Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Lønnesirup

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-09, 20:05   #1
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Lønnesirup

Noen som vet innholdet i lønnesirup, er det bedre enn vanlig sirup? Hvordan den er i forhold til blodsukker?

Har en knallgod oppskrift på Coleslaw fra Nigella Lawson som inneholder lønnesirup? Men det er kansje like greit å bytte den ut med splenda?

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 22:23   #2
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Lønnesirup

Lønnesirupen inneholder vel 65-70 g sukker per 100 gram. Så det er ikke så mye bedre enn vanlig sirup. Men mener at jeg har sett "liksomlønnesirup". Hmmm.... Google litt...

Jah! Her: http://www.netrition.com/maple_grove_syrup_page.html

Og her fant jeg jaggu en oppskrift også: http://www.dietsinreview.com/recipes...b-maple-syrup/ (ikke det at jeg aner hvor man får tak i "maple extract" da...

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 22:32   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lønnesirup

Hadde nok laget den uten jeg. Tror neppe splenda kan erstatte maple syrup altså.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 22:37   #4
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Lønnesirup

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Og her fant jeg jaggu en oppskrift også: http://www.dietsinreview.com/recipes...b-maple-syrup/ (ikke det at jeg aner hvor man får tak i "maple extract" da...

http://www.amazon.com/JR-Mushrooms-S.../dp/B0002PHEDO
Ekstrakten inneholder 0 karber

Hmmm... Lurer på om jeg må handle litt. Amerikanske pannekaker med bacon og lønnesirup er jo fantastisk godt da...

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 23:59   #5
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Lønnesirup

Tusen takk for supre linker. Blir nok å bestille ekstrakten. Spennede.
Lønne sirup er knall på pannekaker.

Imse: Tror den karakteristiske smaken av lønne sirup har mye å si i denne coleslawen. Men jeg skal prøve å lage den uten.

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 00:17   #6
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Lønnesirup

Fikk ikke bestille ekstrakten fra amazoon. Var ikke mulig sto det.

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 09:04   #7
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Lønnesirup

Æsj, det var da ergerlig.

Her fant jeg en annen link, men det ser ut som om man må ringe dem for å bestille.... http://www.savoryspiceshop.com/extracts/mapleext.html

Og denne, men her må man også "kontakte dem" for info om "international shipping" : http://www.jrmushroomsandspecialties...de91c871d43289

At det skal være så vanskelig da!
Kanskje man rett og slett må kjøpe en av de ferdiglagde liksomsirupene. De er det da hvertfall mulig å få sendt til Norge...

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 06:37   #8
Laila Jo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 6
Laila Jo er på en erverdig vei

Sv: Lønnesirup

Maple syrup kjøpte jeg på ICA. Sto ved siden av lønnesirup, i helt likens flasker og likens etikett. Første gang jeg skulle kjøpe lønnesirup tok jeg feil og endte opp med maple syrup, det var før jeg begynte med lavkarbo. Er ikke så glad i sukker så jeg bruker maple sirup på mange ting.

Maple syrup bruker jeg feks av og til sammen med rømme, bare for å ta bort litt av toppen på smaken på rømme. Blir rundere smak.

Har ikke brukt det etter at jeg begynte med lavkarbo fordi jeg var usikker på innholdet og det står ingenting på flasken jeg har. Men no kan jeg jo starte å bruke den. Er virkelig god på smak.

Laila Jo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 17:42   #9
Lise89
Juniormedlem
 
Lise89 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Volda
Alder: 34
Innlegg: 13
Lise89 er på en erverdig vei

Sv: Lønnesirup

Maple syrup er bare ordet lønnesirup på engelsk Så er nok like mye sukker i! Flere sånne "liksomsiruper" fra USA er faktisk ganske gode syns jeg

Lise89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 17:46   #10
Lise89
Juniormedlem
 
Lise89 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Volda
Alder: 34
Innlegg: 13
Lise89 er på en erverdig vei

Sv: Lønnesirup

Men husk å sjekk næringsinnholdet ganske nøye.. Som regel er det oppgitt etter porsjonsstørrelsen ikke per 100g.. Kan ha ganske mye å si!

Lise89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 19:27   #11
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Lønnesirup

Jeg hadde kjøpt essens, og tilsatt tagatesse i tillegg, for jeg er litt var på syntetisk søtsmak i større mengder. Tagatesse er det eneste som smaker likt som sukker, synes jeg

Er blitt stor fan av essenser, man kan jo få til alt med det

P.s. De fleste lønnesiruper du får i USA er laget av sukkersirup + lønnesirupssmak. Her i landet får man nesten bare ekte lønnesirup, og det smaker faktisk mye mindre av de (+ at konsistensen er tynnere ofte)

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:13   #12
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Lønnesirup

Hva med yacon syrup? Jeg har ikke prøvd denne selv, men lurer altså på om noen av dere andre har smakt den - ser den har blitt brukt på amr. pannekaker og i bakst og sånt.

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 10:05   #13
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lønnesirup

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Lønnesirupen inneholder vel 65-70 g sukker per 100 gram. Så det er ikke så mye bedre enn vanlig sirup. Men mener at jeg har sett "liksomlønnesirup". Hmmm.... Google litt...

Jah! Her: http://www.netrition.com/maple_grove_syrup_page.html

Og her fant jeg jaggu en oppskrift også: http://www.dietsinreview.com/recipes...b-maple-syrup/ (ikke det at jeg aner hvor man får tak i "maple extract" da...

det er jo dritdyr frakt der jo!

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 10:06   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lønnesirup

kanskje man kan bruke walden farms pannekakesirup uten karber fra iherb??http://www.iherb.com/Walden-Farms-Pa...-ml/39774?at=0

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 15:21   #15
Lise89
Juniormedlem
 
Lise89 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Volda
Alder: 34
Innlegg: 13
Lise89 er på en erverdig vei

Sv: Lønnesirup

Hørt at deres produkter kan være veldig kunstige i smaken, men egentlig syns jeg ikke det gjør noe!;P Skal bestille noen produkter i dag, og tror jammen jeg skal slenge med en sånn en på kjøpet! Syns lønnesyrup og amerikanske "pannekaker" er så godt!

Lise89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 15:23   #16
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lønnesirup

Opprinnelig lagt inn av Lise89, her.

Hørt at deres produkter kan være veldig kunstige i smaken, men egentlig syns jeg ikke det gjør noe!;P Skal bestille noen produkter i dag, og tror jammen jeg skal slenge med en sånn en på kjøpet! Syns lønnesyrup og amerikanske "pannekaker" er så godt!

ja, det er det jeg er redd for også, tror kanskje da vinci sirupen er bedre?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no