Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketose hele livet ut er ok

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-08-10, 11:50   #1
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Ketose hele livet ut er ok

Ser det er mange nye som lurer på dette med ketose. Tror nok kanskje at boka til Torkil desverre kan være noe forvirrende på dette, i og med at han insisterer på at man ikke bør være i ketose mer en enn viss periode. Jeg har ikke lest boka, bare så det er klart.
Men for å oppklare : Ketose er IKKE en vektreduserende tilstand. Det er en normal tilstand. De fleste blir født og vokser opp i en hormonell ekstrem tilstand, der bukspyttkjertelen blir utsatt for ekstrem belastning allerede fra barnsben av. På grunn av store mengder raffinerte karbohydrater.
Ketose ble for oss som art den tilstanden vi opplevde store deler av livet for mange tusen år siden, og dermed gjorde kroppen det den gjør i sånne tilfeller, over tusenvis av år ble vi best tilpasset den tilstanden.
Vi spiste nok variert mengde karbo etter hvor i verden vi befant oss, noen befant seg nærmere isbreene, og spiste veldig lite med karbo, mest i form av bær om sommeren, mens andre var mer middelhavsboende, og spiste kanskje opp mot 40 %. Men de var IKKE raffinerte, og dette gikk nok i perioder med årstidene.

Jeg er i Ketose, har vært det i et år nå, og er et bevis for at det ikke er en vektreduserende tilstand. Jeg raste ned i vekt, 6 kg på 4 uker, og har nå sakte men sikkert gått op 3-4 kg. I ren muskelvekt. Jeg trener, nesten utelukkende løping. Jeg spiser nesten aldri over 2000 kcal, men veier 81 kg. I perioder ligger jeg på rundt 1500 kcal, men kan alikevel løpe turer på 2-3 timer uten problemer. I de periodene blir musklene mer fremtredende, dvs jeg bruker av fettet på kroppen, men vekta går ikke ned. Altså øker musklene i størrelse.
Ketoner er sunt, de fungerer på mange måter i kroppen, blant annet som et av de kraftigste antioksidanter vi har kjennskap til.
Redelsen for ketose er helt ubegrunnet. Det som burde være grunn for frykt, er den motsatte tilstanden: 3-500 gram karbo pr dag. Den er veldig godt begrunnet. Se på I landenes befolkning. Så mye som 3-500 gram karbohydrater skaper en fryktelig disharmoni i kroppen, og resultatet blir diabetes, kreft, overvekt, depresjoner, allergier, astma osv osv osv. Dette er en ekstrem god dokumentasjon på at ekstremt inntak av karbohydrater, som "sunt, variert kosthold" er farlig. Alikevel påstår man at det er KETOSE som ikke er dokumentert ufarlig.

Ketose er en tilstand som naturen skapte for oss. Det er mange som har vært i ketose i årevis, og som har gjenoppdaget at det er en god måte å leve på. Dokumentasjon finnes i titusenvis av arkiverte journaler hos Lutz, Aktins, Schwarz osv osv. Eller hos folkeslag. Inuitter, eskimoer, Masaier.
KETOSE ER EN SUNN TILSTAND, LIVET UT!

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 14:47   #2
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Ketose hele livet ut er ok

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Ser det er mange nye som lurer på dette med ketose. Tror nok kanskje at boka til Torkil desverre kan være noe forvirrende på dette, i og med at han insisterer på at man ikke bør være i ketose mer en enn viss periode. Jeg har ikke lest boka, bare så det er klart.
Men for å oppklare : Ketose er IKKE en vektreduserende tilstand. Det er en normal tilstand. De fleste blir født og vokser opp i en hormonell ekstrem tilstand, der bukspyttkjertelen blir utsatt for ekstrem belastning allerede fra barnsben av. På grunn av store mengder raffinerte karbohydrater.
Ketose ble for oss som art den tilstanden vi opplevde store deler av livet for mange tusen år siden, og dermed gjorde kroppen det den gjør i sånne tilfeller, over tusenvis av år ble vi best tilpasset den tilstanden.
Vi spiste nok variert mengde karbo etter hvor i verden vi befant oss, noen befant seg nærmere isbreene, og spiste veldig lite med karbo, mest i form av bær om sommeren, mens andre var mer middelhavsboende, og spiste kanskje opp mot 40 %. Men de var IKKE raffinerte, og dette gikk nok i perioder med årstidene.

Jeg er i Ketose, har vært det i et år nå, og er et bevis for at det ikke er en vektreduserende tilstand. Jeg raste ned i vekt, 6 kg på 4 uker, og har nå sakte men sikkert gått op 3-4 kg. I ren muskelvekt. Jeg trener, nesten utelukkende løping. Jeg spiser nesten aldri over 2000 kcal, men veier 81 kg. I perioder ligger jeg på rundt 1500 kcal, men kan alikevel løpe turer på 2-3 timer uten problemer. I de periodene blir musklene mer fremtredende, dvs jeg bruker av fettet på kroppen, men vekta går ikke ned. Altså øker musklene i størrelse.
Ketoner er sunt, de fungerer på mange måter i kroppen, blant annet som et av de kraftigste antioksidanter vi har kjennskap til.
Redelsen for ketose er helt ubegrunnet. Det som burde være grunn for frykt, er den motsatte tilstanden: 3-500 gram karbo pr dag. Den er veldig godt begrunnet. Se på I landenes befolkning. Så mye som 3-500 gram karbohydrater skaper en fryktelig disharmoni i kroppen, og resultatet blir diabetes, kreft, overvekt, depresjoner, allergier, astma osv osv osv. Dette er en ekstrem god dokumentasjon på at ekstremt inntak av karbohydrater, som "sunt, variert kosthold" er farlig. Alikevel påstår man at det er KETOSE som ikke er dokumentert ufarlig.

Ketose er en tilstand som naturen skapte for oss. Det er mange som har vært i ketose i årevis, og som har gjenoppdaget at det er en god måte å leve på. Dokumentasjon finnes i titusenvis av arkiverte journaler hos Lutz, Aktins, Schwarz osv osv. Eller hos folkeslag. Inuitter, eskimoer, Masaier.
KETOSE ER EN SUNN TILSTAND, LIVET UT!

Jeg var på helsekost noen dager siden og kom i prat med hun som jobbet der. Hun lever lav karb og sier hun vil aldri lever som "vanlig" igjen...men var helt i sjokk når jeg sa at jeg var i ketose for den femte uken. Hun sa hun føler at man må aldri være i ketose mer enn to uker...fikk ikke noe mer forklaring for folk kom i butikken. Syns det er sinssykt mange meninger her....vanskelig å vite hva er riktig..

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 15:03   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketose hele livet ut er ok

At det er en tilstand som er OK livet ut, betyr vel ikke at man absolutt BØR være i ketose livet ut? Det er ikke sånn at din helse avhenger av om du er i ketose eller ei?
Det ER ok å spise lavkarbo uten å være i ketose også, uten at det betyr at en gjør kroppen sin en stor mistjeneste.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 16:56   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketose hele livet ut er ok

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Ser det er mange nye som lurer på dette med ketose. Tror nok kanskje at boka til Torkil desverre kan være noe forvirrende på dette, i og med at han insisterer på at man ikke bør være i ketose mer en enn viss periode. Jeg har ikke lest boka, bare så det er klart.

Jeg vil påstå at boka (for de som har lest den) IKKE er forvirrende. Han begrunner også hvorfor han anbefaler pause. Blandt annet at etter en 6 måneders tid vil ofte vektnedgangen bli mindre og kanskje stoppe opp. Og da er det lett å gi opp og bli frustrert.
Men han skriver også at man bare kan fortsette utover de 6 mnd. så lenge man trives og vekta går ned. Han anbefaler da å ta noen blodprøver.

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Men for å oppklare : Ketose er IKKE en vektreduserende tilstand.

FEIL! For en overvektig person som går over fra høykarbo til ketose, så er ketose vektreduserende. Det er jeg og mange andre et bevis på. Kroppen kvitter seg faktisk med fettet.

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Jeg er i Ketose, har vært det i et år nå, og er et bevis for at det ikke er en vektreduserende tilstand.

Jeg var i ketose på 15/20 karbohydrater (som er anbefalt på ketolysekuren) i ca 5 mnd. Jeg gikk ned 23 kilo og er et bevis på at ketose er en vektreduserende tilstand.
Jeg har også levd mer eller mindre i ketose siden da (opp til 40-50 karber, gjerne over også) uten å gå ned mer i vekt. Da har jeg også levd på andre typer karber (ikke raske) som ikke anbefales på ketolysekuren. Mere karber og litt mindre fett.
Jeg har trimmet, fått mer kondis, blitt sterkere og mer utholdende.


Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

KETOSE ER EN SUNN TILSTAND, LIVET UT!

Sier meg egentlig enig(fordi min kropp trives med ketose), men det viktigste er at kropp og sjel trives med kostholdet.

Når det ellers gjelder dine meninger om ketolysekuren, (ref. tidligere innlegg) at den er kommersiell osv......
så syns jeg også du skal ha litt i minnet:

Mange av oss som begynner med å slanke seg på ketolysekuren, gjør det fordi boka er laget som en kur.
Vi er overvektig, gjerne MYE.
Vi har/hadde ikke peiling på hva dette lavkarbo"greiene" var. Da er det faktisk enkelt å ha ei bok som forteller oss dette.
(Javisst kan man finne ut masse sjøl på nett også, men hvorfor finne opp kruttet på nytt, når det ligger klar der, liksom.)
Boka er enkel og lettfattet. Den forklarer ting på en enkel måte, uten "milevis" med studier osv. Jo, det er en oversikt bak i boka over studier for de som er innterresert i det.
Boka er skrevet av en lege, som har tatt utgangspunkt i egen vektnedgang, og i ettertid andres også.
Vi bruker boka som basis/rettesnor/innføring i et kosthold som får oss ned i vekt, ikke minst gir masse helsefordeler.
Boka er jo LCHF, men har en del "regler" slik at vi enkelt klarer å gjennomføre kuren.

Ja, for ketolysekuren er laget som en kur, for at de som vil og ønsker kan følge for å gå ned i vekt. Og å lære seg nytt kosthold.
Syns det skal respekteres.

Det er også forvirrende for nye som går på ketolysekuren å få diverse råd som er litt på tvers av det som gjelder kuren...
Det har jeg fått mange PM på.

Så å følge en kur via en bok, kan faktisk være en trygghet for den enkelte.
Erfaring og videre kunnskap, samt det å bli sin "egen kostholdsekspert" kommer for de fleste etterhvert.

Jeg er ingen ekspert eller har fasit. Men jeg har lært etterhvert.


Sist redigert av Gerd : 18-08-10 kl 17:36. Årsak: tillegg.
Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 18:08   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketose hele livet ut er ok

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Syns det er sinssykt mange meninger her....vanskelig å vite hva er riktig..

Det er litt vanskelig når alle utgir sin sannhet som om det skulle vært den fulle, hele og eneste virkeligheten

Tror hver enkelt bare må finne sin vei.. Elementer som f.eks trivsel teller jo også med i hva som er "best" for hver enkelt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 18:30   #6
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 60
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Ketose hele livet ut er ok

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Men for å oppklare : Ketose er IKKE en vektreduserende tilstand.

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

FEIL! For en overvektig person som går over fra høykarbo til ketose, så er ketose vektreduserende.


Her vil jeg nok si meg enig med BitTorres, Gerd. Å være i ketose er ikke vektreduserende i seg selv. Ikke for en person som er normalvektig eller undervektig. Men gitt den forutsetningen du legger til har du selvsagt rett. For en OVERVEKTIG person er ketose vektreduserende.

Men et fellesbegrep som er mer allmenngyldig vil være å si at det er vektREGULERENDE. Altså slik at undervektige kan gå opp i vekt mens overvektige går ned.

Hadde det vært slik at det alltid var vektreduserende uavhengig av hva personen i ketose veide ville jo enkelte rett og slett kunne 'forsvinne'.

Jeg forutsetter vel egentlig med det jeg skriver her at man spiser tilstrekkelig og altså ikke er i ketose pga for lite mat.

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 18:34   #7
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Ketose hele livet ut er ok

Takk ciss, da behøver jeg ikke ta det opp igjen. Jeg vet om mennesker som har gått opp 20 kg i ketose. Da hovedsaklig i muskler, men også litt fett, fordi det var radmagert.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 18:35   #8
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Ketose hele livet ut er ok

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

At det er en tilstand som er OK livet ut, betyr vel ikke at man absolutt BØR være i ketose livet ut? Det er ikke sånn at din helse avhenger av om du er i ketose eller ei?
Det ER ok å spise lavkarbo uten å være i ketose også, uten at det betyr at en gjør kroppen sin en stor mistjeneste.

Selvfølgelig. Men det er langt fra farlig

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 18:36   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketose hele livet ut er ok

Opprinnelig lagt inn av Ciss, her.

. Men gitt den forutsetningen du legger til har du selvsagt rett. For en OVERVEKTIG person er ketose vektreduserende.

Ja, det er det jeg sier

Sitat:

Sitat:

For en overvektig person som går over fra høykarbo til ketose, så er ketose vektreduserende.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 18:57   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketose hele livet ut er ok

Opprinnelig lagt inn av Ciss, her.



Men et fellesbegrep som er mer allmenngyldig vil være å si at det er vektREGULERENDE. Altså slik at undervektige kan gå opp i vekt mens overvektige går ned.

Hadde det vært slik at det alltid var vektreduserende uavhengig av hva personen i ketose veide ville jo enkelte rett og slett kunne 'forsvinne'.

Jeg forutsetter vel egentlig med det jeg skriver her at man spiser tilstrekkelig og altså ikke er i ketose pga for lite mat.


Helt enig

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 21:23   #11
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Ketose hele livet ut er ok

Men hvis ketose er en tilstand hvor du reduserer vekt hvis du er overvektig, så er jo det hele lekende lett! Men jeg opplevde faktisk å gå opp i vekt selv om jeg var i ketose og overvektig. (og det var ikke muskler jeg gikk opp, det var fett)
Jeg var sterkt insulinresistent, og gikk ikke ned før jeg begynte med Metformin.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 03:05   #12
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketose hele livet ut er ok

Nå må ikke folk begynne å kvotere Bittorres utsagn ut av konteks her.
Noe Gerd gjorde No offense

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 10:07   #13
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Ketose hele livet ut er ok

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Men hvis ketose er en tilstand hvor du reduserer vekt hvis du er overvektig, så er jo det hele lekende lett! Men jeg opplevde faktisk å gå opp i vekt selv om jeg var i ketose og overvektig. (og det var ikke muskler jeg gikk opp, det var fett)
Jeg var sterkt insulinresistent, og gikk ikke ned før jeg begynte med Metformin.

Ergo: De fleste regler har unntak. Noen mennesker har kjørt bukspyttkjertelen såpass i senk at den går på turbofart uansett kost, og DA går du jo opp i vekt om du spiser lavkarbo, på grunn av fettprosenten. Da skjønner jeg godt at du startet med Metformin. Hadde jeg vært deg da, ville jeg lest meg grundig opp på blodtypedietten, som jeg ikke kan noe særlig om, men som jeg synes høres veldig logisk ut, egentlig

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 10:55   #14
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Ketose hele livet ut er ok

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Takk ciss, da behøver jeg ikke ta det opp igjen. Jeg vet om mennesker som har gått opp 20 kg i ketose. Da hovedsaklig i muskler, men også litt fett, fordi det var radmagert.

/signed

Samboeren min veide 51kg da hun fant ut hun skulle prøve hvordan det var å være i ketose - siden det er det eneste som funker for meg. Hun gikk ned til 49,5 med en gang og har holdt den vekten omtrent på grammet i nå ca. tre uker.

Hun var slank fra før, men nå ser hun enda mye bedre ut. Mer energisk på en måte.

Fettprosenten er ned, muskelmasse er opp. Den lille humpen på magen er borte. Appelsinhuden er på full retrett. Hun har masse energi - på grensen til hyper, og nesten null interesse for smågodt og sjokolade. Migrene har hun ikke hatt siden hun kuttet brød og pasta/ris/potet da hun flyttet inn hos meg.

Så jeg vil si, både utifra egen erfaring og hva som virker teoretisk fornuftig sett i lys av steinaldermennesket, at ketose er vekt-regulerende - ikke nødvendigvis reduserende.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lilla ketosestix hele tiden? Bare dehydrert og ikke i ketose da? Smurfepia Spørsmål og svar 4 11-04-09 14:49
Hvis man er i ketose hele tiden, gjør man det riktig da? sadra Ketolysekuren 15 21-10-08 19:51
Jeg må jo på do hele tiden! anneca Ketolysekuren 1 12-11-07 15:03
GI - hele korn? Marianne Lavkarbo generelt 0 19-09-04 18:15
MAZ-MAZ-MAZ, over hele linja...! MHM Generell diskusjon 12 30-03-04 19:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no