Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Samme hotell, forskjellig pris, 5-stjerner eller 3 1/2?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-07-05, 15:32   #1
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Samme hotell, forskjellig pris, 5-stjerner eller 3 1/2?

Jeg var innom hotels.com for å bestille hotell i Frankfurt. Der var det ett spesialtilbud, ett 5-stjerners hotell til kr. 1490 natta. Jeg synes det var litt billig til å være 5-stjernes men. Men det var vel det som var spesialtilbudet tenkte jeg. Og dette hotellet kunne ikke avbestilles heller fordi det var ett så godt tilbud! Altså ingen refusjon ved avbestilling. Men så sjekket jeg expedia.com og der fant jeg akkurat samme hotell til 1400 kr natta! På samme dato såklart. Og der var det klassifisert som 3 1/2-stjerners! Og det var vanlig pris på expedia såg det ut som. Strange.. Men jeg bestilte såklart ikke dette hotellet men fant ett billigere (og sikkert noe som var like bra).

Noen som har svar på dette?

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-07-05, 15:34   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Det er lurt å sjekke litt rundt ja...
Men finnes det ikke lover mot å utgi seg for å ha flere stjerner enn de har?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 31-07-05, 19:24   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hvor mange stjerner et hotell har kommer an på HVEM som setter kriteriene. Hotellene selv (inkl. hotellkjedene) har en tendens til å gi seg selv for mange stjerner - som de setter inn på hjemmesidene sine.

Turistkontorene har faste kriterier og sender sine kontrollører rundt på inspeksjon og gir stjerner ut fra disse. De pleier å være ganske så pålitelige. Det går på hvor mange rom, hvor mange rom med bad. Fellesarealer, - om det er restaurant, bar, eller bare frokostrom. Hva de serverer, bare frokost eller full pensjon. Beliggenhet, type hotell - når sist renovert - ja alt mulig.

Reisebyråene(nettreisebyråene - som f.eks. Expedia) og turoperatørene har egne folk som setter sine stjerner på hoteller de har prisavtale med og har inspisert. De pleier også å være ganske jevne.

Innenfor dette er reglene/kriteriene forskjellig fra land til land. 3-4 stjerners hotell i Roma holder ikke samme standard som 3-4 stjerner i Norge. Alle land har forskjellige kriterier som har betydning for stjernene.

Noen flyselskap som selger pakketurer (f.eks. SAS Fly & Stay & tidligere BA Holidays) har egne folk som sjekker hotellene de gjør avtale med med, og setter stjerner ut fra hva Skandinaver venter ut fra stjernene.

Jeg har selv vært med å sette stjerner og har veldig ofte opplevd at skandinaviske kriterer er strengere enn andres. Vi satt som regel stjernene en eller 2 lavere enn vedkommende hotell/land gjorde selv......

Det finnes også organisasjoner som setter stjerner for sine kunder. F.eks. AAA, RAC, AA - Engelske og Amerikanske bilorganisasjoner lik vår NAF. De er ganskje pålitelige også.

Det finnes ingen faste lover så vidt jeg vet, EU har jobbet med et felles europeisk system i flere år, uten at jeg har sett det har kommet noen regler. Jeg stoler aldri på hotellets eget utsagn, men sjekker med forskjellige operatører på nettet når jeg skal reise selv,

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-07-05, 22:11   #4
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

WOW, tusen takk!

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-08-05, 08:37   #5
Miriel
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 44
Innlegg: 77
Miriel har en fantastisk aura rundt segMiriel har en fantastisk aura rundt seg

Ja det er slik at det er turoperatøren som setter antall stjerner.

På fjorårets ferie pratet vi en god del med guiden (han var jo kjekk ) Og han fortalte at det reiseselskapet vi reiste med satte stjerner utifra det beste hotellet de hadde på stedet. Slik at en to stjerners hos dem kunne godt være en 4 stjerners hos et annet selskap osv....

__________________

Miriel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blanding av Atkins og Lindberg (prøve iallefall.... ;) ) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tofu middager Marianne Middag 1 01-03-06 16:09
SB Fase 1 - Fisk Marianne Middag 0 08-10-04 10:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no