Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Pølse på Shell

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-10, 20:34   #1
sokkerklompen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 7
sokkerklompen er på en erverdig vei

Pølse på Shell

Er de noen som vet hvor mange karbo det er i en baconpølse på shell o.l uten brød??

sokkerklompen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, ja takk ;) Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:16   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Pølse på Shell

Hei,
Dersom du lurer på næringsingsinnhold i ulike matvarer så kan du prøve å slå opp her: www.matvareguiden.no

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:16   #3
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Pølse på Shell

Veier ikke de pølsene ca 100g ?
Og så er det vel 15-20g karb pr 100 i de.
Så jeg ville satset på mellom 15 og 20.
Men spent på om andre har andre teorier..

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:26   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Pølse på Shell

15-20 gram per 100? Vanlig grillpølser har da 6-7 karber?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:58   #5
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pølse på Shell

Gilde sine grillpølser har 6 gram karbo per 100g

Slike pølser er vel ikke akkurat et supert alternativ, men må man så må man tenker nå jeg... Bare det ikke er for ofte. Og dropper du brødet så slipper du iallfall alle de karbene (for der er det mye).

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 22:00   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Pølse på Shell

Eller så finner man alltid ferdig skåret osteskiver på bensinstasjoner, metter godt det også

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 22:04   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Pølse på Shell

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Eller så finner man alltid ferdig skåret osteskiver på bensinstasjoner, metter godt det også

Og er supre som lomper, så man slipper å brenne seg på fingrene!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 22:16   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Pølse på Shell

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Og er supre som lomper, så man slipper å brenne seg på fingrene!

Lurt!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 22:54   #9
Tulip73
Medlem
 
Tulip73 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Nordland
Alder: 51
Innlegg: 86
Tulip73 er på en erverdig vei

Sv: Pølse på Shell

I Norge er det en bestemmelse (lov/forskrift) som sier at det ikke er lov å spe farsematen mer en 6 prosent, så det vil si at det er max 6g karber pr. 100 g. pølse. De fleste produsentene utnytter denne bestemmelsen til maks og sper farsematen maks.

Jeg vil tro at en slik pølse er over 100g. Men jeg har aldri veid en. Holder meg langt unna pølser, og saver de ikke heller enno...

__________________


Tulip73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 07:10   #10
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Pølse på Shell

Dere har sikkert helt rett. Ser ut som at jeg tenkte på karbo dersom man tok lompe også. For der regner jeg 12g karb pr lompe og da blir det mellom 15 og 20 g tilsammen. Sorry!

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 08:13   #11
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Pølse på Shell

Opprinnelig lagt inn av Tulip73, her.

I Norge er det en bestemmelse (lov/forskrift) som sier at det ikke er lov å spe farsematen mer en 6 prosent, så det vil si at det er max 6g karber pr. 100 g. pølse. De fleste produsentene utnytter denne bestemmelsen til maks og sper farsematen maks.

Jeg vil tro at en slik pølse er over 100g. Men jeg har aldri veid en. Holder meg langt unna pølser, og saver de ikke heller enno...

Det er rart, for jeg har sett flere pølser med 7 gram karber det siste halve året. (jeg elsker pølser nemlig, og sjekker innholdet på hver eneste pølse jeg ser i håp om at Norge har skjerpa seg på pølse-fronten..

Jeg som har rulla baconpølser i min fortid som Narvesen-ekspeditrise burde vel vite hvor mye den veier, jeg vil tro den veier et sted mellom 100-150 gram.

SusieBlues, ikke noe problem Da vet jeg hva jeg kan regne på om jeg skulle spise en pølse med lompe, ihvertfall.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pølse- og ostemuffins Marianne Frokost og kveldsmat 35 03-12-10 22:29
Pepperoni pølse Jabba Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 02-11-09 12:20
Fysen på pølse i brød??? Tubbi Oppskrifter 5 01-11-09 14:08
Pølse, fårepølse og leverpostei uten E250? Summer Generell ernæringsdebatt 10 18-01-06 14:00
Pølse-, egg- og soyamuffins Muskat Bakst 8 12-01-06 12:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no