Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

What to say?

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-06, 11:02   #1
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

What to say?

Poden er kommet i "koffor deeet?"-alderen. Eller, han har vært der en stund nå, og han kommer med de rareste spørsmål som bare er så vansklig å svare på.

Han er også blitt litt nysgjerrig på hvorfor jeg sier han må ha fårepølse eller egg til skiven sin, og at han ikke bare kan spise den med smør alene.

Så i helgen kom jeg på noe lurt når han spurte. Jeg forklarte han at noen mat var sånne byggesteiner som vi vokser av (han vil jo vokse seg stor må vite), og noen mat var ren energi som vi 'løper av' og ikke alltid klarer å sitte i ro når vi spiser (karbohydrater er herved døpt "løpemat" av poden. ). Og når vi ikke skal ut å løpe, så synes vi det er dumt at han spiser løpemat, og særlig når vi er i besøk der vi ikke kan hoppe i sofaen. ...og dersom han får løpemat, så trenger han voksemat sammen med den for å hindre at han blir lei seg og gråter etter at han har spist løpemat. (Dette har han erfart noen ganger, så han skjønner godt hva jeg mener..)

Noen med andre gode tips og forklaringer?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 11:13   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: What to say?

Wow - dette var veldig lurt, Lise!

Hørte forresten idag på tven, at en gjennomsnittlig 4-åring stiller rundt 400 spørsmål hver dag.!!! Mye man som forelder skal vite

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 11:25   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: What to say?

Opprinnelig lagt inn av mofe


Hørte forresten idag på tven, at en gjennomsnittlig 4-åring stiller rundt 400 spørsmål hver dag.!!! Mye man som forelder skal vite

Ja, det føles virkelig som det er så mange spørsmål.

...også så vanskelige spørsmål også... utfordingen ligger jo ofte i å presentere svarene tilpasset det nivået barnet er på, så han blir i stand til å forstå hva jeg snakker om, samt å presentere på en nøytral måte og ikke la det skinne så mye gjennom hva jeg mener om enkelte ting. Jeg synes det er så viktig å skille mellom objektive og subjektive forklaringer. Jeg kan godt si hva jeg mener, men det er viktig at han forstår at folk tenker og mener ulikt, og at det finnes flere måter å se ting på.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 11:30   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: What to say?

Opprinnelig lagt inn av Lise

Jeg kan godt si hva jeg mener, men det er viktig at han forstår at folk tenker og mener ulikt, og at det finnes flere måter å se ting på.

Dette er jeg SÅ glad for å høre, Lise - for jeg mener at noe av det viktigste vi kan gi barna våre, er evnen til å tenke selv.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no