Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Flere som skal ned 30 kg?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-11, 22:05   #251
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Opprinnelig lagt inn av ekenna, her.

10% av energi fra karbohydrater, og på Skaldeman, er det mulig da?

Feil mener du?

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 14:55   #252
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Opprinnelig lagt inn av Tirililltove, her.

Feil mener du?

Det hørtes ut som "mye" karbo og i såfall lite kcal, inni mitt hode hvertfall Men så finnes det jo flere "nivå" på skaldeman også. Jeg vet ikke hvordan fordelingen mellom fett/proteiner/karbohydrater er for de som går på 10+ og 25+. På 50+ skal det vel ikke være mer enn 3g karber per måltid f.eks. Og jeg tror ikke det er mange grammene mer på 10+ og 25+. Og om det skulle tilsvart 10% av hele energi inntaket, ja da er det ikke mange kcal en får i seg, i løpet av en dag...

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 18:32   #253
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Opprinnelig lagt inn av ekenna, her.

Det hørtes ut som "mye" karbo og i såfall lite kcal, inni mitt hode hvertfall Men så finnes det jo flere "nivå" på skaldeman også. Jeg vet ikke hvordan fordelingen mellom fett/proteiner/karbohydrater er for de som går på 10+ og 25+. På 50+ skal det vel ikke være mer enn 3g karber per måltid f.eks. Og jeg tror ikke det er mange grammene mer på 10+ og 25+. Og om det skulle tilsvart 10% av hele energi inntaket, ja da er det ikke mange kcal en får i seg, i løpet av en dag...

Det er % og ikke gram, jeg ligger på 5-10 % karbo 70 -75 % fett

Energien min kommer fra fett, både eget fett og det jeg spiser, det er jo filosofien å bruke av eget lagret fett.
Kalorier teller jeg ikke. Det virker jo.

Jeg har prøvd 0 karbo, det ble litt drøyt for meg, forsøkt meg frem til hva min kropp fungerer på. Noen dager mer noen dager mindre, sulten bestemmer.

Men fakirbiffen til skaldemanns er virksom hvis man vil fort ned.

fint med innspill
Tirilill

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 20:34   #254
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Opprinnelig lagt inn av Tirililltove, her.

Det er % og ikke gram, jeg ligger på 5-10 % karbo 70 -75 % fett
Tirilill

Ja, det forstod jeg jo. Men hvor mange gram karbohydrater ligger du på til dagen da, om 10% kommer fra karbohydrater? (Siden det på skaldeman er snakk om veldig små mengder karbo ber dag, blir ikke 10% lite mat?)

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 00:14   #255
Elbe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 29
Elbe er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Dersom man ikke spiser lavkarbobrød/kaker, søtningsmidler eller frukt overhode og kun grønnsaker som vokser over jorda - da kan man spise så det tyter uten å få i seg mye karbo. Du kan jo for eksempel spise 150 reddiker eller 1.2kg kokt spinat og allikevel ikke få i deg mer enn 12g karbo.

Elbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 15:10   #256
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Alle mine karbo kommer fra grønnsaker som vokser over jorden.

Jeg sjekket på diett.no hva jeg spiste igår og det ble forholdet 75/22/3 %
altså 3 % karbo

Jeg spiser bare 2 ganger pr dag i gj.snitt, da fet mat metter, er jeg sulten til kvelden tar jeg litt ost med og uten


Hva spiser du da Ekenna?

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 15:23   #257
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Ost med eller uten paprika , paprika falt ut

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 12:25   #258
Piripi
Juniormedlem
 
Piripi sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Molde
Innlegg: 40
Piripi er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Hei!
Ny her og skal også ned 30 kg +. Til min overraskelse hadde vekta gått ned 2 kg siden lørdag Må vel være mye vann som har forsvunnet ut av kroppen da.

Veldig motiverende å ha et forum som dette der jeg kan lese om mennesker som sliter med det samme som meg. Dere er motiverende!

__________________
Piripi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 14:43   #259
Elbe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 29
Elbe er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Det er det geniale med lavkarbo. Kjappe resultater, og ingen grunn til å være sulten.

Elbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 14:24   #260
thersley
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 45
thersley er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Hei dere! Har nå sitti og lest en times tid - så flinke dere er!
Og jeg tenker - her vil jeg også være med


Bør nevne at jeg vil ned ca 30 kg

thersley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 15:22   #261
solsikke123
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 74
solsikke123 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

heihei
velkommen!!
ER det noen som har skjønt hvorfor vekta kan svinge to kg fra en dag til en annen? Jeg hadde endelig gått ned en kg, dagen etter var det opp to, en uke etter var jeg nesten nede de to igjen...
Ingen stor logisk grunn til det selv om man kan spekulere i vann, mat, syklus....men slik har det jo aldri vært på f.eks grethe rode, så derfor er det så rart...
Hvorfor svinger vekta mer på lavkarbo enn på andre ting?
Det står sikkert noe om det et sted her inne, men jeg spør nå likevel...

__________________


solsikke123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 22:17   #262
Elbe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 29
Elbe er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Opplever de samme vektsvingningene selv, men regner med at det er sånn kropper som får i seg riktig næring skal virke. Det vil si, når vi har gått på andre typer slankekurer, så har kanskje ikke kroppen "turt" å reagere på våre naturlige sykluser? Vet ikke, men det er jo mulig...

Elbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 22:55   #263
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

En vesentlig forskjell på lavkarbo og høykarbo er jo dette vannet i kroppen. Hadde liksom et logisk svar på spørsmålet inni hodet mitt, men hvordan jeg skal ordlegge meg er en annen sak. Når du legger om til lavkarbo, er det mange som mister vannkilo. Det er vel noe i det? Kanskje noen kloke hoder kan forklare sammenhengen/forskjellen?

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 23:19   #264
solsikke123
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 74
solsikke123 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Merker at jeg reagerer mer på salt nå...
Eller kanskje ikke egentlig, men at jeg nå kan se at jeg reagerer. Før hadde jeg jo så mye vann i kroppen hele tiden så jeg merket ikke særlig forskjell fra en dag til en annen....
Jeg synes det er rart med disse vektsvingningene, og jeg har ikke funnet noe som forklarer det helt. For jeg mener ikke økning etter en utskeielse som man leser om....
Velvel, lurte på om jeg skulle droppe meieriprodukter da det går så tregt...noen andre som har prøvd det?

__________________


solsikke123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 16:41   #265
Elbe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 29
Elbe er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Noen reagerer nok mer på meieriprodukter enn andre. Selv er jeg heldig og kan dytte i meg en god del uten at jeg skutter å gå ned. Husk på at det ikke er så dumt å gå ned sakte.



Elbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 00:31   #266
solsikke123
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 74
solsikke123 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Hei.
Det går sakte....litt vel sakte. Gikk veldig fort i starten, men hadde nok mye-mye vann. Tror det var rundt 7 kg de to første ukene. så på 15 uker er det 2.5-3 kg jeg har gått ned. Det er litt FOR sakte, synes jeg...
Men det som er gøy da er at til sammen blir det 10!!!!

Leste meg litt opp på atkins her inne, så nå har jeg sett noen feil jeg har gjort...prøver å rette på det nå...
krysser fingre

det gjelder fløte og rømme som jeg nok har overdrevet inntaket på, i tillegg til at jeg skal prøve å ligge rundt 1800 kcal, det bør holde.
Har vært ganske høyt oppe der og er ikke veldig aktiv...

Noe som har vært veldig positivt er at det er mindre vondt i kroppen, føtter, knær spesielt, men også generelt muskler og ledd...
Og myyye mindre hodepine....
Veldig moro...

Denne vektsvingningen får jeg la være å tenke på, skjønner at det er ganske vanlig her inne.....)

__________________


solsikke123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 13:34   #267
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Så positivt solsikke, jeg har også merket mye bedring på diverse helseproblemer.
Jeg har gått ned 12 kilo på ca 19 uker, synes det er veldig bra, for jeg har virkelig slitt med å få noe av før.
Det har gått i rykk og napp, i starten var det så mye god mat jeg måtte prøve. Så roet jeg ned, kuttet alt med sukrin og erstatning for godsaker.
Nå blir jeg så mett og fornøyd med all den gode maten at jeg føler ikke for noe ekstra lenger. Er jeg ekstra sulten en drag innimellom tar jeg litt brie, eller Cocosa kjeks, frossen cocosa
Eller et ekstra måltid god fet mat.

Tror både hodet og kroppen må tilpasse seg nye vaner, og jeg er overbevist om at dette er det riktige kstholdet.

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 20:15   #268
wafle4
Juniormedlem
 
wafle4 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 33
wafle4 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Lurte tidligere på om jeg skulle ta en pause, men det har jeg droppet. Trives jo med kuren, går sakte men sikkert nedover. Ikke mer enn 5-600 gram i uka. Men satser da på at det kan holde når jeg en gang når målet. Jeg har også opplevd at mange "vondter" er forsvunnet. Gått ned 17,5 og har fortsatt 12,5 igjen. Blir jeg matlei så finner jeg mye gode oppskrifter her inne. La oss stå på og nå målene våre.

wafle4 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: minst mulig karbo Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 01:01   #269
solsikke123
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 74
solsikke123 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Så flinke dere er
Det er jo veldig moro at man bare for noen mnd siden veide så mye mer enn i dag selv om det underveis har føltes som det har gått ganske tregt....
Jeg har også droppet å spise på kvelden slik Nerthus har skrevet om noen ganger. Spiser mer enn nok, men innenfor kortere tidsrom.
Jeg blir litt sulten på kvelden da, men det føles ganske ok likevel....
Tror jeg har gått ned en kg på noen dager nå, men må se noen dager frem i tid...(siden det svinger slik)...
men håper, håper..

Merker at jeg kan bli dårlig i magen av grønnsaker/ salater, har noen andre merket det?
Luft/løs mage...(sjarmerende..)

Det vanskelige er at kos for meg er å putte noe i munnen. Må liksom omlegge levesettet også, og jeg skjønner liksom ikke helt hva man har som kos nå..
sier vel litt om sykt forhold til mat/godteri ja....

Har ikke klart å kutte ut suketter og pepsi max, og håper jeg slipper...
Veldig imponert over dere som klarer det..

Måler dere kcal? HVa ligger dere på?

__________________


solsikke123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 01:04   #270
solsikke123
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 74
solsikke123 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

må bare si noe mer...

Den kg har jeg jobbet med lenge altså, og det er nok mest vann disse få dagene. Men det er et nytt tall på vekta som endelig er kommet)

Og det med salat og grønnsaker føler jeg er kommet nå etter kostholdsendringen har kommet, så jeg lurte på om andre også har merket det?
...bare for å være noe tydligere...hehe

__________________


solsikke123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 09:13   #271
nlerka
Medlem
 
nlerka sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 77
nlerka er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Heeeii!!

Kan noen forklare for meg hvorfor jeg blir så kvalm etter jeg har spist om dagene? Har heller ingen matlyst, er litt slitsomt :P
Blir nesten mett av å tenke på at jeg skal spise liksom!
Akkurat spist pannekake (Oppskrift fra frisk med lavkarbo, Dr. Hexeberg) og nå er jeg så kvalm som jeg aldri har vært før!

Blir alt for lite mat om dagene.. Får vondt i hodet, magen osv. Og heller ikke konsentrert meg på skolen.. flyr bare frem og tilbake til toalettet! =/ kaster ikke opp liksom, er bare så kvalm..

__________________


nlerka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 13:08   #272
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Opprinnelig lagt inn av solsikke123, her.

må bare si noe mer...

Den kg har jeg jobbet med lenge altså, og det er nok mest vann disse få dagene. Men det er et nytt tall på vekta som endelig er kommet)

Og det med salat og grønnsaker føler jeg er kommet nå etter kostholdsendringen har kommet, så jeg lurte på om andre også har merket det?
...bare for å være noe tydligere...hehe

Jeg har blitt kvitt luft i magen med mindre karbo, var svært plaget før. Så kutt ut de du reagerer på.
Diaré fikk jeg spesielt i starten, måtte regulere fettinntaket. Noen her kalte det fett diaré.

Den kg er desto morsommere og gå ned, jegvhar vekt med vannprosent, og nå som jeg har stått stille, så har vannprosenten vist mye høyere enn vanlig. Er spent på hva som skjer når det slipper- håper jo på nedgang

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 13:14   #273
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Opprinnelig lagt inn av nlerka, her.

Heeeii!!

Kan noen forklare for meg hvorfor jeg blir så kvalm etter jeg har spist om dagene? Har heller ingen matlyst, er litt slitsomt :P
Blir nesten mett av å tenke på at jeg skal spise liksom!
Akkurat spist pannekake (Oppskrift fra frisk med lavkarbo, Dr. Hexeberg) og nå er jeg så kvalm som jeg aldri har vært før!

Blir alt for lite mat om dagene.. Får vondt i hodet, magen osv. Og heller ikke konsentrert meg på skolen.. flyr bare frem og tilbake til toalettet! =/ kaster ikke opp liksom, er bare så kvalm..

Spis bare når du er sulten, den pannekaken er litt for mye i et måltid for meg.
Stopp når du er passe mett.?
Vondt i hodet fikk jeg da jeg gikk for fort inn i ketose?

Jeg spiser bare 2 måltider pr dag, med mye fett i maten holder det mye lenger. Kkanskje du får i deg nok?

Vi er så vant til at vi skal spise mange måltider pr dag, men det er med mye karbo for da flyr blodsukkeret opp og ned. Med LCHF skjer ikke dette.

Bare noen Tanker fra meg, sjekk også hva du spiser på diett.no?

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 13:18   #274
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Og solsikke, jeg har sluttet å telle kalorier, noe som er en befrielse. Spiser bare hvis jeg er sulten, og slutter når jeg er passe mett. En øvelse for meg, kjenner meg igjen i kos er mat, må tenke nytt også- men det går lettere nå som jeg er helt av det som trigget det, nemlig sukker mel og stivelse.

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 15:38   #275
nlerka
Medlem
 
nlerka sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 77
nlerka er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Opprinnelig lagt inn av Tirililltove, her.

Spis bare når du er sulten, den pannekaken er litt for mye i et måltid for meg.
Stopp når du er passe mett.?
Vondt i hodet fikk jeg da jeg gikk for fort inn i ketose?

Jeg spiser bare 2 måltider pr dag, med mye fett i maten holder det mye lenger. Kkanskje du får i deg nok?

Vi er så vant til at vi skal spise mange måltider pr dag, men det er med mye karbo for da flyr blodsukkeret opp og ned. Med LCHF skjer ikke dette.

Bare noen Tanker fra meg, sjekk også hva du spiser på diett.no?

Takk for svar
Men jeg har bare klart å få i meg max 2 måltider om dagen, har vært mett i tre dager, etter jeg spiste en kylling middag :P vært helt sykt! Jeg har ALLTID vært sulten hele tiden, til å ikke ville tenke engang på mat nå :O Jeg vil jo spise, er jo ikke bra å ikke spise heller liksom :P

Merka at den pannekaka var mektig.. Har bare klart å ligge og sløve bort hele dagen idag..

Ifølge diett.no så har jeg vært flink å holde meg til den der, 75/25/5 greia.. Lite carbs, masse fett, og passe med protein.
Merkelige greier uansett.. Er litt vrient se! :P

__________________


nlerka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Flere i 20-årene som skal ned 15 kg? Elanessë Spørsmål og svar 47 13-02-11 23:16
Flere som skal ned ca 15-18 kg, og vil "følge" meg på veien? Fofa Generell diskusjon 29 02-12-10 10:55
Er det flere enn meg som går på vekta flere ganger om dagen? marjusen Ketolysekuren 15 08-09-10 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no