Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Kjøtt, fisk og annet kre

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-01-09, 12:01   #1
soladi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 7
soladi er på en erverdig vei

Kjøtt, fisk og annet kre

Hei! Jeg er splitter ny her inne - og også i forhold til Atkins-dietten. Jeg har et ønske om å gå ned mellom 12 og 18 kg. og vil derfor teste ut dette. Har lest og lest på nett (merk: ikke Atkins-bøker foreløpig) og jeg blir både oppmuntret og skremt av alt som står. Flere kg. i uka høres jo lovende ut, men hvordan få oversikt over alt som er lov og ikke lov høres vanskelig ut.

Noen enkle spml fra meg vedr. induksjonsfasen er derfor:
Hvilke kjøttprodukter kan man spise? Er det feks. lov med bacon, karbonader, medisterkaker, kylling med skinn, pølser osv.? Evt. kun rent kjøtt?

Hva slags ost kan man spise?

Er det lov å ta seg et glass Pepsi Max en gang daglig?

Jeg er så veldig nysgjerrig og får mer og mer lyst til å prøve dette, men jeg er litt redd for å mislykkes. Hører jo skrekkhistorier om dem som rett og slett legger på seg i stedet for å ta av.. Kan noen sende meg noen oppmuntrende ord?

Beste hilsen fra Soladi.

soladi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert/lchf Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 12:16   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjøtt, fisk og annet kre.

Sitat:

Er det feks. lov med bacon, karbonader, medisterkaker, kylling med skinn, pølser osv.? Evt. kun rent kjøtt?

Hva slags ost kan man spise?

Er det lov å ta seg et glass Pepsi Max en gang daglig?

Les på pakkene etter g karbohydrater per 100g. På induksjon kan du spise 20KH per dag. Da er det bare å telle! Se om du fikser å unngå PM, drikk vann, masse vann, de første dagene. PM kan være en partystopper.

Kylling med skinn er kjempebra (les på pakken igjen, noen krydder er det sukker i!) og bacon det samme.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 12:35   #3
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjøtt, fisk og annet kre.

Det er noen regler under induksjon.
Les boka, og så leser du her: http://lavkarbo.no/lavkarbo-ressurser (under dr.atkins)
Selv om man skal holde seg til 20 gram kk, så har sammensetningen mye og si også..
De "vanlige" butikkkjøpte karbonadene, medisterkake og pølsene inneholder mye rart...

Man skal vel også holde seg unna brus under induksjonen?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 13:27   #4
Bjørg
Medlem
 
Bjørg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 45
Innlegg: 144
Bjørg er ny på veien

Sv: Kjøtt, fisk og annet kre.

Hva menes med induksjon?

__________________
Startet 030109 BMI 22.7 Startvekt 66kg
Bmi 22.3 Tatt av: 3.2kilo Har igjen:3.8kilo

Startet 030109 BMI 27.2 Startvekt 94kg
BMI 25.7 Tatt av:5kilo Har igjen:6kg
Bjørg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 13:50   #5
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjøtt, fisk og annet kre.

Det er den første fasen man går gjennom når man følger Atkins.
Veldig likt ketolyse, man havner i ketose, men på induksjon er det litt strengere regler på hva man putter i seg. Man skal rense kroppen, og holde seg unna ting som ofte stopper vektnedgang.
Om du ser på linken jeg postet i forrige tråd, så kan du se viktige tråder om mange forskjellige kostholdsfilosofier, og det blir kanskje lettere å skille mellom forskjellige begreper. Det blir fort forvirrende!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 09:09   #6
Michelina
Nytt Medlem
 
Michelina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 8
Michelina er på en erverdig vei

Sv: Kjøtt, fisk og annet kre

Areola;

linken du viser til / lista over tillatte matvarer på induksjon inneholder en feil. Lista med tillatte kjøttvarer har ramlet ut, bare stjernepunktene med unntak står igjen. Kanskje en moderator kan gå inn og lime inn en ny liste?

__________________

Michelina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon? Atkins? Må finne ut hva som fungerer for meg i en varig livsstilsendring. Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 09:36   #7
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjøtt, fisk og annet kre

Ja, så det nå. Skal sende en Pm til en moderator jeg

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 12:15   #8
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjøtt, fisk og annet kre

( nå er forresten kjøttet tilbake!)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vilt kjøtt/fisk Nike Generell ernæringsdebatt 9 24-06-08 15:18
Regner man 1 gr karbo pr 100 g i kjøtt, fisk, skalldyr og bacon? Madeleine Ketolysekuren 9 25-03-08 20:20
Hva er din favoritt innen kjøtt og fisk? Fjonken Lavkarbo generelt 11 04-07-06 16:14
Noe helt annet Carisma Livets lyse side 1 24-05-06 15:59
Kjøtt/Fjærkre/Fisk spicy spicy TinaF Atkins kosthold 3 16-03-05 15:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no