Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Nå er det lenge siden.

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-03-05, 20:47   #1
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Nå er det lenge siden.

Kom meg ikke inn på den gamle linken og trodde jeg hadde blitt kastet ut.
Nå skal jeg skjerpe meg og blir nok å være mere herinne for jeg har masse å lære innser jeg.

I fjor vår hadde jeg en flott periode hvor jeg gikk ned 5 kg på kort tid. Jeg er ikke av de mest overvektige men 5 kg vises veldig på lille meg.
Vekten klarte jeg å holde til i november. Da fikk jeg en periode med masse smerter igjen (bekkenplager) og vekten krøp oppover og nå er jeg på stedet hvil igjen.

Jeg må ned totalt 10 kg for min helses skyld for jeg har litt forhøyet blodtrykk og andre symptomer. Men foreløpig er 5 kg bra.
I fjor fikk jeg påvist at jeg er på grensen til ¨å være insulinresistent.
Er nå redd for at jeg har gått over den grensen for jeg tåler overhodet ikke å skeie ut.
Har fått tilbake hodepinen og føler meg rett og slett uvel.
Er fortsatt nøye på å følge lavkarbo-kosthold og lever sunnt. Men det lille jeg inntar av ugunstige karbohydrater får vekten til å fyke opp. Spiser aldri loff eller boller e.l
Nå må jeg føye til at livet mitt er mere rolig enn før siden jeg ikke lengre kan trene som før.

Nok er nok i morgen har jeg fått time til min Fedonlege hvor jeg må få noen råd.
Er helt desperat for noen må jo være galt med meg? Andre kan spise og kose seg med
vanlig sunn mat. Jeg tåler det altså ikke.
Begynte på Cerazette som er en minipille og lurer på om den også kan være en grunn til at vekten har gått opp igjen? Synd for den virker ellers så bra på meg. Det er slutt på pms og de vanvittige blødningene.


Sist redigert av Miriam : 09-03-05 kl 20:58.
Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 09-03-05, 22:00   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Der var du tilbake!

Blir spennende å se hvaFedonlegen sier til deg,- håper du finner fem til en plan som fungerer for deg!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 09-03-05, 22:12   #3
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Takk Lise Jeg er rimelig fortvilet nå og noe redd for at jeg har utviklet diabetes.
Fikk sv.skapsdiabetes i siste svangerskap og ble helt sjokkert for kke spist eller drakk jeg mye søtt og ikke mye lyst brød eller inntok de såkalte raske karbohydratene.
Var også ikke spesielltt overvektig i svangerskap. Alikevel utviklet jeg dette og i tillegg preeklampsi.
I fjor gikk jeg på kurs og ble nok svært streng uten at det kostet meg noe og endte opp i en ketose i følge kursleder og hun henviste meg til legen.

Vet jo at mange her sliter med mange kilo overvekt og at jeg nok kan bli oppfattet som en klager men siden jeg er så nære diabetes og har høyt blodtrykk (var heller lavt før siste svangerskap) så er det svært viktig for meg å gå ned de siste kiloene.

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 09-03-05, 22:32   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Miriam

Takk Lise Jeg er rimelig fortvilet nå og noe redd for at jeg har utviklet diabetes.

Uffameg...

Sitat:

Fikk sv.skapsdiabetes i siste svangerskap og ble helt sjokkert for kke spist eller drakk jeg mye søtt og ikke mye lyst brød eller inntok de såkalte raske karbohydratene.
Var også ikke spesielltt overvektig i svangerskap. Alikevel utviklet jeg dette og i tillegg preeklampsi.

oi... det høres jo ikke bra ut...

Sitat:

Vet jo at mange her sliter med mange kilo overvekt og at jeg nok kan bli oppfattet som en klager men siden jeg er så nære diabetes og har høyt blodtrykk (var heller lavt før siste svangerskap) så er det svært viktig for meg å gå ned de siste kiloene.

Du blir ikke oppfattet som klager må vite! Her er folk som skal opp og ned, og mange som har nådd målet sitt og vedlikeholder, spiseforstyrrelser, diabetes, insulinressistens, pcos, og dem som bare spiser for helsen sin del og ikke har noe vektproblem... Det er mange grunner, og alle er like hjertelig velkommen og verdsatt!
Skjønner godt at det er viktig for deg å gå ned de ekstra kiloene!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 11-03-05, 12:05   #5
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Lise

Der var du tilbake!

Blir spennende å se hvaFedonlegen sier til deg,- håper du finner fem til en plan som fungerer for deg!

Var hos legen i går og han mener jeg fortsatt har effekt i kroppen av medsinen Avandia som jeg gikk på en 3 mnd tid i høst.
Han vil se ann og ha meg tilbake om 8 uker.
Mulig er det betennelsestilstanden jeg har i kroppen til enhver tid som plager meg. Har kroniske bekkenplager samt påvist fibromyalgi.
Utifra diverse prøver som ble tatt i fjor så mener han jeg jeg har en buskpyttkjertel som fungere så dårlig at jeg er oversensitiv for det bittelille inntaket av karbohydrater jeg får i meg.
Er utrolig frustrerende når jeg ser andre går de kiloene de trenger bare ved å kutte ut brus, feit mat og sukker. Jeg har alltid levd sunnt og vært opptatt av kosthold..
Han mener at ved å gå ned de 8- 10 kg jeg ønsker så vil det ha en enorm helseeffekt og anbefalte 6 uker med _Eurodiet fase 3. Ser det står at et evnt.vektakt der går langsomt?
I fjor vår begynte jeg med lavkarbo og ble såpass streng at jeg endte opp i en ketose og dermed gikk kiloene av.

Hva tror dere får jeg best effekt av å gå på denne Eurodietten i fase 3 eller ved vanlig lavkarbo?
Dumt å bruke såpass mye penger om det ikke er nødvendig.

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stressmestring Summer Artikler 17 05-04-07 00:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no