Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Grillsesongen er reddet for pølse-elskere (Lomper)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-10, 14:46   #1
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Grillsesongen er reddet for pølse-elskere (Lomper)

Nå er jeg litt gira her, altså. Jeg spiser, som mange sikkert har fått med seg, så lite karbohydrater som mulig. Jeg er også svak for pølser. Pølser i seg selv har som oftest litt karber i seg. Pølsebrød og lomper har MASSE, så det kan jeg ikke spise. Det har gjort pølsematen litt amputert etter oppstart på lavkarboen.

Men nå har jeg funnet løsningen. La meg først begynne med oppskriften på lompene. Denne er inspirert av Lena Beatrice sine tekaker.

Lomper

1/2 beger seterrømme
1/2 beger naturell Filadelfia-ost
3 egg
1 ss fiberhusk
Litt kruskakli for å gjøre røra tykkere. Føl deg frem. OBS! Røra blir fort for tykk

Fremgangsmåte:

Sett stekeovnen på 175 grader. Bland alt unntatt kruskaklien til en jevn røre. Spe så med kruskakli til røra har konsistens som litt tykk yoghurt. Spre så ut til ønsket lompestørrelse på smurt bakepapir på bakeplata. Stek i ovnen i 6-7 minutter. Ta lompene forsiktig av bakepapiret og legg dem i en haug, altså som man stabler pannekaker eller vafler. Vips så har du gode lomper til pølsene.

Jeg er så heldig at jeg bor i nærheten av Sverige. Der har jeg funnet veldig gode kyllinggrillpølser med 0,5 gram karbohydrater pr. 100 gram. Så hele dette måltidet (2 pølser i lompe) inneholdt anslagsvis mindre enn 4 gram karbohydrater. Og personlig syntes jeg dette smakte minst like godt som vanlige potetlomper.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMAG0167.jpg (407,6 KB, 175 visninger)
Filtype: jpg IMAG0168.jpg (328,1 KB, 113 visninger)
Filtype: jpg IMAG0166.jpg (386,5 KB, 143 visninger)
__________________




Les om min prosess i Krympebloggen

Sist redigert av raskall : 23-05-10 kl 14:59. Årsak: La på linker til Lena B sin blogg.
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 15:13   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Grillsesongen er reddet for pølse-elskere

De så jo gode ut raskall!

Har du prøvd å fryse de?

Er det de grillpølsene på bildet som du nevner? De ser ut som vanlige grillpølser jo. Husker du merke? Jeg klarer ikke å lese det..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 15:29   #3
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Sv: Grillsesongen er reddet for pølse-elskere

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

De så jo gode ut raskall!

Har du prøvd å fryse de?

Er det de grillpølsene på bildet som du nevner? De ser ut som vanlige grillpølser jo. Husker du merke? Jeg klarer ikke å lese det..

Jeg hadde første forsøk på lompene i dag, så jeg har ikke prøvd å fryse dem. Burde gå greit. Hvis ikke så tar det 10 minutter å lage røra. Men de tar jo stor plass på plata, så jeg får bare stekt 3 lomper av gangen.

Pølsene er laget av "Perutnina Ptuj". Logoen er en stor P.

Jeg kjøpte dem på Maxi mat på Nordby. De både så ut og smakte som vanlige grillpølser. I'm a happy camper.

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 15:34   #4
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Grillsesongen er reddet for pølse-elskere

Dette måtte jo du finne ut av, raskall. Du er jo pølseelskeren over alle pølseelskere! Skal prøve de lompene. For jeg elsker lomper.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 15:41   #5
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Sv: Grillsesongen er reddet for pølse-elskere

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

Dette måtte jo du finne ut av, raskall. Du er jo pølseelskeren over alle pølseelskere! Skal prøve de lompene. For jeg elsker lomper.

LAger du røra litt tykkere med kruskakli og har oppi litt bakepulver, så får du gode tekaker også. Omtrent som polarbrød.

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 15:48   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Grillsesongen er reddet for pølse-elskere

Ja, de er jo kjempegode de tekakene! Jeg lager de med litt mere kli enn LenaB har i sin oppskrift, og får tykke og fine hamburgerbrød, veldig praktisk! Ser frem til letttvint mat på skole/barnehageavlsuttning nå.. I sånne situasjoner synes jeg ikke biff eller laks er så enkelt å grille/spise( pga ungene som løper rundt pluss en 100% hjelpetrengende 3 åring)..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 17:25   #7
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Grillsesongen er reddet for pølse-elskere

Grillpølser med smak kjøper jeg på Rema1000 ! De har ihvertfall bratwurst og noen sterke med nesten ingen karbohydrater i.

Ellers - takk for lompeoppskriften!

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 18:47   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Grillsesongen er reddet for pølse-elskere

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

Grillpølser med smak kjøper jeg på Rema1000 ! De har ihvertfall bratwurst og noen sterke med nesten ingen karbohydrater i.

Ellers - takk for lompeoppskriften!

Jeg kjøper også deOg de er gode alle sammen. Men det er ikke "grillpølser" men ekte kjøttgrillpølser. Iblandt savner jeg faktisk smaken, eller konsistensen av finmalt grillpølse.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 19:43   #9
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Grillsesongen er reddet for pølse-elskere

Spennende!! Disse skal jeg prøve, elsker også pølser! Og de man får kjøpt i Sverige er gode.

Kan du ikke legge de inn under oppskrifter og lomper - så de blir lett å finne der?
Sliter alltid med å finne igejn de gode oppskriftene når jeg trenger dem

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 19:59   #10
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Sv: Grillsesongen er reddet for pølse-elskere

Opprinnelig lagt inn av LilleM0r, her.

Spennende!! Disse skal jeg prøve, elsker også pølser! Og de man får kjøpt i Sverige er gode.

Kan du ikke legge de inn under oppskrifter og lomper - så de blir lett å finne der?
Sliter alltid med å finne igejn de gode oppskriftene når jeg trenger dem

Hvordan gjør jeg det da? (litt dum med data og sånn, jeg

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 17:07   #11
Karolinee
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 51
Karolinee er på en erverdig vei

Sv: Grillsesongen er reddet for pølse-elskere

Takk for lompeoppskrift dissa skal uten tvil prøvast, har et lite håp om at dissa kan fungere bra til taco og, må prøve

__________________


Karolinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 08:16   #12
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Sv: Grillsesongen er reddet for pølse-elskere

Opprinnelig lagt inn av Karolinee, her.

Takk for lompeoppskrift dissa skal uten tvil prøvast, har et lite håp om at dissa kan fungere bra til taco og, må prøve

Da kan det hende du må lage de litt tykkere. Men de henger godt sammen, så det er nok fullstendig brukendes til Taco.

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 15:26   #13
Hette
Medlem
 
Hette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Førde
Innlegg: 150
Hette er en juvelHette er en juvelHette er en juvel

Sv: Grillsesongen er reddet for pølse-elskere (Lomper)

ÅÅÅ! Eg e so frustrert! Skulle ønske eg budde med svenskegrensa!! Har kun funnet to pølser her i Førde med 3g karbs per 100g, og dei e svindyre!!
Dei er av typen Gilde, grove, chili- og krydderpølser men er kun 3 pølser i kvar pakke, og koster flesk.....
Kanskje eg og gubben skal ta oss ein laaaang tur til sverige i sommar?? Fylle opp frysaren??

__________________


Hette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 15:28   #14
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Grillsesongen er reddet for pølse-elskere (Lomper)

Opprinnelig lagt inn av Hette, her.

ÅÅÅ! Eg e so frustrert! Skulle ønske eg budde med svenskegrensa!! Har kun funnet to pølser her i Førde med 3g karbs per 100g, og dei e svindyre!!
Dei er av typen Gilde, grove, chili- og krydderpølser men er kun 3 pølser i kvar pakke, og koster flesk.....
Kanskje eg og gubben skal ta oss ein laaaang tur til sverige i sommar?? Fylle opp frysaren??

Har dere ikke Rema1000 i nærheten?

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 23:00   #15
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Grillsesongen er reddet for pølse-elskere (Lomper)

Noen som har prøvd å fryse disse enda?

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lomper raskall Bakst 11 16-03-12 20:15
Grillsesongen er igang ... LouLou Spørsmål og svar 8 21-05-10 00:59
For te - elskere Pearl Lavkarbo generelt 1 19-10-08 13:31
Lomper? Monen Lavkarbo generelt 20 22-03-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no