Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Innspill på salaten min

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-11, 14:05   #1
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Innspill på salaten min

Nå har jeg eeendelig kommet meg ut av brød-h**** på jobben min.
Det er lunchordning der, med så og si kun brødskiver. Det har jeg endelig sluttet å spise av, men lager meg salat som jeg tar med.

Jeg har tatt utgangspunkt i ingredienser som jeg liker. For i utgangspunktet anser jeg meg som litt sær på enkelte grønnsaker o.l. Er mye jeg ikke har likt tidligere, men jeg føler det har kommet seg. Men spørsmålet er om dette er en bra lavkarbosalat... *hm*
Jeg vet neimen ikke hvilken filosofi jeg egentlig følger. Har prøvd både Lindberg og ketolyse tidligere med forskjellige resultater, og det jeg egentlig føler for nå er bare å holde meg unna de verste karbohydratene, noe LCHF rett og slett kanskje?

Så, hva tror dere om dette?

- isbergsalat
- agurk
- mais
- paprikasnacks
- piknicskinke
- avocado
- rødløk
- sukkererter
- ost
- pinjekjerner
- peanøtter
- 1 egg
- hvitløksmajones

Det som har mest karbs er vel mais, sukkererter og rødløk kanskje? Bør jeg kutte ut det? For føler jo at jeg endelig har funnet ting jeg liker, og det er sammensetningen av alt som gjør at jeg nå klarer å ha med salat på jobb.

En annen ting er avocado. Det liker jeg eeegentlig ikke så godt, men i små biter blandet i salat går det fint. Vet jo at det metter bra og har sunt fett. Men jeg sliter med at den blir så raskt stygg. Er det noe god måte å forhindre det? Jeg hakker opp ingredienser på forhånd og bruker av det i 2-3 dager, men skålen med avocado frister dårlig bare få timer etterpå (!).

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 14:10   #2
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Innspill på salaten min

Synes det høres ut som en fin salat jeg. Ville kanskje droppet mais, eller bare brukt lite av det. Du sier jo selv at du bare vil holde deg unna de verste karbohydratene, så litt mais i salaten er vel ingen katastrofe

Tips til avokado: Drypp litt lime eller sitron over, det vil hindre oksidering, og den vil holde seg finere..

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 14:10   #3
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Innspill på salaten min

Jeg ville kutta ut maisen, ellers er vel resten "innafor"

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 14:25   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Innspill på salaten min

Ja, mais er ikke så veldig lavkarbo, men her er det jo litt avhengig av mengden også. Peanøtter har en del mer karbo enn andre nøtter - kunne det fungert med mandler eller valnøtter, feks?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 14:33   #5
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Innspill på salaten min

Takker veldig for innspill. Kan nok sikkert halvvere mengden mais ja, det vil jo hjelpe på. Valnøtter er jo veldig godt, så kan bytte ut peanøttene med det.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 23:13   #6
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Innspill på salaten min

Avocado blir veldig fort mørk så det beste er nok å lage den samme dag du skal spise den. Men du kan jo prøve å se hva som skjer hvis du tilsetter noen dråper sitron. Tror jeg har hørt at det skal hjelpe å holde på fargen.
Eller var det på epler..hmm..

manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 23:00   #7
HenrikBooe
Medlem
 
HenrikBooe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 29
Innlegg: 122
HenrikBooe er på en erverdig vei

Sv: Innspill på salaten min

Går ann å bruke babymais/minimais istede for vanlig mais funker omtrent like bra

HenrikBooe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 23:04   #8
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Innspill på salaten min

Opprinnelig lagt inn av manebane, her.

Avocado blir veldig fort mørk så det beste er nok å lage den samme dag du skal spise den. Men du kan jo prøve å se hva som skjer hvis du tilsetter noen dråper sitron. Tror jeg har hørt at det skal hjelpe å holde på fargen.
Eller var det på epler..hmm..

Funker både på avocado og eple

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 23:09   #9
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Innspill på salaten min

Jeg har gjort noen endringer de siste dagene på salaten min, og det var minst like godt, så ikke noe problem
Jeg har byttet ut mais med minimais, og peanøtter med valnøtter. Og kuttet ut sukkerertene.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Uregelmessig mens - noen innspill? Julie Fysisk og mental helse 6 01-12-10 23:24
Dere kloke slankere, jeg trenger litt innspill aldrimerjollycola Spørsmål og svar 3 15-03-09 15:42
Hva er best til salaten? Tittentei Ketolysekuren 7 07-09-07 12:53
Veldig fersk og trenger innspill Sukkersøt Lavkarbo generelt 7 10-08-07 12:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no