Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Undervektig med ketose?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-11-07, 01:24   #1
coo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 34
Innlegg: 1
coo er på en erverdig vei

Undervektig med ketose?

...


Sist redigert av coo : 09-07-08 kl 18:51.
coo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 01:59   #2
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Undervektig med ketose?

Med en BMI på 20 tror jeg nok helst det er at du ser deg selv annerledes enn noen andre dersom du synes du ser feit ut.
Ketose er rimelig drøyt for en så liten kropp.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 07:38   #3
Smørbukken
Juniormedlem
 
Smørbukken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 53
Innlegg: 10
Smørbukken er ny på veien

Sv: Undervektig med ketose?

Opprinnelig lagt inn av coo, her.

Hei!

Jeg lurer på om det er mulig å bli undervektig ved å være i ketose, eller om kroppen "stopper" før man blir undervektig? F.eks hvis man starter med bmi på 20, hvor mye kan man gå ned før vekten stopper å gå ned?

Nå er det sikkert noen som sier at man ikke trenger å gå ned i vekt med en bmi på 20, men folk med bmi på 20 ser ikke like ut, og jeg vet at jeg har en del fett som skal bort. Er ketose den rette veien å gå, eller bør jeg heller satse på "kalori-slanking", eller noe annet?

PS: Jeg har ikke planer om å bli veldig undervektig altså, bare rett under grensen. Har vært rett under grensen før, og jeg så mer normalvektig ut da enn jeg gjør nå.

Hei
Jeg har veldig vanskelig for å forstå hvorfor en ungdom med BMI på 20 vil slanke seg ved ketose. Er det ikke bedre å prøve med trening? Hvis du allerede trener en god del, så vil jeg kanskje tro at 20 er lite nok.

Vær forsiktig. Mange av oss som har endt opp her inne med en BMI på over 40, har også vært slanke en gang. Uvettig slanking har ødelagt for flere av oss.

Jeg vet at det er vanskelig å godta, men jeg er sikker på at folk som ser deg, oppfatter deg som slank.

__________________

Smørbukken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedons metode Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 07:55   #4
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Undervektig med ketose?

Jeg synes også ketolyse/ketose høres vel drastisk ut. Hva med å sette seg inn i lavkarbo kosthold, som f.eks. Fedon? Da snakker vi ikke om at du skal ha som mål å slanke deg (gå ned i vekt), men at du endrer kostholdet til å inneholde mindre karbohydrater og at du dermed får en sunnere livsstil? Da vil du ha masse energi til å trene samtidig, og at du etter hvert vil føle at du kan bli mer fornøyd med deg selv og kroppen din?

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 09:26   #5
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Undervektig med ketose?

Hei!

Ketose (som du spør om) passer best for de med 10 kilo (og mer) for mye.
Og det har ikke du med en BMI på 20.

For kroppens beste bør du gjerne leve lavkarbo. Og som Krissi sier,
noe ala Lindberg.
Samt trening er vel det beste å anbefale for å bli kvitt det du mener du har for mye.

Men det aller, aller viktigste du kan gjøre for deg selv er å si til deg selv
at du er flott som du er, og tro på det!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 11:10   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Undervektig med ketose?

Jeg for min del ble dårlig når jeg gikk i ketose som undervektig. (Jeg tålte ikke sukker, så jeg måtte leve på kanten til ketose en stund før jeg ble bedre.)

Jeg sier som de andre, at jeg heller vil anbefale deg å spise lavglykemisk (masse grønnsaker, masse protein, endel fettsyrer (oliven og rapsolje helst), og bruke grovt brød og naturris og nesten ikke potet), dette vil stabilisere hormonene dine, og også den fettlagringen som insulin gir, og da vil ekstralager av fett som ligger på mage/hofter/bak/lår minke. Det balanserer kroppen din. Sammen med trening er dette mer enn nok.

(Dette innebærer like stor forpliktelse som en ketogen diett dersom du ønsker resultater, det nytter ikke å spise en baguett, en bolle, en kake, osv. innimellom, for da tar det mye lengre tid før du oppnår resultater.)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Optimale Smoothies Ziggy Optimal Ernæring 61 27-12-14 22:52
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Hmm, nå lurer jeg på dette med Ketose Lollypop! Ketolysekuren 15 19-09-07 23:24
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no