Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-06, 10:14   #1
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

Når man er i ketose, er det jo ekstra viktig å drikke mye vann. Men har noen tenkt over hvordan vannkvaliteten er mange steder her i landet? For ca. et år siden begynte jeg å rense vannet med Vivatap (korallsand). Hadde hatt mye verking i leddene, det forsvant etter et par uker! Da jeg var på ferie og ikke renset vannet, kom verkingen tilbake. Jeg har funnet en enkel måte å gjøre det på: Fyller en tom halvannen liters brusflaske med vann og har i "teposen", rister godt og setter i kjøleskap. I stedet for korken har jeg satt på en slik "sugekork" som er på Imsdals halvlitersflasker - da er det mye enklere å fylle vannglasset eller bare ta seg en slurk i ny og ne. Lat, jeg? Dessuten fyller jeg over på halvlitersflasker og har på badet - vil ikke ha i meg en dråpe av "grisevannet" vi har her omkring

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-01-06, 10:42   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

Høres ut som vivatap er verdt et forsøk. Takk for tipset!
Noen flere som har erfaring med dette?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 12-01-06, 10:46   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

Hvor får jeg kjøpt Vivatap da?
Helsekosten?

Verdt å prøve Takk.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 12-01-06, 17:12   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

Broren min har brukt korallsand og er veldig fornøyd. Nå bor han i USA og bruker noe annet - der må de rense vannet for klorsmak også...... (kunne skrevet en avhandling om klorsmak i isbiter og vann på restauranter !!)
På jobb har vi vannautomat fra Water Logic, som tar vannet fra vanninnløpete til bygget og renser/avkjøler det.

Der jeg bor i Stavanger er vi heldige og har veldig godt/rent vann i springen. Har rensefilter på vannkanna vi varmer vann i og det trenger nesten aldri skiftes. MEN det kan finnes mye uhumskheter i vannet som ikke syns på filtere, - så med den store vannmengden jeg får i meg til dagen prøver jeg gjerne en rens !

Mer info om Viatap please !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-01-06, 17:28   #5
Pusekatt
Juniormedlem
 
Pusekatt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 48
Innlegg: 27
Pusekatt er ny på veien

Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

Jeg fant denne linken om Vivatap.

http://www.vivatap.no/

Har bestilt jeg, nå. Det skader jo ikke å prøve...

Pusekatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-01-06, 17:44   #6
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

Vivatap kan man kjøpe i de fleste helsekostforretninger og Meny-butikker. Koster ikke stort heller, tror det er 19-20 kroner for en pakke, og den rekker til opptil 36 liter vann. (27 hvis man blander i 1 1/2-liters flasker slik jeg gjør.) Kan forresten love at vi har klor i vannet mange ganger om sommeren her jeg bor (Oslo) også. Det stinker så man nesten ikke får lyst til å dusje, langt mindre drikke vannet!

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-01-06, 17:53   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

Opprinnelig lagt inn av Pusekatt

Jeg fant denne linken om Vivatap.

http://www.vivatap.no/

Har bestilt jeg, nå. Det skader jo ikke å prøve...

Tusen takk Pusekatt !
Det skal prøves her også. Jeg drikker 2-3 liter vann pr dag (minst!) og har 1 liters flaske. Kanksje jeg skal lage større..... *tenke* *tenke*

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 19:15   #8
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Thumbs down

Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

Hei
Ehhhhhhh, vivatap kommer fra Arendal. Jeg kjenner personene bak. De driver med meget alternativ medisin. Bevares, vi skal ikke glemme at det meste av skolemedisinen har bakgrunn i alternativ medisin og kjerringeråd.
Men Drikkevannet i Norge er stort sett meget bra. Å putte en tepose med koralkalk ( hvor får de det fra, de bryter vel ikke ned koralrev?) og tro det skulle påvirke vår helse. Det er "far out" Selv tror jeg en variert kost med tanke på vitaminer og mineraler er 1000 gange viktigere. Beklager, men dere får ikke støtte for dette stunt.
Mange av de som støtter vivatap er lokale helter som har fått aksjer i firmaet.
Lykke til
Torkil


Sist redigert av Torkil : 14-01-06 kl 19:35.
Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 19:18   #9
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
Ehhhhhhh, vivatap kommer fra Arendal. Jeg kjenenr personene bak. De driver med meget alternativ medisin. Bevares, vi skal ikke glemme at det meste av skolemedisinen har bakgrunn i alternativ medisin og kjerringerås.
Men Drikkevannet i Norge er stort sett meget bra. Å putte en tepose med koralkalk ( h vor får de det fra, de bryter vel ikke ned koralrev?) og tro det skulle påvirke vår helse. Det er "far out" Selv tror jeg en variert kost med tanke på vitaminer og mineraler er 1000 gange viktigere. Beklager, men dere får ike støtte for dette stunt.
Mange av de som støtter vivatap er lokale helter som har fått aksjer i firmaet.
Lykke til
Torkil

Er nok helt enig med Torkil her jeg og...

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 20:49   #10
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

Vannet vårt smarker veldig godt, men hvis en tapper det på en flaske og lar det stå en time eller to så smaker det litt mye humus, og det fikser faktisk en vivatap pose. Så jeg er happy så langt. (Heller du vannet i en bøtte/dunk og lar det stå i et par dager så får du en fin slimete hinne...)

Koraller til rensing av vann er det mange fler enn vivatap som driver med. Metoden stammer vel fra Japan. Og det har noe for seg (uten at jeg skal gå god for vivataps produkt).

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 21:34   #11
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

Heller du vannet i en bøtte/dunk og lar det stå i et par dager så får du en fin slimete hinne

Vel
Vann inneholder naturlige næringsstoffer som vil virke som næring for alger. Med en gang det står i sollys, så med mindre dunken er aldeles steril ( umulig) vil det etter et par dager i 20 grader og sollys dannes bakterier og alger som kan gi " slimete hinne".
Vivatap er neppe skadelig så enhver får være salig i sin tro.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 21:40   #12
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

Tro kan flytte fjell.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 21:42   #13
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

Sant det Torkil. Men problemet vi har er nok mer sammensatt. Kommunen vår henter nemlig vannet fra et myrområde (Gudene vet sikkert ikke hvorfor...) så vi har litt mer problemer enn det som er normalt med alger og slikt. Missfarging i dusj og vask, mm. Men når det er sagt, rett fra springen så finner du ikke vann som smaker bedre. Tappet i flaske så smaker det fælt etter en time.

Jeg har lurt litt på å gå til inkjøp av en vannrenser som bruker osmose prinsippet. Er det noen som har erfaring med/vet om noen gode slike?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 21:55   #14
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

Hei
Skriv til kommunen og forlang halv vannavgift - de ikke leverer det produkt du betaler for. Forskriften for vann er veldig klar i spesifikasjonene.
Slik du beskriver det ville jeg investert i vannfilter.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-01-06, 18:25   #15
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

Du får si hva du vil om vannet her i Norge, Torkil, men hos oss (nord i Oslo) blir det kloret veldig, særlig om sommeren. Man behøver ikke være kjemiker for å skjønne det, når klorstanken river i nesen. Siden du tydeligvis mener Vivatap blir hauset opp av aksjeeiere, så får jeg reklamere for konkurrenten, da. Sangovin korallsand fungerer like bra, fås også i helsekost. Jeg bruker Vivatap fordi Meny-butikken på hjørnet selger det, så slilpper jeg en ekstratur med bilen for å komme til helsekosten. Jeg VET i hvert fall at det gjør en forskjell for meg. Det har noe med PH-verdi å gjøre visstnok. Men i følge Torkil er det jo troen som har fjernet mine muskel- og leddsmerter. Du virker forresten ganske skeptisk til "alternativ medisin", det gjelder kanskje homøopati, akupunktur osv. også? Har du tenkt over at mange av dine kolleger ganske sikkert oppfatter deg som rimelig "alternativ" pga. ketolysedietten?

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-01-06, 18:46   #16
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

Opprinnelig lagt inn av Bolla Piggsvin

...i følge Torkil er det jo troen som har fjernet mine muskel- og leddsmerter. Du virker forresten ganske skeptisk til "alternativ medisin", det gjelder kanskje homøopati, akupunktur osv. også? Har du tenkt over at mange av dine kolleger ganske sikkert oppfatter deg som rimelig "alternativ" pga. ketolysedietten?

Trokke det... limer inn fra Torkils innlegg litt lenger opp i tråden her jeg...


Opprinnelig lagt inn av Torkil

...Bevares, vi skal ikke glemme at det meste av skolemedisinen har bakgrunn i alternativ medisin og kjerringeråd.

Men Drikkevannet i Norge er stort sett meget bra. Å putte en tepose med koralkalk ( hvor får de det fra, de bryter vel ikke ned koralrev?) og tro det skulle påvirke vår helse. Det er "far out" Selv tror jeg en variert kost med tanke på vitaminer og mineraler er 1000 gange viktigere...


Opprinnelig lagt inn av Torkil

...Skriv til kommunen og forlang halv vannavgift - de ikke leverer det produkt du betaler for. Forskriften for vann er veldig klar i spesifikasjonene.

Slik du beskriver det ville jeg investert i vannfilter...


Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 15-01-06, 19:51   #17
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

Synes bare Torkil er litt vel rask med å avfeie dette som tull. Jeg leste første gang om korallsand i "Mat og helse", et blad der Dag Viljen Polesinsky er fagredaktør. Har så mye respekt for den mannen at jeg har vondt for å tro at de ville la seg lure så til de grader rundt av useriøse aktører. De har også omtalt Sangovin, forresten. Og bare for å berolige Torkil: Korallsanden tas opp fra havbunnen, der den drysser ned når korallene forvitrer. Så de skader ikke korallrevene, som selvsagt er fredet.

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-01-06, 20:04   #18
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

Opprinnelig lagt inn av Bolla Piggsvin

Synes bare Torkil er litt vel rask med å avfeie dette som tull. Jeg leste første gang om korallsand i "Mat og helse", et blad der Dag Viljen Polesinsky er fagredaktør. Har så mye respekt for den mannen at jeg har vondt for å tro at de ville la seg lure så til de grader rundt av useriøse aktører. De har også omtalt Sangovin, forresten. Og bare for å berolige Torkil: Korallsanden tas opp fra havbunnen, der den drysser ned når korallene forvitrer. Så de skader ikke korallrevene, som selvsagt er fredet.

Joda... men jeg hadde nok satset på et aktivt filter hjemme, om jeg skulle ha valgt... da er man ihvertfall sikret at kloratomer og andre skadelige stoffer fjernes på en sikker måte... koster noe mere, men gir slik jeg ser det en bedre sikkerhet for at vannet ikke lenger er skadelig å drikke... i så måte er det ikke nok bare å ha en "tepose" i en mugge med vann... det må nok noe mere til, om man vil være på den sikre siden. Det er nå ihvertfall min mening.

Vi hadde problemer med overslag av kloakk i vårt drikkevann... og da kan jeg love deg at en liten"tepose" ikke ville ha vært nok... fikk derfor installert et aktivt vannfilter, og prøver viste at vannet var mer enn godkjent ihht krav om drikkevannskvaliteten...

Nå fikk vi heldigvis helt nye rør som ble lagt fra selve vannverket og frem til en cicterne ved huset vårt... så fra å ha byens værste vann... så har vi nå byens beste vann...

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 15-01-06, 22:57   #19
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

*tar en slurk krystallklart Finnmarksvann*

  Svar med sitat
Gammel 15-01-06, 23:01   #20
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

Opprinnelig lagt inn av Albertine

*tar en slurk krystallklart Finnmarksvann*

HA!!!! Krydret med tilsetningsstoffer fra Kolahalvøya, ja.....

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 16-01-06, 17:34   #21
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

Opprinnelig lagt inn av HP

Jeg har lurt litt på å gå til inkjøp av en vannrenser som bruker osmose prinsippet. Er det noen som har erfaring med/vet om noen gode slike?

Jeg har ett ozmose filter eller RO om du vil. Koblet den direkte til vannkranen og deler strømmen i to deler, en uren og en ren. vannet som er rent trenger igjennom filteret og vannet som ikke er så rent renner igjennom uten å skjemme ut filteret. Jeg har hatt samme filteret i fem år nå og hele familien foretrekker det vannet som kommer fra filteret.
Jeg likte ikke vann før jeg begynte med filteret men nå er det det beste jeg kan få. Filteret jeg har er fra Nature´s Own.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 23:20   #22
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Ehhhhhhh, vivatap kommer fra Arendal. Jeg kjenner personene bak. De driver med meget alternativ medisin. Bevares, vi skal ikke glemme at det meste av skolemedisinen har bakgrunn i alternativ medisin og kjerringeråd.
Men Drikkevannet i Norge er stort sett meget bra. Å putte en tepose med koralkalk ( hvor får de det fra, de bryter vel ikke ned koralrev?) og tro det skulle påvirke vår helse. Det er "far out" Selv tror jeg en variert kost med tanke på vitaminer og mineraler er 1000 gange viktigere. Beklager, men dere får ikke støtte for dette stunt.
Mange av de som støtter vivatap er lokale helter som har fått aksjer i firmaet.
Lykke til
Torkil


Vet det er en stund siden jeg startet denne tråden nå. Men kunne ikke dy meg. Drikkevannet i Norge er stort sett meget bra, Torkil...?
http://www.aftenposten.no/helse/article1596736.ece

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 23:36   #23
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

Drikkevannet varierer veldig fra sted til sted. I Oslo og Bergen har det jo vært perioder med både sopp og e-coli i vannet. Andre steder er vannet veldig bra. Det er mange steder med gode forhold for grunnvannsuttak som allikevel bruker møkkete overflatevann. I tillegg er det issues med lagring av vannet i bergrom sånn som i Trondheim og Bergen. Det er i alle fall en myte at Norge har så supert springvann. Det gjelder noen steder men ikke alle.

Dette med Vivatap er jo ikke akkurat noe trossak, som Torkil antyder. Det er veldig enkel kjemi som er lett målbart. Bare å se på vanntestene fra Niva. En pose Vivatap binder 100% av kloret i 2 liter vanlig drikkevann. Det samme gjelder små mengder e-coli. Det kan sikkert være et godt tips for de som har klorsmak på vannet, men det hindrer nok ikke at du blir dårlig hvis du får innlekasje av kloakk.

Så ideen og korallsand er ikke helt på jordet allikevel.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 11:49   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

dette var interessant lesning

der jeg vokste opp drakk vi vann fra femunden. og vannet er fantastisk! virkelig! vann smaker i prinsipp ikke så mye, men det er som om det har en ekstra frisk bismak av et slag. jeg tror jeg dobler vanninntaket mitt når jeg er på besøk hos folka mine!
men! da jeg flyttet til oslo for ca sju år siden bodde jeg først et par år på vestsiden (skillebekk og vika) og der smakte seriøst springvannet drit, unnskyld min fransk, men jeg måtte begynne å koke det, eller kjøpe vann på flaske. vet ikke om det ble noe bedre av å kokinga, det var bare en idé som satt igjen etter offentlige oppfordringer om å koke vannet da det kom kloakk i drikkevannet da jeg bodde i trondheim, og de typer alternativer som nevnes her var da ukjente for meg.
men da jeg flyttet til østkanten var det som natt og dag. vannet smakte mye bedre, man følte seg renere etter at man dusjet etc.. jeg har virkelig ikke peil på hvor vi får vannet vårt fra her i oslo (har tankt på akerselva på østkanten?!?) er det noen som har en forklaring på dette? finnes det faktisk et privilegium vi her på østkanten har over vestkanten, hehemmmm?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 13:17   #25
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

dette var interessant lesning

der jeg vokste opp drakk vi vann fra femunden. og vannet er fantastisk! virkelig! vann smaker i prinsipp ikke så mye, men det er som om det har en ekstra frisk bismak av et slag. jeg tror jeg dobler vanninntaket mitt når jeg er på besøk hos folka mine!
men! da jeg flyttet til oslo for ca sju år siden bodde jeg først et par år på vestsiden (skillebekk og vika) og der smakte seriøst springvannet drit, unnskyld min fransk, men jeg måtte begynne å koke det, eller kjøpe vann på flaske. vet ikke om det ble noe bedre av å kokinga, det var bare en idé som satt igjen etter offentlige oppfordringer om å koke vannet da det kom kloakk i drikkevannet da jeg bodde i trondheim, og de typer alternativer som nevnes her var da ukjente for meg.
men da jeg flyttet til østkanten var det som natt og dag. vannet smakte mye bedre, man følte seg renere etter at man dusjet etc.. jeg har virkelig ikke peil på hvor vi får vannet vårt fra her i oslo (har tankt på akerselva på østkanten?!?) er det noen som har en forklaring på dette? finnes det faktisk et privilegium vi her på østkanten har over vestkanten, hehemmmm?


Vet ikke helt på Østkanten, hvis du mener indre øst. Vi nordafor Sinsenkrysset får i hvert fall vannet fra Maridalsvannet, og egentlig skal jeg ikke klage på smaken - annet enn at de klorer så forferdelig noen ganger. Lurer jo på hvorfor de gjør det - klor bruker man jo ofte for å drepe bakterier... Siden jeg synes kroppen fungerer mye bedre når jeg renser med Vivatap, kan det jo hende det er klor jeg reagerer på. Det er vel ikke akkurat sunt å få i seg for mye av det Har forresten hørt at vannledningene her omkring er veldig gamle og dårlige. Det er ikke sikkert selve vannet er så ille i utgangspunktet, kanskje det skyldes ledningsnettet? Jeg fortsetter i hvert fall med min Vivatap (eller Sangovin - samme sak). Enten det er troa eller hva det er, så føler jeg meg bedre med det, og det koster en bagatell (ca. 20 kroner for å rense 36 liter vann).

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no