Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dyr kur?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-07, 21:35   #1
ninahe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 51
Innlegg: 25
ninahe er på en erverdig vei
Unhappy

Dyr kur?

Er det bare jeg som velger å spise den dyreste "ketolysekurmaten" ( ),eller er denne kuren veldig dyr?
Har noen forslag til hvordan jeg kan kutte ned på matutgiftene?
Hva kjøper dere inn pr uke ca?
Er forøvrig veldig godt fornøyd med kuren så langt,og merker energien og humøret er på topp,så det ville vært dumt om jeg måtte kutte ut pga økonomien...
Har 3 barn og mann som ikke går på kuren og krever "sin" mat...

ninahe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 21:39   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Dyr kur?

Jeg forstår ikke hva du mener med dyreste ketolysematen?? Trenger nok noen eksempler..

Middagene her lager jeg med basis i en rett, men lager ting ved siden av til ungene slik at det ikke blir to middager. F.eks gryterett og pasta ved siden av til ungene. Kjøttkaker og råkost til meg, kjøttkaker og det ungene vil ha ved siden av til ungene. Sparer mye tid og penger på det

Sin mat? Forstår nok ikke den heller, det er jo vanlig mat man spiser på ketolyse

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 21:53   #3
Lasse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 46
Lasse er ny på veien

Sv: Dyr kur?

Her fant iallefall jeg noen tips:
http://www.vgb.no/20516/perma/157738/

mvh Lasse

__________________
Lasse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 10:46   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Dyr kur?

Nakkekoteletter og ørret er ofte på tilbud. Frosne grønnsaker kan være rimeligere enn ferske.

Vår billigste mat er sukker og stivelse ( brød, pasta, ris og potet) men jeg har ikke noen slankekur på disse produkter.

Ketolysekuren medfører noe større matutgifter enn å gi blaffen. Til gjengjeld er den mye billigere enn diverse pulverkurer.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 10:50   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Dyr kur?

Jeg syns ikke kuren blir dyrere enn mitt gamle kosthold. Jeg har slutta å kjøpe all slags søppel-mat, og det koster det også. Om det blir litt dyrere så gjør det i vertfall godt for helsa!

De andre kan spise det samme som deg, med litt potet, ris og pasta ved siden av. Men de har bare godt av å spise "grøntfor" de også. Det er faktisk barna mine blitt flinkere til etter jeg og gubben starta på kuren

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 11:37   #6
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Dyr kur?

Jeg synes heller ikke dette er en dyr kur. Bruker ikke mer penger på mat nå enn hva jeg gjorde før.

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 17:55   #7
3 barn i nord
Juniormedlem
 
3 barn i nord sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Innlegg: 30
3 barn i nord er på en erverdig vei

Sv: Dyr kur?

nu går jo æ på atkins, men d e vel ganske likt? bruk å følg med på tilbud og kjøp kjøttvara på hall pris den dagen d går ut på dato. e jo då d e best å, mørt å godt.

__________________
3 barn i nord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 18:03   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Dyr kur?

Billige egg og kjøttdeig: Kiwi og Lidl; de har kjøttdeig til 19,90,- kr og Kiwi har 18-pkn. med egg til rundt 25,- kr.

Kyllingfilet på Kiwi, i 2 kg. sekk (frossen) til 145,- kr. Det er skikkelig billig!

Jeg kjøper blomkål på tilbud, forveller dem i buketter og fryser ned i poser. Da har jeg alltid ferske blomkålbuketter til å ha rett i maten.

Tunfisk er superbillig flere steder, bla. på Europris.

Koteletter er på tilbud overalt nå og frem mot høsten, spesielt sommerkoteletter i frossen pose på 1-2 kilo.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 19:22   #9
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 45
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Dyr kur?

For min del, så har matbudsjettet mitt gått ned etter jeg begynte på ketolyse.

Handlet kjøttdosen i Sverige forrige uke, altså 10 kg med kjøtt, (8 kg hvitt kjøtt/2 kg rødt) pluss litt annet stasj. (1225 NOK) (Dette holder nok mer enn ut måneden, da jeg stort forsøker å ligge så nærme 200 gram kjøtt per måltid som mulig)

Fisk kjøper jeg i Norge, noe på smart club, noe på kiwi (first price blokker) og en sjelden gang hos fiskehandleren (ca 250 NOK for 12 måltider)

Grønnsaker, rømme, fetaost, oliven, o.l. kjøper jeg hos en innvandrerbutikk, (1000 NOK)

Så drøyt 2000 i månedlige matutgifter overgår ikke hva jeg brukte på mat og godteri før. (66,67 per dag)

Og jeg er fortsatt en stor mann, selvom vekten går nedover, og jeg trenger mitt...

Så nei, jeg er ikke enig i at den er noe særlig dyrere enn andre kurer for meg som singel. Med familie blir ting litt annerledes, men jeg anbefaler deg å lage det samme til deg selv, som til de andre, bortsett fra at du har annet tilbehør. Da kan du fremdeles lage god mat til deg selv, uten at det blir en heftlig ekstrautgift.

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 20:13   #10
ninahe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 51
Innlegg: 25
ninahe er på en erverdig vei

Sv: Dyr kur?

Takk for mange gode råd
Har allerede fulgt mange av dem

Kommer nok til å fortsette på kuren, ja.
Utrolig bra miljø her inne, og mange snille hjelpsomme folk. Igjen; tusen takk for at dere tar dere tid til å hjelpe en medslanker

ninahe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 23:16   #11
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Dyr kur?

Det er det som er så digg med dette forumet. Uansett kostholdsfilosofi tar alle seg tid til å hjelpe hverandre fordi vi er i samme båt. Tror regjeringer i mange land har litt å lære av oss i den forbindelse

Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 23:19   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Dyr kur?

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

Det er det som er så digg med dette forumet. Uansett kostholdsfilosofi tar alle seg tid til å hjelpe hverandre fordi vi er i samme båt. Tror regjeringer i mange land har litt å lære av oss i den forbindelse


Enig med deg!!!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
dyr og lavkarbo ? tir na nog Lavkarbo generelt 3 18-08-06 14:03
Hva slags kur passer best? Feline Spørsmål og svar 11 02-02-06 09:17
Hva slags dyr? nalana Livets lyse side 30 30-10-04 18:31
Åssen bestemme hvilken kur man skal velge da? litajenta Lavkarbo generelt 5 04-06-04 21:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no