Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Dreads

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-07-06, 12:25   #1
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Dreads

Dette er et spm. litt utenfor, men lurer på om noen her har erfaring med dreads? Har lyst på litt forandring, men er redd det kan ødelegge håret, og har jo hørt at mange må klippe det av etterpå. Har for øyeblikket skulderlangt mørkebrunt hår, men forandring fryder jo. Tips mottas med takk!

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 12:31   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dreads

Frisøren min sa at de nektet å ta inn folk med dreads for det var i 90% av tilfellene larver inne i dreadsene, og de ville ikke ha det i salongen.. De hadde lært det "the hard way"... (derfor man ofte må barbere bort alt håret etter man tar de ut)
Da er det ordenlige dreads det er snakk om da, sånne rufsete lange. Måten de lages på gjør at det blir helt tett inne i de, og derfor slipper ikke vann til og får vasket ut. Det sies vel også at man helst ikke skal vaske håret når man har de for å ikke ødelegge de?

Lang historie kort, etter at de fortalte meg det har jeg hatt EN regel: en mann med dreads ville aldri sluppet inni min seng!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 12:34   #3
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Sv: Dreads

Har hørt at man bruker en spesial-shampoo, og dreads er jo ikke særlig renslig. Likevel er det stilig med tynne dreads. Må veie det positive mot det negative, eller eventuelt finne et annet hårtips. Har også vurdert noen lysere striper, men får se hva jeg finner på.

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 12:36   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dreads

Det er ikke bare rastafletter du tenker på?
Tror ikke jeg har sett tynne dreads.... (og jeg har vært på roskilde 2 ganger! Der er det MYE dreads! )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 12:38   #5
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Sv: Dreads

Tenker ikke på rastafletter, nei. Litt tynnere dreads har jeg sett, sånn at ikke håret blir så "giga-stort".

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 12:41   #6
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Sv: Dreads

Fant foressten en link til en side der dreadsene ikke er så store. http://www.hairart.nl/nicole/dreads.html

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 12:45   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dreads

Åja, det så ut som en mer renslig versjon av de ja De er nok ikke så skumle i forhold til laver og å måtte skinne seg og sånn.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 12:47   #8
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Sv: Dreads

Nei, og det er litt stiligere med tynne. Har selv ganske tykt hår, så det kan bli ganske digert med tykke dreads.

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 14:09   #9
Heiko
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 47
Heiko er på en erverdig vei

Sv: Dreads

De på den linken, var dritkule!!!!

Heiko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 14:18   #10
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Sv: Dreads

Liker de kjempe godt jeg også. Er bare litt redd for å ødelegge håret.

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 14:45   #11
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Dreads

Larver?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 17:17   #12
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Dreads

Opprinnelig lagt inn av Dorothy

Liker de kjempe godt jeg også. Er bare litt redd for å ødelegge håret.

Det tror jeg du gjør, for en gang skal de jo opp igjen. Håret skal snurres med jevne mellomrom.
Jobbet sammen med en med litt store dreads. Hun kledde det, men vasket håret hver 14. dag

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 23:10   #13
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Sv: Dreads

Hver 14. dag?!?! Det hørtes ikke så fristende ut, nei.

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 13-07-06, 19:29   #14
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Dreads

har dere ikke ført filosofin om att BOB MARLEY døde pga att han hade masse ekkle dyr i dreadsen hans..

Jag leste en artikkel før lenge sen om en jente som har blivit allergisk mot sin kjæreste pga att hans dreads var fulle av kvalster

Men det er ju kult med dreads då.. fast hygieniskt er det ikke!!!
Jag vet ikke vad du jobber som,men vissse bransjer(resturangbransjen og innom vården tex) er det ikke lov å ha dreads pga hygienen.

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-06, 21:38   #15
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Sv: Dreads

Jobber ikke i matbransjen, men likevel er det ikke hygienisk, nei. Likevel en fascinerende frisyre.

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 13-07-06, 21:40   #16
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Dreads

Opprinnelig lagt inn av Fridolina

har dere ikke ført filosofin om att BOB MARLEY døde pga att han hade masse ekkle dyr i dreadsen hans..

Kan det være kreftfremkallende Det var nemlig det han døde av..

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 21:39   #17
Bimmer
Juniormedlem
 
Bimmer sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Moss
Alder: 57
Innlegg: 21
Bimmer er på en erverdig vei

Sv: Dreads

Opprinnelig lagt inn av Hege_

Kan det være kreftfremkallende Det var nemlig det han døde av..

Kanskje han røyka håret sitt ?

Bimmer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-07-06, 21:37   #18
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Dreads

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no