Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-12-09, 01:06   #826
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Halloi!

Vestlending her, 30+ årig tjukkas

Har brukt eit par veker/månader på å lese om lavkarbo, ketolyse, atkins m.m, og byrja no 1. desember! Julepresang til meg sjølv er eit betre liv og masse energi!

Har ME, psoriasis, muligens pcos og ligg på grensa til diabetes, er først og fremst bedring av dette eg er ute etter, med vektnedgang som bivirkning. Setter 40kg ned som eit første utgangspunkt, tar 10 og 10 kilo som delmål tenker eg, så får vi sjå når den tida kjem om det blir meir ned eller kva som skjer.

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 12:40   #827
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye


Velkommen hit og lykke til

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 12:05   #828
sokkerklompen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 7
sokkerklompen er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Mor til 2 små å veger alt for mykje!!! Er nå på tide å få det vekk! Målet er å gå ned 40 kg. Veien virker ueneldig lang, men håper på at dette funker for meg.

sokkerklompen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, ja takk ;) Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 23:23   #829
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av sokkerklompen, her.

Mor til 2 små å veger alt for mykje!!! Er nå på tide å få det vekk! Målet er å gå ned 40 kg. Veien virker ueneldig lang, men håper på at dette funker for meg.

Velkommen og lykke til

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 09:20   #830
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av sokkerklompen, her.

Mor til 2 små å veger alt for mykje!!! Er nå på tide å få det vekk! Målet er å gå ned 40 kg. Veien virker ueneldig lang, men håper på at dette funker for meg.

Velkommen.

For å få veien til å virke litt kortere, så må du sette deg delmål. Jeg tar 5 og 5 kilo om gangen. For å få en slags belønning for hver 5 kilo så lar jeg skjegget gro og barberer meg kun for hver femte kilo ned (bare to kilo til neste barbering nå). Dette kan dog være litt vanskelig for deg, men finn en eller annen belønning du kan gi deg selv for hvert delmål som blir nådd.

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 12:17   #831
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av sokkerklompen, her.

Mor til 2 små å veger alt for mykje!!! Er nå på tide å få det vekk! Målet er å gå ned 40 kg. Veien virker ueneldig lang, men håper på at dette funker for meg...

Velkommen, og masse lykke til!
Vet at veien kan virke lang nå i starten, men jeg har selv gått ned 40 kilo, og kan love deg at det er fullt mulig. Jeg brukte ca 1,5 år på de første 35. Underveis oppdaget jeg også at jeg ble frisk fra mange ulike plager og vondt'er som jeg trodde at jeg bare måtte leve med resten av livet...og DET var jo motivasjonsfaktor nok i seg selv. Jeg har bestemt meg for å leve lavkarbo resten av livet. Orker IKKE å gå tilbake til en sånn smertefull hverdag med alle plagene jeg hadde før. STÅ PÅ VIDERE!

Opprinnelig lagt inn av raskall, her.

...så lar jeg skjegget gro og barberer meg kun for hver femte kilo ned (bare to kilo til neste barbering nå). Dette kan dog være litt vanskelig for deg, men finn en eller annen belønning du kan gi deg selv for hvert delmål som blir nådd.

HÆHÆ! Vi får håpe at hun som er mamma til to små slipper å la skjegget gro, da!

Men knallbra ide! Selv hadde jeg relativt romslig økonomi da jeg dreiv og gikk ned som mest i vekt, så siden jeg er dame ( ) ...så blei det jo litt sånn nye-klær-belønninger, da...*fnise* Men merk: IKKE for dyre klær, for om tre måneder er jo de også blitt for store

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 13:12   #832
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg har som gave til meg selv å passe inn i en bukse jeg liker såå godt! Og det gode er at det er på veien ned i vekt. Så når den en eller annen gang er for stor, så blir det nye klær på mor! (noe mannen sa, vent med å kjøpe klær, ta det heller når du er i "din" størrelse!)

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 13:19   #833
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Sant, sant! Forsåvidt enig med mannen din, altså...

Men når man holder på med å gå ned 40 kilo, og 12 størrelser i klær så må man jo ha noen underveis-klær også, dessverre. Gikk til og med ned i skostørrelse, jeg da

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 17:36   #834
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

For oss med PCOS er det jo fullt mulig å kjøre motivasjonsopplegget til Rascall, men noe sier meg at man sklir litt lettere inn i omgivelsene med fullskjegg på en mann, enn det er med en ung kvinne med lange lyse hår på haka og over munnvikene

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 22:42   #835
Mie79
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8
Mie79 er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei!
Da er det første (og største?...) skrittet tatt, og veien mot en nedgang på 50 kg er i gang! Motivasjonen er god, og jeg håper jeg klarer dette!!! Har gått ned MYE på bl.a. Grete Roede i to omganger, men kiloene sniker seg på så fort jeg er ferdig... Har veldig lyst til å klare det denne gangen, og det siste dyttet i riktig retning kom da den eldste sønnen min på 5 1/2 år sa: "Mamma, du har den største rompa jeg noen gang har sett!" Jeg vil jo ikke være mora med den store rompa, så nå er det bare å brette opp armene og bite sammen tennene og komme igang!
Dette skal jeg klare!

Mie79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 22:44   #836
Mie79
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8
Mie79 er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Ehhhh... Litt pinlig at det vises at jeg registrerte meg i 2008!... Så lang tid har altså jeg brukt på å innse at noe må gjøres!..

Mie79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 23:07   #837
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Mie79, her.

Hei!
Da er det første (og største?...) skrittet tatt, og veien mot en nedgang på 50 kg er i gang! Motivasjonen er god, og jeg håper jeg klarer dette!!! Har gått ned MYE på bl.a. Grete Roede i to omganger, men kiloene sniker seg på så fort jeg er ferdig... Har veldig lyst til å klare det denne gangen, og det siste dyttet i riktig retning kom da den eldste sønnen min på 5 1/2 år sa: "Mamma, du har den største rompa jeg noen gang har sett!" Jeg vil jo ikke være mora med den store rompa, så nå er det bare å brette opp armene og bite sammen tennene og komme igang!
Dette skal jeg klare!

Opprinnelig lagt inn av Mie79, her.

Ehhhh... Litt pinlig at det vises at jeg registrerte meg i 2008!... Så lang tid har altså jeg brukt på å innse at noe må gjøres!..

Velkommen tilbake , vi har vel alle brukt litt tid på å erkjenne at noe må gjøres...... så her er du i godt selskap

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 23:12   #838
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg meldte meg inn i -05, men ble ikke aktiv før et drøyt år senere, så du er ikke alene om det . Det er aldri for sent!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 01:32   #839
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg kjører også litt delmål for meg selv, hjelper veldig på motivasjonen ! Blir ofte noen nye klær osv, som premie. Nå har jeg akkurat kjøpt meg 25 kg ned-premien min, en ny, litt dyrere mobil enn jeg pleier å kjøpe ! Så nå må jeg bare får gått ned de siste hundre grammene så jeg passerer 25 kg ! Blir ikke noe særlig dyrt til neste delmål, for nå er kontoen mindre fornøyd, så får vente til en ny stor grense er nådd før det blir en fin premie igjen !

Masse lykke til til dere nye som er kommet til !

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 07:53   #840
buzy bee
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 16
buzy bee er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei alle sammen.
Jeg så denne tråden og tenkte at det gjelder ikke meg, men etter å ha brukt hodet litt og regnet, så gjelder det meg også.
Jeg startet 5.januar og har gått ned 2,7 kilo. Hadde en vektoppgang på 1,2 kg fra forrige onsdag til tirsdag, men nå er de borte igjen + litt til. Det var ikke mye jeg skeiet ut med de dagene, men tydeligvis nok. To pizzastykker, en tallerken fiskesuppe, kanskje to liter lettbrus, det var vel det jeg spiste utenom mitt kosthold. Jaja, jeg skjønner jo at jeg må holde meg til riktig mat for meg. Tenk om jeg hadde vært flink de dagene også, da hadde jeg sikkert gått ned enda mer.

Ellers så er jeg etter alderen å dømme en voksen dame som "alltid" har hatt noen kilo for mye, men de siste 8-10 årene har det bare blitt verre. Men nå er det slutt. Jeg har aldri vært så motivert som nå. Har som mål at når barnebarnet mitt blir født om noen mndr, skal det være enkelt å ha det på fanget og ikke oppå magen...

buzy bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 22:36   #841
kællen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 56
Innlegg: 1
kællen er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei
Jeg er en mann tidlig i 40 årene som drasser rundt på ca 35kg for mye. Er 187 høy og veier ca 125 kg.For bare 7 år siden veide jeg 90 kg og det var passe for meg. Gikk gjennom en tøff medisinsk kur og på det halve året smalt jeg på meg 15-kg- Siden har det bare økt.
Har forsøkt noen sånn kylling og ris kurer, men klarer maks 6 kg,og når jeg gir opp kommer kiloene tilbake ++.
Trenger hjelp og forslag til hvilken kur eller filosofi jeg skal velge.
Er IKKE noen kokk, så enkle retter, helst hermetikk e.l. ville funket best. Har ikke mer enn et te-kjøkken heller-

kællen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke enda Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 22:47   #842
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av kællen, her.

Hei
Jeg er en mann tidlig i 40 årene som drasser rundt på ca 35kg for mye. Er 187 høy og veier ca 125 kg.For bare 7 år siden veide jeg 90 kg og det var passe for meg. Gikk gjennom en tøff medisinsk kur og på det halve året smalt jeg på meg 15-kg- Siden har det bare økt.
Har forsøkt noen sånn kylling og ris kurer, men klarer maks 6 kg,og når jeg gir opp kommer kiloene tilbake ++.
Trenger hjelp og forslag til hvilken kur eller filosofi jeg skal velge.
Er IKKE noen kokk, så enkle retter, helst hermetikk e.l. ville funket best. Har ikke mer enn et te-kjøkken heller-

Hei og velkommen!
Her, http://forum.lavkarbo.no/showthread....le+nybegynnere, har du masse nyttig lesestoff du kan begynne med Lykke til!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 23:36   #843
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av kællen, her.

Er IKKE noen kokk, så enkle retter, helst hermetikk e.l. ville funket best. Har ikke mer enn et te-kjøkken heller-

Veldig mange av oss starter med stor skepsis til å lage maten selv, og ender som rene michelin-kokkene

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 19:48   #844
millemeg
Nytt Medlem
 
millemeg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 8
millemeg er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei, jeg er en av oss!
Eh. Altså jeg har endel kilo å gå ned, allerhelst 70(huff, huff, huff). Jeg begynte i fjor, men har først nå blitt med her. Jeg er gudskjelov allerede godt igang, men det gjenstår altså 45.

Ang. mat: Det finnes mange flotte oppskrifter her inne, og de er som regel ikke så kompliserte. Det vanskligste er nesten å få tak i råvarene.

__________________






Sist redigert av millemeg : 28-01-10 kl 20:14.
millemeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 19:51   #845
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av millemeg, her.

Hei, jeg er en av oss!
Eh. Altså jeg har endel kilo å gå ned, allerhelst 70(huff, huff, huff). Jeg begynte i fjor, men har først nå blitt med her. Jeg er gudskjelov allerede godt igang, men det gjenstår altså 45.

Ang. mat: Det finnes mange flotte oppskrifter her inne, og de er somregel ikke så kompliserte. Det vanskligste er nesten å få tak i råvarene.

Lykke til! Du trenger egentlig ikke så avanserte råvarer for de aller fleste oppskriftene. Kjøtt, det meste av grønnsaker og fett regner jeg med at du får tak i, uansett hvor du bor? Det meste annet er ikke så veldig nødvendig.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 20:23   #846
Katteeier
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 61
Innlegg: 68
Katteeier er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei!
Jeg er også med her, da!
Har gått ned nesten 30 kilo ved å kutte karber, uten at jeg visste at det faktisk fantes noe forum for dette prosjektet.
Kom igang igjen etter jul nå, og har gått ned 5-6 kilo i januar ved å følge Ketolysekuren til Torkil.
Kroppen min trives og har det bra med dette kostholdet, så det er bare å innse at fråtsing i nybakt brød og pizza hører fortiden til.
Jeg har enda en laaaaaaaaaaaaaaaan vei å gå. Skal ned i alle fall 40 kilo til, men setter meg ørsmå delmål underveis.
Mitt første store delmål er 8 kilo unna. Deretter er det snakk om enda ti kilo. Kommer jeg dit er jeg kjempehappy, men klarer jeg enda de siste 15.....da skal jeg bare være lykkelig!
Det kan synes å være et kjempefjell man skal forsere når man snakker om så stort vekttap, men det gjelder å ta tiden til hjelp. Det har tatt tid å få på kiloene, så det vil ta tid å få dem av igjen.
Nå har jeg investert i ergometersykkel, og kjenner at det er godt å svette litt.
Dessuten er det deilig å vite at det ikke bare er jeg som skal ned en del kilo! Takk for at dere finnes der ute!

__________________



Katteeier er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:40   #847
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Katteeier, her.

Hei!
Jeg er også med her, da!
Har gått ned nesten 30 kilo ved å kutte karber, uten at jeg visste at det faktisk fantes noe forum for dette prosjektet.
Kom igang igjen etter jul nå, og har gått ned 5-6 kilo i januar ved å følge Ketolysekuren til Torkil.
Kroppen min trives og har det bra med dette kostholdet, så det er bare å innse at fråtsing i nybakt brød og pizza hører fortiden til.
Jeg har enda en laaaaaaaaaaaaaaaan vei å gå. Skal ned i alle fall 40 kilo til, men setter meg ørsmå delmål underveis.
Mitt første store delmål er 8 kilo unna. Deretter er det snakk om enda ti kilo. Kommer jeg dit er jeg kjempehappy, men klarer jeg enda de siste 15.....da skal jeg bare være lykkelig!
Det kan synes å være et kjempefjell man skal forsere når man snakker om så stort vekttap, men det gjelder å ta tiden til hjelp. Det har tatt tid å få på kiloene, så det vil ta tid å få dem av igjen.
Nå har jeg investert i ergometersykkel, og kjenner at det er godt å svette litt.
Dessuten er det deilig å vite at det ikke bare er jeg som skal ned en del kilo! Takk for at dere finnes der ute!

Velkommen velkommen velkommen
Veldig imponert over resultatet ditt så langt, kjempeinspirerende for oss andre

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 23:58   #848
Katteeier
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 61
Innlegg: 68
Katteeier er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Tusen takk, Grotingeling!
Det er mye fin støtte å finne her på forumet.
Glemte å si at jeg også har PCOS. Det har vært helt avgjørende for meg å komme ned i vekt, og lavkarbo er faktisk det eneste som virker på meg i lengden.

__________________



Katteeier er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 13:16   #849
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Katteeier, her.

Glemte å si at jeg også har PCOS. Det har vært helt avgjørende for meg å komme ned i vekt, og lavkarbo er faktisk det eneste som virker på meg i lengden.

Samme her, merket endring i symptomene for PCOS så og si umiddelbart etter at jeg la om kostholdet

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 14:03   #850
susepusa
Nytt Medlem
 
susepusa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 42
Innlegg: 1
susepusa er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei på dere!
Jeg er med i denne gjengen!
Startet å tenke annerledes i mai 09 og det har foreløpig gitt gode resultater...
Trengte litt drahjelp av et sykehusprosjekt og en god venninne som ble med på gåturer...
Har kuttet ut brus og søtsaker, spiser sunnere og faktisk starta å trene på spenst! (det trodde jeg aldri jeg hadde guts til!)
Har kommet langt på vei, men det er enda et stykke igjen!

__________________


susepusa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no