Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Boka til Thor Foseid, spis deg slank

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-05-08, 06:58   #1
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg
Red face

Boka til Thor Foseid, spis deg slank

Noen som har lest den?

Har nettopp lest den og er vel ganske så skuffet over innholdet, trodde nesten det skulle bli en aha-opplevelse men nei.

Han tror og på ketose, maks 25 karbs pr dag, og maks 1200 kcal pr. dag.

Jeg syntes det var en rotete bok, manglende på enkelte felt, sitter igjen med flere spørsmål.

Noen andre som gjør dette???

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 10:41   #2
mariusmor
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 51
mariusmor er på en erverdig vei

Sv: Boka til thor foseid, spis deg slank.

Jeg følger den og er fornøyd jeg....men det var liksom den jeg starta med. har siden kjøpt den ketolysekur boka... men er jo veldig fersk i gamet jeg da...men ligger på 25 karber tror jeg og er i ketose. teller heller ikke kalorier jeg da....men vekta går nedover og formen er stigende bra.....

mariusmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 15:15   #3
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Boka til thor foseid, spis deg slank

OK, kan jeg spørre deg hvordan du løser det da?

Skal det være 5 måltider pr. dag innenfor 06.00 -20.00, max 25 karbs pr dag og max 1200 kcal???

Hvor henter du dine karbs fra?
Oppskrifta i boken, er de på en porsjon eller?

Var det jeg lurte på sånn i farten , fint hvis du har anledning til å svare

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 19:52   #4
mariusmor
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 51
mariusmor er på en erverdig vei

Sv: Boka til Thor Foseid, spis deg slank

Hei.
følger egentlig ikke helt boka.har kun drevet på i 2 uker nå, men har på følelsen av at den boka er litt"snillere" enn ketolysekur boka. da jeg reagerer når jeg spiser mye egg så syntes jeg det er vannskelig å holde karbene lavt når jeg liksom ikke kan spise omelett eller egg og bacon. jeg teller ikke kalorier i det hele tatt.mulig jeg begynner med det etterhvert, men føler at kostholdet er bra sånn det er nå.

prøver og spise 5 måltider om daagen, men det siste måltidet er som regel i 21 tida. har ikke prøvd så mange av oppskriftene i boka, men lager smotie slik den er beskrevet. oppskrifta skal deles på 5 måltider. jeg lager den og har den stående i blenderen og tar en slik om dagen. greit som mellommåltid. ta med på jobb etc. holder seg i 4 dager, men jeg har den i maks 4. av og til den tjukkner og da sper jeg med litt vann.

til frokost så spiser jeg som regel 2 solsikkeklibrød(husker ikke hva de het) det blir ca 8 karber. ofte tar jeg det til kvelds også dvs 16 karber. ellers så teller jeg ikke karber så mye heller. dvs resten går til salat og evnt fløte. koser meg også med cavalier sjokolade til kaffen.

mulig dette virker helt feil for dere"eksperter"ikke vondt ment, men det fungerer for meg og vekta går nedover i tilegg til at jeg føler at dette er en diett som er grei og følge. mulig jeg tåler litt flere karber enn flere for jeg er i ketose iallefall.

tar gjerne imot synspunkter! er som sagt nybegynner.

mariusmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 20:56   #5
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Boka til Thor Foseid, spis deg slank

ok, nå har jeg lest den gjennom 2,5 ganger og nå begynner jeg å skjønne han litt mer.

sier bare en ting; de smoothiene er bare helt knall!!!

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 20:58   #6
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg
Smile

Sv: Boka til Thor Foseid, spis deg slank

Opprinnelig lagt inn av mariusmor, her.

Hei.
følger egentlig ikke helt boka.har kun drevet på i 2 uker nå, men har på følelsen av at den boka er litt"snillere" enn ketolysekur boka. da jeg reagerer når jeg spiser mye egg så syntes jeg det er vannskelig å holde karbene lavt når jeg liksom ikke kan spise omelett eller egg og bacon. jeg teller ikke kalorier i det hele tatt.mulig jeg begynner med det etterhvert, men føler at kostholdet er bra sånn det er nå.

prøver og spise 5 måltider om daagen, men det siste måltidet er som regel i 21 tida. har ikke prøvd så mange av oppskriftene i boka, men lager smotie slik den er beskrevet. oppskrifta skal deles på 5 måltider. jeg lager den og har den stående i blenderen og tar en slik om dagen. greit som mellommåltid. ta med på jobb etc. holder seg i 4 dager, men jeg har den i maks 4. av og til den tjukkner og da sper jeg med litt vann.

til frokost så spiser jeg som regel 2 solsikkeklibrød(husker ikke hva de het) det blir ca 8 karber. ofte tar jeg det til kvelds også dvs 16 karber. ellers så teller jeg ikke karber så mye heller. dvs resten går til salat og evnt fløte. koser meg også med cavalier sjokolade til kaffen.

mulig dette virker helt feil for dere"eksperter"ikke vondt ment, men det fungerer for meg og vekta går nedover i tilegg til at jeg føler at dette er en diett som er grei og følge. mulig jeg tåler litt flere karber enn flere for jeg er i ketose iallefall.

tar gjerne imot synspunkter! er som sagt nybegynner.

jeg har holdt på med dette i over 4 mnd og ser fremdeles på dette med ferske øyne, lærer noe hver dag, det er ikke lett men det er nå slik jeg føler det, men jeg går nedover iallefall

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 20:21   #7
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Boka til Thor Foseid, spis deg slank

Hei.
Jeg startet også med Foseid men fortsatte med Ketolyseboka istedenfor. Forskjellen på de to er hovedsaklig at man kan spise mere fett med Ketolyse enn på Foseid. I Ketolyseboka er det også litt mer fokus på å få karbene fra grønnsaker, enn det er i Foseidboka (og i hvertfall med frossenmaten)

Syntes Foseid også var greit men syntes det er mye enklere å lage mat når man kan bruke mere fett som i Ketolyse. Blir mye raskere mett med fett (rimte gitt)

Det viktigste for meg sånn sett i forhold til hvilken "diett" man skal følge er rett og slett om det fungerer for meg. Hva slags mat liker jeg og går vekten ned? Ble mindre begrensninger med Ketolyse syntes jeg.

Så derfor ikke bare hør på hva alle andre gjør, men finn ut hva som passer for deg og vær tålmodig....platåene kommer uansett hvilken filosofi du velger... men gir du ikke opp løsner det etter hvert


Lykke til videre alle sammen

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no