Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Septembertråden - 2012

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-12, 23:53   #76
Lulupus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 11
Lulupus er på en erverdig vei

Sv: Septembertråden - 2012

Jeg lurer litt jeg. Er det slik at hvis jeg skeier ut en dag, så gir det umiddelbart reaksjon på stixene? Jeg skeia ut idag (tror jeg) men stixen mener jeg er innenfor... :-O

Lulupus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 12:30   #77
Bluwari
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 16
Bluwari er på en erverdig vei

Re: Septembertråden - 2012

Blir med jeg også, lenge siden sist
gikk ned 25 kilo i 09
gikk opp 10 kilo i 12...
skal ned 25 kilo til

startet dagen med 3 kokte egg med litt kaviar for smak på.

-er det noen med erfaring på å bruke proteinpuler sammen med ketose diett?

Bluwari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett, livsstilsendring :) Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 17:14   #78
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Re: Septembertråden - 2012

Opprinnelig lagt inn av Bluwari, her.

Blir med jeg også, lenge siden sist
-er det noen med erfaring på å bruke proteinpuler sammen med ketose diett?

Heisan :vinke:

Akkurat det lurer jeg også på!

Jeg har vært på lang sykkeltur i dag. Det var vannvittig tungt for å si det mildt. Kjente at det var noe annerledes i kroppen ja.
Jeg skeiet ut skikkelig også kalorimessig går jeg i null hvis jeg måler maten mot syklingen, men det er vel ikke helt sånn det fungerer med ketolyse da...
Jeg fører inn alt jeg spiser på Diett.no for å ha kontroll med karbene.
Idag har jeg fått kjøpt kokosnøtt olje men de hadde ikke kokosnøtt mel, så intill videre må jeg bruke mandler.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 19:49   #79
Bluwari
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 16
Bluwari er på en erverdig vei

Re: Sv: Re: Septembertråden - 2012

Opprinnelig lagt inn av Wonder woman, her.

Heisan :vinke:

Akkurat det lurer jeg også på!

Jeg har vært på lang sykkeltur i dag. Det var vannvittig tungt for å si det mildt. Kjente at det var noe annerledes i kroppen ja.
Jeg skeiet ut skikkelig også kalorimessig går jeg i null hvis jeg måler maten mot syklingen, men det er vel ikke helt sånn det fungerer med ketolyse da...
Jeg fører inn alt jeg spiser på Diett.no for å ha kontroll med karbene.
Idag har jeg fått kjøpt kokosnøtt olje men de hadde ikke kokosnøtt mel, så intill videre må jeg bruke mandler.

Trening vil vel bare hjelpe på ketosen, og brenne bort både karber og kalorier da er det tungt, er glykoselagrene lave.

Har gått tur i dag, men er nok ikke i målbar ketose før etter helga, bruker noen dager på å gå inn i den.

Bluwari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett, livsstilsendring :) Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 19:51   #80
Bluwari
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 16
Bluwari er på en erverdig vei

Re: Sv: Septembertråden - 2012

Opprinnelig lagt inn av Lulupus, her.

Jeg lurer litt jeg. Er det slik at hvis jeg skeier ut en dag, så gir det umiddelbart reaksjon på stixene? Jeg skeia ut idag (tror jeg) men stixen mener jeg er innenfor... :-O


Utslag kan komme dagen etterpå også er du fremdeles i målbar ketose, har kroppen klart å behandle utskeielsen din -bør ikke gjøres ofte! da tar det bare lengre tid mellom hver gang man kommer inn i ketosen igjen...

Bluwari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett, livsstilsendring :) Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 23:47   #81
Pingvin
Juniormedlem
 
Pingvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bærum
Innlegg: 41
Pingvin er på en erverdig vei

Sv: Septembertråden - 2012

Jeg vet ikke helt med proteinpuler (hihi, kunne ikke motstå!), men enkelte typer proteinpulver burde nok gå greit. Jeg bruker det i smoothies for både å få opp proteinnivået og gi smak.
Iherb er et ganske greit sted å kjøpe det fra, da slipper man å betale i dyre dommer!

__________________
Tread softly cause you tread on my dreams



Pingvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 12:11   #82
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Septembertråden - 2012

Pingvin: Den så jeg ikke før nå Har du noen tips til proteinpulver som smaker godt? Jeg har ett nå som jeg ikke synes smaker noe godt i det hele tatt.

Bluwari: Strålende fornøyd med svaret ditt om at glukoselagrene er lave


Er det vanlig å svette mye om natten når man begynner/ går på ketolyse?
Siste nettene har jeg vært helt våt av svette om morgningen. Kan ikke huske å ha lest om det noe sted. Kramper om natten har jeg også. Sover egentlig ikke så godt som det jeg har lest at mange gjør.

Utover det er det utrolig hvor greit det går å legge om kosten når noen truer med at hvis ikke du slanker deg så må du ha ny lever...

__________________

Sist redigert av Wonder woman : 09-09-12 kl 12:17.
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 15:43   #83
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Septembertråden - 2012

Wonderwoman: Kramper kan forekomme, men reduseres kjapt ved inntak av magnesium på kvelden. Jeg tar vitaminpakken fra ketolyse.no og har ikke merka noe til det, utenom den ene kvelden jeg glemte å ta magnesium tabletten, så jeg regner med det gjør susen

I helga har jeg vært på tur med samboeren min. han hadde bursdag på torsdag og ønsket seg ikke noe, så jeg spanderte hotell, show med Dagfinn Lyngbø og middag på han. Det var en liten utfordring matmessig, men jeg klarte det uten å skeie ut Såååå stolt av meg selv
I pakken var det inkludert middag på hotellet med hovedrett og dessert.. Jeg ba om mel og sukkerfri saus til middagen og droppe dessert.. Likevel fikk jeg servert desserten, men rørte den ikke Det er mer enn hva jeg trodde jeg skulle klare selv Gleder meg til å veie meg i morra, for jeg merker at både buksa og kåpen min ikke er like stramme lenger !!

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 16:08   #84
Pingvin
Juniormedlem
 
Pingvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bærum
Innlegg: 41
Pingvin er på en erverdig vei

Sv: Septembertråden - 2012

Wonderwoman: Jeg liker denne! http://www.iherb.com/Solgar-Whey-To-...g-Powder/13474
Nå har jeg ikke prøvd den alene, men jeg syns den er veldig god i smoothies!

Misslinda: så flink du har vært! Stå på!

Selv skeiet jeg ut med et glass rødvin i går, og har vært i stillstand i uka som gikk. Men ny uke, nye muligheter!
Skal prøve meg på I Form sin pilatesskole kombinert med 30 Day shred

__________________
Tread softly cause you tread on my dreams



Pingvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 16:30   #85
wahaj
Medlem
 
wahaj sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 35
Innlegg: 136
wahaj er på en erverdig vei

Sv: Septembertråden - 2012

Gått ned 4,8kg
I morgen er det to uker siden vi startet, og har hittil gått veldig bra.

Har mistet matlysten helt. Spiste litt taco i dag, fikk en stor tallerken med blanding, men spiste ikke 1/3 engang, før jeg ble kvalm. Håper det tar seg opp igjen. Spiste ikke noe mat i går, kun baconsvor.

wahaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 17:00   #86
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Septembertråden - 2012

Opprinnelig lagt inn av wahaj, her.

Gått ned 4,8kg
I morgen er det to uker siden vi startet, og har hittil gått veldig bra.

Har mistet matlysten helt. Spiste litt taco i dag, fikk en stor tallerken med blanding, men spiste ikke 1/3 engang, før jeg ble kvalm. Håper det tar seg opp igjen. Spiste ikke noe mat i går, kun baconsvor.

Matlysten har dabba godt av her og.. skulle spise masse frokost på hotellet i dag, men det holdt meg ett speilegg, litt bacon og litt eggerøre.. da var jeg stappmett.. og jeg har enda ikke begynt å tenke på noe middag :P

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:59   #87
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Septembertråden - 2012

Misslinda: Det var veldig bra bursdagspresang! Og så utrolig flink du var som klarte å holde deg fra å spise noe, bra jobba Jeg skal være litt nøyere på å ta kosttilskudd, så slipper jeg kanskje unna krampene.

Pingvin: Da har jeg ført den på lista over ting jeg skal bestille fra Iherb, tusen takk!

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 19:06   #88
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Septembertråden - 2012

Wahaj: 4.8 kg på 2 uker er kjempebra! Så gøy å merke resultater.


Trener dere mye? Jeg har edle ønsker om å trene men akkurat nå har jeg fokus på å få hverdagen til å gå rundt.
Er dere ofte på vekten? Jeg klarer ikke å styre meg og tester hver eneste dag

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 19:46   #89
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Septembertråden - 2012

Ikke noe mer enn rolige turer her, men skal begynne å løfte litt vekter i morra, så begynner jeg opp igjen med Zumba på onsdag og torsdag

Skulle ut på tur med søs opp ett bratt fjell no, men fikk så vondt i magen.. så etter tre turer på do, avlyste jeg den turen...

Jeg har ikke helt klart å vente heller, men veide meg på torsdag og ikke mer enn det siden mandag og ikke igjen no før i morra, så relativt fornøyd eg

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til

Sist redigert av misslinda : 09-09-12 kl 19:57.
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 12:31   #90
Camilla82
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 208
Camilla82 er ny på veien

Sv: Septembertråden - 2012

Wahaj: Grattis med bra resultat

Veide meg i dag, ned 300 gram... he he, ikke mye! Men jeg vet hva jeg bør bli flinkere til... Drikke vann og ikke stresse, men det er ikke så lett når man går gjennom et samlivsbrudd.
Så har jeg vært så sulten de siste dagene! Vet ikke hvorfor, spiser jo nå jeg er sulten.
Tar dere alle vitamintilskudd? Tenkte jeg skulle se om jeg fant det etterpå!

I kveld er planen å få bakt diverse, pizzasnurrer og lapper og knekkebrød, jeg må ha variasjoner, og helst ikke altfor mye eggesmak, da kan det fort skjære seg for meg, så da er det greit å ha diverse mat tilgjengelig

__________________
Mamma til to gutter 05 og 08

Camilla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 12:57   #91
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Septembertråden - 2012

Camilla82: Det er ganske så bra med -300 gr når du har stresset såpass mye. Er det ikke sånn at kroppen holder på fettet når man stresser?
Har du noen godt oppskrifter på lapper og pizzasnurrer du vil dele? Det hørtes veldig godt ut.

Jeg har gått ned 3.5 kg siden jeg begynte for en uke siden og jeg så fornøyd med det Jeg må bare passe på at jeg ikke begynner å slurve nå for det pleier jeg å gjøre når jeg har gått ned noen kg og så bare stopper det helt opp. Det blir vel ikke hver uke at jeg kommer til å gå ned 3.5 kg så jeg må jobbe litt med psyken på det fremover.

Vi har ikke bil så vi sykler når vi skal noe. Nå har jeg vært på sykkeltur med minstemann i sykkelvognen og handlet litt. Ufattelig tungt å dra med seg alle varene hjem. Får litt fysisk aktivitet av det, det er bra Jeg planlegger å starte med yoga denne uken, 15-30 minutter om dagen.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 16:56   #92
Markussss
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 3
Markussss er på en erverdig vei

Re: Septembertråden - 2012

Jeg bestemte meg for å begynne med keto for en uke siden i dag. Er student på det tredje året, og vil tvinge meg selv til å både spise ekstra god mat og prøve å gå ned noen buksestørrelser. Jeg har ikke baderomsvekt, og har ingen plan om å skaffe en heller, så jeg aner ikke hva jeg veier eller hva som er vektmålet mitt.

Uansett, jeg håper at dette skal gå bra. Jeg må bare bli flinkere til å passe på at jeg får i meg nok fett, og ikke for mye proteiner. Karbohydrater er det lett å styre unna, synes jeg, men å balansere fett og proteiner riktig er ikke så lett synes jeg (særlig ikke når man skal lage søndagsmiddag og det eneste man har som kan ligne på middag er et halvt kilo seifilet).

Jeg bruker My Fitness Pal for å loggføre maten jeg spiser, og prøver så godt jeg kan å følge kalorimålene den siden har lagt opp (dog, ikke slavisk). Og i tillegg faster jeg ca 20 timer om dagen, og spiser i mellom en og fire timer. Fastingen er hovedsaklig fordi det mat er dyrt, og jeg klarer fint å gå i 20-25 timer uten å spise (har gjort det tidligere i studenttilværelsen min).

Ble inspirert av en r/keto på reddit.com, og er allerede der og leser og diskuterer litt med andre. Tenkte bare å introdusere meg selv litt. Takk for meg.

Markussss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: r/keto Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 19:57   #93
wahaj
Medlem
 
wahaj sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 35
Innlegg: 136
wahaj er på en erverdig vei

Sv: Septembertråden - 2012

Etter 3 dager uten matlyst, har den endelig kommet. Lagde pizza i dag, med den oppskriften på bakemixen til Ketolyse. Jeg syns ikke den var så veldig god, men kjæresten likte den.

I dag har jeg vært utrolig trøtt og sliten. Sånn innmari sliten. Håper bare jeg får mer energi etterhvert.
Og i tillegg har vi bestemt oss for å ikke drikke alkohol før jul/nyttår. Pga kuren, og at vi ikke er helt på mentalt plan til at det er lurt.

Lurte på å ut og jogge meg en tur, men kjenner hodepina komme snikende, samt at jeg er veldig sliten, så tror jeg drøyer den. Gjør som regel alltid det, i grunn.

wahaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 21:01   #94
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Septembertråden - 2012

Merker formen ikke er helt der her heller, men den skal komme etter 2-4 uker, så vi er snart der Jeg har rydda litt i kjelleren i dag i tillegg til å bære masse byggevarer fra henger inn i garasje,. Prosjekt pusse opp kjøkken er snart i gang.. Lurer på hvordan jeg skal klare meg uten kjøkken i noen uker
Ble hvertfall en god del svetting i dag

Har ikke kjøpt den bakemiksen selv, ikke så glad i smaken.. laga meg toast/panini med skinke og brie og brukte oopsi som brød.. var knallgodt Må lage meg en ny porsjon oopsi snart.. var godt det Ellers går det mye i omelett her.. det er jo knallgodt

Er det flere her som merker at sulten liksom ikke er så mye der lenger?? Var ikke sulten når jeg sto opp i dag.. pleier å være skrubbsulten til vanlig.. Ny opplevelse for meg

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 21:07   #95
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Re: Septembertråden - 2012

Velkommen til deg Markusss (fikk jeg med nok SS er ??)

Kikka litt på keto siden, men litt rotete for meg hehe.. Holder meg her inne

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 23:29   #96
Camilla82
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 208
Camilla82 er ny på veien

Sv: Septembertråden - 2012

Opprinnelig lagt inn av Wonder woman, her.

Camilla82: Det er ganske så bra med -300 gr når du har stresset såpass mye. Er det ikke sånn at kroppen holder på fettet når man stresser?
Har du noen godt oppskrifter på lapper og pizzasnurrer du vil dele? Det hørtes veldig godt ut.

Jeg har gått ned 3.5 kg siden jeg begynte for en uke siden og jeg så fornøyd med det Jeg må bare passe på at jeg ikke begynner å slurve nå for det pleier jeg å gjøre når jeg har gått ned noen kg og så bare stopper det helt opp. Det blir vel ikke hver uke at jeg kommer til å gå ned 3.5 kg så jeg må jobbe litt med psyken på det fremover.

Vi har ikke bil så vi sykler når vi skal noe. Nå har jeg vært på sykkeltur med minstemann i sykkelvognen og handlet litt. Ufattelig tungt å dra med seg alle varene hjem. Får litt fysisk aktivitet av det, det er bra Jeg planlegger å starte med yoga denne uken, 15-30 minutter om dagen.

Nei, da, det er nok litt slik at stress påvirker kroppen.

Jeg har lagd knekkebrød etter denne oppskriften i dag: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614 Nannahs samling av oppskrifter, disse knekkebrødene er gode og uten egg

Så hadde jeg en pakke med ferdigmix for pizzadeig fra lavkarbohuset, denne kjøpte jeg på tilbud hos helsekosten da jeg gikk på lavkarbo sist, den var goooood den! Anbefales virkelig, sprø og god og ikke eggesmak
http://lavkarbohuset.no/produkt/pizz...zza-a-la-adamo

Skulle jo bake snurrer, men fant ikke igjen akkurat den oppskriften jeg satt å kikka på da jeg satt på jobb i dag, så da droppa jeg det, det var nemlig en som ikke skulle smake så mye egg. Irriterende, så hvis noen har tips til oppskrift på dette som ikke er omelettaktig så skrik ut

Nå er det natta på meg, sov godt!

__________________
Mamma til to gutter 05 og 08

Camilla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 12:39   #97
Gerrard
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 53
Innlegg: 68
Gerrard er på en erverdig vei

Sv: Septembertråden - 2012

Vært ei tung uke dette. Ikke noe gøy og komme i ketogen fase.. brr... tung i hue og lite energi. Men erfaringsvis så retter det på seg utover i denne uka. Sliter med variasjon i kosten, havner på egg, meierismør, fiberrik, ost, entrecotè,reker og majones. I tillegg så mye brocolli og blomkål jeg orker...Utfordring å få i seg nok FETT. Noen som har gode tips? Fløte føler jeg er en stopper for meg..

Har veiedag på tirsdager så idag var det veiedag.
Start 03.09.2012 104 kg
11.09.2012 100,3 kg - 3,7 kg

__________________
03.09.2012




Gerrard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 14:28   #98
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Septembertråden - 2012

Gerrard: En håndfull bær med en stor klatt krem er det beste jeg vet om dagen. Selv liker jeg ikke å drikke ren fløte... Fett kaffe da? Kaffe med en skje cocosa har jeg hørt skal være bra, men jeg har ikke prøvd det selv altså. Drikker ikke kaffe.

Camilla82: De knekkebrødene har jeg prøvd, de er veldig gode Kunne godt tenkt meg å prøve den bakemiksen. Jeg er en katastrofe på kjøkkenet når jeg ikke har en bakemix å støtte meg på I skrivende stund står det oopsie i ovnen, håper jeg har klart å få det til.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 15:02   #99
wahaj
Medlem
 
wahaj sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 35
Innlegg: 136
wahaj er på en erverdig vei

Sv: Septembertråden - 2012

Gerrard: Én ting som har fungert for meg de gangene jeg har fått i meg for lite fett, er 1-2ss rapsolje før hvert måltid. (Syns ikke rapsolja smaker noe, så den er grei å få ned).
Eventuelt ta olje på salaten (med salt og hvitløk), godt og nok fett

Går også an å lage eggemelk (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24548 )
Lagde den da jeg gikk på ketolyse for et par år siden, om morgenen, og holdt meg mett lenge.

wahaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 15:08   #100
wahaj
Medlem
 
wahaj sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 35
Innlegg: 136
wahaj er på en erverdig vei

Sv: Septembertråden - 2012

Jeg MÅ finne motivasjon til å starte med bevegelser.
P.d.d ligger jeg bare i senga, frem til jeg skal hente barna i bhg. For jeg orker ikke å gjøre noe annet. (Står opp 1-2 timer før barna hentes, så jeg shiner leiligheten, men)

Jeg er trøtt, sliten, svimmel ect. Og jeg er i så ræva form at jeg ikke vet hvordan jeg skal klare å bli i bedre form engang. Jeg blir utrolig sliten og anpusten, med melkesyre i beina bare jeg går en liten tur. Trenger ikke være bakke engang.
Og jeg som en gang var så godt trent Nå har depresjonene tatt det meste av godene mine. Så jeg skylder litt på det, at det er derfor jeg har havnet her jeg er nå.

Jeg har fortsatt vært flink på ketolyse (drukket litt vin, men ellers holdt meg helt til kuren), ikke sprukket enda, kun hatt lyst å sprekke én gang, men gikk da på vekta og ombestemte meg. :P

Jeg vet at det bare er å begynne, men dørstokkmila er utrolig lang til tider...
Elsker egentlig styrketrening, samt spinning. Jogging har jeg og fattet litt interessen for. Men når det gjelder styrken så får jeg ikke trent ordentlig nå, pga for lite karbs, da blir det lite fremgang. Og jeg er ikke der at jeg løfter 5kg xxx antall ganger. :P Men jogging og spinning er jo overkommelig, samt lett styrke? Men så var det det å starte da. Jeg har jo rundt 6 timer til rådighet 5 dager i uken. Og det skulle tilsi å kunne trent hvertfall 1 time 3 ganger i uken. Hm. Må nok bare ta meg kraftig sammen, og bare gjøre det.
Selv med hodepine som er til stedet (hodepine stort sett hver dag).

Det var mye lufting av tanker det gitt.

wahaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny Giv 2012, blir DU med? Kanutten Lavkarbo generelt 457 07-08-12 18:16
Julitreningstråden 2012 nellie Trening 126 01-08-12 14:05
Ryp 2012 Aline Trening 171 10-05-12 22:28
Februartrening 2012 ToreH Trening 379 01-03-12 22:39
Februarstartertråd 2012 bjorg Lavkarbo generelt 43 28-02-12 12:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no