Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-09-10, 15:17   #676
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Så bra Tutte Deilig med ferie og deilig med hverdagen igjen - alt har sin sjarm
Hvor lenge planlegger du å være i fase 1 igjen?

Ja, alt har sin sjarm. Det er deilig å være skikkelig tilbake på ED igjen. Jeg satser på å være 30 dager i fase 1 igjen tenker jeg....har fortsatt MANGE kilo som skal bort

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 23:36   #677
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Tutte, her.

Ja, alt har sin sjarm. Det er deilig å være skikkelig tilbake på ED igjen. Jeg satser på å være 30 dager i fase 1 igjen tenker jeg....har fortsatt MANGE kilo som skal bort

Du er over halvveis til målet ditt Tutte!!! Så om du har noen kilo igjen har du allerede gjort en KJEMPEJOBB
Det blir en kickstart etter ferien å gå tilbake i fase 1?
Blir spennende å følge deg framover, dette går supert

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 06:52   #678
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Tutte, her.

Ja, alt har sin sjarm. Det er deilig å være skikkelig tilbake på ED igjen. Jeg satser på å være 30 dager i fase 1 igjen tenker jeg....har fortsatt MANGE kilo som skal bort

Ja er det ikke merkelig hvor trygt det føles å innrette seg etter dietten?
Vi har omtrent like mange kg igjen, og jeg er også på fase 1 nå.
Regner med å være det fram til 5.oktober, altså 30 dager fra oppstart på lørdag.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 07:23   #679
Sola 55
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lier
Innlegg: 68
Sola 55 er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Ja er det ikke merkelig hvor trygt det føles å innrette seg etter dietten?
Vi har omtrent like mange kg igjen, og jeg er også på fase 1 nå.
Regner med å være det fram til 5.oktober, altså 30 dager fra oppstart på lørdag.

Dere er så dyktige. Mange dager jeg ikke har vært her inne. Artigt å se aktiviteten og diskusjonene deres. Er selv ennå i fase to, skal være der til 27 sept, i følge legen. Sitter her men en frokost suppe før jobb og trening. Barrene redder meg etter trening, da er jeg helt tom for alt. Men jeg blir litt nyskjerrig, hvorfor så masse "hopping" inn og ut av EB? Er det , jeg spør sikker dumt, klokt? Trodde det var viktig å stabilisere for å gå mot det normale..... Ha en fortreffelig dag

__________________


Sola 55 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:22   #680
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Det er nok ikke lurt å hoppe inn og ut av ED nei, dietten krever faktisk at en følger den som foreskrevet for å gi noen effekt på vekta.
For min del så fulgte jeg ED i 14 mnd (fase 1 i 30 dager, fase 2 i 9 mnd, fase 3a i 4 mnd), før jeg opplevde at jeg var for lite flink til å følge opplegget.
Mye av årsaken ligger nok i at jeg etter nyttår første ble syk da jeg skulle tilbake på fase 1, og så ble det mye reising og kursvirksomhet via jobb både før og etter påske.
Det er tøft å finne motivasjonen til å følge fase 1 når en er på reise og kurs nesten sammenhengende i 2 mnd.
Nå er ikke jeg redd for å fortelle at jeg går på ED, og jeg har ofte med meg både suppe på termos, kakao og kjeksene når jeg skal delta på forskjellige arrangementer via jobben, men det lar seg ikke alltid gjøre på hoteller og i kurslokaler.
I tillegg kom mars hvor vi reiste på ferie til USA, og da tok jeg ikke sjansen på å ta med ED-produktene gjennom tollen.
Amerikanse tollmyndigheter ikke har noen tolleranse for innførsel av "mat" som ikke er godkjent i USA.
Jeg hadde sendt en forespørsel til ambasaden hvor jeg la med embalasjen til produktene jeg eventuelt ville ta med, men har fortsatt ikke fått noen tilbakemelding på om de er ok å ta med inn i USA.
Så det var nok den turen som tilslutt førte til at motivasjonen til å igjen forsøke å komme skikkelig i gang med fase 1 forsvant.
Jeg valgte å gjøre et siste forsøk i mai, men da var hode allerede innstilt på vedlikehold vha mat.
Siden disse stadige forsøkene i løpet av våren nok stresset kroppen unødvendig mye, ble jeg enig med legen om å holde meg til lavkarbo/ketolyse i sommer.
Og det har vært kjempenyttig på flere måter;
- kroppen fikk ro, det samme fikk hodet
- vekta har svingt 1kg ned 1kg opp i ca 3-ukers sykluser (helt normalt altså)
- jeg har fått prøvd meg på "egen hånd", og vet nå at jeg fint greier å spise mat uten å legge på meg
- har opplevd at jeg ikke går bananas selv om jeg spiser en is
- og ikke minst; motivasjonen til å miste de resterende kg er tilbake

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:50   #681
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

[quote=Sola 55;929416]Men jeg blir litt nyskjerrig, hvorfor så masse "hopping" inn og ut av EB? Er det , jeg spør sikker dumt, klokt? Trodde det var viktig å stabilisere for å gå mot det normale..... Ha en fortreffelig dag [/quote
Jeg fikk beskjed på klinikken at vi ikke kan være i fase 1 + 2 i mer enn 90 dager før vi må ha en "pause" i fase 3 på minst 4-6 uker. Dette fordi effekten av kuren vil avta hvis kroppen får vennet seg til å være i ketose, og fordi enkelte indre organer trenger en pause. Husker ikke hvilke. Dersom en ikke er fornøyd med vektnedgangen kan en begynne på ny igjen i fase 1 etter å ha vært i fase 3, eller gå videre til fase 4 dersom en er i mål.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 15:00   #682
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Du er over halvveis til målet ditt Tutte!!! Så om du har noen kilo igjen har du allerede gjort en KJEMPEJOBB
Det blir en kickstart etter ferien å gå tilbake i fase 1?
Blir spennende å følge deg framover, dette går supert

Tusen takk for det ! Er veldig fornøyd med det jeg har oppnådd til nå, og har absolutt motivasjonen på plass til å få vekk endel kilo til Det er herlig med ferie, men det er jammen meg godt å være tilbake i hverdagen også

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 15:03   #683
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Ja er det ikke merkelig hvor trygt det føles å innrette seg etter dietten?
Vi har omtrent like mange kg igjen, og jeg er også på fase 1 nå.
Regner med å være det fram til 5.oktober, altså 30 dager fra oppstart på lørdag.

Jo, det er helt sant grotingeling; det føles veldig trygt og godt å være tilbake igjen på dietten. Noen perioder er det veldig greit å slippe å tenke så mye på mat, en spiser kun de produktene. Men alt til sin tid, selvfølgelig Har ikke begynt i fase 1 igjen enda, regner med jeg begynner igjen om en uke, når jeg har vært på klinikken ! Flink du er som er komt deg i gang igjen på fase 1, jeg på deg

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 16:18   #684
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Sola 55, her.

Dere er så dyktige. Mange dager jeg ikke har vært her inne. Artigt å se aktiviteten og diskusjonene deres. Er selv ennå i fase to, skal være der til 27 sept, i følge legen. Sitter her men en frokost suppe før jobb og trening. Barrene redder meg etter trening, da er jeg helt tom for alt. Men jeg blir litt nyskjerrig, hvorfor så masse "hopping" inn og ut av EB? Er det , jeg spør sikker dumt, klokt? Trodde det var viktig å stabilisere for å gå mot det normale..... Ha en fortreffelig dag

Dyktig er du også, du er kommet langt på vei

Det beste er såklart å holde seg helt og holdent til ed. Men som flere nevner her så er det ikke alltid lett å tilpasse ed til hverdagen, ferier og livssituasjon. Og noen ganger mister man motivasjonen.
Det fine med ed er at de fleste klarer å hente seg inn igjen og komme igang igang med ed igjen. Og folk her på lavkarbo er utrolig flinke til å backe opp når det stormer
Fedon sier det så greit; varig kostholdsendring skal også innebærer utskeielser. Man vokser på erfaringene!!

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 17:17   #685
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

.................og fordi enkelte indre organer trenger en pause. Husker ikke hvilke.

Bukspyttkjertelen


Nå har jeg vært her siden januar, og det har vært flere mennesker innom her som har "forsvunnet" fra ED forumet. Å miste motivasjonen til dette, er noe av det værste man opplever. Men jeg syns det beste her inne er alle dere flotte mennesker som motiverer, backer opp andre, "gi en fornuftig spark -av og til". Takk for at dere er her og for ikke glemme den flotte nedgangen på dere alle sammen

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 00:31   #686
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Bukspyttkjertelen


Nå har jeg vært her siden januar, og det har vært flere mennesker innom her som har "forsvunnet" fra ED forumet. Å miste motivasjonen til dette, er noe av det værste man opplever. Men jeg syns det beste her inne er alle dere flotte mennesker som motiverer, backer opp andre, "gi en fornuftig spark -av og til". Takk for at dere er her og for ikke glemme den flotte nedgangen på dere alle sammen

Signerer denne!

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 14:05   #687
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg vil også være med å signere denne.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 15:06   #688
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Stiller meg også gladelig i køen for å signere

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 15:37   #689
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Stiller meg også gladelig i køen for å signere

Me too

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 15:54   #690
Sola 55
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lier
Innlegg: 68
Sola 55 er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av tutte, her.

me too

æ å

__________________


Sola 55 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 14:16   #691
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Etter en uke med fase 2 pluss (en slags selvkomponert fase 2 periode pga. manko på ed produkter) altså ikke ett, men to måltider daglig bestående av kjøtt, fisk e.l. og salat, resten ed produkter. uken ble ikke så ille som jeg fryktet .. det går fortsatt nedover - ned 0,9 siste uken.
Har vært sulten innimellom fordi jeg har vært helt nødt for å spare på ed-produktene. Merket det godt på humøret at blodsukkeret var lavt til tider Heldigvis blir det påfyll med ed produkter denne uken

Var til kontroll hos Lindbergklinikken forrige uke, og det gikk riktig så bra. Skal være i fase2 tre-fire uker til før jeg hopper over i fase 3a. Da blir det ny kontroll og en oppdatering på hva fase 3a innebærer Har forstått at neste fase inneholder litt frukt og bær .. høres herlig ut!!

Ha en flott dag alle sammen!

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 14:18   #692
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Så bra Tuddelu - dette går jo riktig vei
Og du har jo vært kjempeflink selv om du har manglet produkter - det går an uten også vet du

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 22:15   #693
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Takk Grotingeling

Kjekt å få bekreftet at det går fint med lite/ingen produkter også, det er jo det vi skal leve med senere

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 16:57   #694
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Det er noen få frigitte ED produkter som selges på helsekost. Fedon proteinbar (=ED sjokoladebar), Fedon proteinkjeks med sjokolade eller bringebær og Fedon soyanøtter. Det har vært greit for meg i noen krisetilfeller. Spesialt soyanøttene i en salat har reddet meg noen ganger. Men for all del, hvis du klarer å gå ned uten, er det jo kjempefint.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 10:42   #695
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Disse frigitte produktene har reddet meg også
Men det har vært litt stramt med økonomien, så måtte spe på med ett ekstra "vanlig" måltid. Vekten går fortsatt nedover, så det ser ut til å gå fint Nå er nye ed produkter bestilt, gleder meg til påfyll

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 20:33   #696
Ronja65
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 59
Innlegg: 16
Ronja65 er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Heisan.

Da tar jeg også steget in hit. Har vært på fase 1 i 30 dager og -5.5kg. (Har 20kg jeg skal ta av til sammen.)

Det har egentlig gått fint. Men Den første uken var hard. Nå synes jeg egentlig at det går kjempefint.
Vekten har stått stille den siste uken. Men regner med at det er normalt.
Satt på trimsykkel i sta og syklet en times tid. I morgen så er det zumba for første gang på elexia. Det blir fint og starte opp med lit trening igjen. Kjenner at energien er på vei tilbake.

Lykke til alle sammen. Det er så fint at kunne lese om deres erfaringer. Gleder meg til å være sammen her med dere:-)

Ronja65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 10:21   #697
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Gratulerer med flott nedgang i fase 1 og velkommen til fase 2!
Helt normalt at kroppen stopper litt opp fra uke til uke, så lenge du holder deg til kosten så er det nok mer hormonelt betinget. I fase 1 og fase 2 gikk jeg bare på vekten 1 gang i mnd. i runde 1. Det var deilig å slippe å tenke på lite nedgang eller ei - kan anbefales . Nå i runde 2 så veier jeg meg hver uke, og bekymrer meg ikke om vekten går opp eller ned. Jeg er snart ferdig slanket - tenker jeg . Rart å tenke på!

Kos deg med et skikkelig godt måltid, bestående av noen annet enn ED.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 20:17   #698
Ronja65
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 59
Innlegg: 16
Ronja65 er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Tusen takk for tips. Har nok en liten tendens til og veie meg alt for ofte:-)

Det må være deilig og være snart ferdigslanket. .

Det blir sein middag her i huset i dag. Hjemmelagd rostbiff og salat. Det er fantastisk og kunne spise lit "mat" igjen. Men jeg er veldig motivert til og fortsette med dette.

Har en liten konkuranse med nabon som går på easylife. .Hun går ned raskt, men hun drikker kun pulver.
Det går lit tregere med meg. Men synes nok at vårt opplegg føles bedre, da det er lit mer "mat".
Hun er flink til å trene på treningssenteret. Så jeg har bestemt meg for å trene lit mer jeg også. Men merker at jeg blir fortere sliten nå en vanlig, så jeg droppet faktisk treningen i dag.
På Fedonklinikken sa de at jeg skulle kun gå lit turer og være forsiktig med trening. Glemte og spørre henne om det også gjelder i fase 2. Er det noen som vet?

Ronja65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 20:26   #699
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Gratulerer med ny fase. Det er litt lettere å være sosial når du kan spise litt mer mat. Jeg fikk beskjed om kun å gå tur i fase II, i hvertfall ikke trene styrke. Kroppen skal ikke bygge muskler når den får så lite kalorier til dagen. Nå i fase III fikk jeg beskjed om at jeg kan trene så mye jeg vil.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 20:29   #700
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Du kan fint trene litt mer og hardere (men ikke tøff styrketrening altså) i fase 2, men lytt til kroppen
Gratulere med flott resultat etter fase 1 forresten
Jeg skal også ned ca 20kg, og håper på samme resultat som deg for fase 1.
Kan liksom ikke forventet -10kg når totalen ligger på ca 20kg, det blir jo i så tilfelle 50% vektreduksjon på 4 uker
= forventet ferdigslanket etter 8
Nei kroppen trenger tid, og det vil gå tregere jo nærmere målet en kommer.
Men stå på, fase 2 er myyyyye enklere enn fase 1.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst Macarena Eurodiett 2094 28-09-11 10:07
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no