Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva...???

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-10, 17:39   #1
Lene:)
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 51
Lene:) er på en erverdig vei

Hva...???

Hei Bestilte for en tid tilbake en pakke fra netrition.com med et utvalg av Atkins sine sjokoladebarer. Gledet meg veldig til å få dette til påske, men så kom brevet fra Tollvesenet...

De ville vite hva som var inni, og jeg ringte og jeg sa hva det var og at de bare kunne åpne å sjekke. Tilbakemeldingen jeg da fikk var overraskende.. Atkins sine barer som importeres fra USA, er ulovlig og klassifiseres som legemiddel/narkotika, sendingen ble beslaglagt på stedet. Videre så spurte jeg hvordan dette kunne være mulig, dette er jo produkter som også selges i Norge. Svaret jeg da fikk var at produktet er ikke ulovelig i seg selv, men når du bestiller det fra land som ikke er med i EØS avtalen, så er det ulovelig.. Så med andre ord, hadde jeg bestilt akkurat det samme fra f.eks. England hadde der vært fullt lovelig. Skjønner ikke hvordan dette kan være mulig, har jo sett at det er mange her inne som bestiller fra USA!?

Er det noen som har opplevd dette? Ble så utrolig frustrert.. Noen som vet om noen andre steder jeg kan bestille slike barer billig? (ikke fra USA....) Har bare funnet nettsteder som er vesentlig dyrere enn hvis man bestiller fra USA.

__________________


Lene:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 17:43   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva...???

Det skjer innimellom det her.. Jeg har bestilt maaange ganger og har fått pakkene hver gang, mens andre sine bestillinger stadig blir stoppet.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 17:45   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hva...???

Så rart! Jeg har aldri hatt problemer med mine pakker.

Blir den da bare beslaglagt og pengene er tapt?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 17:48   #4
Lene:)
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 51
Lene:) er på en erverdig vei

Sv: Hva...???

Den ble beslaglagt og trolig retunert til avsender. Har sendt netrition en mail, hvis pakken kommer tilbake så får jeg tilbake pengene for varene, men ikke for portoen som var på rundt kr. 600,-.

__________________


Lene:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 18:03   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva...???

Hei,
Min sending fra Netrition.com sklei rett igjennom tollen…
Jeg har foreløpig ikke funnet noe innen EU med akseptable fraktkostnader.
Her er i alle fall en engelsk side, men med skyhøye fraktkostnader, www.lowcarbmegastore.com

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 18:04   #6
Lene:)
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 51
Lene:) er på en erverdig vei

Sv: Hva...???

Kanskje han hadde en dårlig dag han som jobbet i tollvesenet Strålende blid var han ihvertfall ikke

__________________


Lene:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 18:06   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva...???

kanskje det lønner seg å bestille små pakker? Har alltid holdt meg under de 200 kronene pr pakke. Kanskje de reagerer mer på pakker med høy verdi?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 18:08   #8
Lene:)
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 51
Lene:) er på en erverdig vei

Sv: Hva...???

Det kan godt hende, tror jeg skal prøve å bestille en liten pakke en gang til for å teste. De kan vel ikke lagret navnet eller noe? Slik at de bli like strenge hver gang?

__________________


Lene:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 18:13   #9
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hva...???

Jeg husker at jeg for noen år siden bestilte på en dansk nettside. Portoen var høy der og, men sammenlignet med norske priser så ble det greit.

Noen som vet hvilken jeg mener? Den vil jo kunne være et alternativ til å shippe fra USA?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 19:27   #10
Lene:)
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 51
Lene:) er på en erverdig vei

Sv: Hva...???

Må bare meddele at idag til tross for streng beskjed fra posten om at pakken ble konfiskert, fikk jeg likevel pakken i posten idag. Mistenker at det har skjedd en feil hos posten, da det sto en retur lappe på pakken, men den har blitt sendt til oss istede Klager ikke

__________________


Lene:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 20:10   #11
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Hva...???

Skjedde det samme med meg. Bestillte noen tabletter og fikk brev om at legemidler for mer enn 3 måneders forbruk ikke var tillatt importert. Dette var fra England.
Det som er merkelig i denne saken er at tollvesenet har tidligere åpnet en forsendelse hvor jeg hadde enda mer. Da fikk jeg dem likevel.
Er vel en eller annen jypling som nettopp har blitt ansatt som skal vise hvilken stor kar han er?

Men å kalle Atkins bar for legemiddel er jo rett og slett patetisk.

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 21:26   #12
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva...???

Jeg bestiller fra Netrition, som for meg har vært pålitelig gjennom flere år.

Jeg bestiller nå i hovedsak vitaminer og stevia, og da i doser som ikke er tillatt i Norge - feks vit D-3 hvor hver kapsel inneholder 5,000 i u.
Grensen her liggerpå 400 i u., mens det anbefales vinterstid et inntak daglig på mellom 5 og 10 000 i u pr dag. Jfr kostdoktorn.se.

Etter et par kontroverser i norsk toll bestilte vi varene til poste restante Strømstad - vi er ofte innom der. Helt grei ordning, og jeg har ingen skrupler.

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 22:06   #13
Lene:)
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 51
Lene:) er på en erverdig vei

Sv: Hva...???

Det var smart

__________________


Lene:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no