Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-02-10, 10:57   #551
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av mokki, her.

I går kom regning på produktene mine, så håper jo at varene er i posten i dag... Er så spent på å komme i gang,...

Håpe håpe håpe

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 11:01   #552
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Håpe håpe håpe

Kom akkurat melding på telefonen om at pakken min er på postkontoret. Hurra. Da blir det start på mandag. I helgen blir det utskeielser.. men på mandag, da er det fult fokus. Nå skal kiloene renne

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 11:04   #553
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av mokki, her.

Kom akkurat melding på telefonen om at pakken min er på postkontoret. Hurra. Da blir det start på mandag. I helgen blir det utskeielser.. men på mandag, da er det fult fokus. Nå skal kiloene renne

Så flott - løp og hent

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 10:15   #554
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei alle sammen
Tenkte det var greit å introdusere meg her på ED-tråden også-.
Har gått på ketolyse siden mai 08, gikk ned 30 kg på 8 mnd og så sa det bom stopp. Og ikke bare bom stopp, men opp faktisk.
Jeg hadde noen pauser i 09 og det ble jeg straffet for, 18 av kg kom på igjen selv om jeg gikk på ketolyse så jeg var mildt sagt kjempefortvila.
Tok kontakt med Fedonklinikken i Bergen og det angrer jeg ikke på.
Skal begynne på ED i morgen og jeg har virkelig tatt den helt ut og bestilt varer for 7000 kr

Blir artig om jeg ikke liker noe av det eller som noen jeg vet om, ikke tåler produktene.

Men jeg håper at jeg har gått ned 10 kg neste gang jeg skal inn på kontroll som er 19.mars. Og da inkludere det de 4 kg jeg har gått ned siden midten av januar

Jeg er mest på bloggen så om dere ønsker å følge meg der (skal selvsagt oppdatere, motivere, støtte og søke råd her også) så må dere legge meg til som venn om vi ikke allerede er det. Har lukket blogg nemlig

Men ser at dere er kjempeflinke og har kjempegode resultat, stor motivasjon for meg og dette skal jeg klare, for jeg skal ned i vekta uansett om det blir noen tøffe uker

Fortsatt masse lykke til alle sammen

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 10:30   #555
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Velkommen fungirl. Da er vi to helt på lik start. jeg begynner også på eurodiet i morgen. Og skal på kontroll omtrent samtidig som deg. Jeg skal 18. mars mener jeg.. Vi er et par som får hjelp fra fedonklinikken i Bergen her nå har jeg sforstått. Tvi tvi. dette skal vi klare sammen.

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 10:31   #556
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Hei alle sammen
Tenkte det var greit å introdusere meg her på ED-tråden også-.
Har gått på ketolyse siden mai 08, gikk ned 30 kg på 8 mnd og så sa det bom stopp. Og ikke bare bom stopp, men opp faktisk.
Jeg hadde noen pauser i 09 og det ble jeg straffet for, 18 av kg kom på igjen selv om jeg gikk på ketolyse så jeg var mildt sagt kjempefortvila.
Tok kontakt med Fedonklinikken i Bergen og det angrer jeg ikke på.
Skal begynne på ED i morgen og jeg har virkelig tatt den helt ut og bestilt varer for 7000 kr

Blir artig om jeg ikke liker noe av det eller som noen jeg vet om, ikke tåler produktene.

Men jeg håper at jeg har gått ned 10 kg neste gang jeg skal inn på kontroll som er 19.mars. Og da inkludere det de 4 kg jeg har gått ned siden midten av januar

Jeg er mest på bloggen så om dere ønsker å følge meg der (skal selvsagt oppdatere, motivere, støtte og søke råd her også) så må dere legge meg til som venn om vi ikke allerede er det. Har lukket blogg nemlig

Men ser at dere er kjempeflinke og har kjempegode resultat, stor motivasjon for meg og dette skal jeg klare, for jeg skal ned i vekta uansett om det blir noen tøffe uker

Fortsatt masse lykke til alle sammen

Hei Fungirl - velkommen i gjengen
Du finner mange gode tips i både denne tråden og i den tilsvarende tråden for fase 2, og har du spørsmål så er det nok flere her som kan gi deg svar siden flere av oss har hold på en god stund. Lykke til med oppstarten, du vil merke de samme symptomene som på ketolyse

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 11:00   #557
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Velkommen fungirl!

Dette greier du Og hvis du følger opplegget kommer du til å gå ned i vekt igjen.
Det kommer selvfølgelig ikke til å bli enkelt når du har vært på ketolysekuren med all den gode maten der, men for noen av oss må eurodiet til for å lykkes. For meg er ED det eneste som har virket i løpet av de snart 15 årene jeg har prøvd å gå ned i vekt .... man blir lei av produktene, og i begynnelsen er det noen man absolutt ikke greier også, men det går seg til Når man har så stor kunnskap om lavkarbo som du har så tror jeg det blir lettere senere også.

Lykke til og velkommen i gjengen!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 11:10   #558
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Tusen takk for velkomst alle samme

Er kjempemotivert og hvis jeg er like standhaftig som jeg var de første 7 mnd på ketolyse så skal jeg klare dette, gleder meg til å kun gå i grønnsaksdisken på butikken og rett i kassa, så lenge jeg blir noenlunde mett så skal det nok gå.

Har også en plan ang trening, men slik jeg leser i denne tråden så driver man ikke med mye trening i Fase 1, men jeg forsøke å trene litt siden jeg er så glad i det og så får jeg heller trappe ned om kroppen sier nei, og heller gå over til gange på tredemølla siden det er UMULIG å gå tur på dette føret

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 11:21   #559
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Tusen takk for velkomst alle samme

Er kjempemotivert og hvis jeg er like standhaftig som jeg var de første 7 mnd på ketolyse så skal jeg klare dette, gleder meg til å kun gå i grønnsaksdisken på butikken og rett i kassa, så lenge jeg blir noenlunde mett så skal det nok gå.

Har også en plan ang trening, men slik jeg leser i denne tråden så driver man ikke med mye trening i Fase 1, men jeg forsøke å trene litt siden jeg er så glad i det og så får jeg heller trappe ned om kroppen sier nei, og heller gå over til gange på tredemølla siden det er UMULIG å gå tur på dette føret

Ja fase 1 er veldig enkel i forhold til innkjøp , og mett det blir du - det er jo dessuten tillatt å spise et ekstra ED-måltid hvis det ikke holder med det antallet du har avtalt med legen. Sulten er ikke aktuelt

Når det gjelder trening i fase 1, så går det helt greit. Det jeg fikk beskjed om fra legen var å ikke overdrive, dvs holde meg borte fra de mest fysisk krevende øvelsene som f.eks. vektløfting. Grunnen jeg fikk, er at kroppen i denne fasen skal gjennomgå mange omstillinger. Men hvis en sånn som du trener en del fra før (og du har jo også levd på ketolyse), så bør det ikke bli noe problem. Vil bare oppfordre til at du lytter ekstra nøye til kroppens signaler

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 11:23   #560
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Ja fase 1 er veldig enkel i forhold til innkjøp , og mett det blir du - det er jo dessuten tillatt å spise et ekstra ED-måltid hvis det ikke holder med det antallet du har avtalt med legen. Sulten er ikke aktuelt

Når det gjelder trening i fase 1, så går det helt greit. Det jeg fikk beskjed om fra legen var å ikke overdrive, dvs holde meg borte fra de mest fysisk krevende øvelsene som f.eks. vektløfting. Grunnen jeg fikk, er at kroppen i denne fasen skal gjennomgå mange omstillinger. Men hvis en sånn som du trener en del fra før (og du har jo også levd på ketolyse), så bør det ikke bli noe problem. Vil bare oppfordre til at du lytter ekstra nøye til kroppens signaler

Takk for tips
Da skal jeg fortsette som før og så ser jeg hva kroppen orker, grugleder meg til å starte i morgen.
Er vel mest redd for at maten skal smake blæh og at jeg dermed gruer meg til hvert måltid.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 11:41   #561
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Takk for tips
Da skal jeg fortsette som før og så ser jeg hva kroppen orker, grugleder meg til å starte i morgen.
Er vel mest redd for at maten skal smake blæh og at jeg dermed gruer meg til hvert måltid.

Krydder kjære, krydder - dette er vårt mantra
Men seriøst, bruk krydder i alle "middags"rettene som supper, omeletter osv, chilli, hvitløk og muskat er mine favoritter, men her er det bare å prøve seg fram.
I de "søte" produktene veksler jeg mellom å bruke kanel, kardemomme og vanlije (ekte vanilje kjøpt på helsekost).
Husk også at det er lov å bruke bittelittegran smør (meierismør) i stekepannen når du steker pannekaker og omelett

Dette skal gå helt fint skal du se, husk masse vann og masse grønnsaker spesielt i starten - da unngår du forstoppelse (det hadde jeg nemlig )

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 14:06   #562
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Da er lunchen over, og i dag ble det purre- og potetsuppe med fersk hvitløk som smakstilsetning. Som grønnsakstilbehør ble det dampet brokkoli og blomkål (som vanlig...), men dagens vri ble å presse alt vannet utav grønnsakene, tilsette litt smør og krydre med muskat - nammmmmmmmm. Dette blir nok en av mine fast variasjoner på grønnsakene

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 17:45   #563
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Takker atter engang for tips, skal huske å ta med krydder på jobb i morra

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 19:49   #564
nybegynner
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 22
nybegynner er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Takker atter engang for tips, skal huske å ta med krydder på jobb i morra


Lykke til ! Jeg teller ned til fase 2 :-)

__________________



nybegynner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 19:57   #565
nybegynner
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 22
nybegynner er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei

Hmm...sliter med produktene, får endel vondt i magen. Hvordan får dere bort klumpene i kyllingsuppa?

__________________



nybegynner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 20:00   #566
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av nybegynner, her.

Hei

Hmm...sliter med produktene, får endel vondt i magen. Hvordan får dere bort klumpene i kyllingsuppa?

Mulig du ikke tåler de, er noen her på forumet som måtte kutte ED pga intoleranse.

Tror du må røre suppa ut i kaldt vann før du har i det varme, da er det lettere å få ut klumpene har jeg lest.

Takk for lykkeønsking og snart er vi i fase 2

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 21:04   #567
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei alle sammen
Så fint at dette forumet finnes.. har nemlig følelsen av at venner blir litt.. lei=P Jeg har holdt på med fase 1 siden mandag 08.02.2010. Og nå, en uke uti (og med utsikter mot fase 2) syns jeg igrunn det går fint. Jeg hadde en hard kneik, ettersom jeg er fryktelig glad i god mat, og jeg må innrømme at jeg virkelig HATER alle middagsrettene. Men nå, som personlige løsninger er laget (stort sett omelett med sopp og tomat/løk ved siden av pluss hvitløk) til middag, så bedrer humøret seg.

Jeg har jo funnet noen personlige favoritter. Jeg syns de soyanøttene er dritgode og samme med ost/gressløk-omeletten. De aller fleste barene er også ok. Ellers er jeg litt...skeptisk, vil jeg si. Men suppene (minus kyllingen som jeg syntes var ALTFOR salt) glir jo ned, og lar jeg kakao og cappucino kjøle seg litt først, kan jo to desiliter tvinges ned i to-tre slurker =p

Merker virkelig at det er lettere og lettere. Tror det handler om rutine. Personlig HATER jeg å gå på butikken nå, mest fordi jeg har så lyst på KJØTT!!!!!! aaaahh... Jeg er egentlig en søtmons, så man skulle jo tro sjokolade stod høyt på lista. Men neeeh. Hehe

Jeg har ikke veid meg enda. Tenkte å utsette det. I morgen skal jeg begynne forsiktig trening, for nå føler jeg meg sikker på dietten og hvor mye jeg orker Gleder meg til å gå ned i vekt!

For meg er sommeren, og spesielt familietur til Tunisia i mai motivasjon. Hvordan er det med alle andre?

STÅ PÅ!! Dette klarer vi!

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 21:08   #568
nybegynner
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 22
nybegynner er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av studine:), her.

Hei alle sammen
Så fint at dette forumet finnes.. har nemlig følelsen av at venner blir litt.. lei=P Jeg har holdt på med fase 1 siden mandag 08.02.2010. Og nå, en uke uti (og med utsikter mot fase 2) syns jeg igrunn det går fint. Jeg hadde en hard kneik, ettersom jeg er fryktelig glad i god mat, og jeg må innrømme at jeg virkelig HATER alle middagsrettene. Men nå, som personlige løsninger er laget (stort sett omelett med sopp og tomat/løk ved siden av pluss hvitløk) til middag, så bedrer humøret seg.

Jeg har jo funnet noen personlige favoritter. Jeg syns de soyanøttene er dritgode og samme med ost/gressløk-omeletten. De aller fleste barene er også ok. Ellers er jeg litt...skeptisk, vil jeg si. Men suppene (minus kyllingen som jeg syntes var ALTFOR salt) glir jo ned, og lar jeg kakao og cappucino kjøle seg litt først, kan jo to desiliter tvinges ned i to-tre slurker =p

Merker virkelig at det er lettere og lettere. Tror det handler om rutine. Personlig HATER jeg å gå på butikken nå, mest fordi jeg har så lyst på KJØTT!!!!!! aaaahh... Jeg er egentlig en søtmons, så man skulle jo tro sjokolade stod høyt på lista. Men neeeh. Hehe

Jeg har ikke veid meg enda. Tenkte å utsette det. I morgen skal jeg begynne forsiktig trening, for nå føler jeg meg sikker på dietten og hvor mye jeg orker Gleder meg til å gå ned i vekt!

For meg er sommeren, og spesielt familietur til Tunisia i mai motivasjon. Hvordan er det med alle andre?

STÅ PÅ!! Dette klarer vi!

Velkommen !

__________________



nybegynner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 21:08   #569
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av nybegynner, her.

Hei

Hmm...sliter med produktene, får endel vondt i magen. Hvordan får dere bort klumpene i kyllingsuppa?

nybegynner: Jeg pleier å helle vannet litt etter litt, samtidig med at jeg rører/visper. Ingen klumper her. Klumper er ekkelt...

Lykke til Fungirl! Trist å gått opp de kg. men jeg må si at ED hittil har virket fantastisk bra. Føler ingen sult slik som på grete roede kurs, men kjenner at jeg må bite tennene sammen når lysten på annen mat dukker opp.

mokki: er du klar nå? Lykke til med startdag imorgen!

PS. En ting med maten og at alt ikke smaker så godt, så merker jeg helt klart at jeg vender meg til smaken. Mye av det jeg syntes var greit tidligere, må jeg nå innrømme smaker godt. .....så lenge det er krydret.

Ellers må jeg fortelle at vi har vært i Larvik i helgen, bare mannen min og meg. Barna var bortplassert hos snille besteforeldre. Hadde med meg flere poser ED, men tillot meg en kveld med indrefilet og et glass vin i tillegg til salaten. Iflg kurslederen ville ikke dette påvirke ketorsen. Dere kan tro jeg STORKOSTE meg..... Slik SPA opphold anbefaler jeg til dere alle. Kanskje dette blir belønning når blodverdier og str. 40 passer oss igjen?

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 21:11   #570
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av studine:), her.

Hei alle sammen
Så fint at dette forumet finnes.. har nemlig følelsen av at venner blir litt.. lei=P Jeg har holdt på med fase 1 siden mandag 08.02.2010. Og nå, en uke uti (og med utsikter mot fase 2) syns jeg igrunn det går fint. Jeg hadde en hard kneik, ettersom jeg er fryktelig glad i god mat, og jeg må innrømme at jeg virkelig HATER alle middagsrettene. Men nå, som personlige løsninger er laget (stort sett omelett med sopp og tomat/løk ved siden av pluss hvitløk) til middag, så bedrer humøret seg.

Jeg har jo funnet noen personlige favoritter. Jeg syns de soyanøttene er dritgode og samme med ost/gressløk-omeletten. De aller fleste barene er også ok. Ellers er jeg litt...skeptisk, vil jeg si. Men suppene (minus kyllingen som jeg syntes var ALTFOR salt) glir jo ned, og lar jeg kakao og cappucino kjøle seg litt først, kan jo to desiliter tvinges ned i to-tre slurker =p

Merker virkelig at det er lettere og lettere. Tror det handler om rutine. Personlig HATER jeg å gå på butikken nå, mest fordi jeg har så lyst på KJØTT!!!!!! aaaahh... Jeg er egentlig en søtmons, så man skulle jo tro sjokolade stod høyt på lista. Men neeeh. Hehe

Jeg har ikke veid meg enda. Tenkte å utsette det. I morgen skal jeg begynne forsiktig trening, for nå føler jeg meg sikker på dietten og hvor mye jeg orker Gleder meg til å gå ned i vekt!

For meg er sommeren, og spesielt familietur til Tunisia i mai motivasjon. Hvordan er det med alle andre?

STÅ PÅ!! Dette klarer vi!

Det er veldig greit å "snakkes" her inne hvor vi alle er i samme bås. Lykke til videre på ED. Jeg har snart holdt på i 3 uker, syntes tiden har gått veldig fort.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 22:12   #571
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

popp: jepp, tror jeg er klar. Planen er en cappuchino til frokost og noe grønnsaker jeg skal raske sammen...
det blir suppe til lunsj på skolen, og jeg skal ha med meg lett dampet brokkoli og blomkål til å ha oppi, samt litt tomat (elsker tomater så bra jeg kan spise 250g fra liste 2). Har med en bar på skolen i tilfelle sulten tar meg, eller skal jeg prøve meg på 4 måltider for dagen. Middag vet jeg ikke helt... men blir couscous eller paella tror jeg. Og kvelds blir noe annet godt.. hehe..

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 22:23   #572
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Lykke til til Mokki og Fungirl som har oppstart i morgen - og jeg gjentar til det kjedsommelige; krydder krydder krydder
Og til alle oss andre - keep up the good work

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 22:55   #573
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

woho gjennombrudd!!!
TV-reklamene til KIMs har PROVOSERT (nååå er det freeedagskooos) fryktelig den siste uka. Men nå kom den sannelig igjen, og jeg tenkte ikke "%¤#%¤"! Derimot tenkte jeg på vann=p Jeg kaller det fremskritt!=)

Forøvrig.. jeg gruer meg til første innveiing om en ukes tid. Jeg skal kun veie meg hos legen... I alle fall er det planen. Men jeg føler en økende angst for ikke å gå ned i vekt=( Innser at jeg "må" gå ned på denne dietten.. Men likevel=p Så dette leder meg til følgende spørsmål: hvor mye har dere pleiet å gå ned? sånn de første to ukene? referansepunkter er fint.

Også lurte jeg på noe annet. Jeg merker at når jeg lever sunt, så er jeg kjempegira på å se på slankeprogramer på tv, mens når jeg er usunn får jeg bare en knute i magen. Nå er fasinasjonen tilbake

Gleder meg til i morgen, da åpner treningsstudio i bygget jeg bor i=)

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 07:22   #574
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Da er mitt første eurodietmåltid inntatt. cappuchino. Og konklusjonen er: tja.... greit nok, litt kvalmende, men ikke noe jeg vil leve resten av livet på....
Meen.. genial måte å få i seg frokost på da... haha..

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 09:39   #575
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Mitt første måltid er også inntatt, det ble kakaoen. Og som mokki sier, ikke himmelen akkurat men ska få det i meg til frokost. Hadde kanel oppå så det luktet iallefall godt

Og jeg er bare SÅÅÅ klar for dette at det skal faktisk ikke være noe som kan stoppe meg, selv om det nok dukker opp ting som smaker ekkelt

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst Mrs. Big Eurodiett 806 22-10-10 11:30
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no