Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvordan få i seg nok fett?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-06-09, 18:51   #1
Miss B
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 42
Miss B er på en erverdig vei
Question

Hvordan få i seg nok fett?

Jeg har skjønt det sånn at det er viktig å få i seg nok fett i ketose. Hva spiser dere og hvor mye av det pr dag?? Jeg spiser omelett, kylling el svinekjøtt, brokkoli, salat, ost,creme frache,cottege cheese m kanel, løvbiff...bruker olje når jeg steker kjøtt, melange når jeg steker egg. Føler det kanskje blir lite fett?Man skal vel ikke bryte på for mye heller, det er jo en del kalorier i fett. Noen som har erfaring?

__________________


Miss B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 18:55   #2
ingers
Juniormedlem
 
ingers sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 47
ingers er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få i seg nok fett??

Opprinnelig lagt inn av Miss B, her.

Jeg har skjønt det sånn at det er viktig å få i seg nok fett i ketose. Hva spiser dere og hvor mye av det pr dag?? Jeg spiser omelett, kylling el svinekjøtt, brokkoli, salat, ost,creme frache,cottege cheese m kanel, løvbiff...bruker olje når jeg steker kjøtt, melange når jeg steker egg. Føler det kanskje blir lite fett?Man skal vel ikke bryte på for mye heller, det er jo en del kalorier i fett. Noen som har erfaring?

Ville brukt smør i stedet for margarin, det er det eneste. Kaloirier skal du ikke se på i det hele tatt.

__________________


ingers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 18:57   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan få i seg nok fett??

Hei,
Dette er et tema som dukker opp med jevne mellomrom her på forumet, se nederst på denne sida der finner du flere linker vedrørende det samme tema.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 11:38   #4
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hvordan få i seg nok fett??

Miss B:
Jeg bruker en god olje på salaten, som oftest kaldpresset rapsolje, men også olivenolje.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 13:20   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få i seg nok fett?

IKKE stek kjøttet ditt i olje! De fleste oljer ryker når de blir såpass varmet opp, og det dannes farlige stoffer! Bruk smør! Kast melangen!
Du kan alltids lure inn litt ekstra fett her og der ved å blande i smør, eggerøre er genialt sånn sett, for det absorberer fett veldig bra.
Ikke tenk på kaloriene, det stabiliserer seg selv, og du skal spise deg behagelig mett, og følge signalene kroppen gir på sult og metthet
Olje kan du, som det nevnes over her, helle over en salat. Om du kjøper extra virgin olivenolje, så kan du gjøre masse spennende med den, ved å lage din egen lukus-olje med hvitløk, chilli, feta og diverse urter, og la stå en stund

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 13:23   #6
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Hvordan få i seg nok fett?

..eller du kan spise meierismør rett fra pakka! melanage a du! usj! hehe.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 13:30   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få i seg nok fett?

Mmmm! Ostehøvelskiver med meierismør (særlig kvitseidsmør)! Bedre enn sitt rykte

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 13:36   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få i seg nok fett?

Bruk smør ja, på alt. Kjempegodt på grillede grønnsaker og kjøt!

Og når du spiser cottage cheese som er så fettfattig, så få på litt creme fraiche. Jeg spiser 50g creme fraiche og 100g cottage cheese og evt litt paranøtter på, da får jeg i meg fett.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 13:42   #9
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Hvordan få i seg nok fett?

Favoritten min av grønnsaker er aspargesbønner som jeg koker, deretter har jeg på en mengde meierismør som smelter, litt pepper og saften av en halv sitron. naaam.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 14:57   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få i seg nok fett?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Og når du spiser cottage cheese som er så fettfattig, så få på litt creme fraiche. Jeg spiser 50g creme fraiche og 100g cottage cheese og evt litt paranøtter på, da får jeg i meg fett.

Mmmm! Blir nesten som skjørost og rømme (men uten sukkeret, da )

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 15:03   #11
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan få i seg nok fett?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Mmmm! Ostehøvelskiver med meierismør (særlig kvitseidsmør)! Bedre enn sitt rykte

Tiltredes!!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 15:30   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få i seg nok fett?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Mmmm! Blir nesten som skjørost og rømme (men uten sukkeret, da )

Nesten, men cottage cheese er ikke så tørr, også savner jeg ikke sukkeret Soll skal spises med sukker synes jeg.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 16:08   #13
saxpia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 128
saxpia er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få i seg nok fett?

Jeg slet med å få i meg nok fett på starten av dagen (og ble gående å fyse på alt mulig store deler av formiddagen, fram til middag). Fikk et kjempegodt tips her inne (takk, bee), nemlig eggemelk. Så nå starter jeg stort sett hver dag med eggemelk til frokost, og det holder meg gående lenge.

Se f.eks. denne tråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread....light=eggemelk

saxpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 18:04   #14
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Hvordan få i seg nok fett?

Gode fettkilder:
Enkelte typer oster, som gräddost og ridderost (38% fett). NB ikke alle oster er fete
Eggeplomme (33%)
And og gås (37 og 33%)
Lettsaltet fårekjøtt (35%)
Bacon med svor (31,5%)
Familieribbe (29,5%)
Svin sideflesk (36%)
Pinnekjøtt (37%)
Fleskepølse (34,5%)
Reinsdyrpølse (43%)
Salami (35%)
Stabburspølse (45%)
Torskelever (60%)
Ål (32,5%)
Sesamfrø (55%)
Paranøtter (68%)
Hasselnøtter (63,5%)
Pekannøtter (70%)
Valnøtter (68,5%)
Usaltet smør (83%)
Kokosfett (100%)
Ekte majones (80%)
Fransk dressing (46%)
Remulade (66%)
Baconcrisp (46%)

Spis laks, ørret og makrell i stedet for hvit fisk/torskefisk/skalldyr og stek den i smør i stedet for å grille. Unngå kyllingfilet og ren biff, som har svært lav fettprosent. Spis kjøttdeig i stedet for karbonadedeig.

Hadde VGs vektklubb sett dette innlegget hadde de anmeldt meg

Hanne

hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 18:42   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få i seg nok fett?

Fantastisk bra liste, Hanne42!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 19:31   #16
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Hvordan få i seg nok fett?

Du er jo litt selvmotsigende i ditt første innlegg, der du både skriver at du vil ha i deg nok fett, men samtidig er du redd for kaloriene i det. Det er det du må slutte å være, men det er en overgang som mange av oss sliter litt med. Vi er så godt oppdratt til å tro at fett er farlig at vi ikke skjønner at vi skal kunne gå ned i vekt med å stappe i oss masse fett, men det funker!

Jeg var også litt sånn i begynnelsen, om enn ikke bevisst så i hvertfall ubevisst, men nå som jeg har vendt meg går alt veldig bra! Cocosa i teen min var veldig fint i overgangsperioden da jeg hadde problemer med å få i meg nok fett, jeg drakk kanskje tre kopper te hver dag med noen skjeer cocosa i. Pyramideteene med fruktsmak var min favoritt, det er veldig godt med cocosa i dem!

Glem fettskrekken, så går det så mye lettere å få i seg nok fett, og pass på å bruke smør og ikke bare oljer, og som andre har sagt; dropp margarinen! Makan til kjemisk smørje skal du lete lenge etter!

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 16:47   #17
Miss B
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 42
Miss B er på en erverdig vei
Question

Sv: Hvordan få i seg nok fett?

Takk for svar allesammen. Jeg får i meg en del fett iløpet av dagen via creme fraiche, oster, og sånn, men det meste av kjøtt jeg spiser er av svin el kylling og det er jo ganske magert... noen andre forslag, utenom kjøttdeig, for det er vanskelig å variere med. Oxo ser jeg at jeg skal kaste melangen?? Hva skal jeg bruke istede???

__________________


Miss B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 16:54   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få i seg nok fett?

Smør!!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 17:23   #19
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Hvordan få i seg nok fett?

Jeg synes overhodet ikke det er vanskelig og få i seg nok fett altså.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 17:38   #20
Framnæs88
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 6
Framnæs88 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få i seg nok fett?

Opprinnelig lagt inn av Miss B, her.

Jeg har skjønt det sånn at det er viktig å få i seg nok fett i ketose. Hva spiser dere og hvor mye av det pr dag?? Jeg spiser omelett, kylling el svinekjøtt, brokkoli, salat, ost,creme frache,cottege cheese m kanel, løvbiff...bruker olje når jeg steker kjøtt, melange når jeg steker egg. Føler det kanskje blir lite fett?Man skal vel ikke bryte på for mye heller, det er jo en del kalorier i fett. Noen som har erfaring?


Hei..
Jeg ser problemet ditt en endring i kostholdet ditt er at u bør bytte ut melange og olje med meierismør.. mye mer fett, men bedre for hjertet.. bruke masse fløte og smør i omeletten, og en pk bacon ved siden av.. da blir u mett og har fått i deg nok fett, skal jeg love deg.. sleit med det i begynnelsen jeg også.. blir liksom litt metta av all fettet!
-Renate

Framnæs88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 17:49   #21
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Hvordan få i seg nok fett?

Du skal bruke meierismør! Ordentlig smør! Jeg ser du er på ketolyse, men har du lest boka? :hever øynebryna: Melange er jo ekkelt! hehe.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 18:16   #22
Miss B
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 42
Miss B er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få i seg nok fett?

ja, har lest boka...hvordan det? Har no trodd at melange var en type smør jeg dah...men men...

__________________


Miss B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 19:51   #23
ingers
Juniormedlem
 
ingers sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 47
ingers er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få i seg nok fett?

Smør er animalsk fett. Det er bra.
Margarin er plantefett og fullt av fy fy stoff! Kast det , eller gi det til noen andre!
Du trenger animalk fett!

__________________


ingers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 19:54   #24
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Hvordan få i seg nok fett?

hehe. ganske sikker på at torkild sier man skal spise smør og ikke plantemargarin nemlig. gjør som ingers sier! kast det!

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 20:28   #25
Miss B
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 42
Miss B er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få i seg nok fett?

okeey... da har jeg blitt lurt i alle år... I will do

__________________


Miss B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nok fett - hvordan? Trampe70 Ketolysekuren 18 16-01-09 13:37
Hvordan vet jeg at jeg får nok fett? Susse Ketolysekuren 17 07-01-09 13:30
Hvordan VET jeg at jeg får i meg nok fett? Pusen Ketolysekuren 18 05-02-08 08:30
Hvordan få i seg nok fett? jennys Lavkarbo generelt 5 22-11-06 18:36
Hvordan få i seg nok fett? elian Lavkarbo generelt 6 29-07-04 09:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no