?

Veit det e månge som e i mot pause og sånn, men eg har litt god erfaring av det I mai etter en mnd på ketolyse hadde eg en dag med pause pga konfirmasjon, eg åt akkurat det eg ville, og eg gjekk ikkje opp ett kg, men veka etter gjekk eg ned 2 kg.
og no fra 17. - 27 juni har eg hatt fri, en dag som vart til fleire pga festligheta og slikt. Eg gjekk kun opp ett kg, men no etter 1 veke på igjen har eg gått ned det kg pluss 2kg til! og under dei ti dagane med pause var det loff, chips, sjokolade, brus, og en del alkohol.. ikkje nokke fornuftig pause i det heile tatt..

Selvfølgeli e det jo forskjellig fra person til person.. men ditta e mi erfaring.. Eg veit at om en mnd eller to kjem eg til og igjen ha meg ei pause for når eg nærma meg målet har eg tenkt til å meir eller mindre hoppe av lav karbo.. sjøl om månge ikkje kan sjønne det e det mitt valg

__________________


Karolinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 23:09   #15
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Pause?

Opprinnelig lagt inn av Karolinee, her.

Veit det e månge som e i mot pause og sånn, men eg har litt god erfaring av det I mai etter en mnd på ketolyse hadde eg en dag med pause pga konfirmasjon, eg åt akkurat det eg ville, og eg gjekk ikkje opp ett kg, men veka etter gjekk eg ned 2 kg.
og no fra 17. - 27 juni har eg hatt fri, en dag som vart til fleire pga festligheta og slikt. Eg gjekk kun opp ett kg, men no etter 1 veke på igjen har eg gått ned det kg pluss 2kg til! og under dei ti dagane med pause var det loff, chips, sjokolade, brus, og en del alkohol.. ikkje nokke fornuftig pause i det heile tatt..

Selvfølgeli e det jo forskjellig fra person til person.. men ditta e mi erfaring.. Eg veit at om en mnd eller to kjem eg til og igjen ha meg ei pause for når eg nærma meg målet har eg tenkt til å meir eller mindre hoppe av lav karbo.. sjøl om månge ikkje kan sjønne det e det mitt valg


Hehe det var det svaret jeg ville høre..

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 17:58   #16
Clockwork
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 103
Clockwork er på en erverdig vei

Sv: Pause?

Skal på festivaltur til England om en knapp måned, blir borte i en uke.
Skal bo på hotell hele uka, ettersom det er innendørsfestival, det gjør jo ting litt lettere. Men jeg har tenkt å prøve å ikke hoppe av vogna av den grunn. Blir nok å drikke stort sett vin og sprit, samt kjøpe inn endel ost, pålegg osv som det går ann å småspise. Kjøpe pølse uten brød\lompe etc. inne på festivalen. man kan hvis man vil.

Clockwork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 18:43   #17
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Pause?

Jeg har tatt mange feriepauser fra lavkarbo, å det har gått bra asså
Men, det kan være tungt å komme igang på lavkarbo igjen, å da får du gjerne en skikkelig hodepine.. Men klarer du det skal du ikke være redd for å skeie ut litt

Man skal jo kose seg og nyte livet også, ikke bare sette begrensninger for seg selv hele tiden!

Du må regne med å gå opp 3 kilo når du skeier ut noen dager, men de forsvinner fort igjen

Ha en fin festivalferie

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 00:53   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Pause?

Opprinnelig lagt inn av Mona_K, her.

Hehe det var det svaret jeg ville høre..

Det høres jo ut som du har bestemt deg allerede, så da er det bedre å stå for valget i stedet for å gruble mer på det!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 09:01   #19
kjegro
Juniormedlem
 
kjegro sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 34
kjegro er på en erverdig vei

Sv: Pause?

En liten snutt om hvordan det gikk med oss på festival fra tirsdag til søndag..
Vi klarte å spise nesten helt bra: grillbein, salat, stekt laks, kebab uten å spise brødet, en utskeielse søndag med svinestek og fløtepoteter. Å kun lavkarbo øl...
Selvfølgelig opp 1,5 vannkilo, men det er borte igjen nå. Var i ketose på mandag. Ned 0,5 kilo siste uke.
Så det gikk jo ganske bra...

__________________


kjegro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 09:44   #20
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Pause?

Så bra

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 11:08   #21
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Pause?

Jippi! Då ser du kanskje at det ikkje er så vanskeleg som ein skulle tru å halda seg til lavkarbo sjølv om ein er på farten
Håapr du hadde det KNALL!!!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 15:39   #22
Clockwork
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 103
Clockwork er på en erverdig vei

Sv: Pause?

2 uker og 2 dager igjen til festivalbonanza, skal være ekstra streng mot meg selv til da, så jeg kan ta meg noen ekstra friheter med god samvittighet Bra logikk, sant?

Clockwork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 12:44   #23
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Pause?

Da var jeg tilbake igjen =) For meg var det så å si umulig å klare lavkarbo.. jeg har vært vekke 12 dager nå. jeg hadde ingen plass å lagre mat så måtte kjøpe der å da.både på norway rock og gudvangen. så jeg gikk sakte opp på karbene for å ikke reagere så kraftig og så sjeiet jeg fullstendig ut
Ja jeg hadde nok bestemt meg litt på forhånd men var redd for å gjøre det.
men da har gått helt kjempe. Å kunne slappe helt av når det gjald å spise var deilig jeg trengte det. Ikke telle karber på alt jeg kjøpte. Deilig å ike ha dårlig samvittighet for å spise frukt og gullerøter hehe. men men nå er det på ann igjen .. begynner min kamp forå komme inn i ketose i dag eller i morgen =)
Så får vi se hvordan det går. Kroppen min funker bedre i ketose ikke tvil om det.

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 15:07   #24
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Pause?

Ok så ble det en måneds pause.. hehe men nå er jeg inne i 2-3 dag i ketose og jeg har alerede gått ned 2 av de 3 kiloene jeg tok på meg på pausen min! Jeg er storfornøyd! Fikk litt hodepine men det var definnetivt verd det

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pause!? mih Ketolysekuren 4 07-01-10 11:23
Vurderer pause klompenmio Ketolysekuren 13 09-10-09 12:50
Pause fra ketolysen? terry Lavkarbo generelt 3 15-01-08 13:24
Pause LilleVille Ketolysekuren 7 15-02-07 13:38
Egge-pause Fedonisten Generell ernæringsdebatt 2 09-03-04 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no