Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Store mengder vann er skadelig

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-09-11, 12:38   #1
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Store mengder vann er skadelig

Stemmer dette virkelig? Kan det være dødelig å drikke for mye vann? Hvor står vi på lavkarbo i forhold til at vi må drikke mer?

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 12:46   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Store mengder vann er skadelig

Når du på lavkarbo trenger mer væske enn på vanlig kosthold kan det jo ikke være "for mye og skadelig". På ketolyse skal man dessuten ta bl.a kalium som finnes i ketolystablettene. For lite kalium kan gi svimmelhet bl.a. Så ja, kanskje vi skyller bort mer mineraler, men vi kan tilføre det også. Men jeg tror ikke vi skyller bort noe vi ikke bør om vi drikker når vi er tørste bare. Kroppen er ikke idiotisk, men heller vi innpå tre liter på styrten er det vi som er det. For ingen trenger så mye for å slukke tørsten.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 12:54   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Store mengder vann er skadelig

Det er heeeeelt korrekt, noe jeg har prøvd å fortelle folket her inne svært lenge!

Det er dog langt mellom å bøtte ned vann i litersvis bare for å gjøre det og det å drikke mer fordi man er tørst!

Likevel bør man passe på å få i seg nok salter og mineraler på et lavkarbokosthold. Doktoren bak ketolyse- kuren sier feks at noe av vannet bør byttes ut med farris for å få i seg salter. Det er heller ingen grunn til å ligge unna salt mat som spekeskinke og bacon på et lavkarbo- kosthold.

Det er anbefalt et daglig væske- inntak på lavkarbo/ketolyse på 2.5- 3.0 liter om dagen. Dette innebefatter også all væske du får i deg gjennom maten du spiser etc. Te, kaffe, brus, saft osv er også regnet inn i væskeregnskapet!

Selv er jeg en sånn svært-sjelden-tørst- person, men mener jo ikke at folk skal nekte seg drikke, bare at det å tvinge i seg liter på liter fordi noen en gang har trodd at det er bra, slett ikke er så bra!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 12:55   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Store mengder vann er skadelig

Og så anbefaler Torkil at vi bruker LO-salt som er rik på kalium.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 13:08   #5
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

Sv: Store mengder vann er skadelig

Okey... HVEM er Torkil?!

Og ja,det KAN være dødelig,men da skal man drikke over 10 liter vann på en dag. Og det skal godt gjøres. Som Kitt sier så er det det at man skyller bort for mye salter i kroppen.

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 13:10   #6
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 40
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Store mengder vann er skadelig

Salttapet er vel bare midlertidig? Altså i begynnelsen når ekstra vann skylles ut, så skylles også salter med siden det er bundet i vannet. Men jeg har også lest at vi trenger litt ekstra salter på lavkarbo rett og slett fordi prosessene i kroppen trenger litt mer salter, særlig magnesium.

Og jeg har ikke linken, men jeg leste om ei som gikk på en suppekur hvor hun fikk tilsendt suppene (altså ikke krydret selv) og i tillegg fikk de beskjed om at de skulle drikke mellom tre og fem liter vann hver dag - jo mer jo bedre. Suppene er jo mye væske i seg selv, og i tillegg tre til fem liter vann? Hun tvang i seg fem liter vann hver dag og trodde hun var flink. En natt våknet ektemannen av at hun lå i kramper og det frådet ut av kjeften hennes. Mangel på salter rett og slett! Hun hadde skylt ut alt for mye!

Så man må ikke nødvendigvis så langt opp som ti liter. Mener på at det var sju liter jeg så som var vannforgiftning. Men mye vann og lite salter er livsfarlig! Nemlig.

Og Torkil er mannen bak ketolysekuren. Torkil P. Andersen.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 15:16   #7
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

Sv: Store mengder vann er skadelig

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Salttapet er vel bare midlertidig? Altså i begynnelsen når ekstra vann skylles ut, så skylles også salter med siden det er bundet i vannet. Men jeg har også lest at vi trenger litt ekstra salter på lavkarbo rett og slett fordi prosessene i kroppen trenger litt mer salter, særlig magnesium.

Og jeg har ikke linken, men jeg leste om ei som gikk på en suppekur hvor hun fikk tilsendt suppene (altså ikke krydret selv) og i tillegg fikk de beskjed om at de skulle drikke mellom tre og fem liter vann hver dag - jo mer jo bedre. Suppene er jo mye væske i seg selv, og i tillegg tre til fem liter vann? Hun tvang i seg fem liter vann hver dag og trodde hun var flink. En natt våknet ektemannen av at hun lå i kramper og det frådet ut av kjeften hennes. Mangel på salter rett og slett! Hun hadde skylt ut alt for mye!

Så man må ikke nødvendigvis så langt opp som ti liter. Mener på at det var sju liter jeg så som var vannforgiftning. Men mye vann og lite salter er livsfarlig! Nemlig.

Og Torkil er mannen bak ketolysekuren. Torkil P. Andersen.

Takk for svar! Jo,men da fikk hun også væske i seg gjennom suppene,ergo mer enn de 5 literne hun drakk.

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 15:46   #8
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Store mengder vann er skadelig

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Stemmer dette virkelig? Kan det være dødelig å drikke for mye vann? Hvor står vi på lavkarbo i forhold til at vi må drikke mer?

Nå er det snakk om å ikke drikke litersvis - på en gang. 3-4 liter vann spredd ut over dagen skader ingen. Kommer man over det bør man kanskje tenke på å begrense seg.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 16:50   #9
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Store mengder vann er skadelig

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Nå er det snakk om å ikke drikke litersvis - på en gang. 3-4 liter vann spredd ut over dagen skader ingen. Kommer man over det bør man kanskje tenke på å begrense seg.

Ja det skjønte jeg Det var litt denne setningen "Drikker du derimot godt over denne mengden, kan det være direkte helsefarlig." jeg synes er litt ekkelt. Hva er godt over mengden? Dobbelt? Tredobbelt, 1 liter over? Litt forvirrende

Salter ja, det var nytt for meg. Hva menes med salter, og hva er de beste kildene? Drikker ikke farris.

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 19:27   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Store mengder vann er skadelig

Salts exist in many different colors, e.g.

He he Viktige mineraler, altså.Noen kaller det mineralsalter.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 20:23   #11
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 40
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Store mengder vann er skadelig

Opprinnelig lagt inn av Janeymaleney, her.

Takk for svar! Jo,men da fikk hun også væske i seg gjennom suppene,ergo mer enn de 5 literne hun drakk.

Ja, men det var nettopp det som stod i dietten hennes. At hun skulle drikke 3-5 liter vann i tillegg til suppene.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 21:06   #12
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Store mengder vann er skadelig

Jeg drikker mye i løpet av dagen, alt i alt er jeg nok over 5 liter.....tror nok at det er nærmere 6 liter. Jeg er blitt avhengig av å ha noe å drikke med meg overalt, føler jeg er konstant tørst. Går og smådrikker av Imsdalflasker hele tiden, klarer meg ikke uten det kvarteret det tar meg å kjøre til jobb engang....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 22:07   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Store mengder vann er skadelig

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Jeg drikker mye i løpet av dagen, alt i alt er jeg nok over 5 liter.....tror nok at det er nærmere 6 liter. Jeg er blitt avhengig av å ha noe å drikke med meg overalt, føler jeg er konstant tørst. Går og smådrikker av Imsdalflasker hele tiden, klarer meg ikke uten det kvarteret det tar meg å kjøre til jobb engang....

Klaget ikke du nettopp over prikking i leppene etc?
Kan ha sammenheng med at du skyller alle salter og mineraler ut av kroppen din i stort tempo!

Er dessuten helt sikker på at det du sier er helt riktig: at du har blitt avhengig og føler deg tørst, ikke at du faktisk er reelt tørst og faktisk trenger å drikke så mye med den "lille" kroppen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 22:12   #14
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Store mengder vann er skadelig

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Klaget ikke du nettopp over prikking i leppene etc?
Kan ha sammenheng med at du skyller alle salter og mineraler ut av kroppen din i stort tempo!

Er dessuten helt sikker på at det du sier er helt riktig: at du har blitt avhengig og føler deg tørst, ikke at du faktisk er reelt tørst og faktisk trenger å drikke så mye med den "lille" kroppen!

Hmm - må tenke litt etter....Jeg er nok tørst. Blir veldig tørr i munnen og føler meg ikke vel hvis jeg ikke får nok å drikke.
Og ja - det var meg som klaget over prikking i leppene.....kan det at jeg drikker så mye ha noe med å gjøre ja.....

Var nettopp hos legen og ba dem ta en full sjekk m alle nødvendige blodprøver og alt var fint var tilbakemeldingen jeg fikk......men det er ikke sikkert de målte salter da....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 22:17   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Store mengder vann er skadelig

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Hmm - må tenke litt etter....Jeg er nok tørst. Blir veldig tørr i munnen og føler meg ikke vel hvis jeg ikke får nok å drikke.
Og ja - det var meg som klaget over prikking i leppene.....kan det at jeg drikker så mye ha noe med å gjøre ja.....

Var nettopp hos legen og ba dem ta en full sjekk m alle nødvendige blodprøver og alt var fint var tilbakemeldingen jeg fikk......men det er ikke sikkert de målte salter da....

Er ikke alltid elektrolytter er en del av de vanlige blodprøvene, nei! Da de begynte å måle mine før sommeren hade det ikke vært gjort på 5 år og det var som en del av et prosjekt på treningen.
Det ble tatt masse prøver fordi jeg har såååå lett for å få kramper og brått hadde jeg for lav fosfat, D- vit, magnesium og for høy kalsium!
Men ikke i samme prøve, nei, det var forskjellige prøver enten som kontroll, tillegg eller pga noe helt annet tatt et annet sted!
Ved siste prøve var ingen ting for lavt, bare kalsium bittelitt for høy!
Og jeg drikker 1.5- 2l pr dag, MAX!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 22:23   #16
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Store mengder vann er skadelig

Jeg ba om å få sjekket elektrolytter for et par måneder siden, og kom da frem til at alt var innenfor normalområdet, om enn så lavt som det kunne komme, inni der. Ellers er jeg "verre" enn Jabba, og drikker fort enorme mengder væske - men spredt jevnt utover hele dagen. Tror det er ganske store individuelle forskjeller på hva man tåler, her også?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 22:28   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Store mengder vann er skadelig

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg ba om å få sjekket elektrolytter for et par måneder siden, og kom da frem til at alt var innenfor normalområdet, om enn så lavt som det kunne komme, inni der. Ellers er jeg "verre" enn Jabba, og drikker fort enorme mengder væske - men spredt jevnt utover hele dagen. Tror det er ganske store individuelle forskjeller på hva man tåler, her også?

Skjønner ikke at dere har plass til alt dette vannet, jeg! Drikker jeg mer enn en dl eller 2, er jeg kvalm og gulper lenge etterpå! Forferdelig ubehagelig!

At alt var innenfor normalen, men lavt, ved en måling, betyr som du ser svært lite. Jeg har målt 3 ganger i sommer og flere verdier har varieret enormt! Fosfat og d- vit som var så lave at jeg ble ringt etter på ferie, var uten at jeg hadde gjort noe som helt, brått ved neste måling helt fint innenfor normalen.
Magnesium var flott tidlig på sommeren, alt for lav 12. august (jeg tar 600mg hver kveld) og helt fin 29. august!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 23:48   #18
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Store mengder vann er skadelig

Jeg drikker masse fordi jeg tygger tyggis som er søtt og gjør meg tørst. Dessuten synes jeg det er så koselig med te i store termokopper med soyamelk i. Drikker mange slike som rommer 5 dl daglig og i tillegg drikker jeg vann. Har aldri gulpet pga mye væske. Mye mat er verre. Om det skulle være skadelig skulle ihvertfall jeg være den første som svimte av, men det har jeg ikke gjort. Jeg skal sjekke meg hos legen når jeg får time, så får vi se. Jeg tar en del ekstra tilskudd så det er mulig alt er fint.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 03:18   #19
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Store mengder vann er skadelig

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Hmm - må tenke litt etter....Jeg er nok tørst. Blir veldig tørr i munnen og føler meg ikke vel hvis jeg ikke får nok å drikke.
Og ja - det var meg som klaget over prikking i leppene.....kan det at jeg drikker så mye ha noe med å gjøre ja.....

Var nettopp hos legen og ba dem ta en full sjekk m alle nødvendige blodprøver og alt var fint var tilbakemeldingen jeg fikk......men det er ikke sikkert de målte salter da....

Jeg blir også veldig tørst om jeg drikker veldig mye vann. Kan lett drikke 5 liter vann når det det blir sånn. Kroppen liksom higer etter mer.

Ellers syns jeg det er veldig lett å kjenne når det har blitt for mye vann. Når jeg får hodepine og føler at de indre organene bader i vann og at det skulper når jeg går og er generelt litt redusert - da er det for lengs for mye.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 12:56   #20
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Store mengder vann er skadelig

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg drikker masse fordi jeg tygger tyggis som er søtt og gjør meg tørst. Dessuten synes jeg det er så koselig med te i store termokopper med soyamelk i. Drikker mange slike som rommer 5 dl daglig og i tillegg drikker jeg vann. Har aldri gulpet pga mye væske. Mye mat er verre. Om det skulle være skadelig skulle ihvertfall jeg være den første som svimte av, men det har jeg ikke gjort. Jeg skal sjekke meg hos legen når jeg får time, så får vi se. Jeg tar en del ekstra tilskudd så det er mulig alt er fint.

Problemet med å drikke vann er, som flere har nevnt, at saltinnholdet i kroppen kan tynnes ut slik at konsentrasjonene blir for lave.

Når du drikker litervis med te med melk i, så får du nok også i deg en del elektrolytter i samme slengen. Får du i deg en del elektrolytter i maten du spiser, så er det ikke noe problem.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 13:06   #21
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 40
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Store mengder vann er skadelig

Ja, det stemme. Min svoger lå for 10 år siden på rikshospitalet pga for mye vann inntak. Han blei virkelig SYK .

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 14:05   #22
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Store mengder vann er skadelig

Pussig at dette skulle komme opp, for den siste uka har jeg hatt seriøse problemer med å få i meg vann... Har tvunget i meg ca halvliteren om dagen. Det er så rart, for jeg pleier å drikke ca tre liter per dag pluss te. Det har jeg alltid gjort...
Noe annet som er rart med meg er at jeg kaster opp hvis jeg drikker vann på tom mage. Mange tipser jo om å drikke et glass vann før maten, for da spiser man mindre. Men det funker ikke for meg altså. Men jag kan godt drikke litt Farris på tom mage

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mengder mat? maja82 Spørsmål og svar 8 04-08-11 13:37
Mister ENORME mengder med hår! Lil@ Generell ernæringsdebatt 12 06-07-11 00:22
Spise store mengder Lotski Ketolysekuren 35 16-02-11 19:26
Betyr store mengder ketoner i blodet at kroppens energibehov i øyeblikket er dekket? Herb Spørsmål og svar 1 04-11-09 21:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no