Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-12, 18:29   #501
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Den vekta vil jeg ha også...

Fortsatt opp her... Selvforskylt, eller omstendigheter og stress... Ny uke nye muligheter!

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 23:14   #502
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Kom igjen VSB; det blir din tur også! Håper du finner ut av magevondtet til dattra di. Å skrive opp er lurt; det kan være lettere å finne sammenheng mellom mat og virkning.

Jeg spekulerer veldig på melkeprodukt for tiden. Spiser jo ost på knekkebrødene og "brødet" mitt hver eneste dag, og det virker som det går greit. Når jeg spiser rømme eller fløte derimot.... magen blir veldig oppblåst, og jeg føler meg ikke i form. Håper inderlig ikke det blir sånn at jeg ikke tåler det heller... Jeg har jo redusert kraftig på rømme og fløte de siste ukene og bruker det bare inntaksvis som dressing i salat eller som en skvett til middagen. Filosofien er fortsatt å ikke spise mat jeg ikke tåler så dette må jeg finne ut av.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 23:30   #503
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Denne liker jeg!

Jeg savner en "liker-knapp"!!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 08:07   #504
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Ja, magevondt og intoleranser er ikke enkelt...

Lurer på om ikke melkeprodukter er litt trigger for meg når det gjelder overspising... Totalt 2,5 kg opp fra minstenotering her... Så, tilbake til telle, telle og telle.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 10:05   #505
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God morgen! Har en deilig fridag i dag - vel...fridag med visse modifikasjoner: litt jobb må gjøres siden jeg var så mye syk/redusert forrige uke. Det ser ut som at migrenen har sluppet taket nå; hvertfall har den ikke meldt sin ankomst hittil i dag

Tenk at det er 1.mai i morgen! Hvor er april blitt av?? Jeg gleder meg hele vinteren til våren kommer, og så passerer den liksom ubemerket forbi og når sommeren kommer så spekulerer jeg på hvor ble våren av. Kanskje fordi våren ikke kommer med det fine været jeg mener å huske som var i min barndom, men kommer med regn, sludd og rimelig dårlig vær? Ja ja, kjekt at hukommelsen tar vare på det som er positivt og knipser vekk det som ikke er fullt så bra

Du sier at melkeprodukter kan trigge overspising VSB: ja hvorfor ikke tenker jeg.... Kutt det ut noen dager og se? Og tenke at kroppen din ikke tåler det? Jeg trigges til overspising av for mye proteiner, det vet jeg. Og av for god mat....må slutte å lage mat som smaker godt og av vin. Det er en stor synder altså. Ett glass er grensen, utover det kommer fysingen. Godt er det at ett glass er nok da Og så er det en ting til som trigger overspising - det å ha vært på "kontoret" og tømt magen. DA sliter jeg da. Det er så merkelig at jeg fasineres. Nå er jeg forberedt på at det kommer, men før trodde jeg det var sult og jeg spiste...

Jeg ser at det å være "kjedelig" i matveien er lurt; da blir det mindre fokus på mat i tankene. Kjedelig i den forstand at jeg ikke tenker mye på hva jeg skal lage, hvordan, med hva og hvordan resultatet skal bli smaksmessig. Om dette kan kalles stressfaktor for meg; tja....kanskje? Nå er mat blitt mat liksom; spiser når jeg er sulten og ferdig med det. Ganske deilig i grunnen!

Ha en strålende god dag alle sammen!

PS: dere har sett at forumet er hacket og at passord bør endres?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!


Sist redigert av Tarato : 30-04-12 kl 10:42.
Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 21:31   #506
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Ja, men elsker ost, rømme... Sterk reduksjon er første mål i hvert fall!!

To bedre matdager her og lange turer, samt litt lett hagearbeid. De tunge takene må fortsatt settes bort...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 09:52   #507
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Det løsner sakte men sikkert, og nå er jeg nesten tilbake til der jeg var før påske! Årsak: Masse trim, en del fett, noenlunde greit kosthold samt litt 86%-trøst

Vekta viser 2(!) (vann)kilo ned denne uken, og det er deilige tall å se på vekta! 3-400 gram til nå så får jeg ny bestenotering etter at denne tråden ble startet. Dette gir meg mot til å fortsette! Ikke bare blir ryggen bedre, men vekta løsner litt også!

Håper det går greit med dere andre på veiingen også - god helg!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 20:18   #508
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Ups! Jeg glemte å veie meg i dag; men heldigvis er det en ny dag i morgen

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Ja, men elsker ost, rømme... Sterk reduksjon er første mål i hvert fall!!

Da er vi to!!! Hvis jeg ikke kan spise ost, rømme og fløte så sliter jeg Selv om det i grunnen ikke bruker så mye fløte og rømme som før. Men uten ost - da duger jeg ikke altså!

Så bra du kjenner det løsner Festina; jeg tror nok ikke jeg har nedgang den siste uka - til det har hverdagen og måltidene blitt alfor "annerledes", usystematisk og alt annet enn i henhold til denne kroppens tidsplan og behov. Når det i tillegg ikke har vært noen form for aktivitet hvor pulsen har gått over normalen på 1,5 uke så skjønner dere tegninga?

Søndag skal jeg i konfirmasjon; heldigvis serveres det koldtbord. Jeg får se om jeg forsyner meg med et kakestykke som jeg kliner godt utover fatet; vet ikke om jeg orker spørsmålene som kommer hvis ikke. Jeg vet det er feigt, men i enkelte sammenhenger er det faktiskt den beste løsningen. Jeg hørte om ei dame nettopp som brukte å si at hun har diabetes for da slapp hun alle disse spørsmålene om å spise kake. Jeg vet ikke om det er en løsning heller altså, selv om det var kreativt tenkt da

PS: Er innom her og legger igjen en ørliten tilståelse: jeg har bakt sjokoladekake til den konfirmasjonen på søndag - og ja...jeg har smakt på røra og på fyllet. Og ja...jeg angrer sikkert i morgen når fingrene ser ut som knakkpølser i menneskeversjon. Så da er det sagt, og jeg vet hva som venter meg de neste dagene - masse jobbing for å stå i mot lysten på noe "søtt". Blir sikkert verst på søndag når jeg skal i konfirmasjon; tror dere ikke det??

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!


Sist redigert av Tarato : 04-05-12 kl 22:26.
Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 22:28   #509
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Bare innom for å fortelle at vekta viste 1 kg opp fra forrige fredag Egentlig som forventet, men lell da.... Ja ja; har vært ute og gått meg tur i dag, og håper på en lang en i morgen. Så får jeg snu på flisa på mandag og komme igang igjen med normalen. Bunaden er klar til morgendagens selskap og er ikke for trang. Det blir bra tenker jeg.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 10:36   #510
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Ned 1,1 av den siste tidens utskeielser, enda mer fra uofisiell topp måling. Så, tilbake på sporet. Masse trening og annen aktivitet. Målet er ca 500 kcal ekstra forbrennt om dagen og å ligge ca 250-500 i minus. Ikke noe helt nøyaktig veieregime her, men sånn ca. Ellers rimelig strikt LCHF.

Gårdsdagens utskeielser: masse bær med kesam(mager pga flere med diett)
-noen lc marengs
- et ministykke fedon sjokoladekake
- 50g mørk mintsjokolade (70%) klarte å stoppe der, men la bort resten av olata med en gang.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 12:10   #511
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Ned 1,1 av den siste tidens utskeielser, enda mer fra uofisiell topp måling. Så, tilbake på sporet. Masse trening og annen aktivitet. Målet er ca 500 kcal ekstra forbrennt om dagen og å ligge ca 250-500 i minus. Ikke noe helt nøyaktig veieregime her, men sånn ca. Ellers rimelig strikt LCHF.

Gårdsdagens utskeielser: masse bær med kesam(mager pga flere med diett)
-noen lc marengs
- et ministykke fedon sjokoladekake
- 50g mørk mintsjokolade (70%) klarte å stoppe der, men la bort resten av olata med en gang.

FLINKE VSB!!!! Ta med deg de gode erfaringene/mestringsopplevelsen slik at du har litt reserve hvis "negative" tanker (les: fristelser?) dukker opp en annen gang

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 20:44   #512
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Så kjekt at du er tilbake på sporet, VSB! Og så bra at du får på deg bunaden, Tarato! To flotte nyheter! Jeg er utrolig imponert over viljestyrken som trengtes til å legge bort den sjokoladeplata - stjerne i margen!

Jeg har vært "spouse" med sambo sin jobb denne helgen, og det har vært utfordrende. Fredagskvelden gikk det ikke så verst når man ser bort fra at det blir servert en del vin til en fem-retter.... men det var mest fisk som ble servert og det er jo ganske sunt. Lørdagen ble det litt vanskeligere med øl (kun 1) og en svele + noe risotto til lunch. Men blir alene hjemme til fredag, så da blir det hundelufting hver dag. Får håpe jeg får rettet opp det meste da.

Dere får ha god slankeuke!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:58   #513
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God kveld; innom en liten tur før leggings. Dagen gikk greit; jeg valgte å ta litt kake og er ferdig med det. Smakte på oreokake for første gang, og i følge de andre var det en fantastisk god oreokake. Javel tenkte jeg; jeg syntes ikke den var god. Men men. Det ble mer kh enn vanlig/planlagt, men det får bare våge seg. Fra og med i morgen er det tilbake på track og så får jeg se om jeg greier å gå ned den kiloen til neste konfirmasjon om et par uker Litt slitsomt dette

Ha en GOD uke alle sammen, med eller uten vektnedgang. Husk å se stort på det - dvs ikke bare den siste uka men de siste ukene (eller månedene)!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 08:31   #514
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Lurt å se over mnd og ikke uker ja. Fra jul til nå er det i hvert fall klar nedgang på vekta!

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 12:31   #515
suverene severina
Medlem
 
suverene severina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 56
Innlegg: 101
suverene severina er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Lurt å se over mnd og ikke uker ja. Fra jul til nå er det i hvert fall klar nedgang på vekta!

Takk - den setningen trengte jeg!

har stått på ca stedet hvil i - føles det som - ukesvis. Det positive er at jeg heller ikke går opp, men det er så gudsjammerlig treigt når det ikke går ned heller....... uansett hva jeg gjør

Er stort sett flink med mat, selv om det ble litt godis og en del vin og belgisk øl (!) på lørdag. Trene gjør jeg og, men det blir noe mindre pga jobbreising. Det ødelegger forsåvidt ikke for spising (greier stort sett å ha fokus på at jeg ikke KAN skeie ut ved alle korsveier, og at det ikke er verdt å ta det vinglasset/den croissanten/sjokoladen/kaken bare fordi den er der og jeg er på reise), men for treningen derimot. Da strekker ikke tida til - hvis jeg også skal føle at livet består av mer enn jobb og trening. Og det syns jeg faktisk det bør!

ha en fin uke - la den stå i de lange linjerst tegn!

__________________


Kjære dagbok
suverene severina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mest i retning Hexeberg/LCHF Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 15:19   #516
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg har brukt ettermiddagen til utetrening i sol og deilig vær. Go samvittighet

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 20:30   #517
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Ei uke i de lange linjerst tegn! Nydelig sagt!

Jeg var enda 400 gram opp i morges, så nå er jeg på vekta hver dag framover for å se til at det tipper den andre veien igjen. Har veeeeldig lyst på noe hele tiden nå, hva som helst liksom. Så nå småspiser jeg lavkarbomat - heller det enn å ramle utpå sukker og mel. Vet jo at det går over om et par dager, men slitsomt mens det står på er det lell

Så nå har jeg nettopp inntatt litt pisket krem med stevia oppi; mens jeg venter på knekkebrødene som står i ovnen. Da blir det vel kveldsmat med smør (masse!) og ost. Tenker jeg skal ta en runde uten rømme/fløte når dette har gitt seg, for å se om jeg reagerer på det eller ikke.

Trening er greia si; det vet vi. Jeg er enig med deg Suverena at det burde vi prioritere også på jobbreiser; noen ganger får jeg det til - andre ganger ikke. Jeg var på trening før jeg dro på jobb i morges. Noen dager siden sist nå, dels pga migrene, dels pga reiser. Må komme i gang med dette igjen også. Må det nå.

Nå skal jeg se 71 grader nord finalen; synes de er råtøffe som greier å komme seg så langt. Liker kjendisversjonen bedre enn den vanlige: innbiller meg at kjedisene er litt mindre trent enn de andre som er med. Tror det ja

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 22:29   #518
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Bunad ja, deilig å vite hva jeg skal ha på 17. Mai i år. Det var en tøff nedtur i fjord, men selv lavkarbo kan ikke fikse alt på 6 uker (det jeg hadde holdt på da), men ble brukt i barnedåp på høsten da, men er nok mer behagelig passe nå...

Kjøpte masse påleggs/røykelaks med dårlig dato på butikken nå, så deiilig kveldsmat til meg og mannen. Resten til frokost og matpakker i morgen, 2 fornøyde unger da vet jeg

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 20:36   #519
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God ettermiddag/kveld. Innom for å fortelle meg selv at jeg må holde fokus Dagen har ikke vært enkel nei, og jeg tror morgendagen blir verre Men så forventer jeg at det begynner å gå over. Går med konstant lyst på noe. What ever, bare det er noe. Kjører på med fett i form av majones, smør, rømme og fløte (det er hva jeg har tilgjengelig - dårlig planlegging...) I dag har jeg vært mest fysen på pepsi max; men jeg holder stand Ikke noe max nå!

Synes å merke at litt vann er borte, selv om vekta viste 1,4 over minstenotering i morges også. Tenk at en dags utskeielse ga 1,4 kg i vann!! Ja ja, litt i magen/tarmsystemet er det også da - men lell!!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 16:56   #520
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Fokus, fokus, fokus, fokus, fokus, fokus, fokus, fokus, fokus, fokus - en god ting kan ikke sies ofte nok!

Jeg er bare innom for å bekjenne at jeg greide å holde fokus nesten 3 dager med riktig mat og trim hver dag - og så PLASK! ramlet jeg utpå igjen med et halvt wienerbrød og en skolebolle i dag. Helt utrolig at jeg ikke skal klare å holde meg de 2-3 ukene som skal til for å komme over det verste søtsuget .

Er mer og mer tent på å prøve Spis deg slank-metoden, men det får vi ta når det er ferie og jeg ikke er på reise hele tiden.....

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 19:17   #521
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Og når jeg nå først var i gang gikk jeg like godt på kinarestaurant og spiste litt ris også....

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 20:34   #522
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Fokus, fokus, fokus, fokus, fokus, fokus, fokus, fokus, fokus, fokus - en god ting kan ikke sies ofte nok!

Jeg er bare innom for å bekjenne at jeg greide å holde fokus nesten 3 dager med riktig mat og trim hver dag - og så PLASK! ramlet jeg utpå igjen med et halvt wienerbrød og en skolebolle i dag. Helt utrolig at jeg ikke skal klare å holde meg de 2-3 ukene som skal til for å komme over det verste søtsuget .

Er mer og mer tent på å prøve Spis deg slank-metoden, men det får vi ta når det er ferie og jeg ikke er på reise hele tiden.....

SÅ BRA du holdt i nesten 3 dager Festina! resten er bare en dump i veien; opp på føttene igjen - se framover - og hold fokusfokusfokusfokus...

Jeg rydda i skapet i morges og fjerna alt som kan være en bump i veien: og så bar jeg det ut i avfallet. Har også gått meg en tur i kveld; deilig sånn midt i uka. Magen min vil ikke samarbeide da tross alt vannet jeg drikker og knekkebrødene og grønnsakene jeg spiser. Det er nok grunnen til at vekta viste enda 300 gram opp i morges Må bli resultat snart nå vel? Noen som har tips til hva jeg kan gjøre?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 11:49   #523
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Hei, det er en stund siden jeg var her inne nå. Mannen ble lagt inn på sykehuset forrige fredag, kraftig lungebetennelse men nå kommer han sikkert hjem før helga. Det skal bli godt. Jeg tåler jo egentlig ikke stress og det var veldig slitsomt å være på sykehuset i timesvis hver dag. Spesielt siden han ble lagt inn på hjerteovervåkningen pga at de fant noe uregelmessig i hjertet. Men det er også ok nå. Så nå er jeg helt utslitt og fått en liten tilbakegang ned min egen sykdom. Og jeg som hadde en fin framgang for litt siden. Men det ordner seg nok etter en stund skal bli bedre! Det er den eneste tankegangen jeg tillater meg. Vekta står stille, kanskje litt opp. Har vært litt uregelmessig spising, men er i ketose iallefall helsa først og så vekta, selv om de går litt hånd i hånd også nå skal jeg lese på nye tråder her inne for å se om det er noe "nytt"

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 19:51   #524
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Kjære Fedona! Ta også vare på deg selv midt oppi at du tar vare på mannen din! Veldig godt å høre fra deg, og at du har fokus på at det blir bedre. Du har vært i en veldig stressende situasjon og det kan gi litt vektøkning uten at det betyr at vi har lagt på oss annet enn vann. Så fortsett å ta vare på dere begge, og særlig deg selv. Mannen din blir helt sikkert godt tatt vare på av helsepersonell. Jeg sender mine varmeste tanker til dere begge to!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 20:18   #525
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Kjære Fedona! Ta også vare på deg selv midt oppi at du tar vare på mannen din! Veldig godt å høre fra deg, og at du har fokus på at det blir bedre. Du har vært i en veldig stressende situasjon og det kan gi litt vektøkning uten at det betyr at vi har lagt på oss annet enn vann. Så fortsett å ta vare på dere begge, og særlig deg selv. Mannen din blir helt sikkert godt tatt vare på av helsepersonell. Jeg sender mine varmeste tanker til dere begge to!

Tusen takk for gode ord og hilsning, tarato! Det varmer

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? dakota Spørsmål og svar 10 31-05-11 01:02
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 11:12
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 18:00
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no