Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Størrelse og vekt

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-05-11, 18:30   #1
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Størrelse og vekt

Jeg føler jeg ser mye tyngre ut enn hva jeg er. Jeg er jo ganske overvektig, men jeg synes jeg ser minst 20 kg tyngre ut hvis jeg sammenligner meg selv med andre som veier det samme som jeg.

Jeg tror ikke dette er noe jeg innbiller meg og det plager meg ikke noe særlig da jeg vet jeg gjør noe med det og kiloene dropper av! :-)

Det jeg lurer på er om det er mye forskjell i størrelse selv om vekten er den samme? Det har vel litt med høyde å gjøre blandt annet? men også fettprosent?

Jeg har litt lyst å vite hvor mye kroppsfett jeg har.. Kan man sjekke dette hos fastlege, og i så fall hvordan gjør man det?

__________________
Dogs like bones, men like meat.
Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 18:53   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Størrelse og vekt

Høyde, fettprosent, hvor på kroppen kiloene fester seg.

Fettprosent kan du vel sjekke med en sånn InBody-analyse de tilbyr ved mange treningssentre, tror det vanligvis koster sånn 400 kr? Har planlagt å få gjort en sånn selv ganske lenge, men aldri kommet så langt...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 19:23   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Størrelse og vekt

Jeg er av typen som ikke ser så tung ut, som jeg er. Det er nok fordi at fettet er jevnt fordelt. Har ingen steder som er spesielt preget av fett.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 19:24   #4
Rioja
Medlem
 
Rioja sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 94
Rioja har en fantastisk aura rundt segRioja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Størrelse og vekt

Jeg veier over 10 kg mer enn en venninne av meg. Vi er like høye, men hun er større enn meg, og bruker størrelsen over meg i klær...
Jeg har vel såkalt "tung" beinbygning, endel muskler også sitter kiloene på forskjellige steder.

Folk er vel bare forskjellige!

__________________


Rioja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 20:13   #5
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Størrelse og vekt

Opprinnelig lagt inn av Rioja, her.

Jeg veier over 10 kg mer enn en venninne av meg. Vi er like høye, men hun er større enn meg, og bruker størrelsen over meg i klær...
Jeg har vel såkalt "tung" beinbygning, endel muskler også sitter kiloene på forskjellige steder.

Folk er vel bare forskjellige!

Så enig der altså!

Både mamma og jeg er rundt 172 cm høy (jeg er vel kanskje en cm eller to høyere) og hun veier rundt 60 kg, mens jeg veier rundt 70 til "vanlig" (har kommet på et par kilo i det siste da, men jeg jobber med saken ).

Jeg hadde blitt overlykkelig over å ligge på rundt 68 kg (mesteparten av fettet ligger rundt livet på grunn av PCOS, men har planer om å bli kvitt "bollemagen" ved hjelp av trening... på et eller annet tidspunkt ), mens mamma synes liksom at hun ser skikkelig tjukk ut om hun ligger på rundt 61 (magen hennes henger også litt "slapt", men hun er tross alt 57 og har vært gravid 6 ganger - en gang med tvillinger... ) Nei, skjønner meg ikke på henne, for hun er absolutt ikke tjukk, og etter min mening så hadde hun nok hatt mer utbytte av å trene for å få strammet litt opp her og der!

Er nok definitivt noe i det med ulik beinbygning ja!

__________________


Sist redigert av Julie : 27-05-11 kl 20:19.
Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 20:21   #6
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Størrelse og vekt

Jeg har alltid hvert mye tyngre enn jeg ser ut, derfor for mange sjokk når jeg sier at jeg skal ned næremer 20 kg til. Jeg husker da jeg giftet meg, da var jeg og min venninne samme størrelse, men jeg var alikevel 7 kg tyngre enn henne. Det går nok lit på benbygning vil jeg tro, er hvertfall det jeg skylder på. Og så ligger det nok noe gjevnerer hos meg enn hos andre.

Men det er ganske likt med jentene våre da. Husker da eldste var liten fikk de fleste sjokk da de prøvde å løfte henne, hun var jo blytung. En kamerat av oss skulle løfte henne opp i armene samtidig som han holdt sin egen sønn (sønnen hans er 9 mnd eldre enn vår datter, men vår datter har alltid hvert stor for alderen) de var jamnstore, men vår datter var en del kg tyngre enn gutten, så kameraten vår veldtet nesten da han prøvde å løfte.

Jeg tror det derfor er viktig og ikke henge seg for opp i vekte, men se litt mer realistet på det. Jeg som er 166 høy, sikter ikke mot de lave tallene, er egentlig fornøyd om jeg kan holde meg like under 70, men venninne min som sagt, er like over 60. Hadde jeg havnet under 60 hadde jeg ikke sett ut, men hadde fortsatt hatt normal BMI

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 20:49   #7
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Størrelse og vekt

Jeg kan se slank ut noen ganger fordi jeg har lange tynne armer og bein.
Fettet ligger fra brystene og nedover. Hadde jeg hatt fettet bedre fordelt, så hadde jeg sett bra ut tror jeg!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 20:52   #8
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Størrelse og vekt

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Jeg kan se slank ut noen ganger fordi jeg har lange tynne armer og bein.
Fettet ligger fra brystene og nedover. Hadde jeg hatt fettet bedre fordelt, så hadde jeg sett bra ut tror jeg!

Haha, signerer denne!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 21:15   #9
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Størrelse og vekt

Tror du kan få målt fettprosenten hos legen din

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 21:29   #10
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Størrelse og vekt

Jeg har nok et såpass forvrengt syn på meg selv at jeg vet faktisk ikke om jeg ser tyngre, lettere eller akkurat like tung ut som det jeg er. Det jeg derimot har gjort er å veie meg på en Tanitavekt på Lindbergklinikken, og jeg har høy muskelmasse og fikk beskjed om at så fremt at jeg beholdt muskelmassen min trengte jeg bare å gå ned til ca 80 kilo for helsa sin del. Da vil jeg ha en BMI på 28.5.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 21:30   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Størrelse og vekt

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg har nok et såpass forvrengt syn på meg selv at jeg vet faktisk ikke om jeg ser tyngre, lettere eller akkurat like tung ut som det jeg er. Det jeg derimot har gjort er å veie meg på en Tanitavekt på Lindbergklinikken, og jeg har høy muskelmasse og fikk beskjed om at så fremt at jeg beholdt muskelmassen min trengte jeg bare å gå ned til ca 80 kilo for helsa sin del. Da vil jeg ha en BMI på 28.5.

Du er velproposjonert med fettet jevnt fordelt

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 21:34   #12
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Størrelse og vekt

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Du er velproposjonert med fettet jevnt fordelt

Hehe, det vet jeg forsåvidt at jeg er. Men jeg vet ikke om jeg ser ut som en velproposjonert i 90-, 100- eller 110-kilos klassen liksom

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 09:49   #13
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: Størrelse og vekt

Jeg er også mye tyngre enn jeg ser ut. Folk gaper og tror meg ikke når jeg sier jeg veier 72kg. Og jeg har også venninner som har vært like høye som meg, og tjukke og mye større enn meg, men vi veier like mye. Tror jeg også har tung beinbygning, har alltid vært 10kg tyngre enn venninnene mine selv om jeg var radmager. Og brystkassa mi er like brei som hoftebeina og jeg må ha 42 i alle slags jakker, ikke fordi jeg er stor, men fordi skuldrene mine er breie. Pga. dette så vet jeg ikke hvor mye jeg skal gå ned;p aner ikke hva som vil se bra ut på meg, men tenker på en -5kg til eller noe, så bare finpussing osv i ettertid ;p

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Størrelse på rockering frøken Trening 0 17-07-09 11:14
Denne rockeringen og størrelse Seba-stina Trening 3 05-06-09 22:54
Størrelse på porsjonene? Selma Dr Lindbergs 8 29-01-08 17:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no