Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Teller og veier dere alt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-07, 13:36   #1
AltforStor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 40
Innlegg: 37
AltforStor er på en erverdig vei

Teller og veier dere alt?

Jeg tar det meste litt på måfå jeg
Men spiser veldig mye egg, kjøtt og ost. Og det er det jo ingen karber i. Så jeg tror jeg får i meg karber gjennom grønnsaker og salat. Men trenger jeg å veie alt????

__________________


Noen kjenner meg også som FebruarGullet
AltforStor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 13:46   #2
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Teller og veier dere alt?

Det er veldig lurt å veie alt, ihvertfall i begynnelsen, til du har trent om "øyemålet".

Det er forresten karbohydrater i egg.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 13:52   #3
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Teller og veier dere alt?

Jeg har nok ikke veid alt. Men har funnet ut hvor mye karbo det er i salat, og da ser jeg sånn ca. hvor mye jeg kan ta. Blomkål og brokkoli veier jeg, slik at jeg vet at jeg ikke får i meg for mye.
Kjøtt veier jeg ikke.

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 15:04   #4
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Teller og veier dere alt?

I starten kan det være lurt å veie maten og bruke programmet Mat på data for å finne ut hva en får i seg. Jeg har selv trodd at jeg spiste mindre karbohydrater enn jeg faktisk gjorde. Mat på data kan lastes ned gratis fra http://matportalen.no/

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 15:52   #5
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Teller og veier dere alt?

Jeg veide alt i begynnelsen. Nå vet jeg hvor mye jeg kan ta. Er jeg usikker så veier jeg igjen. Er så kjedelig å gå ut av ketose for å ha spist litt for mye av den lovlige maten liksom

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 17:02   #6
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 45
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Teller og veier dere alt?

Jeg veier ikke ennå, har bare gjort det her i 2 dager da.

Men har veid masse mat i mitt liv, så jeg vet jo sånn ca hva ting veier. Så jeg skriver opp alt jeg spiser og ca vekt på det. Er det noe jeg er usikker på så kommer jeg til og veie det.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 18:40   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Teller og veier dere alt?

Skal du ha i deg så lite som 15 karbohydrater pr dag (Ketolysekuren) er det nok tvingende nødvendig å veie/måle og telle karber. Etterhver som du blir mer dreven vil du ikke behøve å veie/måle telle så mye. Men det å stole på øyemålet, selv etter lang tid på lavkarbo, har ødelagt for mange. Selv klarer jeg ikke å ta alt på øyemål, og kontrollmåler innimellom. Da ser jeg at jeg som regel har tatt feil. Dessverre i feil retning. Jeg har spist mer enn jeg tror jeg har.

Går vekten nedover og du er fornøyd er det greitt å ikke veie mer. Men stopper vekttapet opp bør man iallefall kontrollveie. Det er mange som har fått seg noen overraskelser ja !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 21:01   #8
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Teller og veier dere alt?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.


Går vekten nedover og du er fornøyd er det greitt å ikke veie mer. Men stopper vekttapet opp bør man iallefall kontrollveie. Det er mange som har fått seg noen overraskelser ja !

Det er sant!

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 22:17   #9
AltforStor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 40
Innlegg: 37
AltforStor er på en erverdig vei

Sv: Teller og veier dere alt?

Det mat programmet var genialt da!!!!

Idag har jeg spist ca 10-11 karber

Går det ann å spise for lite?

__________________


Noen kjenner meg også som FebruarGullet
AltforStor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 22:21   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Teller og veier dere alt?

JA, det er mulig å spise for lite. Ikke lurt ! Kroppen trenger all den næring du kan få i deg på et allerede lavt karbonivå.

I verste fall opplever du at vekttapet stopper opp.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd) vintage Ketolysekuren 79 02-08-07 18:42
Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-) Caxa Åpne dagbøker 257 31-08-06 14:00
Hvordan går det med dere? HildePåSlankern Spis deg ned i vekt med Skaldeman 7 07-02-06 21:57
Antioksidanter - bryr dere dere? mofe Generell ernæringsdebatt 8 31-08-05 08:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no