Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hjelp ... Kneet mitt (spinning)

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-04-08, 20:37   #1
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Hjelp ... Kneet mitt (spinning)

Er på min 4 uke nå med spinning...

jeg er på 4-5 spinning timer i uka+ styrker etter spinninga 3 ganger i uka..

for en 14 dagers tid tilbake merker jeg at jeg fikk litt små ondt inni venstre kne, spesielt når jeg stod, da sviktet ene kneet litt... tok det litt med ro på spinnninga , og hadde ikke på så mye motstand.. økte gradvis for vær time, men i går.. PANG så klikka kneet! vær gang jeg strekker /bøyer det får jeg ondt inni kneet.. det er ikke dødelig ondt, og jeg får til å gå og sånt.. men er ubehagelig...nå torde jeg ikke å dra på spinninga i dag i frykt for å ødlegge mere..

har dere trimmere noen råd mot å forebygget at dette blir værre?
Jeg var jo så godt i gang, og elsker virkelig å dra og spinne på kveldene.. Frykter at vis jeg tar pause nå så detter jeg rett av , og havner tilbake på start..

hva bør jeg gjøre? og hva tror dere dette er?HELP

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 21:09   #2
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Hjelp... kneet mitt:( spinning

sjekk at du ikke har fått en menisk eller korsbåndskade, dersom det virkelig sa pang. Dersom kneet på noen måte låser seg, kan det være en meniskskade.

Dersom det er en overbelastning er det rett som du gjorde å ta det roligere og ikke trene med vondt. Ro ned, tren så rolig intil du begynner å kjenne noe, gjør noe annet enn det som førte til vondt, pass på at lår og leggmuskler er myke og strekk ut, ha på knevarmer, etc. etc

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 21:20   #3
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp... kneet mitt:( spinning

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

sjekk at du ikke har fått en menisk eller korsbåndskade, dersom det virkelig sa pang. Dersom kneet på noen måte låser seg, kan det være en meniskskade.

Dersom det er en overbelastning er det rett som du gjorde å ta det roligere og ikke trene med vondt. Ro ned, tren så rolig intil du begynner å kjenne noe, gjør noe annet enn det som førte til vondt, pass på at lår og leggmuskler er myke og strekk ut, ha på knevarmer, etc. etc


Takk for svar mistenker sterk overbelastning.. tror ikke det menisk elr korsbånd, for så ondt var det ikke.. så ikke sånn pang altså, bare pang så kom smertene tilbake etter en hard økt,hihi

får vel ta det med ro da, skal prøve meg på spinning igjen imorgen , så får jeg se hvordan kneet oppfører seg.. får isåfall la være å være med på oppoverbakkene(når vi står) og ta litt mindre motstand...

er så kjipt , var jo sånn i siget... synes det er så digg å ta i skikkelig å føle at man virkelig trener, ikke bare sitte å tråkke å tråkke..hehe

var vel kansje ikke annet å forvente når man har sotte på rumpa i 2 år at spinning 4-5 ganger i uka kansje ble litt mye... 2 første ukene var jeg vær dag..:S

finnes ikke noe man ka ha utenpå kneet da? men som fortsatt gjør at jeg får til å bøye det når jeg sykler lism?

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 21:42   #4
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp... kneet mitt:( spinning

Fra sofaen til 4-5 ganger i uka, er å be om trøbbel, desverre. Håper du ikke mister motivasjonen av den grunn, men du bør absolutt roe ned, samt sørge for riktig sittestilling. Har du en kompetent instruktør, spør om råd. Bruker du klikk-pedaler, sørg for at vinkelen på klossen blir naturlig med kneets bane på hvert tråkk, samt at klossen ikke bør stå for langt fram eller tilbake. Som sagt, ta tak i instruktøren, de skal vite dette. Mest sannsynlig er det bare en overbelastning som går seg til etter hvert. Vær tålmodig og plutselig går alt som det skal :-)

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 22:44   #5
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp... kneet mitt:( spinning

Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.

Fra sofaen til 4-5 ganger i uka, er å be om trøbbel, desverre. Håper du ikke mister motivasjonen av den grunn, men du bør absolutt roe ned, samt sørge for riktig sittestilling. Har du en kompetent instruktør, spør om råd. Bruker du klikk-pedaler, sørg for at vinkelen på klossen blir naturlig med kneets bane på hvert tråkk, samt at klossen ikke bør stå for langt fram eller tilbake. Som sagt, ta tak i instruktøren, de skal vite dette. Mest sannsynlig er det bare en overbelastning som går seg til etter hvert. Vær tålmodig og plutselig går alt som det skal :-)

jepp, skal huke tak i instruktøren imorgen får å få litt veileidning i tråkkene mine.. har ikke sykkelsko, bare vanlige treningssko i de reimene, men føler selv at jeg tråkker litt rart noen ganger. så kan være lurt å få de til og se om jeg belaster litt feil i tråkkene..

er helt sikkert bare overbelastning, ble jo så ivrig vethu..endelig funnet noe som er morro, samt jeg kjeder meg så lett om kveldene når lillegutt sover så da er det godt å dra å trene..men får prøve å roe ned til 3 dager i uken til det går seg til kjipt å bare blåse avgårde i samma tempoet så risikere jeg å få skikkelig ondt kne og da blir det dårlig med trening ja,hehe

får vel gå meg en kveldstur med stavene mine når kjedsomheten kommer over meg

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 23:02   #6
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp ... Kneet mitt (spinning)

Uansett skal du jo ha all honør for at du er så ivriga da :-) Lykke til videre og håper det løser seg!

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 23:18   #7
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp ... Kneet mitt (spinning)

Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.

Uansett skal du jo ha all honør for at du er så ivriga da :-) Lykke til videre og håper det løser seg!

takk for det..morro når man bynner å få belønning for "strevet"

jeg blir litt lett revet med når jeg først setter igang,hehe

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp. Jeg er sulten hele tiden + jeg er så svimmel og dårlig.... Iset Lavkarbo generelt 10 23-07-04 17:17
Hjelp! Mokia Induksjonen 4 17-04-04 20:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no