Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Stopp i vektnededgang!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-09-09, 13:22   #1
viet60
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 63
Innlegg: 60
viet60 er på en erverdig vei

Stopp i vektnededgang!

Hei
Jeg startet med slanking i slutten av juli. Tok av 8 kg veldig fort,men nå har det stått bom stille i mange uker. Jeg veide 141 da jeg startet, er nå nede i 133.
Er i ketose hele tiden, bruker stick flere ganger i uka.
Spiser mye egg&bacon, hjemmelagde karbonader, kylling og ren fisk.
Ved siden av har jeg litt smørdampet blomkål, masse majones, kanskje litt feta ost for smakens skyld.
Jeg bruker vanndrivende 1 gang i uka,pga vannannsamlinger, bla i bena.
Kan dette være grunnen, eller?
Jeg er tilbudt operasjon (Gastric bypass) i desember,men vil helst slippe,
Hilsen Bjarne

Hilsen Bjarne

viet60 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SKALDEMAN/KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 13:40   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Stopp i vektnededgang!

Vel du har gått ned 8kg på kort tid, mulig kroppen bare trenger litt tid på seg til å tenke?
Ketose bet*r ikke vekttap dessverre. Jeg sto stille de første 5 ukene jeg, før kroppen bestemte seg for å kvitte seg med noen kg.
Nå står jeg stille igjen, og tar det med ro, men kutter ut bringebærene jeg har spist litt av og prøver å spise litt mere grønnsaker til.

Kroppen er ingen maskin du kan stille inn på ønsket vekttap pr uke. Ta tiden til hjelp og prøv å ikke stresse.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 10:40   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Stopp i vektnededgang!

Hei
Den vanndrivende medisin har intet å si. Jeg anbefaler deg å prøve i det lengste med naturlig slanking. Gastric bypass er jo en operasjon som får konsekvenser for resten av livet. Langtidseffektene vet vi lite om. MEN det medfører store og ofte permanente vekttap så cost-benefit er positiv.

Mosjon, høyt fettinnhold og kanskje en lett reduksjon i den totale matmengde kan øke vekttapet. Husk grønnsakene og blandet salat.

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 14:34   #4
viet60
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 63
Innlegg: 60
viet60 er på en erverdig vei

Sv: Stopp i vektnededgang!

Hei

Takk for svaret, jeg er glad for det,jeg har hørt så mye om at det er farlig å bruke vanndrivende på denne type slankekur.
Gastric bypass frister meg ikke, da jeg kjenner folk som har dødd under oprasjonen, og i tillegg er det en stor andel som sliter med problemer etterpå.

Jeg sliter også med kraftig kols, har lungekapasitet under 50%, og sover med bipap pga søvnapne. Jeg er nå på rehab,men foreløpig kan jeg ikke jobbe,fordi jeg klarer svært lite i hverdagen.Kan trygdekontoret nekte meg videre trygd hvis jeg ikke vil la meg operere?

Bjarne

viet60 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SKALDEMAN/KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 17:56   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Stopp i vektnededgang!

Hei,
Stress er en av de vanligste faktorene som hindrer vektnedgang og da er det ikke bare vi normalt tenker på som stress. Alle de plagene du har er stressfaktorer for kroppen og kan derfor være en medvirkende årsak til at du vil oppleve en saktere vektnedgang, kroppen har så mye annet å jobbe med. Dårlig søvnkvalitet er faktisk også en faktor som kan hindre vektnedgang.
Jeg sliter med kroniske smerter og det stresser kroppen min. Jeg gikk ned ca 10 kg på 4 måneder og har nå stått stille i et år, men det løsner vel snart, har minst 12 kg til som må av.
Så du må kanskje innstille deg på at dette kan ta litt lengre tid enn du hadde forventet deg.
Lykke til videre…

Her er en link om Tålmodighet og slankestress, mange har hengt denne opp på kjøleskap døra, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811&highlight=t%E5lmodighet

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stopp i vektnedgang eneri evot Spørsmål og svar 5 14-03-09 09:08
stopp i vektnedgang eneri evot Spørsmål og svar 1 19-02-09 10:38
Stopp i vekttapet Jostein Ketolysekuren 1 08-02-09 17:12
Så ble det full stopp isabella Ketolysekuren 12 12-12-08 08:55
Sp.mål om Stopp-skiltet chablis Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 3 23-07-05 16:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no