Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Omvendt føling

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-02-10, 10:06   #1
Opiat
Juniormedlem
 
Opiat sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 19
Opiat er på en erverdig vei

Omvendt føling

Har nå levd på lavkarbo/ketolyse siden tidlig november - og har totalt tatt av 15 kilo. Vekta har stått stille siden nyttår - men er uansett happy med den nye livsstilen. Dessverre har lysten på Pizza bare tatt av - og alternativene er ikke gode, uansett hvor mye skryt jeg leser her inne. Det smaker ikke pizza. Uansett.... igår tenkte jeg å skeie ut litt - så jeg kjøpte den nye Big One restaurant i "porsjonsstørrelse", pynta med litt ekstra ost og tenkte at jeg skulle gi faen i den dårlige samvittigheten. Dessverre (eller kanskje heldigvis) smakt det ikke like godt som forventet - men alt som fulgte etterpå var bare helt jævlig. Etter ca 1 time ble jeg svimmel (tiquila-shot svimmel), febern gikk opp til 39,8, harehjerte, og fikk gåsehud og skalv så jeg trodde enden var nær.

5 timer under thermodyna med omvendt føling så var konklusjonen egentlig grei. Ketolyse er ikke en kur - ikke for meg ihvertfall. Og Pizzasuget er borte

Opiat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 10:22   #2
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Omvendt føling

Å, det er så greit å lese om sånne ting, for da klarer jeg å holde meg unna pizza og andre karber litt til.
Håper formen er bedre i dag!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 10:24   #3
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Omvendt føling

Sambuaren min har opplevd liknande. Vi prøver å halde oss til generell lavkarbo (vi tel ikkje, men prøver å holde oss til sunne ting etter lavkarbo-filosofi), han er forresten diabetikar, type 2. Et han då noko med mykje (og raske) karb i, så blir han rastlaus, føler seg kvalm, får høg puls etc. Han seier han kjenner seg mykje betre generelt på lavkarb mat.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 10:24   #4
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Omvendt føling

Så bra Dessverre reagerer man ikke lenger sånn etter noen sprekker...

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 10:32   #5
Opiat
Juniormedlem
 
Opiat sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 19
Opiat er på en erverdig vei

Sv: Omvendt føling

Opprinnelig lagt inn av beths, her.

Så bra Dessverre reagerer man ikke lenger sånn etter noen sprekker...

Det er det jeg er redd for.... - men tviler sterkt på at jeg får lyst på en stor sprekk med det første. Uggen t.o.m i dag - så det blir egg og bacon til middag

Opiat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 11:07   #6
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Omvendt føling

Oi oi oi - tenkte faktisk på pizza i dag tidlig jeg, men nå er lysten *helt* borte.

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 00:14   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Omvendt føling

Kjenenr igjen det ja I tillegg mister jeg følelsen i huden.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 00:24   #8
Mileyme
Juniormedlem
 
Mileyme sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 36
Mileyme er på en erverdig vei

Sv: Omvendt føling

Å hjelpe meg....tror ikke jeg tør spise karbo noe mer jeg...

__________________
Ønsk det, forvent det, få det!



Mileyme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mileyme sunt og sukkerfritt:) Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 01:08   #9
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Omvendt føling

Ojda...

Jeg har drevet på siden april -09, og har ikke sprukket.
Det lønner seg ikke nei tror jeg, jeg er redd for "bivirkningene" så jeg tør ikke...

Tydeligvis med rette...

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 03:36   #10
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Omvendt føling

Et øyeblikk der leste jeg det som omvendt følling, og trodde jeg var på et av mine hesteforum

Jeg har aldri hatt så sterk reaksjon som du, men om jeg spiser for mye karber blir jeg oppblåst i hele kroppen, sover dårlig, og har verdens verste mage

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 08:53   #11
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Omvendt føling

Vi er nok flere som har merket karbosjokket om man har prøvd seg for å si det slik. Jeg ble også veldig kvalm og uvel første gang jeg fikk i meg mye karber på en gang etter jeg hadde gått på ketolyse mange mnd..

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 10:36   #12
lionesse
Medlem
 
lionesse sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Spania
Innlegg: 315
lionesse har en fantastisk aura rundt seglionesse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Omvendt føling

Omvendt føling heter noe sånt som hypoglycemi, eller sukkersjokk, som det kalles til vanlig. Det betyr et unormalt høyt blodsukkernivå.

Har trådstarter diabetes2? Jeg tror nemlig ingen "normale" mennesker skal få så enorme blodsukkersvingninger. Det er jo det man har insulin i kroppen til!

Hadde en kontrollert utskeielse selv i går. Tok tabletter til maten for å unngå dette. Men følte meg oppblåst og uvel etterpå.

For et par uker siden spiste jeg tre halve wienerbrød/skolebrød på styrten, og fikk lignende symptomer som deg etter 20 minutter. Jeg fikk panikk nesten, fordi jeg kjente at jeg ville svime av. Jeg satt og intervjuet noen (de som hadde bydd på wienerbrød), og KUNNE bare ikke svime av. Det gikk heldigvis bra! Fikk ikke feber, da. Men jeg lurer på om det må ha vært noe annet som har vært etter deg. Interessant fenomen!

lionesse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egekomponert Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 15:51   #13
Opiat
Juniormedlem
 
Opiat sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 19
Opiat er på en erverdig vei

Sv: Omvendt føling

Konklusjonen - er vel at denne reaksjonen mest sansynlig skyldes det artige "omgangssykeviruset" som har florert i det siste. Evt en kombinasjon med karbo-sjokk OG viruset. Har uansett ligget pal frem til i dag og hylt på porselensguden. Ikke det artigste som fins - men vekta viste 3 kilo minus siden onsdag så da tar jeg gjerne en runde til

Opiat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 14:14   #14
fiffi
Medlem
 
fiffi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 70
Innlegg: 145
fiffi har en fantastisk aura rundt segfiffi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Omvendt føling

Tydelig at vi alle reagerer ulikt. Jeg har levd lavkarbo siden juli i fjor (ca 30-40 karber pr dag), unntatt hver lørdag, da jeg inntar 1 stk marsipankake. Det er på grunn av en tradisjon jeg ikke kan avbryte. Jeg har aldri følt meg dårlig i etterkant, heller aldri gått opp i vekt av den grunn.

fiffi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 15:59   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Omvendt føling

Jeg rører så og si aldri raske karber, men jeg får det akkurat som deg når jeg tar glukosebelastning. Føler meg som en narkis! Etter inntak av to dl sukkerskvip får jeg beskjed om å sitte stille i en time, og det er en utfordring i seg selv når hele kroppen tilter og jeg aller helst bare vil springe i sirkel rundt meg selv, det prikker i kroppen og jeg føler meg nesten gal. Og så krasjer jeg, og jeg har opplevd å sovne på legekontoret og våkne av at jeg er på vei til å ramle av stolen ...! Det tar gjerne en hel dag før jeg kommer meg. Så å sprekke for meg er et no go. Så vondt unner jeg meg ikke, og det er ikke det minste vanskelig å holde seg til den smale sti når konsekvensene er store og tydelige.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 16:01   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Omvendt føling

Åja, også glemte jeg å nevne at jeg får blåmerker når jeg spiser rent sukker!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 18:44   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Omvendt føling

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg rører så og si aldri raske karber, men jeg får det akkurat som deg når jeg tar glukosebelastning. Føler meg som en narkis! Etter inntak av to dl sukkerskvip får jeg beskjed om å sitte stille i en time, og det er en utfordring i seg selv når hele kroppen tilter og jeg aller helst bare vil springe i sirkel rundt meg selv, det prikker i kroppen og jeg føler meg nesten gal. Og så krasjer jeg, og jeg har opplevd å sovne på legekontoret og våkne av at jeg er på vei til å ramle av stolen ...! Det tar gjerne en hel dag før jeg kommer meg. Så å sprekke for meg er et no go. Så vondt unner jeg meg ikke, og det er ikke det minste vanskelig å holde seg til den smale sti når konsekvensene er store og tydelige.

Får det slik jeg også. Men da tror jeg at jeg har fått en panikkangstanfall og blir heeeelt på tuppa.. Og så er det bare karbene...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Omvendt tap av muskler SunnhetMedSirrup Spis deg ned i vekt med Skaldeman 21 26-04-10 21:15
Nå er råe dyr gode ... eller var det omvendt? Homer Simpson Spis deg ned i vekt med Skaldeman 22 24-01-08 21:33
Omvendt univers annikekj Spørsmål og svar 11 17-06-07 22:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no