Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trenger hjelp i en overgangsfase!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-05-11, 19:40   #1
Liiiz
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Alder: 36
Innlegg: 66
Liiiz er på en erverdig vei
Smile

Trenger hjelp i en overgangsfase!

Jeg trenger hjelp fra dere.. Her er casen:

Jeg har gått/gikk på ketolyse i fire år, og gikk ned nesten alt jeg ville. Det siste året skjedde det mye og jeg begynte etterhvert å slurve med maten. Kort fortalt gikk jeg opp 5 kilo igjen. For å få en kickstart på slankinga begynte jeg på Allevo sine shaker/supper, som er en 2 ukers seanse. Jeg er nå på dag 9 og har gått ned 3 kg, noe jeg er fornøyd med.

Etter shakene tenkte jeg å gå over på ketolyse igjen, men jeg er redd for å gå opp igjen. Jeg får noe uslag på ketoner i urinen nå når jeg går på shaker og tenker at det derfor kan være en god løsning å gå over til ketolyse. Samtidig er jeg redd det vil kræsje og jeg vil legge på meg da shakene er ca. 600 kcal og 50 karbs hver dag, mens ketolyse vil innebære langt færre karbs og mye mer kalorier. Jeg er litt i villrede her, og håper at noen av dere kan hjelpe meg. Det hadde jeg satt pris på

__________________
My time to shine!
Liiiz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 20:10   #2
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger hjelp i en overgangsfase!

Jeg personlig ville ikke brukt ketolyse for å gå ned de siste to kiloene (?). Står i boka at det er for de som skal ned 10-15+

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 20:38   #3
Liiiz
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Alder: 36
Innlegg: 66
Liiiz er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp i en overgangsfase!

Hmm.. Ja, det handler om de siste 7 kiloene. Jeg tenkte meg et ketolyse tilnærmet kosthold/lavkarbo livsstil siden det er det jeg trives med.
Hva tenker du(/dere) om selve overgangen? Vil det være gunstig?

__________________
My time to shine!
Liiiz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 20:43   #4
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Trenger hjelp i en overgangsfase!

Hva med å spise den lavkarbomaten du trives best med og passe på kaloriene samtidig?

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 21:15   #5
Liiiz
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Alder: 36
Innlegg: 66
Liiiz er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp i en overgangsfase!

Ja, det er sant. Tenker du da mer karbs enn en spiser på ketolyse og derfor mindre kalorier?

En hører jo alltids om de som går på slike shaker og går opp alt igjen og mer til, det er akkurat det er jeg redd for. Tror dere at jeg unngår det ved hjelp av lavkarbo?

__________________
My time to shine!
Liiiz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 21:27   #6
Conjurier
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 100
Conjurier er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp i en overgangsfase!

Du kan vel uansett ikke leve på shake/suppe resten av livet?

Conjurier er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 21:38   #7
Liiiz
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Alder: 36
Innlegg: 66
Liiiz er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp i en overgangsfase!

Hehe, nei det er derfor jeg vil over på lavkarbo. Det er jo liksom det som er "meg". Er bare litt bekymret for overgangen. Søker råd og prøver å finne en måte å gjøre det skånsomt og gunstig på..

__________________
My time to shine!
Liiiz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 21:53   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp i en overgangsfase!

Opprinnelig lagt inn av Liiiz, her.

Hehe, nei det er derfor jeg vil over på lavkarbo. Det er jo liksom det som er "meg". Er bare litt bekymret for overgangen. Søker råd og prøver å finne en måte å gjøre det skånsomt og gunstig på..

Min personlige mening: Dropp shakene og gi heller kroppen mat Da slipper du ev. overgangstrøbbel

For når du skal leve på ingenting en periode, og så plutselig begynne å gi gi kroppen næring og det den trenger, kan du regne med å gå opp litt, fordi kroppen suger til seg det den kan etter en slik sulteperiode.

Spis heller den maten du trives med, slapp av og nyt
Om det går saktere nedover, så har i vertfall kroppen det godt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 11:23   #9
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Trenger hjelp i en overgangsfase!

Opprinnelig lagt inn av Liiiz, her.

Ja, det er sant. Tenker du da mer karbs enn en spiser på ketolyse og derfor mindre kalorier?

En hører jo alltids om de som går på slike shaker og går opp alt igjen og mer til, det er akkurat det er jeg redd for. Tror dere at jeg unngår det ved hjelp av lavkarbo?

Trenger ikke være mer karbs. Hvis du trives med ketolyse - spis ketolyse!

Enig med Gerd (er som oftest det) - spis ordentlig mat. Siden det er de siste kiloene du prøver å få bort kan det hende at kroppen din ikke er enig med deg og ikke vil mer ned i vekt, derfor kan det være greit å spise litt mindre kalorier.
Men husk: LCHF/ketolyse øker forbrenningen og dermed kan du spise fler kalorier enn om du spiser høykarbo/lavkalori og likevel gå ned i vekt
Legg inn høyde, vekt og aktivitetsnivå på diett.no så kommer din basalforbrenning opp (antal kalorier du forbrenner iløpet av en dag). Spiser du noen hundre kalorier under kommer du til å gå ned i vekt!

Leste her inne en plass at Torkil anbefaler 21 kcal pr kilo kroppsvekt dersom man spiser ketolyse og ikke går ned i vekt... Veier en 100 kg skal en spise 2100 kcal pr dag...

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 11:32   #10
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Trenger hjelp i en overgangsfase!

Her er forresten tråden der Torkil anbefaler 21 kcal pr kg:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....24#post1015724

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vil man legge på seg i en overgangsfase fra ketolyse til Lindberg? Sunnisol Lavkarbo generelt 3 11-03-11 08:51
Trenger hjelp og råd; nå! Gloom Generell diskusjon 12 09-12-09 13:09
Jeg er ny her og trenger hjelp:-) kajache South Beach 6 03-06-05 09:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no