Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Jeg er så skuffet over meg selv

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-09, 14:25   #1
emma1
Medlem
 
emma1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 88
emma1 er på en erverdig vei

Jeg er så skuffet over meg selv

Ja, nå er det på'n igjen
Gikk på Ketolysekuren for akkurat ett år siden og klarte å gå ned 15 kg - kom ned på idealvekt.

Nå har jeg gått opp igjen 10 kg og er skikkelig skuffet over meg selv! Så nå har jeg begynt igjen - 1 dagen i dag ! Jeg mistet utrolig mye hår sist jeg gikk på kuren, men det kom tilbake da jeg sluttet på kuren. Noen som har råd mot dette?

Nå skal jeg ned minst 10 kg, så må jo bare bite tennene sammen! Synes det er vanskelig å holde meg nede når målet er nådd. Kiloene har kommet jevnt og trutt på igjen. Jeg kjøpte t.o.m. boken - "Etter slankekuren" tror jeg den het, men skeiet selvfølgelig ut, da jeg var slank og følte jeg kunne unne meg litt ekstra... Kom inn i en ond sirkel, hvor jeg fikk nerver av at jeg enda en dag hadde skeiet ut - så nattesøvnen ble så som så, og matinntaket økte! Vekten ble skjøvet langt inn i et skap osv.

Nå er det slutt!!!! Skal bite tennene sammen, og tenker at når kiloene begynner å forsvinne så stiger nok humøret også.

Noen som går på kur for andre gang? I så fall - går det like greit 2.gang med vekttap osv?

__________________



emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 15:06   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg er sååååå skuffet over meg selv

Lykke til

Er nok noen her som gjør det, og meningene og resultatene er nok delte på det har gått like bra eller ikke.

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 17:38   #3
Bradypus Variegatus
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 38
Bradypus Variegatus er på en erverdig vei

Sv: Jeg er sååååå skuffet over meg selv

Hei Emma, kjære deg
Det er ikke så lett dette her med vekt

Jeg gikk ned ganske mye med Atkins for noen år tilbake.
Hadde stabil og fin vekt (uten at jeg trengte å gjøre spesielt mye for å holde den), helt til ting skjedde og jeg gikk opp igjen ca halve jeg hadde tatt av.
Har hatt et par halvhjerta forsøk på å hoppe på igjen tidligere, men de har alltid blitt avbrutt av min viljestyrke (sterk som Heistad bringebærgele).
(i tillegg virker det å være enklere for min omgangskrets om jeg er tjukk, så de føler seg bedre med sine egne kropper. Ingen støtte for vektvedlikehold der altså)


Men nå er jeg her igjen da, en uke uti startfasen på Atkins.
Går så fint så, vi må bare prøve å se på det som en livsstil vi skal ha med oss, ikke en kur.
Jeg burde kanskje ikke si noe, jeg som har gått opp igjen så mye.
Men jeg gjør det likevel. For jeg skal gå ned igjen faktisk.

Kanskje er det sunt med litt skuffelse og forbannelse over seg sjøl når det har gått som det har gått?
Så når vi sitter der og er slanke og fristes av kake og brus og vetikkehva, kan vi tenke tilbake på hvor skuffa vi ble av oss sjøl den gangen vi sprakk.

Jeg ønsker oss lykke til, jeg tipper det skal gå bra.

PS: håravfall skjer av og til hos folk som mister mye vekt fort. av og til skyldes det feil/underernæring, men det kan også skje tilsynelatende uten grunn.
Har dessverre ingen tips, men kanskje en liten dråpe lim ved hver hårrot kan hjelpe? (tuller altså)

Bradypus Variegatus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 17:59   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er sååååå skuffet over meg selv

Velkommen tilbake!

Jeg gikk ned 10 kg i fjor, gjorde samme tabbe som deg(i tillegg til et forsøk på å slutte å røyke), gikk opp og er nå i gang igjen!

Syns det går vel så greit denne gangen. Kjenner jo til de fleste fellene fra før, bryr meg ikke om det går litt tregt, bare det går ned og i tillegg har jeg fått en masse venner her som gjør at jeg ikke har lyst til å gi opp selv når det butter!

Masse lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 18:22   #5
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Jeg er sååååå skuffet over meg selv

Jeg tenker at fremfor å ha det store slankefokuset, bør du tenke på et kosthold du kan klare over tid. For mange kan det være smartere å ta en saktere vektnedang, hvor man hele tiden er på det kostholdet man skal være resten av livet. Jeg skjønner dog at min blir fristet av ketolysens raske resultater, men forsøk å ikke se på det som en kur!!

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 19:16   #6
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er sååååå skuffet over meg selv

Det handler om å forandre tanker og livsstil for livet, ikke for en kort periode. Jeg gjør dette ved å glemme hele vekten og tenke sunnhet, framfor nedgang. Det er selvfølgelig en god bivirkning at jeg går ned i vekt, men så merker jeg jo heller ikke om jeg står stille en uke eller tre.

Jeg veier og styrer heller ikke med maten. Selvfølgelig kan det være viktig for de som ikke vet hvor mye de kan spise av ditten og datten. Jeg holder meg da helt unna de store fellene (grønnsaker som vokser under jorden, mais, brød, ris, potet, pasta) og spiser ellers hva jeg ønsker. Jeg baker ikke masse erstatningsprodukter, men spiser masse grønnsaker og kjøtt/fisk/fugl + egg. Om jeg har det travelt eller er skrubbsulten to timer før fellesmiddag med familien, så unner jeg meg en atkinsbar.

Skal du kose deg, så gå for litt jordbær og fløte i helgene. Det er ti ganger bedre enn all verdens godterier og kaker (synes jeg).

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 20:21   #7
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Jeg er sååååå skuffet over meg selv

Hei Emma!

vi er i samme båt. Jeg gikk ned fra 73,5 til 67,5 i fjor høst (på 9 uker) og var så fornøyd. Kom inn i masse gamle klær og koste meg skikkelig. Så kom jula. Så kom fridagene. Så kom vinterferien. Så kom en haug med seminarer og overnattingsturer. Og vips, i påska veide jeg 73,5 igjen.

Nå er jeg igang for 2. og SISTE gang. Har gått ned til 67,5 igjen, men denne gang på bare tre uker. Det er mye lettere andre gang enn første, for nå vet jeg hva jeg kan spise og hva jeg skal holde meg unna.

Et tips er å holde seg unna kunstig sukker. Forrige gang prøvde jeg ut ostekaker og suksessterter og alskens desserter fra oppskriftene her inne. Spiste også sjokolade uten sukker. Jeg gikk jo ned, men veldig mye saktere enn jeg kunne ha gjort. Nå sier jeg nei til alt kunstig sukker. Jeg tror det bare øker suget på noe søtt.

I lunsjen på jobben sitter halvparten av damene og spiser en slags suppe som skal virke slankende. De har gått ned kanskje et par kilo siden påske. De glaner stort når jeg drar fram kotelettene...

Lykke til!

Hanne

hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 22:00   #8
BiMa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 5
BiMa er på en erverdig vei

Sv: Jeg er sååååå skuffet over meg selv

For noen år tilbake gikk jeg ned 35 kg, og hadde de siste 5 kg igjen da jeg brakk foten. Komplisert brudd, som ikke ville leges så fort. Var kjempeflink i starten; passet på at jeg ikke spiste "feil" mat, siden jeg ikke kunne være aktiv. Men når tiden gikk og jeg ikke ble bra...syntes jeg så synd på meg selv, og trøstespiste. Sakte men svært så sikkert kom 25 kg på igjen.
Har gjort mange halvhjertede forsøk, men har gitt opp etter noen uker. Det hjelper jo heller ikke på at jeg er kommet i overgangsalderen .
Håper at jeg denne gangen skal holde hele veien til en lettere kropp. Vil så gjerne på flere fjellturer, men nå er det et slit. Trener og går, men kommer ikke helt i form, fordi jeg er for tung.
Denne gangen skal jeg ikke skuffe meg selv!!!!

BiMa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 22:07   #9
kikki67
Juniormedlem
 
kikki67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 15
kikki67 er på en erverdig vei

Sv: Jeg er sååååå skuffet over meg selv

Dette var veldig kjent for meg også... Gikk på Atkins for litt over ett år siden og gikk ned 10 kg. Jeg var kjempe fornøyd med meg selv men gjorde den samme feilen som jeg har skjønt at veldig mange andre også har gjort.

Jeg tenkte på det hele som en kur og tenkte at jeg kunne spise helt som før etter at målet var nådd. Det var tydelig vis ikke riktig. Så flesteparten av de tapte kiloene snek seg sakte men sikkert på igjenn over ett års tid. Helt til jeg fik nokk og startet opp i gjenn i februar.

Nå er jeg veldig motivert for at det skal være en livsstilsendring for evig og altid men om jeg klarer det vil jo tiden vise da....
For meg har kiloene forsvunnet mye saktere denne gangen i forhold til sist men jeg går i vertfall sakte nedover så jeg er ganske fornøyd.

Denne gangen trener jeg også en del noe jeg ikke gjorde sist så jeg har nok byggd en del muskler som jo veier en del. Har nå tatt av meg i unnerkant av 7 kilo.

Så mitt råd blir og se på det hele som en livstilsendring og ikke bare en kur.
Masse lykke til.

kikki67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 15:07   #10
emma1
Medlem
 
emma1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 88
emma1 er på en erverdig vei

Sv: Jeg er så skuffet over meg selv

Takker for alle svar !
De motiverer veldig og det er godt å høre at det er andre som er i samme båt!

Tror nok det er veldig viktig å ta dette som en endring av livsstil i stedet for en kur.

Det blir en del utfordringer fremover med kosekvelder med familien når det er GP, 17.mai og min datters konfirmasjon neste helg. Der er det innleid kokk som lager 3-retters, men får forsøke å være forsiktig. Har funnet oppskrift på en ostekake som gir 3 karber pr stk, og siden jeg skal bake alle kakene så skal jeg sannelig bake den også. Da kan jeg unne meg en bit med god samvittighet.

Jeg synes det har vært lettere å legge om kostholdet nå, siden jeg stort vet hva jeg kan spise og ikke. Jeg finner selvsagt ikke boken om Ketolysekuren så håper noen kan svare på om det jeg spiser er nogenlunde riktig?

Til lunch spiser jeg salat, paprika, ost m/0 karber, kremfløte og en kvart kylling.

Til middag spiser jeg variasjon av laks, ørret, kotteletter, kylling, biff osv - alt rent kjøtt eller fisk og har alltid mye brokkoli og eller blomkål til. Serverer alltid med en fløtesaus uten mel, eller rømmesauser e.l.

Til kvelds kan jeg kose meg med noe pålegg uten karber med agurkstenger og ost eller baconkrisp.
Jeg drikker kun vann hele dagen, ellers har jeg laget meg forskjellige confectadrikker som både er friskt og leskende.
Spiser også 3 mandler pr dag.

Høres dette riktig ut, og er det noe mer jeg bør spise?
Jeg må også nevne at jeg tar alle vitaminene pr dag som hører til Ketolysekuren.

Takk igjen alle sammen - vi får holde hverandre oppdatert og støtte, hjelpe og trøste hverandre

__________________



emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 15:35   #11
Moni78
Nytt Medlem
 
Moni78 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 45
Innlegg: 3
Moni78 er på en erverdig vei

Sv: Jeg er så skuffet over meg selv

Heihei!

Dette er mitt første innlegg her, selv om jeg har "sneket rundt" ett års tid.. Jeg har også gått på Atkins, og mistet en periode skremmende masse hår..for min del var løsningen 3 B-sprøyter hos legen over en periode på en måned. I tillegg har jeg fått resept på B-vitaminer som jeg tar hver dag, og jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri har hatt så mye hår på hodet som nå! Så kanskje det kan være til hjelp for deg også? Lykke til videre!

__________________


Moni78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 16:14   #12
Tronee
Juniormedlem
 
Tronee sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bodø
Innlegg: 13
Tronee er på en erverdig vei

Sv: Jeg er så skuffet over meg selv

Opprinnelig lagt inn av Moni78, her.

Heihei!

Dette er mitt første innlegg her, selv om jeg har "sneket rundt" ett års tid.. Jeg har også gått på Atkins, og mistet en periode skremmende masse hår..for min del var løsningen 3 B-sprøyter hos legen over en periode på en måned. I tillegg har jeg fått resept på B-vitaminer som jeg tar hver dag, og jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri har hatt så mye hår på hodet som nå! Så kanskje det kan være til hjelp for deg også? Lykke til videre!

Hmm.... Lurer på om det kan hjelpe en 35-åring som er blitt noe tynn på toppen...
Vel vel...er vel ikke noe håp om det He he

Tronee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Påpasselig med karboene... Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 10:37   #13
Moni78
Nytt Medlem
 
Moni78 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 45
Innlegg: 3
Moni78 er på en erverdig vei

Sv: Jeg er så skuffet over meg selv

Opprinnelig lagt inn av Tronee, her.

Hmm.... Lurer på om det kan hjelpe en 35-åring som er blitt noe tynn på toppen...
Vel vel...er vel ikke noe håp om det He he

Hoho, er vel heller tvilsomt om B-vitaminer hjelper på "tynn-i-hyssingen-syndromet", ja

__________________


Moni78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sååå skuffet Gladlaksen Ketolysekuren 2 31-10-08 07:53
Lage is selv? Bathory Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 07-05-08 18:35
Ble litt skuffet over boken jeg Bianca Spis deg ned i vekt med Skaldeman 5 26-01-06 22:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no