Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Koffein..

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-06, 00:17   #1
Hennie
Juniormedlem
 
Hennie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 39
Innlegg: 28
Hennie er på en erverdig vei

Koffein..

Er det noen som kan fortelle meg hva som er så negativt med koffein i kombinasjon med atkinson dietten? Jeg har gått på atkinson i ca 8 mnd, og har hele tiden drukket te og kaffe. Det har funket, men ville det vært bedre å kutte det ut??

Hennie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-04-06, 00:20   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Koffein..

Velkommen hit, Hennie!!

Hvis du går ned og føler deg vel selv om du drikker koffeinholdige drikker så er det jo ikke så farlig. Men Atkins advarer mot det fordi det KAN hemme vekttapet hos mange.

PS: det heter ATKINS, ikke Atkinson.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-04-06, 03:24   #3
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Koffein..

Hei Hennie...

Koffein kan påvirke insulinet i kroppen og dermed blodsukkeret.
Når man spiser lavkarbo ønsker man jo at fettforbrenningen ikke skal bli hemmet av ting som kan bidra til fettlagring. Tror dette er ofte individuelt, litt er sikkert ok, men ikke overdriv. Finn ut hva som funker for deg.

  Svar med sitat
Gammel 11-04-06, 23:48   #4
godtegal
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 36
Innlegg: 1
godtegal er på en erverdig vei

Sv: Koffein..

Hei, er ny her jeg også og må ærlig innrømme at jeg ikke på noen måte følger noen av disse diettene, men bare prøver å spise sunt og trene mye... Får et inntrykk av at det er veldig dumt og at jeg umulig kan komme langt med det. Er virkelig karbohydrater så ille? Men uansett; te inneholder da ikke koffein?? Te består av urter og vann? Eller tar jeg helt fei? Drikker nemlig masse te. Takk for svar!

godtegal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, mener at så lenge du bare spiser sunt og trener ofte, så vil det synes! Svar med sitat
Gammel 12-04-06, 00:02   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Koffein..

Opprinnelig lagt inn av godtegal

Hei, er ny her jeg også og må ærlig innrømme at jeg ikke på noen måte følger noen av disse diettene, men bare prøver å spise sunt og trene mye... Får et inntrykk av at det er veldig dumt og at jeg umulig kan komme langt med det. Er virkelig karbohydrater så ille? Men uansett; te inneholder da ikke koffein?? Te består av urter og vann? Eller tar jeg helt fei? Drikker nemlig masse te. Takk for svar!

Vanlig sort te inneholder jo koffein, det er som kaffe. Men URTE-TE inneholder som regel ikke koffein. Grønn te kan inneholde det, men dette er visst naturlig koffein, som ikke er så ugunstig.

Om karbohydrater er så ille? Spørs jo hvilke man snakker om. Er sukker, pasta, hvit ris og loff ille? JA det er det.

Er frukt, grønnsaker, grovt knekkebrød og belgfrukter så ille? Nei det er det jo overhodet ikke.

MEN skal man ned mye i vekt, så går det raskere om man kutter ned på karbohydratene uansett hvor de kommer fra. Man kan feks ikke meske seg med fullt av frukt og belgfrukter på Atkins i de første par fasene, da skal man jo kun ha 20 gram karbo daglig (i fase 1), og det tilsvarer jo feks EN banan.

Så det kommer an på hvilken filosofi du følger og hva som passer for DIN kropp. Man prøver og feiler.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-04-06, 17:48   #6
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Koffein..

[quote=godtegal]Hei, er ny her jeg også og må ærlig innrømme at jeg ikke på noen måte følger noen av disse diettene, men bare prøver å spise sunt og trene mye... Får et inntrykk av at det er veldig dumt og at jeg umulig kan komme langt med det. Er virkelig karbohydrater så ille?quote]

Det er mange som lykkes bare med å trene og spise litt mindre, så er det det du har lyst til så skal du gjøre det. Fordelen med lavkarbodietter er at du kan spise til du er mett, og da mener jeg mett uten å være stinn. Og så får en så godt humør. Bakdelen med lavkarbodietter er at du ikke kan spise hva som helst. Det er ditt valg, lykke til uansett.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 12-04-06, 23:57   #7
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Koffein..

Sitat:

Det er mange som lykkes bare med å trene og spise litt mindre, så er det det du har lyst til så skal du gjøre det. Fordelen med lavkarbodietter er at du kan spise til du er mett, og da mener jeg mett uten å være stinn. Og så får en så godt humør. Bakdelen med lavkarbodietter er at du ikke kan spise hva som helst. Det er ditt valg, lykke til uansett.

Fordelen er oxo at du mister fett, og ikke muskelmasse....
Lavkaloridietter kan nemlig gå utover muskelmassen din, iallefall hvis kaloriinntaket er lavt. Du kan gå ned mye i vekt på disse oxo, men ikke sikkert det er fettet, som vi alle vil bli kvitt, du mister.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Koffein -> stress -> stresshormoner -> fettlagring mofe Generell ernæringsdebatt 3 12-09-05 21:06
Noen her som er glad i cola? Ikke etter å ha lest dette Kristian Generell ernæringsdebatt 3 14-03-05 05:15
Er det noen som tåler koffein på induksjon? Kalorine Induksjonen 1 28-07-04 15:50
Koffein Kristian Lavkarbo generelt 4 20-03-04 22:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no