Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Når man er ferdig med ketolyse ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-11-07, 23:35   #1
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Når man er ferdig med ketolyse ...

... og skal over til feks Fedon, som meg, hva slags karber innfører man først? Mer grønnsaker? Frukt? Eller feks ett knekkebrød? Er så usikker på hvoe jeg skal begynne for å komme i gang med å innføre 5 karb. Og ma jeg da samtidig kutte ned på fettet og begynne å regne ut det? Fjerne fete meieriprodukter?

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 00:58   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Når man er ferdig med ketolyse...

Anbefaler vedvarende stigen til Atkins, den har vist seg å funke flott for de fleste. Det er riktignok kun en anbefaling, men ved å tilføre matvarene i denne rekkefølgen og bare en gruppe om gangen, vil man finne ut om det er noen matvaregrupper man reagerer på og bør vente med. Mange hopper over trinn. Jeg er ikke noe glad i ost og gikk til nøtter isteden. Noen blir også på et trinn lenger enn en uke.

Rekkefølgen er ikke tilfeldig valgt, men satt opp etter karboinnhold og GI belastning. Følger man denne listen er sjansen bedre for å unngå blodsukker svingninger, siden man går så gradvis oppover.

Uke
1. (25 karbohydrater pr dag) Mer salat og grønnsaker fra tillatte matvare lista
2. (30 karbohydrater pr dag) Friske oster (som cottage cheese etc)
3. (35 karbohydrater pr dag) Frø og nøtter
4. (40 karbohydrater pr dag) Bær og visse meloner
5. (45 karbohydrater pr dag) Vin & andre lavkarbo spiritus
6. (50 karbohydrater pr dag) Belgfrukter, bønner
7. (55 karbohydrater pr dag) Frukt (utenom bær og meloner)
8. (60 karbohydrater pr dag) Stivelsesholdige grønnsaker
9. (65 karbohydrater pr dag) Korn

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 00:59   #3
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Når man er ferdig med ketolyse...

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

... og skal over til feks Fedon, som meg, hva slags karber innfører man først? Mer grønnsaker? Frukt? Eller feks ett knekkebrød? Er så usikker på hvoe jeg skal begynne for å komme i gang med å innføre 5 karb. Og ma jeg da samtidig kutte ned på fettet og begynne å regne ut det? Fjerne fete meieriprodukter?

Jeg har bare første utgaven av Slank med ketolysekuren og der står det ingenting om at en skal innføre 5 g KH,- men gjør det det i 2. utgaven?
Det jeg synes har vært viktig er å være fast bestemt på at jeg skal fortsette med lavkarbo, - men jeg valgte å ikke følge Fedon.
Vanlig brød, knekkebrød, poteter, ris eller pasta inngår fremdeles ikke i min daglige kost, men spiser det en sjelden gang. Jeg baker diverse lavkarbobrød,muffins o.l. fremdeles.
Det jeg først begynte å spise var mer av alle slags grønnsaker , Yoplait youghurt 0,1, % og lettis. Jeg reduserte fettmengden betraktelig, men steker fortsatt i smør og spiser vanlig fet ost(den er jo best!). I tillegg spiser jeg også litt oppspedd kjøtt- og fiskeprodukter, men er alltid glad når jeg finner noe som er lavkarbof.eks. Den stolte hanes karbonader (2g KH)eller Den Norske Isbilens lakseburgere (0 KH) Frukt spiser jeg svært sjelden da jeg får sug (lest: lyst på mat) når jeg spiser det. Det er flere mnd. siden jeg egentlig avsluttet kuren, og har faktisk tatt av nesten to kilo siden det. Fortsetter med trimmen som før.
Det viktigste, tror jeg, er at en finner et kosthold som en trives med, uten at en må stresse med veiing og måling for å følge en diett, og at en ikke legger på seg igjen.
Lykke til med dine valg MorStine!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:38   #4
Aquarius
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 80
Aquarius er på en erverdig vei
Smile

Sv: Når man er ferdig med ketolyse...

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Anbefaler vedvarende stigen til Atkins, den har vist seg å funke flott for de fleste. Det er riktignok kun en anbefaling, men ved å tilføre matvarene i denne rekkefølgen og bare en gruppe om gangen, vil man finne ut om det er noen matvaregrupper man reagerer på og bør vente med.


Syns dette var en flott pekepinne!! Har selv tenkt på hvordan man kan føre flere karbos tilbake i kostholdet på en organisert måte!! Føler det kan fort bli hummer og kanari hvis jeg skulle ha lagt en plan selv.. hehe..

men har bestemt meg for å gå ut november på ketolyse da.. Etter det blir det Lindberg..

Blir så motivert av så mange her inne.. så flott..

__________________
Aquarius





Aquarius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 08:56   #5
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Når man er ferdig med ketolyse...

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Anbefaler vedvarende stigen til Atkins, den har vist seg å funke flott for de fleste. Det er riktignok kun en anbefaling, men ved å tilføre matvarene i denne rekkefølgen og bare en gruppe om gangen, vil man finne ut om det er noen matvaregrupper man reagerer på og bør vente med. Mange hopper over trinn. Jeg er ikke noe glad i ost og gikk til nøtter isteden. Noen blir også på et trinn lenger enn en uke.

Rekkefølgen er ikke tilfeldig valgt, men satt opp etter karboinnhold og GI belastning. Følger man denne listen er sjansen bedre for å unngå blodsukker svingninger, siden man går så gradvis oppover.

Uke
1. (25 karbohydrater pr dag) Mer salat og grønnsaker fra tillatte matvare lista
2. (30 karbohydrater pr dag) Friske oster (som cottage cheese etc)
3. (35 karbohydrater pr dag) Frø og nøtter
4. (40 karbohydrater pr dag) Bær og visse meloner
5. (45 karbohydrater pr dag) Vin & andre lavkarbo spiritus
6. (50 karbohydrater pr dag) Belgfrukter, bønner
7. (55 karbohydrater pr dag) Frukt (utenom bær og meloner)
8. (60 karbohydrater pr dag) Stivelsesholdige grønnsaker
9. (65 karbohydrater pr dag) Korn

Kjempefint Nille, takk, jeg skal benytte meg av denne... Men har fler spørsmål
Igjen- hva med fettet, kan vel ikke innføre fler karbs og spise like mye fett? Da blir det bækklæsj vel? Og MÅ ris (basmati el vill/naturris) ogpasta feks være endel av kosten? Jeg savner det overhodet ikke...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 09:55   #6
Aquarius
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 80
Aquarius er på en erverdig vei
Smile

Sv: Når man er ferdig med ketolyse...

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Og MÅ ris (basmati el vill/naturris) ogpasta feks være endel av kosten? Jeg savner det overhodet ikke...

Jeg har lest i litt i Linberg kokeboka og der er det kun litt ris eller brød som belønningsmåltid.. Ellers går det mye i bønner og grønnsaker og frukt!! Venter selve boka i posten idag da. SPENT!!
Det er en del fett i Lindberg også nå men det går mest i oljer, litt rømme og majones og da alt etter som.. Ser ut som kjempegod mat spør du meg..
Gleder meg!!!

__________________
Aquarius





Aquarius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 10:48   #7
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Når man er ferdig med ketolyse...

Opprinnelig lagt inn av Aquarius, her.

Jeg har lest i litt i Linberg kokeboka og der er det kun litt ris eller brød som belønningsmåltid.. Ellers går det mye i bønner og grønnsaker og frukt!! Venter selve boka i posten idag da. SPENT!!
Det er en del fett i Lindberg også nå men det går mest i oljer, litt rømme og majones og da alt etter som.. Ser ut som kjempegod mat spør du meg..
Gleder meg!!!

Fikk boka i går, leste første kapittel. Men jeg har lest den forrige da. Så fedon står egentlig klart for meg, men nå skal jeg jo ta de trappene til Nille (eller Atkins da ) før jeg starter på fedon, derfor jeg lurer

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 12:34   #8
Aquarius
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 80
Aquarius er på en erverdig vei

Sv: Når man er ferdig med ketolyse...

Åkkei, sånn å forstå.. ja da lurer jeg litt med deg jeg
Om hvordan man trapper ned på fettmengden

__________________
Aquarius





Aquarius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 16:05   #9
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Når man er ferdig med ketolyse ...

Flott Nille!

Nei, man må ikke spise ris og pasta, det kan man spise litt av om en har lyst.

Vi trenger fortsatt endel fett, men det kommer jo an på hvor flink en er til å spise fett i utgangspunktet. De fleste er så lite flink til det (fettredde som vi er her i landet), at man ikke trenger kutte så mye ned. Dersom du ikke kommer til å spise noe videre ris eller pasta, så trenger du hvertfall ikke kutte ned. Men det er sammensetningen i maten som bestemmer. Desto mer karber i måltidet, jo mindre fett. Men litt må det alltid være.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 16:36   #10
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Når man er ferdig med ketolyse ...

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Flott Nille!

Nei, man må ikke spise ris og pasta, det kan man spise litt av om en har lyst.

Vi trenger fortsatt endel fett, men det kommer jo an på hvor flink en er til å spise fett i utgangspunktet. De fleste er så lite flink til det (fettredde som vi er her i landet), at man ikke trenger kutte så mye ned. Dersom du ikke kommer til å spise noe videre ris eller pasta, så trenger du hvertfall ikke kutte ned. Men det er sammensetningen i maten som bestemmer. Desto mer karber i måltidet, jo mindre fett. Men litt må det alltid være.

Så godt da, så det betyr at jeg kan lage fløtesaus og bruke cf videre da?

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 16:44   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Når man er ferdig med ketolyse...

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Igjen- hva med fettet, kan vel ikke innføre fler karbs og spise like mye fett? Da blir det bækklæsj vel? Og MÅ ris (basmati el vill/naturris) ogpasta feks være endel av kosten? Jeg savner det overhodet ikke...

Om du spiser flere karber er det naturlig å spise mindre fett. Det pleier å falle på plass av seg selv. Men ha i bakhodet at du ikke bruker ubegrenset av melkefett som fløte f.eks. Annet fett som smør og oljer kan du bruke av uten å tenke på mengder.

Og selvfølgelig behøver du ikke å spise hverken ris eller pasta om du ikke vil. Men du kan ha det av og til om du vil/må. Jeg bruker det skjelden selv.
Du MÅ ikke spise ting du har vennet deg av med. Jeg spiser ikke vanlig brød heller jeg.

Det viktigste er å huske på at alle måltider bør og skal inneholde en protein-, en fett-, og en antioksidant (grønnsak) kilde. Fett tilsvarende ca. 1 - 1,5 ss pr måltid er flott.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 19:21   #12
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Når man er ferdig med ketolyse...

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Men ha i bakhodet at du ikke bruker ubegrenset av melkefett som fløte f.eks. Annet fett som smør og oljer kan du bruke av uten å tenke på mengder.

Hva er forskjellen på melkefettet og f.eks. smør? Siden du sier at smør (og oljer) er OK, men ikke mye melkefett.

Krissi

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 20:08   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Når man er ferdig med ketolyse ...

Smør (meierismør) og oljer er rent fett - og det er umettet fett. Melkefett har også melkesukker/laktose, i tillegg til at det er mettet fett - og det er det mange som reagerer på. Det er ikke usunt, slik man trodde før, det er bare slik at de fleste tåler mye mindre av dette på vedlikehold. Ja, under slankeprosessen også, for den saks skyld ! Det ser ut til at syrnede produkter tåles bedre enn ikke syrnede.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 20:33   #14
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Når man er ferdig med ketolyse ...

OK, skjønner! Takk for oppklaringen!

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 23:11   #15
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Når man er ferdig med ketolyse ...

Hvis du vil ha et tall å forholde deg til, så er grensen på ca 70 gram karbo om dagen, for når det er nødvendig å aktivt begynne å redusere på fettet. Dette lærte jeg i "Bedre uten brød", men det kan sikkert lønne seg å føle seg frem, og så blir det jo som Nille også sa helt naturlig noe mindre fett når man øker litt på karbo. Ren matematikk det!

Lykke til videre flinke flinke Stine-mor

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 07:27   #16
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Når man er ferdig med ketolyse ...

Hei
Etter ketolysekuren anbefaler jeg å fortsette med salat til lunsj og grønnsaker til middag, frukt som snack om kvelden.
Fettmengden må reduseres til halvparten av det man inntok på ketolysekuren og det er nå viktig med GODE fettstoffer. Viktigst er omega II fra fet fisk, enten i nesten daglig å spise fet fisk, eller ta tran. Det er mange innlegg om fett, så jeg skal ikke starte en ny debatt men be folket SØKE i forumet. Rapsolje til steking er dog både godt,billig og bra.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 08:20   #17
Tittentei
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 53
Innlegg: 749
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når man er ferdig med ketolyse ...

Ok, bare sånn for å få dette med fett inn med teskje, hvis jeg kutter ut de to ss med cocosa jeg spiser nå hver dag da er jeg langt på vei til å kutte fettet? Spiser ikke sånn veldig mye fett utover dette. Steiker i meierismør.

__________________


Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 11:25   #18
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Når man er ferdig med ketolyse ...

Bortsett fra at det sannsynligvis er det sunneste fettet du spiser, så er det sikkert ok. Ville i hvert fall ikke sluttet før det var tomt.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 10:04   #19
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Når man er ferdig med ketolyse ...

En liten oppdatering. Jeg har ikke klart å gi slipp på ketolyse, men nå må jeg jo bare:sukk: Men jeg har innført litt mer grønnsaker, ost og nå nøtter, men er nok ikke oppi 40 karber om dagen. Synes det er litt vanskelig...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 23:48   #20
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Når man er ferdig med ketolyse ...

Nille: Lurer på en ting... Skal man ta ett og ett trinn, feks; når jeg har økt grønnsaksmengden litt, og skal begynne med trinn to med nøtter (er heller ikke spes glad i ost), skal jeg da kutte ned på grønnssakene igjen? Og når jeg skal på trinn tre, skal jeg da kutte ut nøttene? Eller skal man spise alt, mer og mer? Klarer ikke helt å se for meg at jeg skal spise så mye...

*elskerketolyse*:sukk:

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 23:55   #21
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Når man er ferdig med ketolyse ...

MÅ man slutte med ketolyse eller lignende da? Skaldeman'ere og slike lever jo på den maten hele tiden, og vi gjorde det jo i urtiden? Jeg mener; dersom man ELSKER det kostholdet og føler seg fantastisk vel med det, MÅ man virkelig innføre flere karber da? Jeg nekter å tro at det er usunt å leve slik hele tiden om kroppen vil??

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 20:25   #22
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Når man er ferdig med ketolyse ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

MÅ man slutte med ketolyse eller lignende da? Skaldeman'ere og slike lever jo på den maten hele tiden, og vi gjorde det jo i urtiden? Jeg mener; dersom man ELSKER det kostholdet og føler seg fantastisk vel med det, MÅ man virkelig innføre flere karber da? Jeg nekter å tro at det er usunt å leve slik hele tiden om kroppen vil??

:klemme: Jeg kunne ønske det var så Men i følge boka skal man ikke leve på ketolyse i mer 6 mnd... Det er vel ikke bra å være i ketose FOR lenge av gangen...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 00:17   #23
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Når man er ferdig med ketolyse ...

Men det sier Torkil, andre sier noe annet. Det er jo folk på Atkins som har levd på induksjon i flere år, og som sagt så levde vi jo slik i urtiden? Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så ille og leve sånn HELE tiden om man faktisk føler seg vel? Noen kropper trives jo faktisk med dette kostholdet hele tiden. Må man virkelig da innføre karber uansett? Er jeg helt på bærtur nå?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 00:21   #24
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Når man er ferdig med ketolyse ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men det sier Torkil, andre sier noe annet. Det er jo folk på Atkins som har levd på induksjon i flere år, og som sagt så levde vi jo slik i urtiden? Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så ille og leve sånn HELE tiden om man faktisk føler seg vel? Noen kropper trives jo faktisk med dette kostholdet hele tiden. Må man virkelig da innføre karber uansett? Er jeg helt på bærtur nå?

Svaret du får her skal jeg jammen følge godt med på... For nå er jeg spent

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 00:24   #25
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Når man er ferdig med ketolyse ...

Jeg og, hehe. For alle sier så mye forskjellig. Polezsynski sier jo feks. at man godt kan være i ketose hele tiden, at ketose er en naturlig tilstand for urmennesket. Ja, han anbefalte det til og med til meg da jeg var gravid sist (jeg hadde et spørsmål om svangerskap og Atkins i Mat og Helse som kom på trykk i oktoberutgaven 2003). Vet jo ikke hvem jeg skal høre på lenger, men fornuften min sier jo at siden vi levde på kjøtt, fett og grønnsaker (?) i urtiden, og at vi ikke hadde tilgang på verken poteter, pasta, ris eller korn, så skjønner jeg virkelig ikke hvorfor det skulle være skadelig, iallfall ikke om man faktisk føler seg så utrolig vel i ketose? Føler man seg dårlig blir det jo noe helt annet.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny her .. Ketolyse når man har PCOS og insulinresistens? LilleVille Ketolysekuren 9 16-08-06 23:06
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no