Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jeg legger på meg - skifte filosofi?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-09-09, 20:01   #1
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Jeg legger på meg - skifte filosofi?

Jeg har ikke holdt på all verdens lenge på lavkarbo, så jeg synes egentlig det er tidlig å gi opp eller skifte strategi. Jeg spiser som på ketolyse, ca 20 karb om dagen, er i ketose og trives med det. Bortsett fra at jeg legger på meg. Jeg har ikke vekt, men målebåndet forteller at hoftene mine er to cm større enn for tre uker siden, livvidden en centimeter. Og første gang målte jeg veeeldig løst. Jeg kjenner også på lårene at klærene er tightere der enn de bruker å være. Jeg er i ketose, det tester jeg omtrent daglig.

Trolig spiser jeg for mye energi til at kroppen klarer bruke den. Til forskjell fra mange andre her inne blir jeg ikke mett av et egg og en stripe bacon, så jeg spiser mye. Det skal jo i og for seg gå greit, men jeg har tydeligvis lav grense på hvor stort energiinntak jeg kan ha. Jeg bruker legge på meg på 1400 kcal på lavkalori, så jeg må tydeligvis ned i energiinntak. Det er det mange som må, fair enough.

Spørsmålet er - har jeg holdt på for kort tid til å skifte filosofi? Jeg vurderer å gå over på South Beach, som er lavkarbo med magert kjøtt, magre oster og lite fett. Å bytte til noe som ikke er lavkarbo, vil jeg ikke, for jeg trives veldig godt med stabilt blodsukker. Jeg vil bare ikke bli større enn jeg allerede er!

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 00:22   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg legger på meg - skifte filosofi?

Drikker du nok vann? Når jeg drikker for lite føler jeg meg oppblåst og klærne strammer...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 03:42   #3
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Jeg legger på meg - skifte filosofi?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Drikker du nok vann? Når jeg drikker for lite føler jeg meg oppblåst og klærne strammer...

Kanskje ikke nok - det gaar to-tre liter om dagen, men saa bor jeg i varme California da... Det gaar noen iskaffe om dagen ogsaa (type kald kaffe over isbiter).

Faar prove med intensiv vanndrikking en uke.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lønne seg å skifte filosofi? Fjonken Spørsmål og svar 27 08-07-06 03:01
Skifte brukernavn? Mint Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 17-04-06 22:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no