Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-11-08, 18:22   #1
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

Heisann!
Jeg er nyregistrert her inne hos dere og har brukt de siste timene på å orientere meg litt om de forskjellige tingene dere skriver om. Mye av det dere prater om er helt nytt for meg - her er massevis av begreper og ord som jeg aldri har hørt før. Men - fedme vet jeg mye om. Sikkert siden jeg har levd med overvekt så lenge jeg kan huske. Vil gjerne ned i vekt men har ikke en anelse om hvor jeg skal begynne. Så jeg trenger litt hjelp. Kanskje av dere?
La meg fortelle litt om meg selv.

Jeg er 33 år gammel, samboer med en mann som er glad i meg slik jeg er (helt sant!) og mor til to gutter på 14 og 8 år.
Helt siden jeg var liten har jeg alltid vært "kraftig" og ble nok litt mobbet i løpet av oppveksten / ungdomsåra. Direkte tjukk ble jeg etter eldstemann kom til. Jeg har helt siden da slitt med lavt stoffskifte - og spiser nå Levaxin. Jeg tok også i en periode på 5-6 år Zoloft, disse sluttet jeg med for 5-6 mnd siden. La kraftig på meg under begge graviditetene (20 - 25 kg) og har ikke klart å kvitte meg med så mye av den bagasjen.

Kostholdet mitt føler jeg selv ikke er så aller værst - her er litt om mine matrutiner:
Frokost: en skål med Kellogs K (synes faktisk det er kjempegodt) m lettmelk eller to brødskiver med ost eller kjøttpålegg
Lunch: to brødskiver med ost eller kjøttpålegg
Middag: 3 poteter, ris eller pasta med kjøtt, fisk eller fugl samt grønnsaker
Kveldsmat: ikke alltid jeg spiser kveldsmat men da blir det som regel to skiver med ost eller kjøttpålegg.
Jeg spiser aldri smør, majones, rekesalat, ketchup, dressinger o.l da jeg ikke liker det.
Av pålegg spiser jeg mest kjøttpålegg slik som roastbiff, skinkepålegg, hamburgerrygg osv. Er glad i graddost og gulost.
Jeg er fryktelig glad i middag og elsker poteter. Vi spiser variert og allsidig siden vi har unger i hus. Jeg er glad i grønnsaker og et måltid er ikke komplett uten noen av disse herlighetene på tallerkenen.
Drikker for det meste appelsinjuice og vann til måltidene.

Det er middagsmaten jeg sliter mest med tror jeg. Spiser nok noen ganger litt for mye.
Også kommer jo selvsagt Cola, sjokolade, chips og alt det andre gode på toppen. Jeg prøver å holde meg til helgene men det er ikke alltid like lett.

Vekta går stadig oppover. Jeg veier nå 110 kg og jeg er 170 cm høy. Jeg jobber i butikk så jeg sitter ned kun 5 min i løpet av en arbeidsdag - når jeg spiser lunch, er altså mye i bevegelse. Er betraktelig mere i ro etter arbeidstid, trener dessverre ingenting.

Jeg ønsker å gå ned i vekt. MEN - jeg vet ikke om jeg hadde klart en slik total omveltning som så mange anbefaler. Jeg ønsker heller ikke at slankingen skal påvirke dagliglivet så mye at ungene reagerer.
Jeg har lyst til å begynne litt smått med å kutte ut snop i ukene, ta en potet mindre til middag osv. Men jeg er vel litt i tvil om det i det hele tatt vil funke. Dessuten vet jeg svært lite om hva som er bra mat og hva som er dårlig mat?

Kan det lave stoffskiftet mitt ha noe med vekta å gjøre? Jeg er i følge blodprøvene på "normalt" nivå, men jeg har vel aldri følt meg "på topp" igjen etter jeg fikk påvist stoffskifteproblemet.

Noen gode råd sånn helt på begynnelsen? Spør gjerne hvis jeg har vært for vag / ikke fortalt nøye nok!

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 18:40   #2
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

Jeg kan anbefale deg en av Fedons bøker, feks Kost i ballanse.
Du må først og fremst forstå metoden.
Fordelen her, er at du kan spise nesten det samme som alle andre i familien, bortsett fra at du holde deg helt unna poteter, brød,ris, pasta. Her erstatter du med bønner,erter,linser og mye grønt. Grønt er bra for mann og barn også.

Så bygger du deg en ukespiseplan med 5-6 måltider hver dag, etter fedonmetoden, fjerner cola og potetgullet helt.

Vil du ha helgesnop, kan du spise peanøtter og baconchrisp/fleskesvær, samt de nydelige kakene til Fedon.
Mørk sjokolade er også fint i begrensa mengder.

Lykke til

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 19:28   #3
Heksehilda
Seniormedlem
 
Heksehilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 499
Heksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt likt

Sv: Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

Hei! og velkommen.

Jeg syns du skal lese litt her inne og se hva de forskjellige filosofiene innebærer.

Jeg følger en form for egenkomponert lavkarbo, det passer best for meg, og det fungerer!

Jeg spiser sammen med attenåringen min hver dag, bare at h*n får ris eller poteter ved siden av kjøttet eller fisken, mens jeg holder meg til grønnsaker. I dag hadde jeg 1 stor nakkekotelett stekt med løk og grønnsaker til middag, det var kjempegodt!

Cola og sjokolade var best å bare kutte ut for meg, spiser jeg litt så fortsetter jeg gjerne i dagevis, ikke sunt!

Lykke til! Jeg håper du finner metoden som virker for deg og som du kan leve med.

__________________



Heksehilda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 19:31   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

Hva med brødmat? Hva erstatter jeg det med ?

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 19:35   #5
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

Hvilke stoffer er det i brød, ris, pasta og poteter som er så "farlig?"

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 19:44   #6
Heksehilda
Seniormedlem
 
Heksehilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 499
Heksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt likt

Sv: Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

Jeg har erstattet brød med helseklibrød, 2 stk til frokost, til lunsj lager jeg salat eller har med middagsrester.

Poteter, brød, ris og pasta er fullt av karbohydrater, som sammen med fett, gjør at vi legger på oss.

Som sagt, les litt rundt her inne, så ser du hva som fungerer for andre her inne, og så kan du velge å prøve en av filosofiene.

__________________




Sist redigert av Heksehilda : 04-11-08 kl 19:45. Årsak: Glemte et ord.
Heksehilda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 20:35   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

Velkommen.

Om du er redd for å legge fort om, så kan du jo starte med å kutte ut juicen, og sørge for at brødet du bruker er ordentlig grovbrød, og at du har masse proteinpålegg oppå. Og kutt ut potetene til middag, og øk opp på grønnsaker og evt kjøttmengden. Da er du et godt stykke på vei.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 22:20   #8
lettereliv
Juniormedlem
 
lettereliv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Buskerud
Alder: 36
Innlegg: 30
lettereliv er på en erverdig vei

Sv: Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

jeg går på ketolyse og kan bare fortelle at der er det MANGE sukksesshistorier, gå inn på ketolyse.no der kan du lese om mye. dette er mat man blir mye mettere av, enn vanlig kosthold. Og det FUNKER! Selv har jeg prøvd å slanke meg flere ganger før, men har alltid følt at jeg er sulten på kuren. Dette er helt borte med ketolyse!! Virkelig en fantastisk diett! Og jeg er LAT, og spiste MASSE usunn mat før. Goddisen erstatter jeg med anton berg sukkerfri sjokolade (smaker som bocca, NAM!!) og bacongull(potetgull), også fanta free og pepsi max i stede for cola! En heeerlig diett, føler at du legger på deg, men vekten viser motsatt, du flyr ned i vekt:0)

Lykke til uansett hva du velger )

__________________


------------------------------------------------
All I want for cristmas is weigthloss
lettereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 22:21   #9
lettereliv
Juniormedlem
 
lettereliv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Buskerud
Alder: 36
Innlegg: 30
lettereliv er på en erverdig vei

Sv: Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

beklager mine skrivefeil hendene flyr for fort over tastaturet for jeg er så gira!! KETOLYSE ER JO TOPPEN, må bare reklamere haha

__________________


------------------------------------------------
All I want for cristmas is weigthloss
lettereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 22:23   #10
lettereliv
Juniormedlem
 
lettereliv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Buskerud
Alder: 36
Innlegg: 30
lettereliv er på en erverdig vei

Sv: Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

Og på ketolyse kan du komme ned i det du føler er trivselsvekt på kanskje 4-6 måneder!!! Hvis du veier 110 og er 170 høy, er kanskje trivselsvekten ned 20-30 kilo?? (bare ren tipping) De første 10 går garantert av på under 2 måneder med ketolyse Og jeg ser du er glad i kjøtt, det er jo kjempefint på ketolyse, jo mer kjøtt og fett, jo bedre)

__________________


------------------------------------------------
All I want for cristmas is weigthloss
lettereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 23:26   #11
Sepia
Medlem
 
Sepia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nær Bergen
Alder: 47
Innlegg: 57
Sepia er på en erverdig vei

Sv: Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

Jeg går også på ketolyse, og kan virkelig anbefale det! Selv om jeg bare har gått ned 7 kg på tre mnd... Jeg har tatt av maaange kilo før jeg begynte på ketolyse, jag da

Jeg har to jenter og er veldig opptatt av at de ikke skal merke at jeg slanker meg. Spesielt eldstejenta som ser ut til å arve mine anlegg, skal ikke oppleve en mor på evig slankekur.

Frokost og lunsj er helt greit. Da spiser vi ikke sammen og jeg kan spise det jeg vil. Lager ofte Oopsi´er som jeg spiser med masse pålegg. Eller som små mini-pizzazer. Salat eller middagsrester er en slager.
Middagen spiser vi alltid sammen og da spiser jeg det samme som alle andre, utenom poteter, pasta og ris. Jeg tar bare mye mer grønnsaker enn de andre. Spes. blomkål og brokkoli. Eldstejenta har en gang spurt hvorfor jeg ikke spiser potet eller pasta lenger, og da svarte jeg at jeg prøver å slutte fordi jeg får vondt i magen. (Som forøvrig er nær sannheten). Vi spiser masse kylling, hjort, svin og kjøttdeig. (Jukseris er forresten blitt en favoritt i familien!)

Kveldsen spiser jeg etter at de har lagt seg, så det er ikke noe problem!

I helgene lager vi ofte lavkarbo-lapper og pannekaker som alle kan spise.

Synes det er et enkelt kosthold å leve med! Virkelig!! Har aldri spist så mye deilig mat før! Anbefales!

__________________





Sepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 23:52   #12
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Hvilke stoffer er det i brød, ris, pasta og poteter som er så "farlig?"

Karbohydrater, det er de samtlige her inne omgås med den største forsiktighet.

Spesielt raske karbohydrater som stivelse og sukker er fy.
(Brød,poteter,ris og pasta)

Disse fører til stor økning i insulinutskillelsen. Mye insulin=null fettforbrenning=alt overskudd i kosten går rett på lager i form av fett.

Når så blodsukkeret ditt synker raskt og brutalt, blir du kjempesulten, og spiser for mye karbohydrater, og legger på deg.

Derfor bør du kutte ned/kutte ut raske karbohydrater. Grønnsaker som vokser over marka (ikke rotgrønnsaker) og erter/bønner/linser taes langsommere opp i tarmen, og gir en mye roligere blodsukkerøkning, med liten økning av insulin. I tillegg innholder disse masse vitaminer,sporstoffer og antioksydanter som er bra for deg, og masse fiber som får deg til å være mett.

Jeg for min del fikk beskjed i November 2007 at jeg hadde Diabetes2. Måtte hardt og brutalt legge om kosthold og livsstil. Er nu endel kilo lettere, røykfri og har et bra og velsmakende kosthold. Poteter spiser jeg bare til fest.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 08:15   #13
Oban
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 148
Oban er på en erverdig vei

Sv: Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av lettereliv, her.

De første 10 går garantert av på under 2 måneder med ketolyse

Dette er stemmer dessverre ikke. Det er gode muligheter for å gå ned så mye, men garanti er det nok ikke, selv om man gjør alt "riktig".

Selv har jeg gode erfaringer med Ketolyse, men jeg har ikke gått ned fullt så raskt som gjennomsnittet.

Mine råd er å finne en filosofi som du går 100% inn for å følge (f.eks. Ketolyse). I tillegg til å veie deg når du starter, bør du også måle deg - det kan være veldig inspirerende å se at man blir mindre selv om vekten til tider står stille. Ikke ha for store forventninger til at du skal rase ned flere kilogram i uken. Det kan skje, men er absolutt ingen selvfølge. Ha stayer-evne til å tåle den første uka. For mange kan det innebære hodepine og at man føler seg generelt uvel. Det går etter hvert over.
Og - vent så lenge som mulig med din første uskeielse.

Lykke til !

__________________



Min journal
Oban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 15:38   #14
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 54
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

jeg vil heller ikke si at du garantert går ned 10 kg på under 2 mnd. Nå har jeg klart snaue 6 på 5 uker, men har også opplevd stagnasjon. Det flotte med lavkarbo for meg, som har en kropp som ikke klarer å bryte ned karbohydrater er at jeg er i bedre humør, jeg orker mere, huden er bedre osv. Jeg føler meg ikke oppblåst, trøtt osv.

Kan virkelig anbefale dette!!

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 15:56   #15
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

Anbefaler som mange andre her ketoylse når du har mer enn 10 kg som skal vekk. Har selv gått ned 20,5 kg på 18 uker og synes dette er helt toppen
Velkommen hit forresnte

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 17:59   #16
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

Tusen takk for varme velkomster og gode råd!

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 18:41   #17
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

Eg og går på ketolyse og stortrives med det!
Sier som de andre her at det går ikke ann å garantere at du går så og så mye ned, MEN dr.Torkil sier at gjennomsnittet på et 7 ukers kurs er på 14 kg!!!! Noen kan gå ned 6 kg mens andre 30 kg. Selv har eg gått på den i 2 uker og er gått ned 5 kg!! Begynte på samme vekt som deg, men er derimot 10 cm lavere
Håper du finner noe som passer deg og som du kan leve med. Lykke til!

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 23:50   #18
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

Hei. Jeg kan heller ikke annet enn å anbefale ketolyse på det varmeste MEN leste akkurat i boken "Bedre uten brød" at det IKKE anbefales for de med stoffskiftesykdommer. Kanskje det hadde vært lurt å snakke med legen din før du starter med denne form for lavkarbo. Lykke lykke til. Jeg tror at du kan oppnå mye bare ved å kutte ut de raske karbohydratene, slik som andre her anbefaler :-)

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 22:17   #19
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

Å nei - etter en tellefeil så kom jeg over 15 k grensa i dag....
Det ble 17 karber i dag....er det krise eller?

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 07:23   #20
Heksehilda
Seniormedlem
 
Heksehilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 499
Heksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt likt

Sv: Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

Det er sannsynligvis ikke krise i det hele tatt.

__________________



Heksehilda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 07:46   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

Slapp av! Du kan godt ligge MELLOM 15 og 20. Det kan føles tryggere å ha et lite slingringsmonn!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 18:01   #22
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

I dag så testa jeg vekta jeg kjøpte i dag og den lå noen kilo under det jeg veide hos legen for et måneder siden. Så nå skal jeg lage meg en slik Weight Thicker eller hva det heter....lol.
Siden vekter viser forskjellig og siden jeg ikke gidder å kjøre ned til legekontoret for hver gang jeg vil sjekka vekta så vil jeg bruke kun min egen vekt til å måle med og legger inn den verdien jeg fikk på vekta i dag, nemlig 108 kg.
Så får jeg prøve å ikke veie meg for ofte - jeg bare vet at hvis det går feil vei en dag så blir den dagen ødelagt.....

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 18:39   #23
Heksehilda
Seniormedlem
 
Heksehilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 499
Heksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt likt

Sv: Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

Jeg veier meg en dag i uka, hver fredag.

Lykke til med ticker og hjemmeveiing!

__________________



Heksehilda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 19:31   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

Ikke la det ødelegge dagen!
Vær realistisk; Mål deg under samme forutsetning hver gang, altså om du velger en dag i uka, så hold deg til den, sørg for at du har gjort unna all toalettbusiness (derfor er det best å veie seg om morran), ta hensyn til syklusen din; Før og under mens er det vanlig å samle vann i kroppen, og det påvirker vekta, men bare midlertidig, mye salt i maten og for lavt vanninntak kan gi den samme effekten.
I tillegg til å veie deg vil jeg anbefale å måle de vitale målene dine jevnlig, jeg måler hofter, mage, midje, under bryst og rundt bryst hver uke, og det er motiverende å se at det går innover der også, særlig om vekta står stille. Det er til syvende og sist kroppstørrelsen og ikke kiloene som i størst grad forteller hvor stor kroppen din er

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 20:00   #25
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Nytt medlem som gjerne vil ned i vekt

*tenker på hvor i alle dager jeg la målebåndet mitt sist*

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no