Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hei, jeg er ny!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-10, 22:05   #1
stinemora
Medlem
 
stinemora sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bøfjorden
Alder: 40
Innlegg: 70
stinemora er på en erverdig vei
Smile

Hei, jeg er ny!

Hei dere!

Jeg er en nybakt mor på 27 år som faktisk har vært medlem siden januar 09(sikkert ett eller annet nyttårsforsett), men har ikke rota meg inn på forum før nå

Jeg er nå klar for å gå ned 30 kilo, og starter imorgen den dag.
Håper å finne inspirasjon og informasjon her hos dere!

Noen som vil dele erfaringer med ketolysekur?
Er jo veldig spent på vekttap her, men samtidig helsen generelt!

stinemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 15:23   #2
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Hei, jeg er ny! :)

Er ikke inne i ketolyse-systemet, men ønsker deg masse lykke til!

TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 18:13   #3
stinemora
Medlem
 
stinemora sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bøfjorden
Alder: 40
Innlegg: 70
stinemora er på en erverdig vei

Sv: Hei, jeg er ny! :)

Takk

__________________


stinemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:06   #4
FrustrertFrøken
Medlem
 
FrustrertFrøken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 75
FrustrertFrøken er på en erverdig vei

Sv: Hei, jeg er ny! :)

Jeg er ny jeg også Prøvde for et par uker siden, men da sprakk jeg omtrent hver dag. Jeg var sammen med veninna mi som tydeligvis ikke støttet slankingen min, for hun fristet meg med sjokolade, og chips og alt jeg ikke skal spise, selv om hun visste at jeg skulle slanke meg
Men nå er jeg godt i gang! Jeg begynte på mandag, tisset på en stix samme kveld, å da var jeg i ketose! Det har jeg vært siden da.
Jeg veide 90 kg på søndag, å i dag veide jeg 87,7 Så jeg er veldig fornøyd

FrustrertFrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 11:54   #5
stinemora
Medlem
 
stinemora sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bøfjorden
Alder: 40
Innlegg: 70
stinemora er på en erverdig vei

Sv: Hei, jeg er ny!

Velkommen
Du har vært flink som har gått ned såpass så fort, nå går det riktig vei og da er det vel ingen grunn til å snu!?
Lykke til!

__________________


stinemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 12:35   #6
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Hei, jeg er ny! :)

Opprinnelig lagt inn av Unnimoor, her.

Jeg er ny jeg også Prøvde for et par uker siden, men da sprakk jeg omtrent hver dag. Jeg var sammen med veninna mi som tydeligvis ikke støttet slankingen min, for hun fristet meg med sjokolade, og chips og alt jeg ikke skal spise, selv om hun visste at jeg skulle slanke meg
Men nå er jeg godt i gang! Jeg begynte på mandag, tisset på en stix samme kveld, å da var jeg i ketose! Det har jeg vært siden da.
Jeg veide 90 kg på søndag, å i dag veide jeg 87,7 Så jeg er veldig fornøyd

Hei der. To tips anngående din venninnes fristerier.
1. Be henne stappe sjokoladen og chipsen et visst sted (eller si på en penere måte at hun må slutte med sånt).
2. Om hun ikke vil slutte med dette, si nei. Dette handler om viljestyrke, og disse tingene vil absolutt ikke være bra for deg når du er på ketolysekuren. Du klarer det. Du må bare bestemme deg for å stå imot fristelsene.

(Beklager krasshet, men det hele handler om instilling, og noen ganger må man bare være litt direkte)

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 14:44   #7
stinemora
Medlem
 
stinemora sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bøfjorden
Alder: 40
Innlegg: 70
stinemora er på en erverdig vei

Sv: Hei, jeg er ny!

Sant, verden er full av fristelser, og heretter gjelder det å holde tunga rett i munnen!

__________________


stinemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 16:53   #8
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Hei, jeg er ny!

Sånn skal det låte.

Det er hardt, men absolutt gjennomførbart.
Hva er verdt mer? Vektnedgang og bedre helse, eller den kortvarig gleden en sjokolade gir?

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 17:31   #9
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hei, jeg er ny!

Du skriver at du er nybakt mamma. Jeg vet ikke om du ammer, men det er ikke anbefalt å være i ketose ved amming.
Velkommen hit og lykke til.
Jeg startet for 4 uker siden og har gått ned 6,5 kilo allerede og er veldig fornøyd

  Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 21:58   #10
stinemora
Medlem
 
stinemora sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bøfjorden
Alder: 40
Innlegg: 70
stinemora er på en erverdig vei

Sv: Hei, jeg er ny!

En liten inspirasjon: tenk på hvor kort tid det tar å innta mengder med karbohydrater, og på hvor laaang tid det tar å bli kvitt det etterpå, ikke rart det kan hope seg opp

Jeg ammer ikke lenger så dette gjør jeg med god samvittighet
Godt å høre at folk har prøvd ketolyse før med gode resultater!

__________________


stinemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 00:28   #11
only39
Medlem
 
only39 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drøye hundre meter over havet, en drøy time fra Oslo.
Alder: 52
Innlegg: 101
only39 er på en erverdig vei

Sv: Hei, jeg er ny!

Hei hei. og velkommen.
Tror jeg har sett deg i oktobertråden?

Godt å lese at du ikke ammer lenger,for ellers måtte jeg også kommet med innspill der...

Tvi tvi fremover,stå på ditt! Jeg tok med meg EN fedon proteinkjeks i selskap i går som jeg tok til kaffen og jeg fjernet brødet fra karbonadesmørbrødet som ble servert. Når jeg sier at det handler om helse og færre migreneanfall så har alle stor forståelse for det. Sukker og hvete er ikke gunstig for meg og min "fiende" migrene-

__________________
only39
Journalen min! Eller du kan se bilder på www.lavkarbotest.blogg.no
Start:4okt.10 92.4, 92,91,90,89,88,87,86,85,84,83,82,
81,80,79,78,77,76,75,74,73,72
only39 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysestart med lavkarboliv som mål! Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 01:04   #12
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hei, jeg er ny! :)

Opprinnelig lagt inn av Unnimoor, her.

...men da sprakk jeg omtrent hver dag. Jeg var sammen med veninna mi som tydeligvis ikke støttet slankingen min, for hun fristet meg med sjokolade, og chips og alt jeg ikke skal spise...

Hei Unni
-MÅTTE bare kommentere hun venninna di sin taktikk...sier bare *fysj!* At det går an!

Jeg jobber med rehab av rusmisbrukere, og slike "venner" sliter pasientene mine med også, det er ofte derfor de ikke klarer å slutte.

Jeg vedder omtrent hva det skal være på at hun venninna di enten:
A) er tynnere enn deg, og føler seg truet av at du skal gå ned i vekt, fordi da vil ikke hun være "den tynneste/fineste/mest vellykkede" lenger.

eller
B) også er overvektig, og trenger deg som "medsammensvoren" som overvektig, og derfor ikke vil at du skal bli slank.

Uff, ikke meningen å være krass, men jeg blir så sinna når jeg hører sånt...


Sist redigert av Nicpins : 08-10-10 kl 01:11.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 12:32   #13
FrustrertFrøken
Medlem
 
FrustrertFrøken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 75
FrustrertFrøken er på en erverdig vei

Sv: Hei, jeg er ny! :)

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Hei Unni
-MÅTTE bare kommentere hun venninna di sin taktikk...sier bare *fysj!* At det går an!

Jeg jobber med rehab av rusmisbrukere, og slike "venner" sliter pasientene mine med også, det er ofte derfor de ikke klarer å slutte.

Jeg vedder omtrent hva det skal være på at hun venninna di enten:
A) er tynnere enn deg, og føler seg truet av at du skal gå ned i vekt, fordi da vil ikke hun være "den tynneste/fineste/mest vellykkede" lenger.

eller
B) også er overvektig, og trenger deg som "medsammensvoren" som overvektig, og derfor ikke vil at du skal bli slank.

Uff, ikke meningen å være krass, men jeg blir så sinna når jeg hører sånt...

Ja, du har helt rett! Hun er definitivt A.
Heldigvis er vi ikke så mye sammen om dagen at hun får sakt noe om det Å hvis hun prøver, så er jeg så bestemt på at jeg skal klare det, at jeg sier nei

FrustrertFrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 12:38   #14
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Hei, jeg er ny!

Hei, og velkommen hit!
Jeg begynte med ketolyse i mai i fjor. Gikk ned 25 kilo på ca. 5 mnd, men nå har jeg gått opp 6 kilo igjen, siden jeg har vært på høykarbokosthold siden jul i fjor. Startet selv opp igjen for et par uker siden, og synes det er digg å være i gang igjen.

Selv synes jeg den første uken er verst. Da har jeg fortsatt stort søtsug, litt uvel og kvalm, osv. Men når dette går over føler jeg meg fantastisk! Du har/vil nok oppleve det samme du også. Lykke til, og bruk forumet her flittig til å finne oppskrifter og andre gode tips!

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 13:11   #15
stinemora
Medlem
 
stinemora sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bøfjorden
Alder: 40
Innlegg: 70
stinemora er på en erverdig vei

Sv: Hei, jeg er ny!

Opprinnelig lagt inn av Bixen, her.

Hei, og velkommen hit!
Jeg begynte med ketolyse i mai i fjor. Gikk ned 25 kilo på ca. 5 mnd, men nå har jeg gått opp 6 kilo igjen, siden jeg har vært på høykarbokosthold siden jul i fjor. Startet selv opp igjen for et par uker siden, og synes det er digg å være i gang igjen.

Selv synes jeg den første uken er verst. Da har jeg fortsatt stort søtsug, litt uvel og kvalm, osv. Men når dette går over føler jeg meg fantastisk! Du har/vil nok oppleve det samme du også. Lykke til, og bruk forumet her flittig til å finne oppskrifter og andre gode tips!

Wow! Viss jeg klarer å gå ned like fort som deg så kaaanskje jeg når målet innen halvåret er omme! Men har et år som mål, sånn at jeg ikke blir så skuffet
Ja, har kjent på litt "bivirkninger", men de er ikke så ille lengre nå. Jeg skriver blogg, sånn at jeg kan følge med litt selv hvordan formen er fra dag til dag/uke til uke, der kan jeg også klage så mye jeg vil uten å forgifte alle andre tråder med dårlig energi!
Har gått ned 3 kg på den første uka da, stolt
Lykke til selv

__________________


stinemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 16:13   #16
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hei, jeg er ny! :)

Opprinnelig lagt inn av Unnimoor, her.

Ja, du har helt rett! Hun er definitivt A.
Heldigvis er vi ikke så mye sammen om dagen at hun får sakt noe om det Å hvis hun prøver, så er jeg så bestemt på at jeg skal klare det, at jeg sier nei

Bra jobba! Stå på videre du. Jeg ble også utsatt for mye sånt i begynnelsen. Hold deg bare hard og gi f... i hva andre folk prøver på. Selv har jeg gått ned 40 kilo og veier nå 56 kilo. Hun bekjente på jobben som fnyste av lunsj-kotelettene mine med bearnaisesaus i begynnelsen har nå gått ganske mye opp i vekt, selv om hun spiser bare lett og light og magert og fiber og ikkeno' fett...så nå er det JEG som ler hele veien til badevekta

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 20:58   #17
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei, jeg er ny!

Opprinnelig lagt inn av stinemora, her.

der kan jeg også klage så mye jeg vil uten å forgifte alle andre tråder med dårlig energi!

Når motivasjonen har fått deg gjennom de første sukkerabstinensene, svimmelheten eller hodepinen,vil du oppdage at dårlig humør er fortidsminner. De fleste som går på lavkarbo opplever masse positive bieffekter, så selv dager med lavere motivasjon virker lyse i forhold til før.

I tillegg vil jeg bare si at "å forgifte oss med et nødrop, en klagesang eller et hjertesukk, er akkurat det forumet er til for; det er her du finner hjelp, støtte, trøst og ny motivasjon! Har ikke vært med så lenge, men er så kjempeglad for alle de flotte menneskene som deltar på forumet

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 21:30   #18
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Hei, jeg er ny!

Velkommen Stinemora og Unni!
Lykke til!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:50   #19
stinemora
Medlem
 
stinemora sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bøfjorden
Alder: 40
Innlegg: 70
stinemora er på en erverdig vei

Sv: Hei, jeg er ny!

Tusen takk aktivjente og streber!
Lykke til til dere også, dette klarer vi dere!

__________________


stinemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no