Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tar dere en pausedag en gang i blant?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-04-11, 12:48   #1
LittLettereLiv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 35
LittLettereLiv er på en erverdig vei

Tar dere en pausedag en gang i blant?

Eventuellt hvor ofte?
Da tenker jeg altså ikke på en "sprekk", men en planlagt dag hvor man spiser akkurat det man vil.
Jeg har begynt å tenke på å ta en dag pause når jeg har kommet halvveis i planlagt vektnedgang, men nå som det ser ut til å skje hvert øyeblikk, så har jeg begynt å nesten bli nervøs for den dagen. Jeg har nemlig vært oppe i max 15 karbohydrater på denne tiden jeg har gått på ketolyse.
Kan jeg bli syk av å plutselig spise mer?

__________________
Startet på ketolyse 18.03.11



LittLettereLiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 13:01   #2
solmåne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 18
solmåne er på en erverdig vei

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blandt?

Jeg er litt usikker på hva du mener med en planlagt pausedag hvor du kan spise det du vil, som ikke innebærer å sprekke? Om du tenker på å ta en høykarbodag så er vel det en sprekk om den er planlagt eller ikke?

Uansett, så har jeg lest om flere som gjerne har tillatt seg en pause ved spesielle anledninger som bryllup, bursdager osv. og for noen utgjør det ikke større forskjellen enn at vekten stagnerer en periode før de sakte men sikkert begynner å gå ned igjen. Andre igjen opplever at de blir fysisk dårlig av høykarbomaten, og eller at suget etter søtsaker øker en periode.

Jeg tror det viktigste er, om du velger å ha pausen din når dagen kommer, å gjøre det med god samvittighet for så å returnere til hverdagen dagen derpå

__________________


solmåne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 13:01   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blandt?

Om du plutselig en dag spiser boller og brød så vil nok magen protesterer villt, i tillegg vil du kunne få skikkelig søtsug.

Det er bedre å lage seg en knallgod lavkarbokake og fråse i seg den, for det første så orker du neppe så mye og for det andre så vil det være bedre for kroppen.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 13:19   #4
LittLettereLiv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 35
LittLettereLiv er på en erverdig vei

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blandt?

Min definisjon av å "sprekke" er å spise høykarbo ved en anledning uten å ha planlagt det på forhånd. Jeg har altså ikke hatt et "sprekk" hittil, men lurer på å spise høykarbo en dag som jeg altså kaller pausedag
Jeg er ikke så fan av brød eller boller, pasta ris eller poteter, men jeg har lyst til å gå på restaurant (gourmet restaurant) og spise en flerretters middag uten å tenke på karber. Det er bare det jeg savner noen ganger.
Ellers synes jeg lavkarbo kosthold er fantastisk nå som energien er tilbake

__________________
Startet på ketolyse 18.03.11



LittLettereLiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 13:50   #5
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blandt?

Opprinnelig lagt inn av LittLettereLiv, her.

Min definisjon av å "sprekke" er å spise høykarbo ved en anledning uten å ha planlagt det på forhånd. Jeg har altså ikke hatt et "sprekk" hittil, men lurer på å spise høykarbo en dag som jeg altså kaller pausedag
Jeg er ikke så fan av brød eller boller, pasta ris eller poteter, men jeg har lyst til å gå på restaurant (gourmet restaurant) og spise en flerretters middag uten å tenke på karber. Det er bare det jeg savner noen ganger.
Ellers synes jeg lavkarbo kosthold er fantastisk nå som energien er tilbake

JA ! Det er å skeie ut på en god måte, synes jeg. Heller kvalitetsmat, enn å skeie ut med "jalla"-mat

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 14:19   #6
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blant?

Det der med restaurantbesøk er det jeg sliter mest med, jeg også Synes det er stusselig å ikke spise tilbehør og dessert - samtidig har de få planlagte utskeielsene mine gitt meg endel ubehag i etterkant. Føler nesten at jeg må tenke som en matallergiker - åpenbart har ikke kroppen min godt av karbohydrater hverken på kort eller lang sikt

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 14:47   #7
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blant?

Opprinnelig lagt inn av LittLettereLiv, her.

Min definisjon av å "sprekke" er å spise høykarbo ved en anledning uten å ha planlagt det på forhånd. Jeg har altså ikke hatt et "sprekk" hittil, men lurer på å spise høykarbo en dag som jeg altså kaller pausedag
Jeg er ikke så fan av brød eller boller, pasta ris eller poteter, men jeg har lyst til å gå på restaurant (gourmet restaurant) og spise en flerretters middag uten å tenke på karber. Det er bare det jeg savner noen ganger.
Ellers synes jeg lavkarbo kosthold er fantastisk nå som energien er tilbake

Det må du bare prøve selv, for å finne ut hvordan kroppen reagerer. Jeg hadde en "sprekk" i begynnelsen av uka - og kroppen min var ikke særlig fornøyd. Jeg gikk opp 2,5 kg (selvsagt vannvekt, men demotiverende likevel), føler meg oppblåst og hadde det ganske miserabelt. Tror ikke jeg gidder det igjen. Var på restaurant, nydelig mat og drikke - men det veier ikke opp for ubehaget jeg følte i etterkant i hvertfall. Men som sagt - du må nesten prøve og se hvordan din kropp reagerer, det er individuelt fra person til person. Fremdeles nesten 2 kg som sitter igjen etter en uke.. (PMS i tillegg, da...)

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Det der med restaurantbesøk er det jeg sliter mest med, jeg også Synes det er stusselig å ikke spise tilbehør og dessert - samtidig har de få planlagte utskeielsene mine gitt meg endel ubehag i etterkant. Føler nesten at jeg må tenke som en matallergiker - åpenbart har ikke kroppen min godt av karbohydrater hverken på kort eller lang sikt

Samme erfaringen jeg har gjort meg. Jeg tåler rett og slett ikke større mengder karbohydrater..

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 14:53   #8
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blant?

Med meg skjer det noe merkelig - når jeg en sjelden gang spiste høykarbomat i to- tre dager, fordi jeg ble tvunget til det, gikk jeg plutselig mye mer ned enn før høykarbomat- spisingen.

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 15:29   #9
LittLettereLiv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 35
LittLettereLiv er på en erverdig vei

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blant?

Jeg er veldig redd for å bli dårlig og at jeg skal legge på meg masse pga en høykarbodag, så det spørs om jeg kommer til å gjøre det. Føler meg så vel i kroppen nå som jeg ikke spiser karbohydrater.
På bursdagen min er jeg ferdig med de tre eksamenene jeg gruer meg sånn for nå om dagen i tillegg til at vi da har flyttet inn i det nye huset, så om det skal bli en dag jeg skal "tørre" å feire og skeie ut, så får det heller bli da
Kanskje...

__________________
Startet på ketolyse 18.03.11



LittLettereLiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 15:45   #10
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blant?

Ser ikke for meg at jeg skal leve så slavisk på lavkarbomat at jeg aldri skal unne meg en dag uten nei.
Vet at magen reagerer på annen brødmat og karbohydrater i form av sukker og mel med at den blåser seg opp, jeg får masse luft og dagen etter inntak av mye karbomat, så blir jeg veldig skjelven og urven.
Har det nok bedre uten karbohydrater i store mengder ja

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 18:58   #11
Elin_no
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Elin_no er på en erverdig vei

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blant?

Når jeg kommer ned til ønskevekt kommer jeg nok til å prøve forsiktig med karber i små porsjoner ved spesielle anledninger som dere nevner ovenfor. Spise ute, selskap, klubb e.l. Men det skal nok ikke så mye til før man blir i ulage, så det blir uansett ikke snakk om store porsjonene.

Elin_no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 23:00   #12
chbbe
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 64
chbbe er på en erverdig vei

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blant?

Opprinnelig lagt inn av LittLettereLiv, her.

Eventuellt hvor ofte?
Da tenker jeg altså ikke på en "sprekk", men en planlagt dag hvor man spiser akkurat det man vil.
Jeg har begynt å tenke på å ta en dag pause når jeg har kommet halvveis i planlagt vektnedgang, men nå som det ser ut til å skje hvert øyeblikk, så har jeg begynt å nesten bli nervøs for den dagen. Jeg har nemlig vært oppe i max 15 karbohydrater på denne tiden jeg har gått på ketolyse.
Kan jeg bli syk av å plutselig spise mer?

Siden jeg begynte på dette lavkarbogreiene (1.feb-11) har jeg hatt en dag i måneden hvor jeg spiser det jeg har lyst på, og tar meg en tur på byn. For min del syns jeg at det er verdt det. Syns man skal kunne ha det litt gøy å kose seg også, men jeg skal være så ærlig å si at jeg fikk dårlig samvittighet den første gangen.

Den første gangen var jeg med å feire en bursdag med kaker, boller og det som hører med. På kvelden ble det fest med en del alkohol, snacks, pizza før turen gikk til byn og det ble enda mer alkohol og endte med nattmat på et gatekjøkken. Jeg gikk opp 1,9 kg den uken. Jeg gikk ned 2,5 kg uken etterpå.

Den andre gangen var en helt vanlig lørdag hvor jeg hadde besøk. Vi bestilte pizza, drakk en del alkhol, spiste snacks og kvelden endte med en tur på byn og nattmat før vi gikk hjem. Etter den helgen gikk jeg opp 0,7 kg. Jeg har allerede gått ned 0,5 kg av de og jeg har veiedag igjen på torsdag som kommer.

For min del har det gått bra og jeg har ikke blitt syk eller følt meg uvell på noen måte. Det eneste er at jeg har slitt med leggkramper etter de to dagene jeg har hatt, men de har jeg kontroll på så lenge jeg husker magnesiumen.

__________________


chbbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 11:59   #13
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blant?

Kjenner at jeg ikke skal ha dager der jeg ikke følger opplegget mitt.
Datt av på lørdag pga vi satt på sykehuset i mange timer også ble det så jeg spiste vanlig mat. Det ene tok det andre med seg, så da ble det også sjokolade gitt
Spiste bare lavkarbo i går og i dag, men kjenner det suget i magen. Kroppen er også full av vann og magen har stoppet opp.
Blir ikke ofte at jeg skal skjeie ut nei, for det er ikke verdt det.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 22:07   #14
Saphire
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 126
Saphire er på en erverdig vei

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blant?

Spørsmål. Jeg er ny her og har sånn smått begynt tilvenning til generell lavkarbo. Men jeg kommer ikke til å være helt slavisk på dette. Men jeg tenker jeg evt kan unne meg en liten sjokolade og cola light en lørdag, da jeg vet med meg selv at det blir for "tøft" å holde seg unna når samboeren min koser seg på lørdagene. Men kan det være såååå galt å ha en "kosedag" i uka når der ikke er snakk om store mengder karbohydrater?? Og hva gjør dere på fest osv? Tenker på alkohol...

__________________


Saphire er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 23:02   #15
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blant?

Opprinnelig lagt inn av Saphire, her.

Spørsmål. Jeg er ny her og har sånn smått begynt tilvenning til generell lavkarbo. Men jeg kommer ikke til å være helt slavisk på dette. Men jeg tenker jeg evt kan unne meg en liten sjokolade og cola light en lørdag, da jeg vet med meg selv at det blir for "tøft" å holde seg unna når samboeren min koser seg på lørdagene. Men kan det være såååå galt å ha en "kosedag" i uka når der ikke er snakk om store mengder karbohydrater?? Og hva gjør dere på fest osv? Tenker på alkohol...

Alkohol er lov - så lenge det er f.eks. blank sprit og lettbrus eller viner med lite restsukker (typisk tørre hvitviner eller rødviner med høyt alkoholinnhold). Selv drikker jeg "mye" irish - visper krem m. splenda som søtning, har i litt sukkerfri vaniljesirup og en liten kork med jameson - nammenam Best blir den når kremen ikke er stivpisket, men myk og nesten flytende. Kan anbefales

Når det gjelder sjokolade og andre utskeielser så ville jeg forsøkt å latt vær om jeg var deg. Særlig dersom du satser på å komme i ketose for fettforbrenning. Å stille om kroppen fra karbohydratforbrenning til fettforbrenning kan være belastende for kroppen (iallefall for MIN kropp) - og jeg reagerer også negativt selv ved ganske små utskeielser. Nå skal det sies at alle er forskjellige, det kan jo være at din kropp takler det fint. Men mange skriver at man opprettholder søtsug og får problemer (også med vektnedgangen) dersom utskeielsene kommer ofte. Nå er det heldigvis myyye å kose seg med på lavkarbo. Jeg lager ofte fløtekaffe (se irish over her, jeg bare dropper whiskyen) om jeg er fysen på noe der og da. Ved anledninger som krever bakst er det en mengde gode lavkarboalternativer - jeg har bakt mye muffins. Det finnes også flere merker med sukkerfri sjokolade, og helsekosten selger også sukkerfritt smågodt. Man trenger altså ikke sitte og vansmekte mens andre koser seg

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 23:15   #16
Saphire
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 126
Saphire er på en erverdig vei

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blant?

takk for svar. Men jan man unne seg cola light på lørdag eks da? Ingen karbohydrater der. Så man kan lage lavkarbo snacks som man kan kose arg med I helgen uten at det burde være noe problem? Em del skrivefeil her, svarer fra mobilen min som ikke samarbeider helt.

__________________


Saphire er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 02:41   #17
Fluke83
Medlem
 
Fluke83 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Røyken
Alder: 40
Innlegg: 81
Fluke83 er på en erverdig vei

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blant?

Pausedager, helt klart..

Med litt flaks så kommer lavkarbokosthold til å være normalen resten av livet mitt, med mindre jeg blir kvitt mysterieleddgikten min sånn plutselig.
Sliter med en udiagnostisert betennelsesleddgikt som liker å lage dritvonde akutte betennelser i senefester. Det kan slå til hvor som helst helt uvilkårlig og tilfeldig og gjør dødsvondt i et døgn ca, før det gir seg et par dager og jeg får en ny en et helt annet sted.

På lavkarbo har det sluttet å dukke opp nye..!!

Jeg har et par kroniske som fremdeles plager meg, men jeg pleide å få disse forbipasserende omtrent annenhver dag.

Det var liksom en innledning til det jeg egentlig skulle si, nemlig at siden jeg ser for meg lavkarbo som den nåværende og fremtidige normalen og siden jeg fremdeles er en karbojunkie på det mentale stadiet så ser jeg ikke noe problem med planlagte pausedager, i forbindelse med høytider, bursdager og andre spesielle anledninger, MED MINDRE jeg etterhvert ikke lenger vil føle behov for det.

Tenker at jeg får ta det litt som det kommer, og at sjansen er der for at jeg etterhvert rett og slett ikke vil føle noe behov for pausedager.

Men foreløpig så har jeg en planlagt i nær fremtid (påskeaften: Sushi, øl, pizza fra lokale favorittsjappa og smågodt, jeg gleder meg noe så inni granskauen..!!) og muligens i forbindelse med innflytting i nybygd leilighet 13. mai, og bursdagen min 23. mai

Blir kanskje litt tett i mai, men pga. langtidsperspektivet så tenker jeg at det ikke har så mye å si.

Jeg har tenkt til å kose meg, så lenge det faktisk ER kos


Sist redigert av Fluke83 : 19-04-11 kl 19:10. Årsak: skriveleifer
Fluke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent LCHF, stort sett ;) Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 04:03   #18
Isbergan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 10
Isbergan er på en erverdig vei

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blant?

Jeg har ikke enda hatt noen pausedag, da jeg begynte på min nye livstil ganske nylig(litt over en uke siden) Jeg følger skaldeman 50+ og synes det har gått greit. Jeg har også tro på at vekta skal gå den rette veien.

For noen år siden gikk jeg en periode på Atkins, og der kunne man ha slike pausedager, eller kortvarige sprekker på under 12 timers varighet(om jeg husker riktig da) Hadde vel en 3-4 slike men kuttet de ut etterhvert da jeg ikke var menneske i et par dager etter fråtsing med snop, baguetter, pizza og lignende søppelmat.
Tror også at det lett kan bli slik at den ene sprekken, blir triggeren til den neste Jeg gikk ned 25 kg den gangen så Atkins virket veldig bra, men kosten ble veldig ensformig med mye egg og bacon.

Nå er det jo noe helt annet å begynne på lavkarbo. Dette forumet bugner jo over med gode oppskrifter, samt gode råd Kjempegreier syns nå jeg da. Man kan jo spise variert og god mat, og etter halv vektnedgang kan man jo begynne å innføre litt av alle de gode oppskriftene på lavkarbo kaker og annet snacks. Det tenker hvertfall jeg da

Nå skal det sies at jeg ikke har veldig sukkersug, ikke nå og heller ikke før på Atkins. Jeg har heller ikke kuttet pepsimax, og drikker sikkert 1 liter hver dag. Mulig derfor jeg ikke har sukkersug. Jeg drakk lettbrus(uten karb) på atkins også og det forhindret ikke vektnedgang for meg, så foreløpig velger jeg å ha min pepsimax Tror jeg ville fått stor problemer med å drikke bare vann i store mengder hver dag.

Isbergan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemaninspirert Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 05:55   #19
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blant?

Opprinnelig lagt inn av Saphire, her.

Spørsmål. Jeg er ny her og har sånn smått begynt tilvenning til generell lavkarbo. Men jeg kommer ikke til å være helt slavisk på dette. Men jeg tenker jeg evt kan unne meg en liten sjokolade og cola light en lørdag, da jeg vet med meg selv at det blir for "tøft" å holde seg unna når samboeren min koser seg på lørdagene. Men kan det være såååå galt å ha en "kosedag" i uka når der ikke er snakk om store mengder karbohydrater?? Og hva gjør dere på fest osv? Tenker på alkohol...

Unner du deg en kosedag med sjokolade en gang i uka, kan det faktisk hende du opplever ikke å gå noe ned i vekt.
Dette pga du da kommer ut av ketose og så tar det noen dager forå komme tilbake i ketose igjen.
Hadde selv en drittdag på lørdag der jeg ga f i lavkarbo.
Spiste som jeg skal både mandag og tirsdag, men har enda ikke kommet tilbake i ketose. Ikke verdt det med andre ord

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 10:35   #20
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blant?

Nå er det litt viktig at man ser på hvilken filosofi vedkommene har satt når man svarer. Der står det lavkarbo og sunn fornuft (eller no), altså ikke nødvendigvis et ketogent kosthold.

Hvis dette er en kostholdsomlegging som skal vare livet ut, så er det greit å unne seg litt nå og da, men hvis dette er en slankekur (som igjen leder til livsvarig kostholdsomlegging) så ville jeg styrt litt unna "kosen" i en periode.

Edit: Jeg trodde det sto lavkarbo og sunn fornuft. My bad.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.



Sist redigert av Fjasnissen : 19-04-11 kl 11:25. Årsak: Feilinformasjon
Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 10:55   #21
LittLettereLiv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 35
LittLettereLiv er på en erverdig vei

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blant?

Nå har jeg laget meg egenprodusert marsipan til påsken og så lenge det går an å lage seg slike lavkarbo goder, så skal jeg vente til bursdagen min med å ta en pausedag.
Da blir det restaurant besøk

__________________
Startet på ketolyse 18.03.11



LittLettereLiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 11:50   #22
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blant?

Jeg sprakk går med brødskiver med syltetøy og grillmat. fikk veldige magesmerter så det sier seg selv nesten. så skal holde meg unna drittmaten.

Hvis jeg har sprukket en dag bruker jeg periodevis faste som får meg igang igjen. snakker om kun 1 dag her.

Ellers vil jeg unne meg selv en juksedag hver uke, siden kostholdet mitt for øyeblikket er veldig likt dukan dietten. og det er ekstremt. føler jeg går på nazidiett
på juksedagen skal jeg prøve å ikke sprekke til hvert måltid da. orker ikke følge noe nazidiett i lengre enn 1 uke eller 2. min egenkomponerte diett føler jeg funker utallige ganger bedre på vektnedgang enn alle diettene her inne tilsammen, for min del da. hater tanken på at jeg går på diett, derfor funker egenkomponert så bra.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 15:13   #23
Isbergan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 10
Isbergan er på en erverdig vei

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blant?

Opprinnelig lagt inn av LittLettereLiv, her.

Nå har jeg laget meg egenprodusert marsipan til påsken og så lenge det går an å lage seg slike lavkarbo goder, så skal jeg vente til bursdagen min med å ta en pausedag.
Da blir det restaurant besøk

Ja marsipan hørtes jo godt ut. Har du oppskrift? Er det mye karber i den?

Isbergan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemaninspirert Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 18:25   #24
Saphire
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 126
Saphire er på en erverdig vei

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blant?

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Nå er det litt viktig at man ser på hvilken filosofi vedkommene har satt når man svarer. Der står det lavkarbo og sunn fornuft (eller no), altså ikke nødvendigvis et ketogent kosthold.
.

Hos meg gjelder det lavkarbo og sunn fornuft Mulig du leste på mitt spørsmål. Jeg har velg uansett bestemt meg at jeg skal kose meg på Lørdagene, med "fun light saft" og evt atkinsbar eller lage meg en smothie.

__________________


Saphire er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 18:46   #25
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blant?

Opprinnelig lagt inn av Saphire, her.

Hos meg gjelder det lavkarbo og sunn fornuft Mulig du leste på mitt spørsmål. Jeg har velg uansett bestemt meg at jeg skal kose meg på Lørdagene, med "fun light saft" og evt atkinsbar eller lage meg en smothie.

Høres mye mer fornuftig ut en sjokolade

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helsedirektøren maner til kamp mot blant annet usunn mat Kanutten Nyheter / media 3 20-10-10 17:14
Pausedag Gressenka Ketolysekuren 27 16-08-10 12:28
Pausedag? Gressenka Ketolysekuren 6 20-07-10 12:40
Hva skjer om jeg spiser karbohydrater en gang i blant? Heidi1 Lavkarbo generelt 3 09-12-09 18:02
Ketose -- bra første gang, ingenting andre gang Corporem Lavkarbo generelt 6 12-05-08 21:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no