Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

HJELP! Hvorfor er jeg ute av ketose?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-10-07, 12:22   #1
Liiiz
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Alder: 36
Innlegg: 66
Liiiz er på en erverdig vei

HJELP! Hvorfor er jeg ute av ketose?

Jeg tisset på en stix i går, og den gav ingen utslag for at jeg var i ketose. Jeg har lurt på hva som er grunnen. Det eneste jeg har spist som ikke er lavkarbo er diettorelle sukkertøy fra sverige som inneholder 93 gr karb. per 100 gram hvorav 93 gr er polyoler/und mehrwertige alkohole. De er søtet med isomalt, maltitsirup, aspartam og acesulfam k. Ved siden at det drakk jeg en kopp te på mandag med eple og kanel smak. Det var ingen varedeklarasjon på denne, men det stod at teen inneholdt eple ekstrakter og kanel. Jeg vet at man ikke burde spise/drikke varer uten varedeklarasjon, men mener å ha lest at te er greit å drikke. Hva tror dere grunnen kan være?

Det hadde vært kjempe fint om noen kunne ha hjulpet meg med dette, for jeg vil gjerne finne ut hva den ulovlige kilden er.

__________________
My time to shine!
Liiiz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 13:02   #2
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: HJELP! Hvorfor er jeg ute av ketose?

Det kan være så enkelt at det var feil på stixsen.

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 13:07   #3
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: HJELP! Hvorfor er jeg ute av ketose?

Heihei!
Mange tåler ikke kunstige søtningsstoffer, uansett hvor "lovlige" de er.
Det er bare du som kan finne ut hvordan din egen kropp reagerer på ulike ting. Det er mange og store individuelle forskjeller, selv om man følger kuren og boka til punkt og prikke. Det beste du kan gjøre er å "eksperimentere" på deg selv, for å finne ut hvilke faktorer som påvirker deg. Test ut bare en ting av gangen, hvis ikke blir det umulig for deg å finne ut hva som gjorde at du stoppet opp. Det er bare din egen kropp som sitter med denne fasiten, uansett hva boka sier "er lov". Selv stoppet jeg opp pga tomater. Boka sa ingenting om det...

Lykke til videre!
Vi heier på deg!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:27   #4
Liiiz
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Alder: 36
Innlegg: 66
Liiiz er på en erverdig vei

Sv: HJELP! Hvorfor er jeg ute av ketose?

Takk for svar! Hadde det bare vært så vel at det var stixen som viste feil, prøvde nemlig i dag også. Og den gav ikke noe utslag nå en heller. Forøvrig har jeg aldri gått ut av ketose eller stoppet å gå ned ned selv om jeg har spist søtningsstoffer. Men nå er det altså noe som er galt. Er det noen som har noe erfaring fra te drikking? Om det kan ha noen virkning på ketosen?

__________________
My time to shine!
Liiiz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:29   #5
Liiiz
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Alder: 36
Innlegg: 66
Liiiz er på en erverdig vei

Sv: HJELP! Hvorfor er jeg ute av ketose?

Og en annen ting: Når man er ute av ketose, tar det vel en 3-4 dager før man kommer inn igjen. Bør man da spise like mye fett som man ellers gjør når man er i ketiose? Vil man da legge på seg?

__________________
My time to shine!
Liiiz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:34   #6
Marte_mor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 45
Innlegg: 35
Marte_mor er på en erverdig vei

Sv: HJELP! Hvorfor er jeg ute av ketose?

Venter spent på flere kloke svar, for akkurat det samme skjedde meg i går! For første gang på nesten 2 mnd er jeg ute av ketose, og jeg skjønner ikke hvorfor! Spiste en kyllingsuppe i går, med rotgrønnsaker, buljong og kyllingfilet. Kan da ikke være den? -Og drakk litt te. Kanskje det er teen vi plutselig stopper opp av Liiiz?!

Marte_mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:42   #7
Liiiz
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Alder: 36
Innlegg: 66
Liiiz er på en erverdig vei

Sv: HJELP! Hvorfor er jeg ute av ketose?

Ja, det er det jeg også tenker.. Uff! For frukt er jo forbidden for oss, og det er jo ofte frukt i te. Eller om det er disse tullete sukkertøyene for min del..? Får håpe vi finner ut av det!

__________________
My time to shine!
Liiiz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:47   #8
Marte_mor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 45
Innlegg: 35
Marte_mor er på en erverdig vei

Sv: HJELP! Hvorfor er jeg ute av ketose?

Opprinnelig lagt inn av Liiiz, her.

Ja, det er det jeg også tenker.. Uff! For frukt er jo forbidden for oss, og det er jo ofte frukt i te. Eller om det er disse tullete sukkertøyene for min del..? Får håpe vi finner ut av det!

Jeg bruker i tillegg melk i teen.. Men har jo drukket te nesten hver dag uten at det har påvirket negativt. Nei, jeg vet ikke jeg altså.

Marte_mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 16:12   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: HJELP! Hvorfor er jeg ute av ketose?

Dere er ikke nødvendigvis ute av ketose fordi om stixen ikke har utslag.

Om dere spiser nok, riktig og etter boka (tillatte matvarer) og har talt alle karber som skal telles - bør dere være i ketose okke som.

Kutt ut søtstoff en stund, likeså fruktteer, - spis slik dere har gjort når dere fikk utslag.

Å ikke ha utslag betyr ikke at dere ikke går ned !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 17:32   #10
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: HJELP! Hvorfor er jeg ute av ketose?

Det kan jeg skrive under på. Jeg kan også oppleve å ikke ha utslag den ene dagen, og så ha utslag den andre.
Tror det kan være greitt å ikke henge seg for mye opp i stix'ene, det fører raskt til frustrasjoner. Ha is i magen, og følg dietten (som Nille skriver) så går det nok fint.

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no