Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og normalvekt

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-01-10, 19:45   #1
Drainsoul
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6
Drainsoul er på en erverdig vei

Ketolyse og normalvekt

Hei

Jeg er 181 høy og veier 74 kg. Min greie er at jeg har begynt trene, men har stor fettprosent i forhold til muskler
Jeg vil gjerne kvitte meg med fett så jeg kan se progresjon fra treninga som en "boost" til og fortsette. For det fettet jeg har, å mama det sitter hardt. Og det sitter rundt magen og på hoftene, enda jeg er gutt. Og det er en god del, og jeg har ikke dårlig selvbilde :P

Vil ketolyse kunne hjelpe meg ned i vekt selv om jeg ikke skal ta av kjempemasse?
Er motivert for og holde vekten "nede" ved trim når jeg går over til vanlig kost siden

Det må nevnes at jeg har gått ned 20 kg på 1,5 år,

Drainsoul er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 11:48   #2
Drainsoul
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6
Drainsoul er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og normalvekt

Jeg er veldig spent
Er på min andre dag. Følermeg i toppform, jeg går ikke rundt med min normale ulvehunger. Håper bare ikke jeg går OPP i vekt av dette, tror jeg har mistet en del vannvekt. For plutselig veide jeg 500g mindre, og de grammene har jeg slitt med for og komme ned på neste hele tall
Spennende

Men vil gjerne høre hva dere sier fordetom

Uansett utslag av ketolyserunden min så tror jeg at jeg kommer til og lære noe om kosthold. Skal holde meg lavkarbo

i GÅR spiste jeg: Egg ob bacon til frokost og kvelds, 75g valnøtter til lunsj, 100g (!) spekeskinke til middag og diverse annet jeg ikke husker
Hva tror dere om det?

I dag har jeg hittil spist laksefilet til frokost med masse smør og olivenolje

Drainsoul er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 11:56   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og normalvekt

Det er helt fint å leve LCHF selv om du ikke skal ned i vekt

Sitat:

i GÅR spiste jeg: Egg ob bacon til frokost og kvelds, 75g valnøtter til lunsj, 100g (!) spekeskinke til middag og diverse annet jeg ikke husker
Hva tror dere om det?

Det spørs jo hva det diverse annet var det da

Cluet er å spise seg passe mett til hvert måltid og spise når du er sulten. Kroppen vil dermed regulere mengden selv

Denne er en fin rettesnor: http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 12:12   #4
Drainsoul
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6
Drainsoul er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og normalvekt

"Diverse annet" inneholdte ikke karbohydrater, så jeg tror det ikke var så farlig
Undres litt over dette med kalorier.
Om jeg går, tja, 500kalorier i overskudd MEN får i meg anbefalt mengde karbohydrater på ketolyse, vil jeg da gå opp i vekt?

Drainsoul er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 12:47   #5
Drainsoul
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6
Drainsoul er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og normalvekt

Opprinnelig lagt inn av Drainsoul, her.

Jeg er veldig spent
Er på min andre dag. Følermeg i toppform, jeg går ikke rundt med min normale ulvehunger. Håper bare ikke jeg går OPP i vekt av dette, tror jeg har mistet en del vannvekt. For plutselig veide jeg 500g mindre, og de grammene har jeg slitt med for og komme ned på neste hele tall
Spennende

Men vil gjerne høre hva dere sier fordetom

Uansett utslag av ketolyserunden min så tror jeg at jeg kommer til og lære noe om kosthold. Skal holde meg lavkarbo

i GÅR spiste jeg: Egg ob bacon til frokost og kvelds, 75g valnøtter til lunsj, 100g (!) spekeskinke til middag og diverse annet jeg ikke husker
Hva tror dere om det?

I dag har jeg hittil spist laksefilet til frokost med masse smør og olivenolje

Opprinnelig lagt inn av Drainsoul, her.

"Diverse annet" inneholdte ikke karbohydrater, så jeg tror det ikke var så farlig
Undres litt over dette med kalorier.
Om jeg går, tja, 500kalorier i overskudd MEN får i meg anbefalt mengde karbohydrater på ketolyse, vil jeg da gå opp i vekt?

Føler jeg burde legge til at jeg var på en legesjekk
Han ble litt sjokkert, for jeg er normalvektig, men det "usunne farlige" fettet rundt magen og hoftene var det mye av.

Drainsoul er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 14:50   #6
SuperMamma
Medlem
 
SuperMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 59
SuperMamma er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og normalvekt

Opprinnelig lagt inn av Drainsoul, her.

i GÅR spiste jeg: Egg ob bacon til frokost og kvelds, 75g valnøtter til lunsj, 100g (!) spekeskinke til middag og diverse annet jeg ikke husker
Hva tror dere om det?

I dag har jeg hittil spist laksefilet til frokost med masse smør og olivenolje


Litt lite grønnsaker kansje?

__________________


SuperMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med Ketolyse, nå generelt vedlikehold og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 17:40   #7
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Ketolyse og normalvekt

Opprinnelig lagt inn av Drainsoul, her.

"Diverse annet" inneholdte ikke karbohydrater, så jeg tror det ikke var så farlig
Undres litt over dette med kalorier.
Om jeg går, tja, 500kalorier i overskudd MEN får i meg anbefalt mengde karbohydrater på ketolyse, vil jeg da gå opp i vekt?

Mest sannsynlig.... Dette kommer selvsagt an på hva du legger i anbefalt mengde. Om du har et kalorioverskudd går du selvsagt opp i vekt. Kroppen forbrenner gjerne mer kalorier på lavkarbo enn høykarbo, men det er ikke ekstremt mye det er snakk om. Lavkarbo pleier å regulere apetitten slik at du automatisk ikke spiser fler kalorier enn du forbruker.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 13:36   #8
Zelia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 19
Zelia er på en erverdig vei
Smile

Sv: Ketolyse og normalvekt

Med tanke på at fettet har lagt seg på hofter og mage, er det sannsynlig at du er i en hormonell ubalanse. Tror dette vil endre seg når du får blodsukkeret under kontroll
Noe som er veldig viktig når du kutter ned på karbohydratinntaket er å drikke MASSE vann, vet det er sagt mange ganger, men det er bare superviktig!! Spis også mye gønnsaker.

Zelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunn mat Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 15:47   #9
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Ketolyse og normalvekt

Opprinnelig lagt inn av Drainsoul, her.

Føler jeg burde legge til at jeg var på en legesjekk
Han ble litt sjokkert, for jeg er normalvektig, men det "usunne farlige" fettet rundt magen og hoftene var det mye av.

Nok et eksempel på at BMI kun er veiledende. Å tro at man kan si at noen er normalvektige/overvektige eller undervektige ut fra høyde og vekt alene er jo helt håpløst.

I og med at du er helt ny på lavkarbo bør du lese masse, masse. Skaff deg gjerne en bok, Ketolysekuren eller Atkins eller noen andre du vil følge. Det er vanskelig å sette sammen alt selv, og mange som feiler på veien fordi de ikke hadde fått med seg alt. Det er jo tross alt våre gamle vaner som har brakt oss hit, og for veldig mange er de vanene som ga oss problemer akkurat de vi trodde var gode (feks masse brød og poteter, kutte ut kjøtt etc.)

Du har jo klart å gå ned masse allerede, var det på lavkalori?

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 19:04   #10
Drainsoul
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6
Drainsoul er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og normalvekt

Jeg hadde spiseforstyrrelser og spiste ikke på 2uker, så begynte jeg kaste opp og jeg gikk opp 10 av 30 kg og satt igjen med 20 kg mindre uten og legge de på meg igjen.
Jeg har som sagt begynt og trene styrke 3 ganger i uka, og kardio når jeg har lyst/tid. Men progresjonen er så liten på fettet jeg har igjen

Hormonel ubalanse høres rett ut hvordan kan jeg fikse det?

Drainsoul er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 19:09   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og normalvekt

Opprinnelig lagt inn av Drainsoul, her.

Hormonel ubalanse høres rett ut hvordan kan jeg fikse det?

Med lavkarbo-kost!
Forøvrig får man hormontrøbbel av spiseforstyrrelser ja, det veit jeg alt om

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 19:47   #12
karbolille
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 4
karbolille er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og normalvekt

Lurer på hvordan det har fungert å gå rett fra å spise "ingenting" til denne kosten her? Går man ned i vekt da? Kroppen må vel få sjokk av alt fettet. Jeg har ikke spist noe særlig kjøtt før, så dette er uvant, men har ikke fått noen ubehageligheter, bortsett fra at vekta går verken opp eller ned..........

karbolille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 20:54   #13
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Ketolyse og normalvekt

hvorfor er det viktig og drikke mye vann?
jeg drikker nesten ikke vann ,men en del pepsimax og et parr kopper te

og vekten går ned

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 21:13   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og normalvekt

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

hvorfor er det viktig og drikke mye vann?

Fordi det er mange slaggstoffer som skal ut av kroppen, spesielt hvis man drikker mye kunstig søtning o.l. Og fordi kroppen bruker vann i forbrenningsprosessen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 21:26   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og normalvekt

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

hvorfor er det viktig og drikke mye vann?
jeg drikker nesten ikke vann ,men en del pepsimax og et parr kopper te

og vekten går ned

Her kan du lese om hvorfor det er viktig å få i seg mye væske!

Det er ingen tvang at væskeinntaket må være vann, men vann er nå liksom det sunneste og beste!
Og mest stuerene å anbefale!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kva er normalvekt? Mini-Logo Lavkarbo generelt 12 31-12-09 03:22
Normalvekt og lavkarbo? Ariel Lavkarbo generelt 10 02-08-06 14:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no