Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Desemberskravletråden til 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-12-09, 10:57   #51
Fluke
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 161
Fluke har en fantastisk aura rundt segFluke har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Vi kjøpte kalkun på tibud som vi stekte og brukte som både pålegg og middag. Kalkunbiter stekt sammen med bacon og massemasse smør er kjempegodt. :nam:

Vi har alltid seterrømme med hvitløk i i kjøleskapet, og det er godt til alt mulig.

__________________
Journalen min


Fluke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 10:58   #52
Fluke
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 161
Fluke har en fantastisk aura rundt segFluke har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Desemberskravletråden til 30+

På Obs! har de XP-bacon som er kjempebillig og godt.

__________________
Journalen min


Fluke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 12:06   #53
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

hjelphjelphjelphjelpHJELP!!!!!

jeg er dr*ttlei av ost og eller skinke og egg som pålegg. Noen som har andre forslag? Jeg er ultrablakk og har egentlig ikke råd til ting som reker og slike gode (og dyre )ting som jeg har lyst på!

Se på kiwi, leverp0steien fra first price er billig 0g har mindre enn 1g karb. pr 100g. 0g den er g0d, minst like g0d s0m finnsbråten sin 0vnsbakte s0m 0gså inneh0lder lite karber, men er mere enn d0bbelt så dyr.
Jeg spiser denne på linfrøknekkisene mine, sammen med agurk 0g paprika. Passer vårt budsjett f0r tiden, f0r vi er blakke nå..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 13:34   #54
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

hjelphjelphjelphjelpHJELP!!!!!

jeg er dr*ttlei av ost og eller skinke og egg som pålegg. Noen som har andre forslag? Jeg er ultrablakk og har egentlig ikke råd til ting som reker og slike gode (og dyre )ting som jeg har lyst på!

Jeg forsøker å spise mest mulig ren LCHF. Skikkelig lite karbs altså. Jeg trenger litt billige middagsforslag og, hele motivasjonen min er på tur ned i dass, fordi jeg finner ingenting i oppskriftsforumet som er billig, (og som ikek har sånne dyre ting som jbk osv) og har lite nok karber som jeg i tillegg har lyst på.. Jeg har maks 3-400 i uka å kjøpe mat for. Noen som kan hjelpe? Jeg er allerede begynt å småspise litt høykarbo.. Hjelp!!! Jeg vil ut av dette! Motivasjonen min er borte Det hjelper ikke akkurat på at vekta har stagner pga karbospisinga :/

Laget igår hjemmelaget eggsalat:
Majones, kokt egg, asparges/sopp fra boks. Tilsett eller føy til andre ting som passer ditt kosthold. + salt og pepper da!

Tunfisk med masse majones og grov pepper! (tomat om du kan spise det)
Ååå det fikk jeg lyst på nå..

*boink* Så nå at det er middagsforslag du vil ha.. hehe!

- tunfisk på boks, ikke suupergodt, men ok og veldig billig!
- kyllingfileer er vel ikke så dyrt?

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 11:05   #55
lillemor88
Medlem
 
lillemor88 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 36
Innlegg: 87
lillemor88 er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden til 30+

first price har kjempe gode kyllingvinger: 57kr for en kilo disse er gode kalde som varme og med rette tilbehøre kan man jo strekke pakken til 2 middager pluss frokost eller lunch? 0-0,5 karbs også=)

euroshopper selger store frossen poser med brokkoli: kok dem stek dem i i krydder og la de surre litt i fløte mmmmmmmmmmmm gir dem en HEEELt nydelig smak

jeg må også tenke litt på priser og sånn: derfor går det i firstprice egg ( 4 egg) pluss kokt skinke så har jeg frokost og lunch med paprika og agurk.

kjøttdeig eller kylling vinger med denne nydlige brokkolien....

håper disse tipsene var noe til nytte også

en ting jeg også MÅ medele er at vekta mi viste under 100 i dag
99,9 men alike vel da!!!!!!!1

nå skal jeg snart til ikea og kjøpe ny spise gruppe til kjøkkenet... der får jeg vel gått av meg noe vil jeg tru hihih

ha en fin dag alle sammen:.....

__________________




lillemor88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 12:44   #56
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Ribbe er nesten det billigste du finner om dagen, og kan spises til alle døgnets tider

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 13:42   #57
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ribbe er nesten det billigste du finner om dagen, og kan spises til alle døgnets tider

Signeres! Jeg anser det som rimelig luksuriøst å handle ferdig tilberedt mat i ferskvaredisken, men ribbe for en hundrings har holdt meg med fôr siden fredag formiddag

I dag ble det forøvrig en halv klementin til frokost - siden kaffesjappa hadde Lucia-feiring og jeg hadde noen å dele den med, hehe. De fire-fem båtene kan jo ikke ha veid stort - tror ikke jeg skal anse det som synding mot kostholdet, i alle fall!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 19:42   #58
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Tusen takk for fine tips, folkens!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 19:49   #59
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Se på kiwi, leverp0steien fra first price er billig 0g har mindre enn 1g karb. pr 100g. 0g den er g0d, minst like g0d s0m finnsbråten sin 0vnsbakte s0m 0gså inneh0lder lite karber, men er mere enn d0bbelt så dyr.
Jeg spiser denne på linfrøknekkisene mine, sammen med agurk 0g paprika. Passer vårt budsjett f0r tiden, f0r vi er blakke nå..

Har o'en sagt takk for seg hos deg, Imse?


Ang. billig mat: på Rema har de skinkestek til 39 kr kiloen. Steker det, og har som pålegg, i salat, til kveldsmat eller middag. ( Rema er nærmest, har ikke så god oversikt over de andre kjedene, sikkert andre som har det billig også
)

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 07:44   #60
lillemor88
Medlem
 
lillemor88 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 36
Innlegg: 87
lillemor88 er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden til 30+

hei og god morgen!

da var det tirsdag og bare 7 arb.dager igjenn til ferie jeg teller ned!!!
jobben er rammet av sykdom som dette blir en tøff uke for en stakkars sjel som hangler.....

håper dagen går fort i alle fall!


i går stekte jeg opp ribbe så til frokosten i dag er det ribbeterninger frest i panna med krydder mmmmmmmmmmmmm

men så er det standar omletten til lunch hihhih!

ha en god dag

__________________




lillemor88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 22:12   #61
øysteiin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: sandnes
Innlegg: 9
øysteiin er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Årets mål nådd, -17 kilo og første gang under 130 på mange år.

Nå gjelder det og styre fint gjennom jula uten at alt kommer på igjen da

__________________


øysteiin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver på lavkarbo. Men kommer nok til og finne en riktig kostholdsfilosofi etterhvert. Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 22:47   #62
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av øysteiin, her.

Årets mål nådd, -17 kilo og første gang under 130 på mange år.

Nå gjelder det og styre fint gjennom jula uten at alt kommer på igjen da

Hurra for sånne jule"gaver"!!

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 07:48   #63
lillemor88
Medlem
 
lillemor88 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 36
Innlegg: 87
lillemor88 er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av øysteiin, her.

Årets mål nådd, -17 kilo og første gang under 130 på mange år.

Nå gjelder det og styre fint gjennom jula uten at alt kommer på igjen da


kjempe bra jula er skummel men tenk på hva du har oppnådd og ikke spoler det:P

jeg skal BARE kose meg julaften og 1 jule dag.. ikke noe mer

__________________




lillemor88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 19:26   #64
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av øysteiin, her.

Årets mål nådd, -17 kilo og første gang under 130 på mange år.

Nå gjelder det og styre fint gjennom jula uten at alt kommer på igjen da

Wow! Kjempe bra!

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 21:43   #65
øysteiin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: sandnes
Innlegg: 9
øysteiin er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Takker for hyggelige tilbakemeldinger

Det er nå om 1 uke den store testen skal gjennomføres.

Blir vel kjøtt og vann gjennom hele jula, pluss leve resten av jula på et helsestudio.

Hvordan legger dere andre opp spising i jula for og ikke gå på tidenes smell?

__________________


øysteiin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver på lavkarbo. Men kommer nok til og finne en riktig kostholdsfilosofi etterhvert. Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 22:01   #66
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Skal spise det jeg spiser nå, jeg, mer eller mindre. Blir jo både ribbe, helstekt laks og pinnekjøtt, masse godt pålegg, oster, lammerull, sylte, alt veldig lavkarbo, så jeg kommer neppe til å sulte Har bittelitt hjemmelaget godteri som jeg kan spise på selve julaften, baconsvor også, men det kan godt hende jeg lar det ligge. Gleder meg til samvær og kos, maten kommer i andre rekke. Det er jul bare en gang i året, men nå er det jo sånn at den ligger bang! midt i løpet mitt, så da får den bare være der

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 05:48   #67
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Jeg bekymrer meg befriende lite for jula og hva som skal spises og ikke spises. Allerede da jeg startet for tre måneder siden var det tanken at i juleuka skulle det være fritt frem for klementiner. Om jeg går ut av ketose vil det altså ikke være en smell, siden det er høyst planlagt - og forberedt - fra min side. Poteter etc har jeg aldri hatt for vane å spise, så selve julemiddagen skal nok gå aldeles strålende med ribbe og pølse.

Det jeg derimot lurer litt på om jeg kommer til å smelle på er iskrem... så avsindig vondt i halsen de siste dagene!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 09:14   #68
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Jula...jeg hører at jeg har andre planer enn dere.

Jeg er glad i alt jula har å tilby kromkaker, smulteringer,goro, pepperkake, ribbe, riskrem, risgrøt, lutefisk, klementiner, julegodteri osv. Så jeg har bestemt meg for at jeg skal kose meg i jule. Men jeg skal ikke frotse, men jeg skal kose meg. Kanskje det holder med en av hver kake

Så er det kanskje noe med det ordtaket at det er ikke det du spiser mellom jul og nyttår som er farlig, men det du spiser mellom nyttår og jul

Vel nå skal jeg ut å shoppe, har noen få gaver igjen og har tatt meg fri i dag for å bli ferdig. Vi snakkes.

Juleklem fra meg!

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 10:01   #69
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Det jeg derimot lurer litt på om jeg kommer til å smelle på er iskrem... så avsindig vondt i halsen de siste dagene!

Forsøkt med is av frosne bringebær og fløte?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 12:19   #70
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Lurer*, her.

Jula...jeg hører at jeg har andre planer enn dere.

Jeg er glad i alt jula har å tilby kromkaker, smulteringer,goro, pepperkake, ribbe, riskrem, risgrøt, lutefisk, klementiner, julegodteri osv. Så jeg har bestemt meg for at jeg skal kose meg i jule. Men jeg skal ikke frotse, men jeg skal kose meg. Kanskje det holder med en av hver kake

Så er det kanskje noe med det ordtaket at det er ikke det du spiser mellom jul og nyttår som er farlig, men det du spiser mellom nyttår og jul

Vel nå skal jeg ut å shoppe, har noen få gaver igjen og har tatt meg fri i dag for å bli ferdig. Vi snakkes.

Juleklem fra meg!

Jeg skal også kose meg med det jula har å tilby Jeg elsker jul og alt den bringer med seg, men skal selvfølgelig ikke ta helt av jeg heller... Middagene blir fortsatt rimelig lavkarbo, men noen julekaker, is, julebrus og snacks blir det absolutt. Har prøvesmakt av julebaksten, og kan vel si at vekta mi har såvidt tatt juleferie allerede...

Jeg har kommet langt med vektnedgangen min, og bryr meg faktisk ikke så mye om jeg må gå ned noen av de kiloene om igjen, så lenge det ikke blir mange av dem selvfølgelig... Motivasjonen er fortsatt på topp, og enda større blir den fordi vi skal prøve å bli gravide neste år... Forhåpentligvis må jeg ikke vente så lenge på å bli gravid at jeg når vektmålet mitt først (...), men hver kilo som blir borte på forhånd betyr bedre omgivelser for den lille

__________________


Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 12:41   #71
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Angående jul og det å stålsette seg for utskeielser og fristelser og sånn - ikke at jeg vil utnevne meg til talsmann for dårlig disiplin og generell hedonisme men jeg er veldig obs på at stress stort sett bare gjør vondt verre. Og hvis feks julemiddag-potetene er det man liker best i hele verden og man skviser øynene sammen og blir blå i ansiktet av å la være å spise dem, da anser jeg det som stress. Så jeg har avgjort at jeg skal spise det jeg vil ha, som rimeligvis er 'på bordet'.

Det bygger litt på de erfaringene jeg har gjort meg de tre månedene jeg nå har vært i ketose (på datoen, faktisk! jøss) - jeg har faktisk nesten konsekvent hatt bedre vekttap de ukene jeg har 'latt det skure og gå' med antall måltider og tidspunkter og i det hele tatt. Denne uka har jeg hatt mye smerte og knuter i kroppen, altså mer stress, og vekta har gått litt opp. Jeg prøver å trekke på skuldrene og anta at den går ned igjen når musklene slapper av igjen. Alt dette er selvfølgelig individuelt!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 00:10   #72
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Jula blir rent avkobling for min del, men jeg har ingen planer om å tillate de helt store utskeielsene - de har jeg allerede hatt nå i starten av desember . Søvn står imidlertid øverst på listen, og rett under kommer kvalitestsamvær med samboeren

Skal følge fase 3b resten av året, og heldivis er det mye julemat som er helt ok å spise. Alle måltider skal dermed gå greit. Har ikke bakt noen kaker, men har anskaffet odense sukkerfri marsipan som snop - og familie og venner er advart om at jeg ikke kommer til å spise julekaker i år. Skal også bruke litt tid i romjulen til å planlegge januar, for da er jeg tilbake i fase 1 på ED.

Må si jeg gleder meg til å ha fri sammenhengende i 14 dager, ja jeg går altså på ferie i morgen.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 01:45   #73
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av lillemor88, her.

first price har kjempe gode kyllingvinger: 57kr for en kilo disse er gode kalde som varme og med rette tilbehøre kan man jo strekke pakken til 2 middager pluss frokost eller lunch? 0-0,5 karbs også=)

euroshopper selger store frossen poser med brokkoli: kok dem stek dem i i krydder og la de surre litt i fløte mmmmmmmmmmmm gir dem en HEEELt nydelig smak

jeg må også tenke litt på priser og sånn: derfor går det i firstprice egg ( 4 egg) pluss kokt skinke så har jeg frokost og lunch med paprika og agurk.

kjøttdeig eller kylling vinger med denne nydlige brokkolien....

håper disse tipsene var noe til nytte også

en ting jeg også MÅ medele er at vekta mi viste under 100 i dag
99,9 men alike vel da!!!!!!!1

De derre brokkoliene. Koker,steker OG surrer du de samtidig? o_O Eller er det bare jeg som er "vrang" og ser det jeg "vil" se?

Forresten, gratulerer masse masse masse med å komme under 100! Jeg har *host* gått opp til 100,1 igjen. *mumler noe om utskjeielser som ikke var helt planlagte* Meeeen. Det hjalp å sutre litt til dere folkens! Motivasjonen er om ikke på topp, så iallefall bedre!

Forresten. Hva spiser dere pålegget PÅ? Jeg har brukt å spise ostekjeks eller rugsprø, men nå er jeg så lei av det at jeg klatrer snart oppetter taket så nå leter jeg etter noe nytt å spise til frokost. Og før noen foreslår lavkarbobrød; jeg har enda ikke smakt et eneste lavkarbobrød jeg synes er godt oopsierolls er fryktelig kjedelige, og jeg får bare ikke til å bli mett på de. Akk, så vanskelig jeg skal være! Men i morra skal jeg iallefall ut for å handle litt, og skal på Rema, frkPrym så skal se om jeg finner skinkestek, for det hørtes helt utrooolig godt ut.

Jaggu tror jeg kanskje at jeg går innom Kiwi for å se etter litt andre merker enn bare Rema sine billigmerker. Jeg tror kanskje litt av matleiheta mi kommer litt av at jeg bare handler på Rema ettersom det er jevnt over billigst.. Euroshopper og First Price here I come! Kyllingvinger hørtes nemlig helt himmelsk ut

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 17:05   #74
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av frkprym, her.

Har o'en sagt takk for seg hos deg, Imse?

Ja, den 0gså... Må få nytt tatstatur.. 0m jeg blir f0r lei, får jeg k0ble tiv et vanlig tastatur, men det frister ikke når man tr0ss alt har en lapt0p.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 17:08   #75
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Nå skal jeg snart steke lavkarb0 strull. Jeg elsker krumkaker 0g er kjempespent på disse!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no