Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Regner man 1 gr karbo pr 100 g i kjøtt, fisk, skalldyr og bacon?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-03-08, 13:45   #1
Madeleine
Medlem
 
Madeleine sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 48
Innlegg: 259
Madeleine er ny på veien

Regner man 1 gr karbo pr 100 g i kjøtt, fisk, skalldyr og bacon?

Det lurer jeg på.....

__________________
Besøk gjerne journalen min her


Madeleine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 14:07   #2
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rener man 1 gkarbo .per 100g i kjøtt,fisk,skaldyr og bacon?

Opprinnelig lagt inn av Madeleine, her.

Det lurer jeg på.....


Hvis du ser i matvaretabellen ser du hvilken produkter det er mer enn 0 karbo. Innmat har en del karbo og kjøttkaker, karbonade, kjøttdeig osv.

Anbefaler deg å bruke den.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8





Sist redigert av supha : 25-03-08 kl 14:27.
supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 14:17   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Rener man 1 gkarbo .per 100g i kjøtt,fisk,skaldyr og bacon?

Mange produkter kan inneholde 0,9 karber pr 100 gram selv om de er merket med 0. Det er fordi de ikke er forpliktet til å merke varer som har under 1 gram karber pr 100 gram.

Det er den eneste årsaken til at vi som regel anbefaler å alltid regne 1 karb pr 100 gram vare selv om det står 0.

Dette er ikke så viktig for andre enn dem som går på Atkins Induksjon eller Ketolysekuren, - fordi de har et meget begrenset karb-inntak med 15-20 gram pr dag.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 14:27   #4
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rener man 1 gkarbo .per 100g i kjøtt,fisk,skaldyr og bacon?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Mange produkter kan inneholde 0,9 karber pr 100 gram selv om de er merket med 0. Det er fordi de ikke er forpliktet til å merke varer som har under 1 gram karber pr 100 gram.

Det er den eneste årsaken til at vi som regel anbefaler å alltid regne 1 karb pr 100 gram vare selv om det står 0.

Dette er ikke så viktig for andre enn dem som går på Atkins Induksjon eller Ketolysekuren, - fordi de har et meget begrenset karb-inntak med 15-20 gram pr dag.


Oii det visste jeg ikke. Da har jeg lært noe nytt i dag og Men rene kjøttvarer som biff, svinekjøtt, kan det også være karbo der? Men hvis jeg holder meg på 15 kh så kan jeg spise ca 400g med kjøttprodukter. Da holder jeg meg under 20 g kh pr dag hvis det evt skulle inneholde noe karb i kjøttet..

Men Nille, kan man spise fetaost og parmesan i induksjonen?

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 14:50   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Regner man 1 gr karbo pr 100 g i kjøtt, fisk, skalldyr og bacon?

Rene kjøttvarer - ikke røkte - uten tilsetning kan en trygt regne 0 karber på. Men allev arer som er foredlet eller tilsatt ting bør man tenke seg om på. Matvaretabellen er fin å bruke, for den oppgir ned til 0.1 gram/100 gram.

Man kan godt spise feta og parmesan på induksjon !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 15:04   #6
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Regner man 1 gr karbo pr 100 g i kjøtt, fisk, skalldyr og bacon?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Rene kjøttvarer - ikke røkte - uten tilsetning kan en trygt regne 0 karber på. Men allev arer som er foredlet eller tilsatt ting bør man tenke seg om på. Matvaretabellen er fin å bruke, for den oppgir ned til 0.1 gram/100 gram.

Man kan godt spise feta og parmesan på induksjon !


Nå ble jeg glad. Spiser bare rene kjøttvarer. Sjeldent gang spiser jeg pølser som har 0,5 KH. Men vanlig kjøttdeig/karbonadedeig, som ikke er tilsatt vann eller mel, det må vel være greit. Det står at innhold er kun kjøtt og fett? Og kan det virkelig stemme at 100g ruccola er 3 KH?

Godt vi har deg her Nille.Ble ille mange spørsmål her

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 15:08   #7
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Regner man 1 gr karbo pr 100 g i kjøtt, fisk, skalldyr og bacon?

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

Nå ble jeg glad. Spiser bare rene kjøttvarer. Sjeldent gang spiser jeg pølser som har 0,5 KH. Men vanlig kjøttdeig/karbonadedeig, som ikke er tilsatt vann eller mel, det må vel være greit. Det står at innhold er kun kjøtt og fett? Og kan det virkelig stemme at 100g ruccola er 3 KH?

Godt vi har deg her Nille.Ble ille mange spørsmål her


Tittet på Gilde sin sider, der står det at kjøttdeig og karbonadedeig er 0 kh. Men føler liksom at jeg ikke stoler helt på dem.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 15:46   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Regner man 1 gr karbo pr 100 g i kjøtt, fisk, skalldyr og bacon?

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

Tittet på Gilde sin sider, der står det at kjøttdeig og karbonadedeig er 0 kh. Men føler liksom at jeg ikke stoler helt på dem.

I matvaretabellen står kjøttedeig med 0.9 karber pr 100 gra. Så der ville jeg regner 1 karb/100 gram. Det er sikkert et eller annet bindemiddel de bruker

Er ikke 100 % sikker på ruccola, men den har veldig lav egenvekt, dvs. det går VELDIG mye ruccola på 100 gram, så jeg tror nok det stemmer.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 20:10   #9
Madeleine
Medlem
 
Madeleine sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 48
Innlegg: 259
Madeleine er ny på veien

Sv: Regner man 1 gr karbo pr 100 g i kjøtt, fisk, skalldyr og bacon?

Må ha det inn med skjeer jeg..

Har jeg da skjønt det riktig at man IKKE regner 1 gr.karbo f.eks.på rent kjøtt som kyllingfillet,raks og reker...men f.eks på røkelaks?

Har alltid regnet 0 karber ut i fra tabellen...

Leste du..les Nille ga klarsignal for røkt og gravet laks.....men i likhet med reker i lake er det tilsatt sukker? Så lite at man kan se bort fra det....el.en max mengde pr.dag?

__________________
Besøk gjerne journalen min her


Madeleine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 20:20   #10
Madeleine
Medlem
 
Madeleine sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 48
Innlegg: 259
Madeleine er ny på veien

Sv: Regner man 1 gr karbo pr 100 g i kjøtt, fisk, skalldyr og bacon?

Hjalp og lese det to ganger men det siste spm.ift.reker i lake og røkelaks er fortsatt lott uklart?

__________________
Besøk gjerne journalen min her


Madeleine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke 0-karboprodukter skal man alikevel regne karbo på? Lollypop! Ketolysekuren 20 12-09-10 12:10
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 00:54
Bacon gilbertine Generell ernæringsdebatt 7 15-04-07 20:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no