Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvordan bearbeider du motgang?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-08-09, 21:18   #1
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Hvordan bearbeider du motgang?

Må innrømme at de gangene vekta har vist opp, stillstand eller kun bittelitt ned på min faste veiedag - har resten av dagen blitt alt annet enn god. Jeg merker jeg blir frustrert, forvirret og mildt sagt irritabel de gangene dette skjer. Jeg analyserer og tenker og vrir hjernen og lurer på "hva er det nå jeg har gjort feil". Funderer og tenker på dette i mange timer etter veiing og gjerne resten av dagen. Er skikkelig lei meg og depper, og det går gjerne utover dem rundt meg (mann + barn). Vil jo så gjerne nedover - og helst fort!

Men når tankene klarner så innser jeg jo at det bare er tull å holde på slik - og iallefall å ødelegge en hel dag med negative tanker. Men nå har jeg lovet meg selv at neste gang dette skjer SKAL JEG IKKE forsure dagen min med slikt tull og heller se tilbake på hva jeg faktisk har fått til!

Så - hvordan kommer dere dere fort ovenpå igjen etter en "nedtur" på vekta? Hva sier dere til dere selv som trøst / oppmuntring? Eller blir dere ikke sure slik som meg?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 21:44   #2
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan bearbeider du motgang ?

Anyone? Hjelp oss!

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 22:14   #3
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan bearbeider du motgang ?

Nå vil jeg jo bare si at begge dere to har jo gått ned ganske masse på kort tid.. Så hvorfor ikke bare tenke positivt


Selvfølgelig står vekta litt bom fast noen perioder, men det går jo ned igjen snart .)

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 22:24   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan bearbeider du motgang ?

Hei,
Ikke noe hjelp herfra dessverre da dette er noe som det aldri har falt meg inn å bruke energi på. Men så har jeg heller aldri tenkt på 2 kg vektoppgang som motgang eller nedtur heller da. Jeg har nå vippet opp og ned 1,5 kg i et år nå og har fortsatt en del kilo som må av og har prøvd å luke ut alle partystopperne, men foreløpig står det rimelig stille.
Når dere er villige til å bruke så mye energi på resultatet på ukes basis er det mulig at dere har litt "usunn" fokus på selve slankingen. Kanskje på tide å flytte fokus… slanker du deg eller legger du om kostholdet? En mental forskjell… og ja, jeg slanker meg ikke – jeg har lagt om kostholdet og kiloene har forsvunnet deretter.
Husk at stress er en av de største partystopperne…
Anbefaler deg å lese Gerd’s Tålmodighet og slankestress, har du allerede lest den, så les den en gang til…
http://forum.lavkarbo.no/showthread....t=slankestress

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 23:12   #5
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hvordan bearbeider du motgang ?

Kjenner meg veldig godt igjen, og jeg klarte aldri å mestre det der særlig godt, ikke før jeg kastet vekta.
Da ble problemet borte :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 23:18   #6
sykavsukker
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 134
sykavsukker er på en erverdig vei

Sv: Hvordan bearbeider du motgang ?

jeg stod stille i to år enda jeg prøvde ALT...det var da jeg gav opp og begynte med karber igjen...det skulle jeg IKKE ha gjort for jeg la på meg mye.
Nå i dag ser jeg vekten stod stille fordi jeg hadde gått ned nok og var faktisk undervektig.
Jo mer jeg stresset med vekten, jo verre var den mot meg.
Mitt råd er: Glem vekten og fortsett som før. Ikke la den styre deg for livet er så mye mer enn et tall.

__________________


Hilsen ei som blir syk av sukker uten å ha diabetes
Hjemmeside: http://www.myaloevera.no/trinedahloanes/hjem
sykavsukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo -søker den rette Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 12:27   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan bearbeider du motgang ?

Ja! Når man i teorien ikke har gått ned noe på to år og fortsatt har 10-15 kg overvekt så kan veiing bli en prøvelse.
Jeg veier meg fortsatt hver uke -like mye i kontrolløyemed, men fortsatt med hjertet fult av håp hver torsdag, men faktisk. Om resultatet er negativt uten at jeg ser noen grunn til det, så blir jeg nok litt fortvilt. Det varer i ca fem sekunder
Jeg har brukt så mye tid på å både tenke og føle på, for ikke å si fortelle om hvor utrolig mye kostholdet har gjort for meg helsemessig. Jeg er uten overdrivelse et nytt menneske på lavkarbokosthold. Når frustrasjonen tar litt overhånd, så prøver jeg å se for meg livet med migrene, allergier (det vil da også si uten min elskede katt!), tjue kg mer på kroppen, søvnmangel etc.
Det holder frustrasjonen på avstand.
Jeg er hundre prosent sikker på at nøkkelen finnes der! Klart, det er ikke noe gøy å være flinkheten selv i to år -så å si ingen sprekker, alle partystoppere eliminert, opp til flere retninger godt utprøvd. Men noe er man rett og slett ikke herre over.
Jeg priser hver dag jeg har sovet straka natta og våkner opp uthvilt og frisk. Sånn takler jeg min motstand. Uansett -det er ingen vei tilbake til høykarbo for min del. Den er plombet og sperra og låst, fullstendig!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 12:47   #8
cillaberg
Juniormedlem
 
cillaberg sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Finnskogen
Innlegg: 16
cillaberg er på en erverdig vei

Sv: Hvordan bearbeider du motgang ?

Mål cm i tillegg til å veie deg!!
Det gjør jeg og det er gøy!! Selv om vekta da er treg så kan det fort gjort være 2-3cm rundt magen på en uke!!!

__________________
Cilla!!


cillaberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 13:00   #9
sykavsukker
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 134
sykavsukker er på en erverdig vei

Sv: Hvordan bearbeider du motgang ?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja! Når man i teorien ikke har gått ned noe på to år og fortsatt har 10-15 kg overvekt så kan veiing bli en prøvelse.
Jeg veier meg fortsatt hver uke -like mye i kontrolløyemed, men fortsatt med hjertet fult av håp hver torsdag, men faktisk. Om resultatet er negativt uten at jeg ser noen grunn til det, så blir jeg nok litt fortvilt. Det varer i ca fem sekunder
Jeg har brukt så mye tid på å både tenke og føle på, for ikke å si fortelle om hvor utrolig mye kostholdet har gjort for meg helsemessig. Jeg er uten overdrivelse et nytt menneske på lavkarbokosthold. Når frustrasjonen tar litt overhånd, så prøver jeg å se for meg livet med migrene, allergier (det vil da også si uten min elskede katt!), tjue kg mer på kroppen, søvnmangel etc.
Det holder frustrasjonen på avstand.
Jeg er hundre prosent sikker på at nøkkelen finnes der! Klart, det er ikke noe gøy å være flinkheten selv i to år -så å si ingen sprekker, alle partystoppere eliminert, opp til flere retninger godt utprøvd. Men noe er man rett og slett ikke herre over.
Jeg priser hver dag jeg har sovet straka natta og våkner opp uthvilt og frisk. Sånn takler jeg min motstand. Uansett -det er ingen vei tilbake til høykarbo for min del. Den er plombet og sperra og låst, fullstendig!

Nok en gang bøyer jeg meg i støvet for deg. 2 år på platå syntes jeg var et helvete. Du er god!!!

__________________


Hilsen ei som blir syk av sukker uten å ha diabetes
Hjemmeside: http://www.myaloevera.no/trinedahloanes/hjem
sykavsukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo -søker den rette Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 13:07   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan bearbeider du motgang ?

Opprinnelig lagt inn av sykavsukker, her.

Nok en gang bøyer jeg meg i støvet for deg. 2 år på platå syntes jeg var et helvete. Du er god!!!

Tusen takk for det! Det er som å fylle år og bli frustrert over at man er et år eldre, så tenker man på alternativet, og så er det i grunn greit

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 00:31   #11
sykavsukker
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 134
sykavsukker er på en erverdig vei

Sv: Hvordan bearbeider du motgang ?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Tusen takk for det! Det er som å fylle år og bli frustrert over at man er et år eldre, så tenker man på alternativet, og så er det i grunn greit

Hehe...den var en tankevekker

__________________


Hilsen ei som blir syk av sukker uten å ha diabetes
Hjemmeside: http://www.myaloevera.no/trinedahloanes/hjem
sykavsukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo -søker den rette Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 15:30   #12
Mercudia
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 63
Mercudia er på en erverdig vei

Sv: Hvordan bearbeider du motgang?

Akkurat det du skriver om, er grunnen til at jeg ikke eier noen vekt. Dvs at jeg begynte mitt lavkarboliv uten å vite hvor mye jeg veide. Jeg har nå levd slik i 9 mndr. og aner fortsatt ikke hva jeg veier. Men jeg er BETYDELIG mindre. Skulle jeg tippe så snakker vi om 30 kilo pluss/minus.

Så mitt råd er: Hiv vekten. Om man vet at man gjør det rette ,så vil vekten gå nedover. Jeg har heeelt sikkert hatt mange platåer, og også dager hvor vekten har gått opp, men in the long run, så er det ikke det som betyr noe.

Mercudia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 09:02   #13
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan bearbeider du motgang?

Hmmm, tror ikke jeg skal påberope meg hurtig vektnedgang. Brukte september 08 til juni 09 på 8kg (ca)ned og opp 3 (ca) i feriens uker. Kan ikke si jeg stresser, men jeg vil så gjerne at dette skal virke - jeg har det jo så behagelig.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 16:48   #14
Hengebuksvinet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Alder: 52
Innlegg: 44
Hengebuksvinet er på en erverdig vei

Sv: Hvordan bearbeider du motgang?

Hvordan man reagerer på stillstand avhenger nok veldig mye grunnen til at man er på en lavkarbodiett.

Er grunnen at man vil ta av seg noen kilo er det nok mye mer frustrerende en om man gør det på grunn av sykdom ( diabetes type 2 osv. )

Hengebuksvinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 17:21   #15
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Hvordan bearbeider du motgang?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Må innrømme at de gangene vekta har vist opp, stillstand eller kun bittelitt ned på min faste veiedag - har resten av dagen blitt alt annet enn god. Jeg merker jeg blir frustrert, forvirret og mildt sagt irritabel de gangene dette skjer. Jeg analyserer og tenker og vrir hjernen og lurer på "hva er det nå jeg har gjort feil". Funderer og tenker på dette i mange timer etter veiing og gjerne resten av dagen. Er skikkelig lei meg og depper, og det går gjerne utover dem rundt meg (mann + barn). Vil jo så gjerne nedover - og helst fort!

Men når tankene klarner så innser jeg jo at det bare er tull å holde på slik - og iallefall å ødelegge en hel dag med negative tanker. Men nå har jeg lovet meg selv at neste gang dette skjer SKAL JEG IKKE forsure dagen min med slikt tull og heller se tilbake på hva jeg faktisk har fått til!

Så - hvordan kommer dere dere fort ovenpå igjen etter en "nedtur" på vekta? Hva sier dere til dere selv som trøst / oppmuntring? Eller blir dere ikke sure slik som meg?

etter en skikkelig nedtur.. ( eller opptur ) på vekta, tar jeg tak i meg selv og starter på nytt dagen etter, men vet ikke hvorfor.. men spiser altid litt ekstra hvis jeg har gått opp i vekt.. gammel vane og tro det er greit og spise ekstra.. jeg har liksom gått opp uansett ! .. haha, men har begynt og skjerpe meg nå.. men nøttene er en dum vane...

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 17:47   #16
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan bearbeider du motgang?

Her har det vært stillstand i ett år og tre måneder. Det kan oppfattes som skikkelig motgang, men som Photo sier, når man vurderer alternativet - er det like greit å fortsette. For det å gå tilbake til fedme grad II, være ekstremt slapp og giddalaus, ha vanskelig PMS, sove dårlig, være skikkelig sur, ha intens halsbrann og hodepine, få dårlig hud og hår og prompe 50 ganger i døgnet orker jeg bare ikke mer! Dessuten blir jeg sulten hele tiden på høykarbomat, og tenker bare på mat. Det er skikkelig slitsomt - og en smule flaut!

Nå er jeg så heldig at jeg har funnet mine partystoppere, og er på vei videre nedover. Jeg skal ned 8 kilo til før jeg er fornøyd, og får jeg platåer på vei ned dit - kan ikke 20 ville hester få meg tilbake til høykarbomaten igjen!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 18:16   #17
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Hvordan bearbeider du motgang?

Jeg kan kjenne meg igjen i det du skriver, for jeg kan fort bli deprimert over å ikke gå ned en uke. Enda mer deprimert hvis jeg går opp. For da prøver jg å vri hodet, og prøve å finne tusen grunner til at det ble som det ble.

Men det er mange grunner til at en står stille, eller går opp litt.... mannen min har vært på et kurs på sykehuset, hvor de fortalte at kroppen bruker fem år på å jobbe imot vektnedgang. Dvs. kroppen jobber imot endringer en gjør livsstilsmessig. Og den gjør alt den kan for å gå tilbake til den vekta en var i. Det er et lite tankekors for min del. Så nå prøver jeg å klamre meg til det at kroppen trenger litt tid. Det er bare å holde ut, folkens!! En annen ting er jo PMS og vann i kroppen og sånne ting. Mange går fort opp 2 -3 kg for å så gå ned igjen etterpå. Er helt normalt. Men også veldig individuelt hvordan kroppen reagerer.

Vil bare ønske deg lykke til, egentlig. You can do it!!

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 19:29   #18
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvordan bearbeider du motgang?

Takk for mange flotte innspill folkens! Dere er en herlig gjeng!

Dette med å sette bort / kaste vekta - det synes jeg er utrolig godt gjort! Å klare å være såpass avslappet i forhold til vektredusjonen er enda et godt stykke igjen for meg. Har vurdert det å sette bort vekta - men jeg er for redd for å gå opp og ikke "oppdage" det liksom. Vet jo at det ville jeg merka på klærne - men.....

Synes dere er utrolig flinke og all honnør til dere som har hatt langvarige platåer og fremdeles ikke gitt opp! Men som Veggpryd og Photo sier - alternativet med mye karbo er egentlig ikke noe alternativ etterhvert....

Alltid svar å få på dette forumet! Så herlig!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 09:04   #19
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan bearbeider du motgang?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Her har det vært stillstand i ett år og tre måneder. Det kan oppfattes som skikkelig motgang, men som Photo sier, når man vurderer alternativet - er det like greit å fortsette. For det å gå tilbake til fedme grad II, være ekstremt slapp og giddalaus, ha vanskelig PMS, sove dårlig, være skikkelig sur, ha intens halsbrann og hodepine, få dårlig hud og hår og prompe 50 ganger i døgnet orker jeg bare ikke mer! Dessuten blir jeg sulten hele tiden på høykarbomat, og tenker bare på mat. Det er skikkelig slitsomt - og en smule flaut!

Nå er jeg så heldig at jeg har funnet mine partystoppere, og er på vei videre nedover. Jeg skal ned 8 kilo til før jeg er fornøyd, og får jeg platåer på vei ned dit - kan ikke 20 ville hester få meg tilbake til høykarbomaten igjen!

Denne hjalp, skal skrives ut på en liten lapp og klistres inn i almanakken. Tusen takk, tålmodighet kommer ikke alltid lett.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 11:42   #20
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan bearbeider du motgang?

Kjenner meg igjen i følelsen, spes når vekta atter engang står i ro. Dermed har eg begynt med å legge bort vekta og ta den frem en gang i blant for å sjekke at eg iallefall ikke går opp.
Neste veiing for meg blir 01.10.09 og det er jo noen uker til
Men har som mange over her skriver, heller begynt å fokusere på de andre tingene som er flott med lavkarbo og siden eg går på vekta så sjeldent så blir nedturene uansett færre og eg er glad for alt det andre som har blitt bedre

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 11:49   #21
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan bearbeider du motgang?

Jeg bare tenkte på... Motgang fra vekta, det er jo nesten som når alle man kjenner samt media prøver å fortelle at dette er feil. Hvordan takler du den motgangen? Man blir enda mer inbitt på at dette skal fungere, jeg skal vis dem! Ikke sant?
Prøv å gjør det samme med vekta, tenk at : jeg skal vise deg jeg!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 12:02   #22
Majemor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 2
Majemor er på en erverdig vei

Sv: Hvordan bearbeider du motgang?

Platåer har man når man legger på seg også, så da vil det være normalt at man har det når man går ned. Og at disse kanskje er lengre er jo også naturlig siden kroppen stritter imot. Prøv bare å tenke på hva du har oppnåd med den reduksjonen du allerede har hatt, og vit at det du gjør er rett

Majemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 18:28   #23
Supramundane
Medlem
 
Supramundane sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trønder i Bergen
Alder: 38
Innlegg: 147
Supramundane er på en erverdig vei

Sv: Hvordan bearbeider du motgang?

Jeg har også slitt med å miste motivasjonen på tidligere slankekurer jeg har vært på.. Men dette ser jeg på som en mer helhetlig livsstilsendring, og etter en helg med monstersprekk - og mange symptomer på sprekken - så kjenner jeg at det ikke finnes noe alternativ til å fortsette. Å befinne seg på et platå er kjipt, men det er verre hvis vekten viser opp, opp, opp! Når jeg ikke går ned noe prøver jeg å tenke at hvis jeg ikke hadde gjort den innsatsen jeg gjorde - så hadde jeg veid mer!

__________________
Min journal.


Supramundane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan få det til? Cullen Ketolysekuren 9 12-08-09 17:49
Hvordan går det? Schnupsiii Mer enn 30 kg overvekt 55 12-03-09 08:03
Hvordan? Ablazed Spørsmål og svar 2 08-03-06 23:48
Hvordan vet jeg Elisabeth Induksjonen 2 27-10-04 23:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no