Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Øking av karbohydrater

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-08, 12:29   #1
Sissi
Medlem
 
Sissi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 82
Sissi er ny på veien

Øking av karbohydrater

Hei.

Er ferdig med første uke nå.. Synes det har gått kjempe bra egentlig.. Har ikke gått ned noe på vekta, men tilsammen 15 cm!!! Synes det var bra. Hvorfor har jeg ikke gått ned på vekta, men i cm?

Vi har en i familien som har gått på Atkins før og han sier at man skal øke med 5 karbs hver uke... Har bøkene hjemme men har ikke funnet d.. Og de 2 første ukene så skal man vel holde seg til 20g?

Hilsen Christine

Sissi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 12:57   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Øking av karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Sissi, her.

Hei.

Er ferdig med første uke nå.. Synes det har gått kjempe bra egentlig.. Har ikke gått ned noe på vekta, men tilsammen 15 cm!!! Synes det var bra. Hvorfor har jeg ikke gått ned på vekta, men i cm?

Vi har en i familien som har gått på Atkins før og han sier at man skal øke med 5 karbs hver uke... Har bøkene hjemme men har ikke funnet d.. Og de 2 første ukene så skal man vel holde seg til 20g?

Hilsen Christine

Hvis du har den norske Atkins-boka så er den veldig veldig mangelfull, dessverre. Den er løst oversatt fra 1992-versjonen, til tross for at det eksisterer en oppdatert fra 2002. Du kan få den på engelsk om du bestiller den på nettet. Jeg innbiller meg også at den svenske versjonen er oversatt av den siste utgaven, men jeg er usikker.
Uansett så ligger vedvarendestigen som du sikter til inne på Atkins-delen av forumet, om du går inn på "Atkins vedvarende vekttap".
Du må ikke nødvendigvis gå opp akkurat fem gr kh i uka, du kan gjerne bruke lenger tid på hvert steg, men poenget er at du skal finne et punkt hvor du ikke er like streng som i indukjsonen (de to første ukene) men hvor du fortsatt går ned i vekt. Det er veldig individuelt hvordan man kommer til å bruke stigen, men følg den, og du vil også få mer variasjone i kosten, samt at du innfører en og en matvare og på den måten kan finne ut av dine egne toleranser for diverse mat.
De to første ukene er til for å nullstille kroppen, bli kvitt søtsug, karboabstinenser og kroppen blir temmelig ren etter disse to strenge ukene

Grattis med alle de tapte cm!
Håper du finner ut av det! Atkins er bomba

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 13:47   #3
Sissi
Medlem
 
Sissi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 82
Sissi er ny på veien

Sv: Øking av karbohydrater

Har den norske boka :S
Skal ta å bestille den amrikanske hvis den er mye bedre Takk for tipset..

Hilsen Meg

Sissi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 14:06   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Øking av karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Sissi, her.

Har den norske boka :S
Skal ta å bestille den amrikanske hvis den er mye bedre Takk for tipset..

Hilsen Meg

Ikke bare er den mye bedre, den er oppdatert, og alt som skal være der er der.
Skjønner ikke helt hva tanken bak å oversette og plukke og velge av innholdet i en bok som ikke minst er ti år gamml og utdatert, men det må vi vel nesten spøre Celina Midelfart om, som lanserte Atkins i Norge...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 15:01   #5
Sissi
Medlem
 
Sissi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 82
Sissi er ny på veien

Sv: Øking av karbohydrater

Ja.. Hehe.. Skal du eller jeg ringe??

Men hvorfor går jeg ikke ned i vekt bare i cm?

Hilsen Meg

Sissi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 16:13   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Øking av karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Sissi, her.

Ja.. Hehe.. Skal du eller jeg ringe??

Men hvorfor går jeg ikke ned i vekt bare i cm?

Hilsen Meg

Ikke godt å si. Trener du en del? Kanskje du bare har vært skikkelig fiskepudding før (sorry uttrykket), og med den proteinandelen man spiser på lavkarbo så kan man øke muskelmassen noe uten å trene nevneverdig, men nei, aner ikke. Er alle cm-erne rundt midja, eller litt fordelt over alt? Hvor mye skal du ned i vekt alt i alt?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 21:21   #7
Sissi
Medlem
 
Sissi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 82
Sissi er ny på veien

Sv: Øking av karbohydrater

Heheh.. Har 2 hunder så er jo vant til å gå på tur
Jeg har gått ned 6 cm rundt midjen og litt her å der Har ikke satt meg et eksakt tall, men 30 kg hadde vært fint.. har satt meg 20 først så tar jeg de siste når jeg har nådd det første målet

Hilsen Meg

Sissi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 21:44   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Øking av karbohydrater

Det er jo kjempebra! Da vil sikkert vekta løsne etterhvert, men noe skjer definitivt når du har mistet såpass mye rundt midja!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Øking av karbs Fungirl Ketolysekuren 4 28-05-08 18:02
Trening og øking i cm ... cilemora Trening 10 07-02-08 21:39
Øking av karboinntaket Murmeline Ketolysekuren 6 31-08-07 09:11
Karbohydrater Humle Ketolysekuren 7 29-05-07 14:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no