Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier

Høy protein-diett kontra høy fett-diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-10, 13:12   #1
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Høy protein-diett kontra høy fett-diett

Jeg undres over hva som er best. Er det noen som kan hjelpe meg med argumenter for og i mot?

En ting som er hevet over en hver tvil, er at jeg ikke har godt av karbohydrater. Jeg har insulinresistens og det er karbohydratene som gjør meg feit.

Men hvilken lavkarbo-kostholdsfilosofi skal jeg legge meg på? Jeg vurderer EuroDiet som er en høy-protein diett med lite fett og lite karbohydrater og jeg vurderer LCHF, som har normalt protein nivå, mye fett og lite karbohydrater.

Jeg gikk en periode på EasyLife og gikk fort ned i vekt. Har klart å holde vekten stabil på generelt lavkarbokosthold, men går ikke videre ned. Jeg ligger på 30-40 g karbo i døgnet nå, og ellers ganske likt fordelt mellom protein og fett. Men nå er jeg klar for å ta i et tak igjen for å komme i mål med ønsket vekt. Min BMI ligger nå på 27-28. Hvilken kostholdsfilosofi skal jeg velge?

Takknemmelig for svar og hjelp!

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 13:24   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Høy protein diett kontra høy fett diett

Hv0rf0r spise pulvermat når du kan spise skikkelig mat?

0g er det så vannvittig mye mere pr0tein på eur0dietten enn vanlige ket0gene dietter? Vet du hv0r mange gram pr0tein det er pr dag på eur0diett?


Sist redigert av Imse : 09-01-10 kl 13:47.
Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 13:33   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Høy protein diett kontra høy fett diett

Etter litt g00gling viser det seg at de f0rskjellige rettene inneh0lder mell0m 15 0g 24g pr0tein,i gjenn0msnitt g0dt under 20g pr måltid, de fleste på drøyt 15g.Da har jeg sett på både middagsretter, supper 0g barer 0g annen snacks.. Dette er det samme s0m jeg spiser på ket0gen k0st, jeg spiser ca 80g pr0tein i døgnet.


Sist redigert av Imse : 09-01-10 kl 13:48.
Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 13:56   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Høy protein diett kontra høy fett diett

hmm. Hvis Eurodietten er.. ganske lav på fett.. og ganske lav på proteiner.. Og ganske lav på karbohydrater.. Da er det i det hele tatt veldig lite næring i det?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 14:01   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Høy protein diett kontra høy fett diett

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

hmm. Hvis Eurodietten er.. ganske lav på fett.. og ganske lav på proteiner.. Og ganske lav på karbohydrater.. Da er det i det hele tatt veldig lite næring i det?

Det er vel en lavkal0ridiett, med sunne karber 0g mere pr0tein enn man spiser på vanlig tallerkenm0dell, så den k0mmer vel såvidt under begrepet lavkarb0 etter det jeg skjønner.. Dette er i allefall mine tanker.. Men jeg ville j0 helt klart valgt eur0diett fremf0r nutrilett el.l.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 14:39   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Høy protein diett kontra høy fett diett

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det er vel en lavkal0ridiett, med sunne karber 0g mere pr0tein enn man spiser på vanlig tallerkenm0dell, så den k0mmer vel såvidt under begrepet lavkarb0 etter det jeg skjønner.. Dette er i allefall mine tanker.. Men jeg ville j0 helt klart valgt eur0diett fremf0r nutrilett el.l.

Ja, det skal vel være en kur for å få hurtigstarta fettforbrenninga.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 15:15   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Høy protein-diett kontra høy fett-diett

Eurodiett er jo en medisinsk ketogen diett, så den går fint under lavkarbo, men heldigvis så har ED mange faser hvor man innfører normale matvarer a la Fedonsk kost over tid, og man skal ha tett oppfølging.

Med den bmi-en som jo ikke er så høy lenger, så ville jeg heller spart pengene og tiden min og gått for et ketogent kosthold med vanlig mat du får kjøpt i dagligvarehandelen! Du kan jo alltids snuse litt på Ketolysekuren, boka får du lånt på biblioteket, og det er veldig mange som følger det kostholdet her inne, sånn at tilgangen på info og råd er stor. Ketolyse er absolutt LCHF, og en enkel og ålreit måte å leve og spise på!
For mye protein er heller ikke bra når du ligger på et såpass lavt nivå på karbene. Overskudd av protein vil kunne spaltes ned til glukose, hvilket kan gi noe forhøyet blodsukker og vektstagnasjon. Det skjer ikke om du er mer liberal på fettet (60% pluss). Fett gir i tillegg til stabilt blodsukker en større metthetsfølelse.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 15:46   #8
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Høy protein-diett kontra høy fett-diett

Tusen takk for svar.

Photobscura, du skriver litt om det som jeg tenker på. Jeg har lest noe om dette med at proteinet omdannes til karbohydrat når man er på lavkarbo, og hvis det stemmer, så kan jeg ikke skjønne at ED er så veldig gunstig.

Jeg har som du påpeker ikke så høy BMI lenger, men en av de tingene som tiltaler meg med ED er at det er enkelt. Jeg har pga kronisk sykdom lite energi og overskudd. Defor er enkle, men gode løsninger, kjærkomment i livet mitt. I frykt for å banne i kjerka, men jeg sier det likevel; jeg _hater_ å lage mat. Det er et nødvendig onde. Noe man _må_ gjøre for å overleve. Jeg får prestasjonsangst med en gang jeg ser en matoppskrift .

Ketolyseboken til Torkil har jeg. Også dr. Dahlqvists LCHF-bok, pluss mange andre lavkarbo og GI-bøker. Ut fra de kunnskapene jeg har pr i dag, heller jeg mest mot LCHF, men den raske løsningen med pulverkur tiltaler meg litt også, selv om jeg frykter at det ødelegger forbrenningen.

Jeg oppnådde et hurtig vekttap med EasyLife i høst og har klart å holde vekten. Er litt fristet til å prøve å bli kvitt de siste 10 (-13) kg fort og gæli og deretter sette alle kluter inn på å stabilisere og holde vekten på lavkarbo.

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 18:31   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Høy protein-diett kontra høy fett-diett

Jeg synes du bør tenke på å fortsette å kunne holde vekta stabilt på sikt også i tillegg til å kunne gå ned de siste kg, og da er et ''fort og gæli''-vekttap ikke nødvendigvis så gunstig.
Jeg skjønner hva du mener, jeg har tider med matleihet hvor det hadde vært kjærkomment med noe pulver i et glass vann, men det kommer aldri til å skje, så da får jeg heller leve på enkel men kjedelig mat i stedet for, bare for å beholde noe næringsvett .
Det behøver jo heller ikke å være så innmari vanskelig, om du finner deg noen enkle men gode oppskrifter, som gryter, kaseroller, former som er gode og enkle (søk på ostelasagne, f.eks) og lager store arsenal som du kan fryse ned, så er mye gjort.

Kroppen trenger kun marginalt med karbohydrater, ca noe under hundre gram til hjernen, og dette får den fint fra det lille vi spiser, samt fra proteiner. Så man kan gjøre seg selv en bjørnetjenste ved å innta for mye protein, derfor må man også ha et kurant fettinntak for å kunne holde proteinnivået nede, ettersom det tross alt er fett og protein som er mest mettende. Om du er sånn passe aktiv, altså ikke trener så veldig mey og sånn så kan du som regel beregne ett gram protein pr kg kroppsvekt, som en ca tommelfingersregel, men om du spiser etter f.eks ketolyseprinsippene så regulerer det seg fint av seg selv, så lenge du er påpasselig med nok fett.

Sånn til slutt så mistenker jeg at du med din BMI ikke vil få utskrevet ED heller. Med mindre du har diabetes eller hypothyerose eller noen andre sykdommer som kan gjøre det vanskelig å gå ned i vekt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 22:06   #10
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Høy protein-diett kontra høy fett-diett

Takk for svar og kloke ord photobscura

Når det gjelder kosthold og ernæring, så er det mange meninger og jeg vet sannelig ikke hva som er fasiten. Og fasiten er vel ganske relativ, for det kommer hele tiden ny forskning og ny viten. Så er det noen som henger fast i gammel viten og ikke følger med på kunnskapsutviklingen og noen som ikke tror på det ny forskning viser. Jeg leser litt her og der og jeg lytter til hva folk har å si og så ender det hele egentlig bare med at jeg må ta et valg om hva jeg skal tro på.

Jeg heller mest mot å tro på at lite karbohydrater, passe mye protein (1 g pr kg kroppsvekt) og mye fett er gunstig for kroppen, men jeg er langt fra sikker på om dette er sannheten. En mer korrekt betraktning vil være at det kostholdet som er riktig for en person, kanskje ikke er så gunstig for en annen, fordi vi er genetisk og biologisk forskjellige.

Når det gjelder Fedon/ED og deres tro på at høy protein-diett er bedre enn høt fett-diett, så har det vel sammenheng tanken om å stabilisere blodsukkeret og unngå de svingningene som høyglykemiske matvarer gir. Selv om det skulle være sånn at proteiner blir spaltet til karbohydrat, så antar jeg at vi da snakker om karbohydrater i en slik form at det ikke gir særlig effekt på blodsukkeret. Noe må man jo bli mett av og kanskje da Fedon og hans disipler har valgt proteiner fremfor fett med tanke på de ugunstige virkningene mange med fett-fobi mener at fettet har. Ikke vet jeg. Jeg bare filosoferer høyt.

Og hva med fettet. Er det skadelig eller ikke? Og hva er sunt og usunt fett?

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58

Sist redigert av Maja : 10-01-10 kl 23:58.
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:35   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Høy protein-diett kontra høy fett-diett

Du har ikke tenkt på å bestille matrasj0ner fra www.spisdegslank.n0 da? Skikkelig mat i det minste 0g ikke bare pulver..Vet flere sliter med smaken på pulvermaten fra ED..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 13:17   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Høy protein-diett kontra høy fett-diett

Men nå ligger karbohydratnivået langt høyere på et gjengs Fedon-kosthold enn det du sier du spiser, dermed trenger jo ikke kroppen å spalte om proteinene. Og at proteiner spaltes til glukose når det ikke er nok i enklere former er et faktum.
Men så er det ikke alle som klarer å gå ned på Fedon heller, og trenger et strengere regime. Jeg tror nøkkelen er å finne noe man kan trives med og leve med over tid. Vi er ikke så veldig forskjellige biologiske, vi er faktisk temmelig like alle sammen, men vi har foskjellige forutsetninger med tanke på gener, sykdommer, tidligere slankehistorier, etc.
Å øke fettet proposjonalt med at man senker antallet karbohydrater tror jeg uansett er lurt, mange erfarer i alle fall et mer stabilt blodsukker og metthetsfølelse. Men som sagt så må man finne ut hva man selv foretrekker.
Og om du ønsker litt fortgang i sakene, så tror jeg et ketogent kosthold med mindre enn 30 gr kh om dagen og liberalt med fett vil fungere bedre enn Fedon som gjerne ligger fra 100-150 gr kh om dagen.

Om fett er bra for oss blir et litt for vagt spørsmål, for det er jo ikke alle typer fett som er bra! Herdede og hydrogenerte oljer, frityrmat, transfett etc er jo direkte skadelig. Overdrevent inntak av enkelte planteoljer med stor omega 6-konsentrasjon er betennelsesfremmende etc etc. Halvfabrikataer er jo gjerne proppfulle av dårlig og billig framstilt fett.
Fett i kjøtt og fisk derimot, jeg nekter å tro at det er skadelig. Se på alle jordens kjøttspisere, ikke bare mennesker. Å spise mettet fett har i hele menneskets flere hundretusenårige historie vært en naturlig del av kostholdet. Fettfobien er ca seksti år gammel

Jeg skal selvfølgelig være ydmyk nok til å tilføye at jeg er fullstendig lekmann, og det jeg snakker om er ting jeg selv har lest meg fram til og erfart!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 00:39   #13
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.440
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Høy protein-diett kontra høy fett-diett

Jeg har noen venner som er blitt anbefalt EuroDiett mot diabetes, men etter min amatørmessige forstand burde vel LCHF hjelpe enda bedre mot sukkersyken? Rett og slett fordi 100 karber er mye mere enn 10-20 karber?

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 19:27   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Høy protein-diett kontra høy fett-diett

Opprinnelig lagt inn av StineK, her.

Jeg har noen venner som er blitt anbefalt EuroDiett mot diabetes, men etter min amatørmessige forstand burde vel LCHF hjelpe enda bedre mot sukkersyken? Rett og slett fordi 100 karber er mye mere enn 10-20 karber?

Det er nok fordi det fortsatt er en gjens oppfatning hos diabetesforbundet at fett har med saken å gjøre....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 12:54   #15
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Høy protein-diett kontra høy fett-diett

Tusen takk for svar og engasjement!

Etter noe grubling vedr de ulike kostholdsfilosofiene, ser det ut til at det blir LCHF på meg. Jeg prøver det en stund og ser hvordan det går. Sliter med å få i meg nok fett og presse proteininntaket ned mot 1g pr kg kroppsvekt (= ca 70 g protein pr dag).

Tar gjerne i mot tips til hva jeg kan spise.

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 18:45   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Høy protein-diett kontra høy fett-diett

Gratulerer med avgjørelsen
Du, om du klarer å trappe opp på fettet (noe som er til fordel om du ikke er så vant til det, sånn at du får en gradvis tilnærming) vil naturlig nok også proteinmengden gå litt ned, men du behøver heller ikke gå for lavt altså. Med en kroppsvekt på 70 kg, kan du greit gi deg selv et slags slingringsmonn på 70-100 gram om dagen. Magert kjøtt og fett kjøtt har jo like mye proteiner, men det fete kjøttet fører til at behover for inntak blir lavere, ergo blir også proteinnivået lavere.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:03   #17
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Høy protein-diett kontra høy fett-diett

Skal prøve på det Photobscura. Lurt med opptrapping av fett. Har spist taco-pai fra LCHF-kokeboken til Dahlqvist i dag. Kjempegodt, men bunnen ble ikke helt vellykket. Det var rikelig med fett i den retten. Den inneholder meierismør, fløte, ost, creme fraiche, egg og avokado.

Godt at jeg kan tillate meg litt slingringsmonn på proteinene.

Takk for hjelpen!

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Egenkomponert diett- lite fett og karbohydrater Janedoe Spørsmål og svar 9 10-01-10 01:28
Må jeg spise mye fett til en lavkarbo diett for å gå ned? Pastajunkie Spørsmål og svar 5 23-04-08 23:23
Dagladet: Vil teste fett-diett på fete Enid Nyheter / media 27 24-01-08 18:52
Fedon"diett" eller Atkins diett? haukhe Spørsmål og svar 2 01-11-07 22:40
diett nøtta Spørsmål og svar 7 16-10-05 12:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no