Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva forventer du?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-07, 00:28   #1
AltforStor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 40
Innlegg: 37
AltforStor er på en erverdig vei

Hva forventer du?

Jeg er helt ny her. Det har sikkert vært oppe før, men spør forde..

Hva foreventer du/hva er dine mål?

Utenom å gå ned i vekt da???

HVA MOTIVERER DEG????

(det er viktig å se på målene sine underveis)

__________________


Noen kjenner meg også som FebruarGullet
AltforStor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 00:45   #2
Chia
Medlem
 
Chia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 88
Chia har en fantastisk aura rundt segChia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva forventer du?

Jeg har et mål om at jeg skal gå ned gjenomsnittelig en kilo i uka i 30 uker. Da har jeg regna ut at jeg skal veie 60 kilo den 15. februar.

Så har jeg regnet ut hvilke datoer som blir 5-10-15 osv. uker frem i tid fra jeg starta. De datoene har jeg programert inn på kalenderen på telefonen min. Så etter 5 uker på slankekur piper telefonen min og der står det "nå bør du veie 85 kilo", etter 10 uker piper den igjen og da står det "nå bør du veie 80 kilo" osv, osv helt ned til 60. Det motiverer meg veldig!

I tillegg har kjøpt meg en kjempe stilig og ganske dyr, ny kjole i str. 38. Den henger på kleshenger utenpå kleskapet for å minne meg på at den eksisterer og at jeg skal komme inn i den. Må jo det når jeg har kjøpt sånn en dyr kjole! (Hadde ikke hatt samme effekten om den kosta en hundrings liksom, da kunne jeg jo bare ha bytta'n ut...) Kjolen min er også en viktig motivasjonsfaktor for meg!

__________________


Tickeren oppdateres hver lørdag

Slanke-blogggen min
Chia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 01:30   #3
AltforStor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 40
Innlegg: 37
AltforStor er på en erverdig vei

Sv: Hva forventer du?

Så bra, kanskje jeg også skal kjøpe meg en sånn kjole??

Næææ... Jeg har et par bukser i 38 jeg gjerne skulle hatt på meg igjen. Brukte de før jeg ble gravid (han er nå 6 mnd) Så jeg har vært litt treg

Ellers så motiverer helsa meg, og UTSEENDET selvfølelig! Skal bli deilig å bli MEG igjen, samme gamle, gode humøret og selvsikkerheten

*savnermegselv*

__________________


Noen kjenner meg også som FebruarGullet
AltforStor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 01:37   #4
Multi
Medlem
 
Multi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 54
Innlegg: 116
Multi er ny på veien

Sv: Hva forventer du?

Jeg har et par dritkule jeans hengene utenpå skapet.
Og så skal jeg kjøpe meg fjellbukse og Gortexjakke - akkurat den jeg vil ha uavhengig av pris! Slolomski skal også i hus. Men ikke før 65 kg

__________________


Multi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 10:05   #5
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 46
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Hva forventer du?

Jeg gjør også dette i håp om og bli bedre da kroppen min ikke tåler så mye mat, vet jeg bir skikkelig slapp og sliten av sukker.
Og sefølgelig for og få tilbake kroppen jeg hadde før svangerskapet. Savner den masse, savner også og føle meg vel med meg selv.

Belønningen er alle de klærne og støvlettene som nå ligger delvis i bod og skap, masse av det er nytt og, kjøpte meg en god del klær til høsten rett før jeg ble gravid, så rakk aldri og bruke det.
Også har jeg en helt nydelig kjole i skapet som er ubrukt. Håper den kan brukes på julebord.
Jeg skal og kjøpe meg en skikkelig vinterjakke, slalombukse og slalomutstyr.

Jeg elsker sko og, så har en avtale med mannen min om at jeg får 1 par sko for hver 5 kg jeg går ned. Men skulle jeg gå opp 5 kg, så får han penger.
Får ikke lov til og kjøpe sko til meg selv utenom nå, for må ha en virkelig motivasjon.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 10:19   #6
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Hva forventer du?

Jeg har hormonproblemer jeg sliter med, så den største motivasjonsfaktoren min er å slippe så mye smerter, vann i kroppen og andre plager dette fører med seg.

I tillegg ønsker jeg å gå ned i vekt, slik at jeg kler bedre klær jeg liker.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 10:53   #7
geysirland
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 56
Innlegg: 155
geysirland er på en erverdig vei

Sv: Hva forventer du?

Her er det å få kjøpe vanlig klær i vanlige butikker..ikke bestandig i avdelingen for store klær på kappahl. Kanskje finne noe så man slipper å se ut som ett telt.

Det andre er fryseforsøk... der er det en fordel at man har gått ned noen kg..fordi jeg lyktes på første ivf pga av at jeg klarte å ta av meg 10 kg forut forrige gang. Så det har jeg tro på.

Ellers må det være å slippe å se seg selv i speilet å syns at man er helt hæselig.Hengebuk etc...men den kommer vel antagelig ikke bort. Men kanskje man kan få bukplastikk en gang da hvis man slanker seg.

Bli lettere hverdag. Ting går jo lettere jo lettere man er i kroppen.

Så det er mange motivasjons faktorer.

__________________
Første delmål er 90 kg ca 7,8 kg ned! Complete!
Andre delmål er 85 kg ca 4,2 kg ned!


geysirland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 dag om gangen 1 dag om gangen! Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 11:21   #8
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Hva forventer du?

Jeg forventer ingenting.
Jeg har heller ingen mål som klær o.l jeg skal inn i. Jeg tar det som det kommer, hver kg er en glede for meg.
Men klart, jeg er ung og singel, det har jo litt å si det med dagens mote o.l.

Jeg vil ikke sette for store forventninger til meg selv, for da blir jeg brae deprimert igjen. Jeg ser at kuren hjelper, og jeg tar god tid. Jeg har allverdens av tid på å gå ned i vekt. Jeg må ikke ned 20 kg innen så og så lenge. Tar det i det tempoet kroppen og huet mitt klarer.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 15:58   #9
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva forventer du?

Jeg forventer å være så og si normalvektig innen jul. (18-20 kilo)Dette kan godt være for mye siden det er vanskeligere å gå ned når man nærmer seg normalvekt, men jeg satser på det hvertfall
Jeg har gått ned 30 kg hittil, og har hele veien brukt klær som motivasjon. (Jeg elsker klær!). Så jeg har hele tiden kjøpt klær som er for små og slanket meg inn i dem
Nå har jeg hatt pause ganske lenge, så har flere bukser og noen topper jeg skal inn i . Har ikke kjøpt dyre ting jeg da, passet på å kjøpe på salg. Og det er utrolig herlig å endelig komme inn i en bukse. Og enda herligere når du må legge den bort igjen fordi den er for stor!! En periode la jeg bort klær hver uke

Likevel er den aller største motivasjonen å komme igang med ICSI-forsøk til neste år, etter å ha vært prøvere i 7 år nå.

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 17:59   #10
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva forventer du?

Opprinnelig lagt inn av Villemo, her.

Hei!

Jeg ønsker bare å kunne gjøre helt normale ting, uten å måtte planlegge og å ha nærmest angst for alt jeg skal foreta meg. F. eks at jeg ikke tørr gå ut og spise fordi jeg vet ikke om jeg får plass i stolen. Ting som normale og også lettere overvektige ikke tenker over engang. Jeg remser opp i fleng ting jeg ikke kan(klarer gjøre nå:

• Klippe neglene på tærne uten å sitte i ”indianerstilling”
• Gå langt
• Løpe/jogge
• Se navlen min
• Se øvre del av lårene når jeg sitter
• Ha noen på fanget (i mangel av fang, det er bare mage der..)
• Få mensen på egenhånd
• La vær å få diverse sår pga varme og fett
• Puste skikkelig pga mage og pupper
• Stå inntil noe, helt inntil, fordi magen er i veien
• Henge opp klær/lage middag uten at det gjør vondt, litt pga punktet over.
• Fly
• Dra langt med tog eller bil
• Danse fritt
• Bevege meg fritt generelt sett
• Å gå ut, uten å føle seg overvåket, glodd på, og som en vandrende elefant som alle legger merke til og iler av.

Det kan ikke være lett å ha det sånn! Selv har jeg vært kraftig overvektig, men hadde heldigvis ikke noen særlig fysiske problemer, det var mer psykisk.
Jeg turte f.eks ikke dra på Tusenfryd i frykt av å ikke få plass i karusellene...
Lykke til med ketolyse, det var det som var redningen for meg!

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 17:59   #11
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: Hva forventer du?

Hei!

Jeg ønsker bare å kunne gjøre helt normale ting, uten å måtte planlegge og å ha nærmest angst for alt jeg skal foreta meg. F. eks at jeg ikke tørr gå ut og spise fordi jeg vet ikke om jeg får plass i stolen. Ting som normale, og også lettere overvektige, ikke tenker over engang. Jeg remser opp i fleng ting jeg ikke kan/klarer gjøre nå, men som jeg gleder emg til å kunne gjøre uten å tenke på det.

• Klippe neglene på tærne uten å sitte i ”indianerstilling”
• Gå langt
• Løpe/jogge
• Se navlen min
• Se øvre del av lårene når jeg sitter
• Ha noen på fanget (i mangel av fang, det er bare mage der..)
• Få mensen på egenhånd
• La vær å få diverse sår pga varme og fett
• Puste skikkelig pga mage og pupper
• Stå inntil noe, helt inntil, fordi magen er i veien
• Henge opp klær/lage middag uten at det gjør vondt, litt pga punktet over.
• Fly
• Dra langt med tog eller bil
• Danse fritt
• Bevege meg fritt generelt sett
• Legge den ene foten over det kneet, sånn som damer gjør
• Bruke sikkerhetsbelte i visse biler.
• Ligge på magen

Og ikke minst; Kjøpe klær i butikker, ordentlige butikker, ikke online. F. eks å kunne kjøpe andre topper enn t-skjortene i største mannestørrelse i Ellos. Jeg sverger; når jeg passer noe annet skal det tennes bål i hagen med disse forbaska t-skjortene.

Villemo

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 18:03   #12
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: Hva forventer du?

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Det kan ikke være lett å ha det sånn! Selv har jeg vært kraftig overvektig, men hadde heldigvis ikke noen særlig fysiske problemer, det var mer psykisk.
Jeg turte f.eks ikke dra på Tusenfryd i frykt av å ikke få plass i karusellene...
Lykke til med ketolyse, det var det som var redningen for meg!


Sorry, slettet den første mldingen, fordi den var ikke ferdig da jeg publiserte ved en feil. Ja har de psykiske også, men tenkte jeg skulle nevne noen rent praktiske årsaker rett og slett. Ja jeg håper at dette er redningen jeg også! Takk for hyggelig svar!

Villemo

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 19:08   #13
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva forventer du?

Opprinnelig lagt inn av Villemo, her.

Sorry, slettet den første mldingen, fordi den var ikke ferdig da jeg publiserte ved en feil. Ja har de psykiske også, men tenkte jeg skulle nevne noen rent praktiske årsaker rett og slett. Ja jeg håper at dette er redningen jeg også! Takk for hyggelig svar!

Villemo

Et lite tips sånn på siden, ang. klær; Zizzi har masse fint i store str, opp til 54/56. Klærne er også store i størrelsen

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 19:43   #14
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: Hva forventer du?

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Et lite tips sånn på siden, ang. klær; Zizzi har masse fint i store str, opp til 54/56. Klærne er også store i størrelsen

Takk for tipset, men det er dessverre lenge siden jeg passet den størrelsen. Jeg passer ikke engang 64 jeg. Jeg er så enormt fet rundt midjen ser du, og det er der problemet ligger. Men jeg er iallefall på vei ned. Og kan hende om ikke mange månedene så kan jeg handle der! Så takk!

Klem Villemo

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 19:56   #15
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva forventer du?

Opprinnelig lagt inn av Villemo, her.

Takk for tipset, men det er dessverre lenge siden jeg passet den størrelsen. Jeg passer ikke engang 64 jeg. Jeg er så enormt fet rundt midjen ser du, og det er der problemet ligger. Men jeg er iallefall på vei ned. Og kan hende om ikke mange månedene så kan jeg handle der! Så takk!

Klem Villemo

Håper dette er redningen for deg også Villemo

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:00   #16
geysirland
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 56
Innlegg: 155
geysirland er på en erverdig vei

Sv: Hva forventer du?

Uff Villemo..jeg får helt vondt inni meg når jeg leser om deg.

Håper av hele mitt hjerte at du må klare å gå ønsket kg'er...

Du går sikkert veldig mye ned i begynnelsen..eller`???

__________________
Første delmål er 90 kg ca 7,8 kg ned! Complete!
Andre delmål er 85 kg ca 4,2 kg ned!


geysirland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 dag om gangen 1 dag om gangen! Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 21:24   #17
Chia
Medlem
 
Chia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 88
Chia har en fantastisk aura rundt segChia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva forventer du?

Opprinnelig lagt inn av geysirland, her.

Det andre er fryseforsøk... der er det en fordel at man har gått ned noen kg..fordi jeg lyktes på første ivf pga av at jeg klarte å ta av meg 10 kg forut forrige gang. Så det har jeg tro på.

Fryseforsøk? Det har jeg aldri hørt om.... Hva er det???

__________________


Tickeren oppdateres hver lørdag

Slanke-blogggen min
Chia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 21:36   #18
Murmeline
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 49
Innlegg: 34
Murmeline er på en erverdig vei

Sv: Hva forventer du?

Hva jeg forventer? Ja det var egentlig ett godt spørsmål. Jeg ønsker å gå nedi vekt. Bli som jeg var før jeg begynte på p-sprøyta den gangen for 10-11 år siden. Den gav meg 30 ekstra kilo på no time. Gikk ikke ned ett gram da jeg slutta med den. Men jeg vet ikke om jeg tørr å forvente noe. Jeg har prøvd flere kurer før. Har alltid gått ned på kuren men så har jeg økt like fort etterpå. Alle kurer har vært av typen sultihjel kur, så når man begynner å spise igjen så eter man alt man kommer over for å kompensere vekttapet. Jeg drømmer om å kunne handle vanlige klær igjen, ikke på stor avdeling.

Til Pia: Fryseforsøk er når man har nedfryste befruktede egg som settes inn i livmoren uten foregående hormonbehandling. Helt genialt i grunn, hvis man er så heldige å få noen til overs fra ett tidligere prøverørsforsøk.

Til Geysirland: Lykke til, vet hva du går gjennom.

Murmeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 21:38   #19
geysirland
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 56
Innlegg: 155
geysirland er på en erverdig vei

Sv: Hva forventer du?

Fryseforsøk ... er da jeg var å tok ut egg i forbindelse med 1 ivf(prøverør) så fikk jeg 6 befruktet egg på frys på st.olavs.

Disse kan jeg bruke for å prøve å lage ett søsken til dattera mi.

Ille bare å kaste dem syns jeg.

__________________
Første delmål er 90 kg ca 7,8 kg ned! Complete!
Andre delmål er 85 kg ca 4,2 kg ned!


geysirland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 dag om gangen 1 dag om gangen! Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 21:58   #20
Chia
Medlem
 
Chia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 88
Chia har en fantastisk aura rundt segChia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva forventer du?

Opprinnelig lagt inn av geysirland, her.

Fryseforsøk ... er da jeg var å tok ut egg i forbindelse med 1 ivf(prøverør) så fikk jeg 6 befruktet egg på frys på st.olavs.
Disse kan jeg bruke for å prøve å lage ett søsken til dattera mi.
Ille bare å kaste dem syns jeg.

Åja... Selvfølgelig... Har bare slanking i hodet mens jeg er her inne jeg... Så trodde det var et alternativ til kirurgi eller noe... (fryse vekk fett eller overflødig hud eller noe hvis man klarer å gå ned først)... Sorry, nå var jeg dum...

__________________


Tickeren oppdateres hver lørdag

Slanke-blogggen min
Chia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 22:10   #21
Csilla
Medlem
 
Csilla sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Vestfold
Innlegg: 180
Csilla har en fantastisk aura rundt segCsilla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva forventer du?

Hadde dere spurt meg for et halvt år siden, hadde jeg svart at målet mitt er å slanke meg så og så mange kilo, for å bli fornøyd med meg selv igjen.

Idag må jeg - heldigvis - svare annerledes! Idag er målet mitt først og fremst å gjøre noe med helsa mi. Før jeg begynte med det nye livet mitt, var jeg så sliten av å ha en kropp som ikke funket... sliten av en trøblete mage, en tung kropp, slitne og hovne bein, en syklus som var helt på bærtur, flere spontanaborter og store spiseproblemer...

Og idag - etter 7 uker med lavkarbo - er magen min sååå fornøyd, kroppen er blitt lettere og beina ikke så stinne som før. I tillegg er syklusen på vei til å bli mye bedre, og spiseproblemene er så godt som borte...!

Halleluja!

Og i tillegg syns jeg det følger med haugevis av bonuser! Jeg gliser og smiler og svinser og svanser og er sååå fornøyd, både med det nye livet mitt og med meg selv!

Så mange av målene mine er allerede oppfyllt

Og den dagen jeg er nede i 2-sifra igjen, da skal det virkelig rockes!! Og den 15. sept. skal jeg i stor bursdagsfest og da skal jeg være sååå fin! Og i morra skal jeg igang igjen med trening...

*hihi* Som dere ser, dukker det stadig opp nye mål hos meg Og underveis fremover, er ett av dem å nyyyte dagene i dette nye livet!

Sa jeg halleluja?? *knis*

__________________
Det er mitt liv! Og jeg velger selv hvordan jeg vil leve det.
Min Blogg og Min journal



Csilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er din drøm/motivasjon? Monen Lavkarbo generelt 19 22-11-06 20:39
Hva er min stil? Dante Generell diskusjon 5 08-08-06 11:22
Hva er din "Akilleshæl" mtp lavkarbo? Borealis Lavkarbo generelt 27 17-07-06 17:01
hva gjør jeg? dingpot Generell diskusjon 24 10-06-06 21:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no