Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Ønsker svar ang krom/krompikolinat!

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-09, 23:41   #1
WeWe
Nytt Medlem
 
WeWe sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Førde, Sogn og Fj.
Alder: 52
Innlegg: 6
WeWe er på en erverdig vei

Ønsker svar ang krom/krompikolinat!

Leser i boka Slank med ketolysekuren og i kapittelet om Krom, så står det: Krompikolinat er mistenkt for å kunne gi fosterskade og enkelte dyreforsøk har vist en mulig risiko for kreft, sitat slutt.
Jeg ble veldig forskrekket fordi jeg nettopp hadde kjøpt krompikolinat-tabletter for en uke siden på en helsekost forretning... Jeg gikk innom butikken og snakket med de der og de hadde aldri hørt om dette (selfølgelig!! for da hadde de vel ikke solgt dem der heller).
Er det hold i dette? Må jeg kjøpe nye? eller finnes det flere typer/varianter av krompikolinat og i tilfelle hvor finner jeg svar på dette?

__________________


WeWe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 23:50   #2
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Ønsker svar ang krom/krompikolinat!!

Jeg er i google-humør i dag

http://en.wikipedia.org/wiki/Chromiu...%29_picolinate

klippelime:
Initial concerns were raised that chromium picolinate is more likely to cause DNA damage and mutation than other forms of trivalent chromium,[15] but these results are also debated.[16] These concerns were based, in part, on studies in fruit flies, where chromium(III) picolinate supplementation generates chromosomal aberrations, impedes progeny development,[17] and causes sterility and lethal mutations.[18] However, other studies indicate that chromium picolinate is safe even at very high doses.[19] In mice, one study observed that chromium(III) picolinate supplementation caused skeletal defects in their offspring.[20] However, a two-year study of the long-term effects of this supplement in rats and mice found no effects on overall survival, or on the animal's body weight and food consumption, the authors of this review also found no evidence that chromium picolinate is carcinogenic.[21]

Hvis du er en flue har du sjans for mutasjoner i dna, stort sett omtalt som kreft. På mus gikk det visst helt fint. Om du er dreven i engelsk kan du jo sjekke referansene selv også. Det eneste _jeg_ kan konkludere med er at det er delte meninger både på om det er skadelig eller ei, og om det overhodet har noen effekt.

Jeg holder meg til ketolyse-kosttilskuddet - er nok krom i der for meg iallefall.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 23:28   #3
WeWe
Nytt Medlem
 
WeWe sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Førde, Sogn og Fj.
Alder: 52
Innlegg: 6
WeWe er på en erverdig vei

Sv: Ønsker svar ang krom/krompikolinat!!

takk for svar! jeg er en Googler selv så skjenner litt på meg selv for ikke å ha gjort det først ja

__________________


WeWe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 22:17   #4
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ønsker svar ang krom/krompikolinat!

Pikolinat står anbefalt i min ernæringsbok fordi den er lett opptakelig. Spektro selger krom pikolinat.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
AU! Krom/kaliumtablettene Princez Ketolysekuren 2 06-03-08 23:05
Krom xCamilla Ketolysekuren 10 22-01-07 12:24
Krom rsy Lavkarbo generelt 28 19-01-06 23:24
Krom? anexiel Kosttilskudd 34 04-07-05 14:46
Effekten av krom Sugarpill Kosttilskudd 4 06-05-05 20:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no